Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Jurij skrev:
Journalisten skrev:Drenge. Skulle vi nu ikke lige lægge stridsøksen? Det er da en uheldig udvikling, at folk laver brugere på modsatte side, kun for at give de andre tørt på. Sådan skal det jo ikke være, og det var heller ikke hensigten, da jeg lavede en bruger herinde.

Lad os nu allesammen blive enige om, at 345k trøjer lyder af meget, og at vi skal bruge nogle ordentlige kilder, før vi kan konkludere mere.

God søndag allesammen!
Jeg prøvede at være flink men direkte. Og det virkede slet ikke efter hensigten. Jeg har intet imode dem derinde, men det gik lidt galt. Jeg lavede en joke, som jeg troede de ville grine af. I stedet for misforstod de det, og blev vresne. Jeg kunne have været mega kedelig, men det var jeg altså ikke. Ligegyldigt hvad, så kan man se 100 mil væk at de ikke er særlig åbne for Barcelona fans.
Jeg kan godt se, hvad du mener, men man skal træde med varsomme skridt på fjendens territorium. Det er lykkedes for Storken, han er blevet en respekteret, og faktisk yderst velset, bruger inde hos 'os' :-)

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Der er vist ikke meget tvivl om hvilken fangruppe der er mest fjendlig og barnlig i denne tråd:

http://madridista.dk/index.php/forum/ny ... mitstart=0

Jeg troede at Kassow var opfattet som en lidt spøjs fyr generelt. På bold.dk skriver han nogle dystre ting engang imellem, så jeg prøvede at bløde stemningen lidt op med en joke med lidt sandhed i. Stemningen var ikke til det. Føler nu alligevel at mine argumenter var gode nok, jeg skulle blot ikke have skrevet at jeg var Barca fan - det ødelagde argumentet fra starten af.
Genopbygning status: færdig.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Jeg har ikke selv deltaget i debatten, men man skulle måske tænke over, hvordan man formulerer sig på "fjendens" forum. Det hjælper ikke at slynge en sådan sætning, når man prøver at diskutere med modparten.
Kan I se hvorfor det så er svært at diskutere med Barcelona fans?

Når det er sagt, er både du og Kassow velkomne herinde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Messi har helt styr på sin skat
Hvorfor er det at nogle realfans konstant skal snakke om messis skat? Er det fordi de mener at det ødelægger hans rygte eller? Kassow har postet det på nærmest hver barca nyhed på bold og nu ståder jeg på det på madridista.dk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det ødelægger ikke hans rygte, det kan nemlig ikke blive værre. Messi er en beskidt djævel og Ronaldo er en engel med glansfuldt hår.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Haha ja sådan virker det lidt. Det sjoveste er at messi er blevet frikendt (hans far er stadig anklaget) men det skriver de intet om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Haha ja sådan virker det lidt. Det sjoveste er at messi er blevet frikendt (hans far er stadig anklaget) men det skriver de intet om.
Det er jo heller ikke vigtigt at bruge tid på, det vigtige er jo at Messi i nogle dage eller uger, måske ikke var så ren som man kunne tro. Og det holder de fast i med næb og kløer.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Jurij skrev:
FCBarcelonaChr skrev:De er jo dummere end vådt bølgepap..

Det er helt vildt. Det er altid dem. Nu må de tage sig sammen. Jeg har lige oprettet en bruger for at fortælle dem en sandhed eller 2. Uhhhhh... vi har tjent Ronaldo ind på 3 måneder. Uhhhhh vi har tjent Beckham ind på 13 dage. Jaaaaaaaaaaa.... klart.
Dit indlæg derinde er ca. lige så gennemblødt, som det bølgepap du beskylder dem for at være lavet af. Slap nu af med den "krig", der er kørende imellem de her to foras. Der er absolut intet at vinde ved dette. Hvis du vil være derinde, så repræsenter det her fora derinde ordentligt istedet for skyttegravstaktikken.

Og helt generelt, så ville det være fedt med brugere fra andre foras herinde. Men det er som om, at så snart de kommer fra Real Madrid-foras, så starter der en ond stemning, specielt herfra. Drop det.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Jesni skrev:
Jurij skrev:
FCBarcelonaChr skrev:De er jo dummere end vådt bølgepap..

Det er helt vildt. Det er altid dem. Nu må de tage sig sammen. Jeg har lige oprettet en bruger for at fortælle dem en sandhed eller 2. Uhhhhh... vi har tjent Ronaldo ind på 3 måneder. Uhhhhh vi har tjent Beckham ind på 13 dage. Jaaaaaaaaaaa.... klart.
Dit indlæg derinde er ca. lige så gennemblødt, som det bølgepap du beskylder dem for at være lavet af. Slap nu af med den "krig", der er kørende imellem de her to foras. Der er absolut intet at vinde ved dette. Hvis du vil være derinde, så repræsenter det her fora derinde ordentligt istedet for skyttegravstaktikken.

Og helt generelt, så ville det være fedt med brugere fra andre foras herinde. Men det er som om, at så snart de kommer fra Real Madrid-foras, så starter der en ond stemning, specielt herfra. Drop det.
Meget grove beskyldninger du kommer med. Kan du fortælle mig hvilken del af mit indlæg som er gennemblødt som bølgepap? For jeg kan virkelig ikke se det overhovedet. Og hvor bruger jeg ordet krig? Føler heller ikke at Barcelona fans starter konflikter, som du skriver. Er du selv Barcelona fan?



"Jeg blev simpelthen nødt til at registrere mig på jeres side, selvom jeg er Barca fan. Jeg er vandt til rygter og falske nyheder fra fodboldverdenen, men det her er altså for langt ude!

Selvfølgelig har han ikke solgt 415.000 trøjer på 4 dage! For det første, så er han et 10 gange mere ukendt navn end Beckham, Zidane, Figo, CRonaldo og Ronaldo. Det kan slet ikke sammenlignes. Selv folk der aldrig har set en fodbold ved og har altid vidst hvem Beckham er.

Madrid sælger max 1,5 million trøjer om året. Hvordan fanden skal Ronaldo have solgt 1 million af dem med alle de galacticos i klubben? Er alle andre ukendte? Og hvordan kan James sælge så stor en bid af dem på blot 4 dage? Hvordan er det muligt? Alle trøjer solgt på et år af klubben er langtfra nok til at betale Ronaldos løn det år.

Og tjene sig selv ind på trøjer? Trøjer er ikke engang en stor forretning for en fodboldklub, det er ubetydeligt hvad man tjener på dem. Hvis en spiller som James ville tjene sig selv ind på fodboldtrøjer så hurtigt nu, så ville han koste 1,5 milliard kroner. Han vil kun tjene sig selv ind efter måske 8 år i klubben - ikke før. Og det er altså på tv penge, ikke trøjer. Og det er kun hvis han spiller fantastisk i de 8 år. Monaco ved godt hvad de skal have for ham! De tager ikke underpris. Og man regner på disse ting, man ved hvad der kan tjenes på spillere. Hvorfor bliver sådan nogle nyheder aldrig bragt for andre klubber? Manchester sælger lidt flere trøjer end Madrid. Hvorfor hører man ikke disse nyheder fra United?

Desuden tjener klubberne ikke 30% af prisen. Hvor er det tal overhovedet fra? Igen, Adidas tager indtjeningen, det er derfor de er sponsorer og betaler dyre domme på at være på trøjen, for at tjene penge i den anden ende. Klubber tjener nok 12 euro per trøje solgt.

Og hvor er denne nyhed overhovedet fra? Den findes ikke på nettet andre steder. Fortæller i mig at CNN bragte nyheden men at INGEN fodboldsider viderebringer den? Altså ingen udover en lille dansk side? Jeg vil meget gerne se kilden på det!

Alt i alt så er 12 millioner euro tallet ufattelig højt. Jeg har ikke bevis på mine egne påstande, men det er blot de tal, som man mener er logiske. Man kender ikke de rigtige tal. Men kig selv i indtægter for de forskellige klubber. Se på regnskabet. Står der 50 millioner euro tjent på trøjer nogen steder i det regnskab?
"
Genopbygning status: færdig.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Jurij skrev:Meget grove beskyldninger du kommer med. Kan du fortælle mig hvilken del af mit indlæg som er gennemblødt som bølgepap? For jeg kan virkelig ikke se det overhovedet. Og hvor bruger jeg ordet krig? Føler heller ikke at Barcelona fans starter konflikter, som du skriver. Er du selv Barcelona fan?
Nu skal det her ikke blive et langt emne, for det må være nogle moderators anliggende. Påråber det bare, og så kan man håbe, folk selv indser noget, før pisken svinges.

Grove beskyldninger? vel ikke værre end, hvad du selv erklærer dig enig i her:
Jurij skrev:
FCBarcelonaChr skrev:De er jo dummere end vådt bølgepap..

Det er helt vildt. Det er altid dem. Nu må de tage sig sammen. Jeg har lige oprettet en bruger for at fortælle dem en sandhed eller 2. Uhhhhh... vi har tjent Ronaldo ind på 3 måneder. Uhhhhh vi har tjent Beckham ind på 13 dage. Jaaaaaaaaaaa.... klart.
Nu genbrugte jeg jeres udtryk, bølgepap. Jeg synes, det passede fint.

Jurij skrev:Jeg har lige oprettet en bruger for at fortælle dem en sandhed eller 2. Uhhhhh... vi har tjent Ronaldo ind på 3 måneder. Uhhhhh vi har tjent Beckham ind på 13 dage. Jaaaaaaaaaaa.... klart.
Sandhed? Jeg quoter ikke dit indlæg, men ingen af dine tal er bakket op af noget som helst. Noget du så senere kritiserer dem for at mangle. Denne diskussion er ren og skær gætværk fra samtlige lejre. Alligevel mener du at have mere ret end dem uagtet belæggrundlag.

Hvordan er din argumentation en sandhed? Forstår du, hvorfor jeg sætter dit niveau op imod deres? :) Nu er der en generel kritik af Madridista.dk og deres lave niveau - jeg er enig i det synspunkt. Men der er også et arbejde herinde, der kunne påbegyndes.
Jurij skrev:Er du selv Barcelona fan?
Ja. Hvordan er det relevant? Skulle jeg svines til, hvis jeg sagde, jeg var tilhænger af Real Madrid? Er man automatisk "fjende", hvis man er fra den lejr?

Det er det eneste svar jeg giver dig i det her, for lige om lidt er det afsporet. Nu må du/i selv reflektere.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Stop it. Begge to. Spild af tid.

Og Jurij, lad være med at falde i samme grøft på Madridista.dk. Det er trods alt deres forum, og det er temmelig provokerende at registrere sig på deres forum med det erklærede formål 'at fortælle dem en sandhed eller 2'. Optræd med respekt på deres forum, tilsvarende vi kan forvente de gør det her. Jeg gider ikke krigen, hverken der og slet ikke her.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Nej, krig? Det kan vi sq ikke hamle op med nu. Blau er væk, no Blau no victory!
Allez...

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Guardiola skrev:Stop it. Begge to. Spild af tid.

Og Jurij, lad være med at falde i samme grøft på Madridista.dk. Det er trods alt deres forum, og det er temmelig provokerende at registrere sig på deres forum med det erklærede formål 'at fortælle dem en sandhed eller 2'. Optræd med respekt på deres forum, tilsvarende vi kan forvente de gør det her. Jeg gider ikke krigen, hverken der og slet ikke her.
Altså... min besked her var ment som en joke. Jeg skrev den mens jeg smillede. Kan godt se nu, at den kan tages seriøst, men det var den på ingen måde ment som. Og det havde jeg på ingen måde forventet, at den ville. Jeg gider heller ikke sådan noget, men nu blev jeg jo beskyldt for noget på et offentligt forum og ikke en PM. Vil jo gerne lige have chancen for at forsvare mit navn - og ikke blot lade en beskyldning stå.

"Det er helt vildt. Det er altid dem. Nu må de tage sig sammen. Jeg har lige oprettet en bruger for at fortælle dem en sandhed eller 2. Uhhhhh... vi har tjent Ronaldo ind på 3 måneder. Uhhhhh vi har tjent Beckham ind på 13 dage. Jaaaaaaaaaaa.... klart."
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Blau vender hjem, stærkere end aldrig før. Han er ude og bygge på sit åndelige kapacitus (et ord, jeg lige har opfundet til lejligheden)

Ja Jurij, men lad den ligge nu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster