Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har rutinen i mathieu, pique (er sikker på at de kommer til at starte) og til dels masche. Mener sagtens at vi kunne bruge et til talent til at "kæmpe" med bartra men det skulle selvfølgelig være et stort et af slagens. En spiller som i fremtiden kunne blive verdensklasse hvilket jeg desværre ikke tror at bartra bliver. IMO bliver han en god trupspiller men ser ham ikke som en fremtidig starter (håber jeg tager fejl).

Hvem det talent så skulle være har jeg ingen anelse om og må indrømme at jeg ikke kender nok til le og bagnack til at sige om de kan blive til noget stort.

Er forresten helt enig i hvad du siger om Musacchio. Ser ham ikke som en spiller der kan gøre en forskel for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Vertonghen er vel den som ser mest mulig ud? Spurs har lige hentet dier og nu vil man måske også hente Musacchio. Så har man vertonghen, chiriches, dawson, dier, kaboul og dawson. Kaboul og dawson er nok dem som spurs helst vil af med men et godt bud kunne betyde at vertonghen brev solgt. Men nu må vi se om han forlænger som der var snak om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Piquénbauer skrev:Vi har rutinen i mathieu, pique (er sikker på at de kommer til at starte) og til dels masche. Mener sagtens at vi kunne bruge et til talent til at "kæmpe" med bartra men det skulle selvfølgelig være et stort et af slagens. En spiller som i fremtiden kunne blive verdensklasse hvilket jeg desværre ikke tror at bartra bliver. IMO bliver han en god trupspiller men ser ham ikke som en fremtidig starter (håber jeg tager fejl).

Hvem det talent så skulle være har jeg ingen anelse om og må indrømme at jeg ikke kender nok til le og bagnack til at sige om de kan blive til noget stort.

Er forresten helt enig i hvad du siger om Musacchio. Ser ham ikke som en spiller der kan gøre en forskel for os.
Jeg blev heller ikke rigtig overbevist om at Bartra var det helt store talent sidste sæson, for at være ærlig. Han virker da til at have et fint niveau, men jeg synes ikke han viste noget ekstraordinært.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Jeg sidder i mit stille sind og håber på, at vi henter Varane i et chock-skifte. Han får nok ikke meget spilletid i Real Madrid, og han ville være en fantastisk løsning på vores problemer. Og så kan det for en gangs skyld voæe os, der køber i Real, istedet for de altid køber hos os.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Man kan snakke nok så meget om Hummels, Benatia, Ramos, Verana eller Vermalean, men hvis taktikken ikke tilgodeses vores defensive mangler, vil ingen af de nævnte centerbacks gøre en forskel. Under VM oplevede vi Ramos, i mine øjne verdens bedste centerback, blive konstant svigtet af midtbanen og dette led han kraftigt under. Akkurat det samme hændte for Pique. Førhen, da Spanien toppede i 2010, havde han både Alonso og Xavi foran sig, der begge løb solen sort. Han blev støttet af Capdevilla, der modsat Alba havde sine forcer i det defensive. Drager man paralleller til Barcelona, spillede en storspillende Pique samme med Abidal, der på daværende tidspunkt var verdens bedste på sin position - defensivt såvel som offensivt. En afsindig hurtig Puyol, og Alves spillede ogå på sit absolut højeste niveau. Individuelt var alle de fire i forsvaret i en klasse for sig selv, men det som gjorde vores defensiv så fantastisk, var det øvrige hold. Presset startede med de tre forreste - Pedro, Villa og Messi. Selv Messi pressede helt enormt. Foran forsvaret havde vi Busquest, Xavi og Iniesta, der løb helt enorme mængder.

Derfor er taktikken lige så vigtigt som navnet på den kommende signing. Enrique gør sig nogle ganske spændende tanker. Idéen om Mascherano som starter illustrerer, at Xavi skal erstattes med en mand med et vanvittigt løbepensum og arbejdsraseri - og ikke mand, hvis styrker at trille bolde til højre og venstre. Suarez i front, der ville kunne bringe presspilet op på det niveau, vi så i Peps første sæson. Dette må gerne smitte af på Neymar og Messi. Mathieu, der både tangerer Abidal og Puyol i hurtighed og styrke. På nuværende tidspunkt fornemmer jeg, at Enrique vil bruge ham som back, så vi får en Abidal lignede situation. På modsatte back ville det være idealt med Cuadrado. Messi er tiltænkt en position bag de Neymar og Suarez, hvilket efterlader en masse plads på backen. Det nødvendigt med en back med gennembrudshidsig, hurtig og forcer i det offensive - en mand, der skal kunne noget af det samme, som da Alves var bedst. Enrique ser ud til at have læst på lektien og studeret vores defensive mangler nøje. Hvis man kan finde nogle af de gamle elementer frem i vores spil igen, vil det i mine øjne virkeligt ikke betyde det store om vores kommende signing hedder Vermaelen eller Benatia.

Bravo
Cuadrado-Pique-Vermaelen/Mathieu-Mathieu/Alba
Mascherano-Busquest
Iniesta
Messi
Suarez-Neymar

Om det er en 4-3-3 eller 3-5-2, er underordnet. Essensen er, at vi har et hold med dynamik, hurtighed og styrke; et hold, der er ligeså godt med bold som uden. Udskift gerne Vermaelen med en anden mand, det er mine øjne ikke specielt vigtigt. Det er ikke manden ved siden af Pique, der afgør om vi vinder CHL eller ej. De signings har vi allerede gjort i form af spillere, der bringer hurtighed og dynamik - Suarez og Mascherano. Prikken over i'et i dette transfersvindue er Cuadrado, der er afgørende, medmindre Alves topper op big time. Med den rette taktik fik Simone en middelmådig Miranda til at ligne en verdensklassespiller.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Du kan have en god pointe i, at det måske er taktikken, der bliver det vigtigste, og ikke hvilken spiller vi får hentet i transfervinduet. Jeg håber virkelig, Luis Enrique har mod nok til at stille op på andre måder, end den ret gennemskuelige taktik, vi har kørt siden Guardiola.

Gerne med Neymar og Suarez som angribere. Vi har en lidt belastende tradition her i klubben for at købe verdensklasseangribere og så smide dem på en kant.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Mathieu kommer ikke til at spille back medmindre der er skader på den position. Han er købt som cb hvilket han også selv sagde da han blev præsenteret.

Men ellers er jeg enig. Det er taktikken der afgør om vi står godt i forsvaret. Vores angribere og midtbane har ikke løbet nok i et par sæsoner efterhånden og det har tit betydet at forsvaret har stået i nogle elendige situationer. Situationer som ingen ville kunne løse.

Ser dog ikke cuadrado som løsningen og ville hellere have en mere defensiv højreback (den nye abidal) og så lade alba være den offensive.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Iniesta er en venstreorientet midtbanespiller, og Neymar vil også have optræde langt ude mod venstresiden. Derimod vil hverken Suarez eller Messi spille til højre, men langt inde i banen, som vi tidligere har set med Messi. Med hensyn til midtbanespillerne vil hverken Mascherano eller Busquest være højreorientede. Deres funktion er midt på banen. Som Alves gjorde i sine store dage, skal Cuardrado dække hele højresiden og bidrage med gennembrudshidsighed som Neymar og Iniesta på modsatte fløj. Det kræver en spiller med gennembrudshidsighed, hurtighed og teknik. Cuardrado. Der er i øvrigt nok en grund til, at Enrique bevidst har stirret sig blind på ham.

I øvrigt hvis man genser vores kamp mod Milan på Camp Nou, da vi udraderede dem 4-0, kandiderer Alves til kampens spiller. Næstefter Messi var han vores vigtigste man. Hans arbejdsområde strækkede sig over hele kanten, og han takserede igen med en vanvittig præsentation. I denne kamp spillede vi også med Mascherano, der levede hurtighed og styrke. Denne funktion får Cuadrado også. Havde vi stillet med en mere defensiv indstillet back, havde resultatet unægteligt være anderledes. Derfor skal vi enten stille med både Alba og Cuadrado eller Cuadrado og Mathieu. I vores nuværende spilsystem, skal Messi favoriseres, og holdet skal tilpasses hans kvaliteter. Uden en gennembrudshidsig back, vil vi lide som følge af dette.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blach »

Raman93 skrev:Iniesta er en venstreorientet midtbanespiller, og Neymar vil også have optræde langt ude mod venstresiden. Derimod vil hverken Suarez eller Messi spille til højre, men langt inde i banen, som vi tidligere har set med Messi. Med hensyn til midtbanespillerne vil hverken Mascherano eller Busquest være højreorientede. Deres funktion er midt på banen. Som Alves gjorde i sine store dage, skal Cuardrado dække hele højresiden og bidrage med gennembrudshidsighed som Neymar og Iniesta på modsatte fløj. Det kræver en spiller med gennembrudshidsighed, hurtighed og teknik. Cuardrado. Der er i øvrigt nok en grund til, at Enrique bevidst har stirret sig blind på ham.

I øvrigt hvis man genser vores kamp mod Milan på Camp Nou, da vi udraderede dem 4-0, kandiderer Alves til kampens spiller. Næstefter Messi var han vores vigtigste man. Hans arbejdsområde strækkede sig over hele kanten, og han takserede igen med en vanvittig præsentation. I denne kamp spillede vi også med Mascherano, der levede hurtighed og styrke. Denne funktion får Cuadrado også. Havde vi stillet med en mere defensiv indstillet back, havde resultatet unægteligt være anderledes. Derfor skal vi enten stille med både Alba og Cuadrado eller Cuadrado og Mathieu. I vores nuværende spilsystem, skal Messi favoriseres, og holdet skal tilpasses hans kvaliteter. Uden en gennembrudshidsig back, vil vi lide som følge af dette.
Det er nogle spændende observationer du har gjort!

Ifølge nogle af medierne vil vi stille op i en 3-5-2 der ser ud som følgende:
Bravo
- Pique - Barta - Mathieu -
HB - Masch - Bussi - Alba
- Messi -
- Suarez - Neymar -
Jeg tror umiddelbart ikke man skal lægge sig fast i selve opstillingen, men mere se på spillernes rolle. Jeg tror rollerne bliver som følgende:
Pique kommer til at skulle dække hele højresiden af forsvaret, men har knap så store forpligtelser centralt, fordi at højrebacken får rimelig løs defensiv rolle.
Barta får tilgengæld lov til at styre den centrale forsvarszone. Ydermere er det ham som skal dirigere Pique, Mathieu, Mascherano og Busquets.
Mathieu får samme rolle som Pique, bare på modsatte side.
Mascherano og Busquets skal begge dække ind på de huller, som der kommer i forsvaret og så bliver det dem der skal skubbe op på boldholderen.
Højrebacken skal være med til at starte genpresset oppe i angrebet og hjælpe Pique, når bolden er i dennes side - det vil sige at han skal presse boldholderen.
Alba får samme rolle bare modsat.
Messi skal enten være skånet for defensive pligter, være den der presser centerforsvaret eller være manden lige foran Bussi og Masch.
Suarez og Neymar bliver dem som skal løbe solen sort og starte genpresset.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Raman93 skrev:Bravo
Cuadrado-Pique-Vermaelen/Mathieu-Mathieu/Alba
Mascherano-Busquest
Iniesta
Messi
Suarez-Neymar

Om det er en 4-3-3 eller 3-5-2, er underordnet. Essensen er, at vi har et hold med dynamik, hurtighed og styrke; et hold, der er ligeså godt med bold som uden. Udskift gerne Vermaelen med en anden mand, det er mine øjne ikke specielt vigtigt. Det er ikke manden ved siden af Pique, der afgør om vi vinder CHL eller ej. De signings har vi allerede gjort i form af spillere, der bringer hurtighed og dynamik - Suarez og Mascherano. Prikken over i'et i dette transfersvindue er Cuadrado, der er afgørende, medmindre Alves topper op big time. Med den rette taktik fik Simone en middelmådig Miranda til at ligne en verdensklassespiller.
Hvis vi stiller sådan op, så har vi 5 spillere til den plads Iniesta spiller. Så jeg tror kun det er en gang i mellem at vi kommer til at spille sådan.

Jeg tror (og håber) vi kommer til at spille sådan i de fleste kampe:

Håber jeg vi får Benatia eller Hummels i stedet for Mathieu! (Det koster ikke noget at drømme ;-) ) Men vi har en Inkompetent ledelse! :mad:

-------------------Bravo----------------
Cuadrado?--Pique--Mathieu--Alba
----------------Busquets--------------
-----------Rakitic-----Iniesta--------
----Messi---------------------Ney----
------------------Suarez---------------

Men er enig i at det er taktikken der gør om holdet eller spiller præstere op til deres bedste. Men jeg mener stadig at en Benatia frem for fx Vermaelen stadig vil gøre en forskel. Da Benatia er en del bedre ind ham, især når holdes ikke lige præstere, så er det der vi skal have nogle spillere med individuelle kvaliteter som kan gøre forskellen.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Raman93 skrev:Iniesta er en venstreorientet midtbanespiller, og Neymar vil også have optræde langt ude mod venstresiden. Derimod vil hverken Suarez eller Messi spille til højre, men langt inde i banen, som vi tidligere har set med Messi. Med hensyn til midtbanespillerne vil hverken Mascherano eller Busquest være højreorientede. Deres funktion er midt på banen. Som Alves gjorde i sine store dage, skal Cuardrado dække hele højresiden og bidrage med gennembrudshidsighed som Neymar og Iniesta på modsatte fløj. Det kræver en spiller med gennembrudshidsighed, hurtighed og teknik. Cuardrado. Der er i øvrigt nok en grund til, at Enrique bevidst har stirret sig blind på ham.

I øvrigt hvis man genser vores kamp mod Milan på Camp Nou, da vi udraderede dem 4-0, kandiderer Alves til kampens spiller. Næstefter Messi var han vores vigtigste man. Hans arbejdsområde strækkede sig over hele kanten, og han takserede igen med en vanvittig præsentation. I denne kamp spillede vi også med Mascherano, der levede hurtighed og styrke. Denne funktion får Cuadrado også. Havde vi stillet med en mere defensiv indstillet back, havde resultatet unægteligt være anderledes. Derfor skal vi enten stille med både Alba og Cuadrado eller Cuadrado og Mathieu. I vores nuværende spilsystem, skal Messi favoriseres, og holdet skal tilpasses hans kvaliteter. Uden en gennembrudshidsig back, vil vi lide som følge af dette.
Jeg er sådan set enig i dine taktiske overvejelser. Ser bare ikke cuadrado som løsningen da han i din taktiske beskrivelse vil skulle passe hele højreside selv. Og manden har ikke ret mange defensive knogler i sin krop da han ikke er back men wing. Så ville jeg hele have en løbestærk højreback som kunne dække siden men som måske ikke ville forsøge så meget selv (gennembrud osv). Det ville så betyde at man skulle lave lidt om i taktikken men tror godt at iniesta ville kunne trække mod højre så neymar og alba stod for det offensive i venstreside. Desuden kan både suarez og messi (gjorde det meget sidste sæson) trække mod højre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona sources think transfers Marquinhos and Cuadrado are unlikely now. Club don't expect PSG and Fiorentina to change position. [md]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

http://www.fcbarcelona.dk/nyhedsarkiv/a ... nne-sommer

Nu må ledelsen og LE fandme tage sig sammen!!!!!!!! Vi skal mindst have en spiller mere, som skal være en CB.

Vi skal fandme ikke spille med Masch som CB i endnu en sæson!! Nu troede jeg lige at EL var træneren der ville bruge ham rigtigt, nemlig på DM. :mad:

Sælg Song og køb en verdensklasse CB, eller en der kan blive det!!

Hvis vi slet ikke kan finde det. Så bliver vi nød til at nøjes, det kunne fx være Vermaelen. Jeg vil hellere have ham, ind at spille med Masch som CB.
Senest rettet af Drake lør aug 02, 2014 7:47 pm, rettet i alt 1 gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er jo også det der står? Hvad er det du er oppe at køre over?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Michman »

Hvem fanden har Barca tænkt sig at købe?..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster