Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Det er jo fuldstændig ligemeget. Vi vil jo ikke have ham længere. Hvorfor så holde på ham? For at vise at vi er stædige? Det vil jo koste os penge.

Vi kan tjene 6 mio og spare det samme i løn. Deal!
Du ser ikke dilemmaet i denne her potentielle handel. Vi har som sagt vist i en længere årrække nu, at vi er meget nemme at få ned i pris. Dette bevirker nu, at alle vil have os uhørt langt ned i pris, fordi de ved at Barca uanset hvad køber de spillere de skal bruge til sæsonstart for enhver pris. Vi er med andre ord blevet fuldstændig ukampdygtige ved forhandlingsbordet.

At vi sparer hans løn må du gerne se som en kæmpe gevinst. Dette ville vi også have gjort ved et salg på de 20-25 millioner en spiller som ham havde kostet hos enhver anden klub i verden.
20-25 mio for en spiler på 31 og med et år tilbage? Kom nu. Prøv at se hvad vi gav for rakitic. Og nej jeg ser overhovedet ikke et problem. Vi har så sent som i dette vindue lavet fremragende handler.
Senest rettet af Piquénbauer søn aug 03, 2014 10:32 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

theKing1988 skrev:Hvis erstatningen er Cuadrado så ja, så synes jeg fanme vi skal beholde ham, også selvom vi kan spare hans lønudgift. For Alves er da uden sammenligning den bedre back.

Cuadrado er da en glimrende wing, ingen tvivl om det, men defensivt er han jo helt væk.
Den er jeg helt med på!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

Daluigi skrev:At vi sparer hans løn må du gerne se som en kæmpe gevinst. Dette ville vi også have gjort ved et salg på de 20-25 millioner en spiller som ham havde kostet hos enhver anden klub i verden.
Det tvivler jeg meget på. De bud kunne måske være kommet fra PSG, City eller Monaco, hvor pris er ligegyldigt. Men jeg er enig med dig i, at prisen, Barcelona betaler, ofte er i den høje ende. I år er der en helt naturlig forklaring på det - alle ved at Barcelona måske ikke kan købe i næste vindue. Så det er en elendig forhandlingsposition, vi er i.

Det vidste Valencia også - som gerne ville holde på spilleren. Der tabte vi kampen ved bordet, og måtte betale en overpris angiveligt fordi Luis Enrique insisterede på at få ham.

Men hvad er alternativet? Ikke købe og gå endnu en elendig sæson i møde?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Daluigi »

Nu var klubber som PSG og City også ude efter ham, så den pris jeg nævner er med et meget tungt belæg. At han har et år tilbage af kontrakten kan de klubber ikke bruge til det helt store. Hvis de vil have ham, så venter de ikke lige et år med det.
Forumlegende

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

Daluigi skrev:Nu var klubber som PSG og City også ude efter ham, så den pris jeg nævner er med et meget tungt belæg. At han har et år tilbage af kontrakten kan de klubber ikke bruge til det helt store. Hvis de vil have ham, så venter de ikke lige et år med det.
Men byder de nu? Det er jo kun bud pt., der er relevante. Vi kan jo ikke bruge tidligere bud til noget, der ikke længere er på bordet. Så vidt jeg ved, har PSG angiveligt trukket deres bud tilbage, og City har jeg ikke læst noget om, skulle være interesserede.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Daluigi »

Jesni skrev:
Daluigi skrev:Nu var klubber som PSG og City også ude efter ham, så den pris jeg nævner er med et meget tungt belæg. At han har et år tilbage af kontrakten kan de klubber ikke bruge til det helt store. Hvis de vil have ham, så venter de ikke lige et år med det.
Men byder de nu? Det er jo kun bud pt., der er relevante. Vi kan jo ikke bruge tidligere bud til noget, der ikke længere er på bordet. Så vidt jeg ved, har PSG angiveligt trukket deres bud tilbage, og City har jeg ikke læst noget om, skulle være interesserede.
Vi kan kun håbe at de gør. For alle andre klubber overmatcher vores sportsdirektør uden problemer
Forumlegende

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

Daluigi skrev:Vi kan kun håbe at de gør. For alle andre klubber overmatcher vores sportsdirektør uden problemer
Enig. Man kan altid håbe, der er en tumpe rundt om hjørnet. Men de kan jo kun sælge til det, der er en klub, der vil købe for. Så at kritisere dem for ikke at kunne finde en køber, der vil lægge 20-25 millioner for ham er lidt for nem en kritik. Specielt når han er 31 år og har et år tilbage af sin kontrakt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Ingen af dem er ude efter alves da de har hentet hhv aurier og sagne. Tvivler i det hele taget på at de overhovedet har været efter ham.

Men daluigi må jeg ikke spørge dig om hvad vi har at forhandle med når det kommer til alves? Hvordan skulle vi presse prisen op? Er det hans nuværende niveau der gør det? Hans pris? Hans alder? At hans kontrakt udløber næste sæsoner og derfor kan hentes gratis der? At vi efter alt at dømme VIL af med ham? Vidersalgsperspektivet? Jeg kan virkelig ikke se hvordan vi skulle kunne få meget for ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Michman »

Alves skal bare træne i sine indlæg så kan vi nemt få 20 mil for ham..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af theKing1988 »

Skal vi ikke vente og se først. Det virker lidt som et rygte der er kommet ud af det blå. Liverpool har igennem hele vinduet søgt at forstærke sig på VB positionen, hvis vi skal tage rygterne for gode varer. Moreno er blevet nævnt igen og igen. På HB positionen er de derimod fint dækket ind med Flanagan og Johnson.

Jeg tvivler ærligt talt på at rygtet har noget på sig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Inter Milan are interested in Barcelona right back Dani Alves. They are willing to pay him his current salary if he leaves for free. [sport]

Så er 6 mio pludselig en god deal ikk? Det er jo her hele problemet er. Ingen topklubber gider at have ham og de andre har ikke råd til at købe ham når de også skal betale hans fuldstændige sindssyge løn. Så enten sidder han på bænken en hel sæson og hæver en kæmpe løn hos os (koster os penge) eller også sælger vi ham (lader ham smutte) og spare en masse penge (måske tjener vi endda lidt).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

Piquenbauer, det kan godt være 6 mio er meget i løn, men vi har også en meget stor indtjening og valdes, puyol, cesc og alexis har gjort at vi har fået en betydelig lettelse på lønområdet. Vi har ikke brug for at sælge alves. de eneste hb vi har i truppen er montoya, som er skadet og af tvivlsomt niveau og adriano som er konstant skadet. Så er der rygter om cuadrado som koster en helvedes bunke penge og ikke engang er højre back. Der er derfor ingen grund til absolut at skulle af med ham, derfor kan klubber betale en passende sum som svarer til markedet eller også kan de lade være. Chelsea ville heller ikke have luiz, som havde en høj løn. Det vidste alle, alligevel fik de 50 mio for ham. Morata var slet ikke en del af reals planer og havde stort set intet vist, alligevel fik real rigtig gode penge for ham. Alexis blev solgt efter at have vist højt niveau i mange sæsoner og et forrygende vm og alligevel så rygtes en cuadrado til at gå for mindst det samme, hvis ikke mere. Vi låner vores talenter ud til småbeløb i stedet for at sælge som real. Det med at man sparer lønnen er bare en dårlig undskyldning fordi de ved de har gjort et dårligt job med at forhandle. Vi ser os blinde på folk, der skal til og fra klubben og tænker slet ikke i alternativer og derfor fører det til at vi ender med at sælge til underpris og købe til overpris. Hvis vi ikke får min. 10 mio for alves så lad ham blive sin sidste sæson. Det kan godt være vi så må "æde" 6 mio, men det viser også andre klubber at vi er stoppet med at give ting væk næsten gratis. Det vil hjælpe os på forhandlingsbordet næste gang, hvis vi da til den tid har en kvalificeret forhandler og ikke en tidligere målmand til at forhandle.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Daluigi »

klogfyr skrev:Piquenbauer, det kan godt være 6 mio er meget i løn, men vi har også en meget stor indtjening og valdes, puyol, cesc og alexis har gjort at vi har fået en betydelig lettelse på lønområdet. Vi har ikke brug for at sælge alves. de eneste hb vi har i truppen er montoya, som er skadet og af tvivlsomt niveau og adriano som er konstant skadet. Så er der rygter om cuadrado som koster en helvedes bunke penge og ikke engang er højre back. Der er derfor ingen grund til absolut at skulle af med ham, derfor kan klubber betale en passende sum som svarer til markedet eller også kan de lade være. Chelsea ville heller ikke have luiz, som havde en høj løn. Det vidste alle, alligevel fik de 50 mio for ham. Morata var slet ikke en del af reals planer og havde stort set intet vist, alligevel fik real rigtig gode penge for ham. Alexis blev solgt efter at have vist højt niveau i mange sæsoner og et forrygende vm og alligevel så rygtes en cuadrado til at gå for mindst det samme, hvis ikke mere. Vi låner vores talenter ud til småbeløb i stedet for at sælge som real. Det med at man sparer lønnen er bare en dårlig undskyldning fordi de ved de har gjort et dårligt job med at forhandle. Vi ser os blinde på folk, der skal til og fra klubben og tænker slet ikke i alternativer og derfor fører det til at vi ender med at sælge til underpris og købe til overpris. Hvis vi ikke får min. 10 mio for alves så lad ham blive sin sidste sæson. Det kan godt være vi så må "æde" 6 mio, men det viser også andre klubber at vi er stoppet med at give ting væk næsten gratis. Det vil hjælpe os på forhandlingsbordet næste gang, hvis vi da til den tid har en kvalificeret forhandler og ikke en tidligere målmand til at forhandle.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
Det er præcis det jeg hele tiden har sagt. Helt enig! Vi har jo ikke brug for at sælge ham Piquenbauer!?!?
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Piquenbauer, det kan godt være 6 mio er meget i løn, men vi har også en meget stor indtjening og valdes, puyol, cesc og alexis har gjort at vi har fået en betydelig lettelse på lønområdet.
Og? Det vil selvfølgelig ikke ændre at klubben vil forsøge at spare endnu flere penge.
Vi har ikke brug for at sælge alves. de eneste hb vi har i truppen er montoya, som er skadet og af tvivlsomt niveau og adriano som er konstant skadet. Så er der rygter om cuadrado som koster en helvedes bunke penge og ikke engang er højre back. Der er derfor ingen grund til absolut at skulle af med ham, derfor kan klubber betale en passende sum som svarer til markedet eller også kan de lade være.
Jeg snakker om hvad jeg tror at klubben gør hvis de får muligheden. Og her tror jeg at man vil sælge alves og købe en ny (er selv imod købet af cuadrado). Da man henter en ny vil det være helt normalt at skille sig af med alves da der ikke vil være brug for ham og der ingen grund er til at klubben betaler en dyr løn.
Chelsea ville heller ikke have luiz, som havde en høj løn. Det vidste alle, alligevel fik de 50 mio for ham. Morata var slet ikke en del af reals planer og havde stort set intet vist, alligevel fik real rigtig gode penge for ham.
Du kan ikke sammenligne en 31 årig alves med 1 år tilbage af sin kontrakt med de spillere.
Alexis blev solgt efter at have vist højt niveau i mange sæsoner og et forrygende vm og alligevel så rygtes en cuadrado til at gå for mindst det samme, hvis ikke mere.
Lad os nu se hvad han bliver solgt for. Vi fik solgt alexis til en god omgang penge.
Vi låner vores talenter ud til småbeløb i stedet for at sælge som real.
Enig. Vi burde have fået mere for tello. Bojan havde vi fået meget for hvis han bare havde grebet chancen.
Det med at man sparer lønnen er bare en dårlig undskyldning fordi de ved de har gjort et dårligt job med at forhandle.
BS. Man må tage spillerens løn med i overvejelserne. Alves har en løn hos os som han ikke kan få mange andre steder. Og da hans niveau er faldende er der ikke nogle topklubber der vil have ham og derfor må han tage til klubber som ikke har så mange penge. Klubber som muligvis ikke har pengene til at købe ham (måske for en symbolsk transferfee som med villa) men kan betale hans løn.
Vi ser os blinde på folk, der skal til og fra klubben og tænker slet ikke i alternativer og derfor fører det til at vi ender med at sælge til underpris og købe til overpris.
Det vil jeg meget gerne have forklaret. Kan overhovedet ikke se hvordan de 2 ting hænger sammen.
Hvis vi ikke får min. 10 mio for alves så lad ham blive sin sidste sæson. Det kan godt være vi så må "æde" 6 mio, men det viser også andre klubber at vi er stoppet med at give ting væk næsten gratis. Det vil hjælpe os på forhandlingsbordet næste gang, hvis vi da til den tid har en kvalificeret forhandler og ikke en tidligere målmand til at forhandle.
Ja lad os da æde de 6 mio plus hans løn. Så ender vi med at smide over 10 mio. Og nu er det ikke kun zubi som sælger billigt. Et hurtigt kig på hvad vi solgte spillere for under laporta viser bla: van bommel (6 mio), thiago motta (2 mio), giuly (4.5 mio), deco (10 mio).

Barca er ikke en sælgende klub. Det er åbenbart ikke noget man tænker så meget i. De spillere som er gamle og og slidte vil man tit lade smutte for en slik til den klub de gerne vil til for at vise respekt (hvilket man også så med villa).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Daluigi »

Piquenbauer, det er ikke fordi du ikke kan forstå hvad vi skriver. Du vælger ikke at forstå det. Det må være konklusionen efter du nu gentagende gange spørg om de samme ting, vi har svaret på flere gange
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 61 gæster