10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sv: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lasse N »

Visca El Barca skrev:
Lasse N skrev:Arnesen sagde det også igår. Messi er ikke den Messi vi kender, han ser slidt ud!! At han scorer 4 mål for Argentina er da fint, men hvor mange af de minutter var han ikke helt væk? Mange, rigtig mange. Gik rundt og kiggede ned i jorden, gad ikke genpresse, fumlede mange bolde væk osv. Men bare han scorer et mål så er folk fuldstændig blinde herinde og glemmer alt om hans præstation. Jeg håber han pakker den dovne attitude ad helvedes til næste sæson og kæmper og fighter som en gal, hvis ikke så skal han simpelthen væk!! Det påvirker hele holdet med sådan en indstilling!
Jeg skriver igen. Hvad nu, hvis træner beder ham om, ikke at bruge energi på defensive løb? Skal han så alligevel gøre de, går imod trænerens ordre, så du og Arnesen er glad?

Hans præstation har jo været den mest afgørende for Argentina i næsten hver kamp. Han har stået bag 72% af sit holds mål, er det ikke præstation nok? Han er den med de klart flest chanceskabende afleveringer i turnering, hvad siger du til den præstation? Han har udført flest driblinger, noget som er alfa-omega for den spillestil, som Sabella har praktiseret. Nemlig at skabe overtal, ret hurtigt, nummerisk fordel. Er det ikke præstation nok?

Men næ nej, han skulle selvfølgelig bare have løbet og løbet og presset igennem, selvom resten af holdets spillestil er at man trækker sig tilbage og venter på modstanderen dybt i banen. Det kunne han selvfølgelig bruge sin energi på, og så skulle han selvfølgelig have energi til alt det andet, altså at skabe chancer, at holde i bolden, at agere plamaker, at score mål, at udfordre osv.
Jeg nægter simpelthen at tro på at Messi har fået at vide "hey, hvis du mister bolden, så bare lad være med at få den tilbage, så er det bedre du bare kigger ned i jorden og går rundt og chiller lidt" hvad er det for et signal at sende til resten af holdet? Og så oven i købet som anfører, hvor man burde ofre sig selv i alt for at statuere eksempel gejst og vilje. En jammerlig undskyldning. Vil du mene han også fik det at vide sidste sæson i barca hvor han havde tendenser til det samme ? Og hvad når sæsonen starter igen. Er det så planlagt han ikke skal genpresse og arbejde sine tabte bolde tilbage?

Du skriver han er den med flest målgivende afleveringer i turneringen? Det vil jeg gerne se statistik på. Et til di Maria og et på et frispark hvor der blev selvmål. Kan ikke huske flere?? Og det der med at drible. Hvad fanden nytter det når man mister den gang på gang . Så er det sgu da ikke nogen præstation. Alene i deres første kamp talte jeg at Messi mistede bolden 11 gange den første halve time!!! Så det er det værste vrøvl længe.

Han er over the hill og en færdig mand i barca om et år.

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sv: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lasse N »

Tolquhon skrev:
Lasse N skrev:Arnesen sagde det også igår. Messi er ikke den Messi vi kender, han ser slidt ud!! At han scorer 4 mål for Argentina er da fint, men hvor mange af de minutter var han ikke helt væk? Mange, rigtig mange. Gik rundt og kiggede ned i jorden, gad ikke genpresse, fumlede mange bolde væk osv. Men bare han scorer et mål så er folk fuldstændig blinde herinde og glemmer alt om hans præstation. Jeg håber han pakker den dovne attitude ad helvedes til næste sæson og kæmper og fighter som en gal, hvis ikke så skal han simpelthen væk!! Det påvirker hele holdet med sådan en indstilling!
Han skal simpelthen væk? Den er da vist helt gal med dig... Billede
Det skal han da hvis han ikke ændrer attitude? Hvad gavner det at have de tendenser i en klub der i den grad har brug for at få noget fornyet sult og hunger ind på sjælen igen.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Sv: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Lasse N skrev:
Visca El Barca skrev:
Lasse N skrev:Arnesen sagde det også igår. Messi er ikke den Messi vi kender, han ser slidt ud!! At han scorer 4 mål for Argentina er da fint, men hvor mange af de minutter var han ikke helt væk? Mange, rigtig mange. Gik rundt og kiggede ned i jorden, gad ikke genpresse, fumlede mange bolde væk osv. Men bare han scorer et mål så er folk fuldstændig blinde herinde og glemmer alt om hans præstation. Jeg håber han pakker den dovne attitude ad helvedes til næste sæson og kæmper og fighter som en gal, hvis ikke så skal han simpelthen væk!! Det påvirker hele holdet med sådan en indstilling!
Jeg skriver igen. Hvad nu, hvis træner beder ham om, ikke at bruge energi på defensive løb? Skal han så alligevel gøre de, går imod trænerens ordre, så du og Arnesen er glad?

Hans præstation har jo været den mest afgørende for Argentina i næsten hver kamp. Han har stået bag 72% af sit holds mål, er det ikke præstation nok? Han er den med de klart flest chanceskabende afleveringer i turnering, hvad siger du til den præstation? Han har udført flest driblinger, noget som er alfa-omega for den spillestil, som Sabella har praktiseret. Nemlig at skabe overtal, ret hurtigt, nummerisk fordel. Er det ikke præstation nok?

Men næ nej, han skulle selvfølgelig bare have løbet og løbet og presset igennem, selvom resten af holdets spillestil er at man trækker sig tilbage og venter på modstanderen dybt i banen. Det kunne han selvfølgelig bruge sin energi på, og så skulle han selvfølgelig have energi til alt det andet, altså at skabe chancer, at holde i bolden, at agere plamaker, at score mål, at udfordre osv.
Jeg nægter simpelthen at tro på at Messi har fået at vide "hey, hvis du mister bolden, så bare lad være med at få den tilbage, så er det bedre du bare kigger ned i jorden og går rundt og chiller lidt" hvad er det for et signal at sende til resten af holdet? Og så oven i købet som anfører, hvor man burde ofre sig selv i alt for at statuere eksempel gejst og vilje. En jammerlig undskyldning. Vil du mene han også fik det at vide sidste sæson i barca hvor han havde tendenser til det samme ? Og hvad når sæsonen starter igen. Er det så planlagt han ikke skal genpresse og arbejde sine tabte bolde tilbage?

Du skriver han er den med flest målgivende afleveringer i turneringen? Det vil jeg gerne se statistik på. Et til di Maria og et på et frispark hvor der blev selvmål. Kan ikke huske flere?? Og det der med at drible. Hvad fanden nytter det når man mister den gang på gang . Så er det sgu da ikke nogen præstation. Alene i deres første kamp talte jeg at Messi mistede bolden 11 gange den første halve time!!! Så det er det værste vrøvl længe.

Han er over the hill og en færdig mand i barca om et år.
Nej, det er dig der vrøvler, når du efterlyser at han skal løbe og løbe. Der findes faktisk også en taktik, hvor en træner kan sige til sin stjernespiller, at han absolut ikke skal bruge kræfter på at jagte mistet bolde, men derimod bevare de kræfter til at skabe kampen. At du ikke kan forstå det, er dit eget problem, ikke Leos eller andres.

Resten af dit indlæg og de fleste andre har været direkte vrøvl på vrøvl, så det behøver jeg ikke spilde min tid på. Dog vil jeg sige, at når du kalder andres mening for vrøvl, er det på højeste tid at du stopper med at vrøvle, ellers er det trættende, når du kører i ring. Jeg skriver chanceskabende afleveringer, kan du læse?

Messi skal videre, yea right :lol: :lol: .

Leo har præsteret for Barca, alle sæsoner, også sidste. Hvis han præsterer som han har gjort hidtil, er det kun ham der skal bestemme om han skal videre eller ej. Det ville være en fejl af dimensioner, hvis ledelsen vælger at komme af med ham, når han scorer 40+ mål og 15+ assist hver sæson. Og det vel at mærke en sæson som bliver betegnet som en af hans svageste.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Messi er efter min mening den bedste fodboldspiller gennem tiden, men hans formnedgang forplumrer måske billedet lidt. Men det han har præsteret, er vitterligt uden sidestykke. Også selvom han ikke fik sit VM. Heller ikke helt rimeligt at sammenligne landsholdsfodbold i Maradonas tid med Messis. Dels er der rykket meget præstige fra landsholdsturneringer til CL, og ikke mindst penge. Dels stilles der helt andre krav til fysikken i dag, og holdene står langt bedre taktisk på banen. Vil påstå, at det er sværere at afgøre kampe på egen hånd i dag.

Det er svært at komne uden om, at Maradona nok var mere karismatisk og en større inspirator, end Messi. For stået som at han er mere ekstrovert, hvor Messi er mere introvert. Jeg synes Messi virker lidt utilpas i rollen som anfører. Karismaen gør også, at man nemt tilskriver hele æren for VM til Maradona, men glemner at han spillede på et godt hold. Argentinas hold har skuffet til dette VM, og mange har spillet under niveau. Messi har gjort, at de kom til finalen, i store træk. Messi er den bedste nogensinde i mine øjne, hans fødder taler på banen, hvor Maradona ledede på en anden måde.

Egentlig i bund og grund lidt latterligt at sammenligne dem. Begge var fantastiske, og den ene skriver stadig kapitler på.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af mathi »

Nvm. Jeg var for langsom.
Senest rettet af mathi man jul 14, 2014 12:23 pm, rettet i alt 1 gang.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

mathi skrev:Mourinho om Messi og den kritik han får nu:
Messi scapegoat for World Cup final loss? Not at all. I think in the first half he had fantastic options
Mourinho: "Messi deserves respect more than ever after ARG came so close. Easy to respect when he wins but when he lost, it's not so easy.
Mourinho: Messi is still a historical player. He does not need to be world champion to be a historical player, especially in this decade.
Ja, det citerede jeg også længere oppe. Tænk at det af alle mennesker er Mourinho, som siger noget fornuftigt om hele denne Messi diskussion.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af mathi »

Visca El Barca skrev:Ja, det citerede jeg også længere oppe. Tænk at det af alle mennesker er Mourinho, som siger noget fornuftigt om hele denne Messi diskussion.
Ja det nåede jeg lige at se.

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sv: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lasse N »

Visca El Barca skrev:
Lasse N skrev:
Visca El Barca skrev:
Lasse N skrev:Arnesen sagde det også igår. Messi er ikke den Messi vi kender, han ser slidt ud!! At han scorer 4 mål for Argentina er da fint, men hvor mange af de minutter var han ikke helt væk? Mange, rigtig mange. Gik rundt og kiggede ned i jorden, gad ikke genpresse, fumlede mange bolde væk osv. Men bare han scorer et mål så er folk fuldstændig blinde herinde og glemmer alt om hans præstation. Jeg håber han pakker den dovne attitude ad helvedes til næste sæson og kæmper og fighter som en gal, hvis ikke så skal han simpelthen væk!! Det påvirker hele holdet med sådan en indstilling!
Jeg skriver igen. Hvad nu, hvis træner beder ham om, ikke at bruge energi på defensive løb? Skal han så alligevel gøre de, går imod trænerens ordre, så du og Arnesen er glad?

Hans præstation har jo været den mest afgørende for Argentina i næsten hver kamp. Han har stået bag 72% af sit holds mål, er det ikke præstation nok? Han er den med de klart flest chanceskabende afleveringer i turnering, hvad siger du til den præstation? Han har udført flest driblinger, noget som er alfa-omega for den spillestil, som Sabella har praktiseret. Nemlig at skabe overtal, ret hurtigt, nummerisk fordel. Er det ikke præstation nok?

Men næ nej, han skulle selvfølgelig bare have løbet og løbet og presset igennem, selvom resten af holdets spillestil er at man trækker sig tilbage og venter på modstanderen dybt i banen. Det kunne han selvfølgelig bruge sin energi på, og så skulle han selvfølgelig have energi til alt det andet, altså at skabe chancer, at holde i bolden, at agere plamaker, at score mål, at udfordre osv.
Jeg nægter simpelthen at tro på at Messi har fået at vide "hey, hvis du mister bolden, så bare lad være med at få den tilbage, så er det bedre du bare kigger ned i jorden og går rundt og chiller lidt" hvad er det for et signal at sende til resten af holdet? Og så oven i købet som anfører, hvor man burde ofre sig selv i alt for at statuere eksempel gejst og vilje. En jammerlig undskyldning. Vil du mene han også fik det at vide sidste sæson i barca hvor han havde tendenser til det samme ? Og hvad når sæsonen starter igen. Er det så planlagt han ikke skal genpresse og arbejde sine tabte bolde tilbage?

Du skriver han er den med flest målgivende afleveringer i turneringen? Det vil jeg gerne se statistik på. Et til di Maria og et på et frispark hvor der blev selvmål. Kan ikke huske flere?? Og det der med at drible. Hvad fanden nytter det når man mister den gang på gang . Så er det sgu da ikke nogen præstation. Alene i deres første kamp talte jeg at Messi mistede bolden 11 gange den første halve time!!! Så det er det værste vrøvl længe.

Han er over the hill og en færdig mand i barca om et år.
Nej, det er dig der vrøvler, når du efterlyser at han skal løbe og løbe. Der findes faktisk også en taktik, hvor en træner kan sige til sin stjernespiller, at han absolut ikke skal bruge kræfter på at jagte mistet bolde, men derimod bevare de kræfter til at skabe kampen. At du ikke kan forstå det, er dit eget problem, ikke Leos eller andres.

Resten af dit indlæg og de fleste andre har været direkte vrøvl på vrøvl, så det behøver jeg ikke spilde min tid på. Dog vil jeg sige, at når du kalder andres mening for vrøvl, er det på højeste tid at du stopper med at vrøvle, ellers er det trættende, når du kører i ring. Jeg skriver chanceskabende afleveringer, kan du læse?

Messi skal videre, yea right :lol: :lol: .

Leo har præsteret for Barca, alle sæsoner, også sidste. Hvis han præsterer som han har gjort hidtil, er det kun ham der skal bestemme om han skal videre eller ej. Det ville være en fejl af dimensioner, hvis ledelsen vælger at komme af med ham, når han scorer 40+ mål og 15+ assist hver sæson. Og det vel at mærke en sæson som bliver betegnet som en af hans svageste.
Det er en sød lille overbevisning du har skabt dig i forsøget på at forsvare ham. Sådan! Men hvad så når det samme sker næste sæson i barca, en klub der har haft kolossal succes med generes og ivrer, hvad er så din overbevisning om hvorfor han ikke gider?

Hahaha. Vent og se.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Flot svar.

Lad os netop vente til næste sæson er færdigspillet. Lad os vente, hvordan Lucho har tænkt sig hans hold skal spille. Lad os se, hvilken rolle han tildeler Leo. Det er ikke sort/hvidt. Jeg ved ikke, hvor gammel du er, og hvor længe du har fulgt Barca, men vi skal ikke længere end til Riijkard æraen, for at konstatere, at Barca ikke praktiserer genpres som under Pep.

Ikke alle trænere er lige, de tænker ikke ens. Det kan være at Leo er tiltænkt en helt anden rolle end det man har været vant til at se ham i hos Barca. Hvis ikke, er jeg overbevist om at han vil arbejde ligeså hårdt som han gjorde under Pep.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Heartbreaker »

Kan I ikke sætte noget lækkert på spil? En kasse Ini-juice, kage, O'ense eller andet lækkert på højkant til forummet.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Maradona og coca kontra Messi og Pepsi Max. Klart at attituden er anderledes, og fornuften. ;-)
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Hold kæft, hvor er folk bare irriterende dumme. En sæson med 41 mål, ét VM med fire mål og en sølvmedalje, hvor Messi praktisk talt bar sit hold hele vejen igennem, og pludselig er Messi ved at være en færdig mand og en mand der skal videre. Hvad helvede foregår der? Siden hvornår er det blevet middelmådigt at score 41 mål og blive nummer to ved et verdensmesterskab? For helvede altså. Jeg bliver sgu så harm.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20287
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 310 gange
Blevet takket: 1058 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:Hold kæft, hvor er folk bare irriterende dumme. En sæson med 41 mål, ét VM med fire mål og en sølvmedalje, hvor Messi praktisk talt bar sit hold hele vejen igennem, og pludselig er Messi ved at være en færdig mand og en mand der skal videre. Hvad helvede foregår der? Siden hvornår er det blevet middelmådigt at score 41 mål og blive nummer to ved et verdensmesterskab? For helvede altså. Jeg bliver sgu så harm.
Messi's umenneskelige høje standard giver bagslag.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej. Folks totale mangel på perspektiv giver bagslag. Det er sgu ikke Messi den er gal med.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Nej. Folks totale mangel på perspektiv giver bagslag. Det er sgu ikke Messi den er gal med.
Nej nej, hvad snakker du om? Han er da færdig, ugidelig, doven. Han skal videre. Han er over the hill! Hvis du ikke kan se det, er du bare blind.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster