10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

emo skrev:Higuain pressede hellere ikke... Taktik, taktik, taktik....
Så du bilder mig ind at sabella sagde til få udvalgte spillere- at når i taber bolden skal i bare blive stående. I må endelig ikke gøre som lavezzi eller di Maria eller aguero.....

Den holder ikke

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

emo skrev:Higuain pressede hellere ikke... Taktik, taktik, taktik....
Iøvrigt må der være noget om snakken eftersom de argentinske fans, selv siger at Messi bare ikke er Maradona.

At han er blevet kåret til VMS bedste kan kun skyldes at han er ekstremt vigtig for argentina.

Misforstå mig ikke, hans indsats er godkendt, men ikke mere end det. Samtidig er han blevet røvdoven

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Jeg tror ikke, du så den samme kamp - Messi pressede flere gange, når han tabte bolden. Han gik rundt oppe foran i meget store perioder, ja, men det samme gjorde de andre angribere, undtagen Lavezzi (fatter ikke at han blev taget af efter 45 minutter). Når et hold satser på omstillinger, er det nødvendigt at i hvert fald den forreste mand er klar til at vinde en spurt mod forsvarsspillerne - og det gjorde de op til flere gange. At de så skyder forbi målet er nok ikke en del af taktikken.

Når det er sagt, vil jeg gerne indrømme, at det var frustrerende at se, hvor lidt genpres Messi udførte generelt set - især når man ved, hvor meget han egentlig kan fighte... Jeg tror, han får en anden rolle på det kommende Barcelona-hold - mere spilfordeler, mindre måltyv.

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af maba »

Jeg håbede virkelig at Messi ville få lov at løfte den pokal og han ville vise verden at han er verdensbedste en gang for alle - specielt overfor alle de Messi haters og Naldo lovers.

men men men Messi er virkelig faldet i niveau over de sidste 6 mdr. Jeg var sikker på hans dårlige præstationer og lade attitude for Barca, var fordi han ikke ville blive skadet inden VM (det kan man mene om man vil, men forstår ham måske lidt)

Attituden fortsætte til dette VM (hvis han ikke kan sætte dig op til det hvad så når vi skal møde et bundhold i ligaen), Der er aldrig nogen træner der vil sige til en spiller han ikke skal presse når man taber en bold, i kan have ret i han ikke skulle lave det store defensive arbejde meeeen 2 sek. pres burde ikke tage så meget energi. Hans fysik siger stop og han brækker sig efter at have løbet 10 km over en kamp på 90-120 min er skræmmende når der er 20 man som løber mellem 13-15 km... hmmm

Frygter i den grad det sker det samme med ham som Dinho - ham kunne vi have fået 700 MIL for, men endte med at sælge for en slikpose.

Han havde ikke fortjent at bliver kåret til den bedste ved VM.

Forsatan Messi jeg håber du kommer tilbage og husker hvad klubben har gjort for dig og ikke hvad du har for den!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

Tolquhon skrev:Jeg tror ikke, du så den samme kamp - Messi pressede flere gange, når han tabte bolden. Han gik rundt oppe foran i meget store perioder, ja, men det samme gjorde de andre angribere, undtagen Lavezzi (fatter ikke at han blev taget af efter 45 minutter). Når et hold satser på omstillinger, er det nødvendigt at i hvert fald den forreste mand er klar til at vinde en spurt mod forsvarsspillerne - og det gjorde de op til flere gange. At de så skyder forbi målet er nok ikke en del af taktikken.

Når det er sagt, vil jeg gerne indrømme, at det var frustrerende at se, hvor lidt genpres Messi udførte generelt set - især når man ved, hvor meget han egentlig kan fighte... Jeg tror, han får en anden rolle på det kommende Barcelona-hold - mere spilfordeler, mindre måltyv.
Jeg er enig, måske er jeg ligeledes for kritisk da vi ved jo alle ved hvad han kan præstere men som han bare ikke har gjort i et halvt års tid.

Jeg frygter simpelthen bare en Ronaldinho.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Mkj 77 skrev:
emo skrev:Higuain pressede hellere ikke... Taktik, taktik, taktik....
Så du bilder mig ind at sabella sagde til få udvalgte spillere- at når i taber bolden skal i bare blive stående. I må endelig ikke gøre som lavezzi eller di Maria eller aguero.....

Den holder ikke
Ja det kan sagtens ske, at han har sagt det. Det kan godt være at din vejleder har sagt noget andet, men det er mere et tegn på, at han måske ikke skal være vejleder.

I der råber op om Leos form, hopper forbi det faktum, at flere og flere eksperter har sagt at det er en direkte ordre fra Sabella, at Leo ikke arbejder defensivt. Noget som Sabella bekræftede efter Holland kampen. Med tanke på, at Leo står for ALT offensivt hos Argentina, hvor han skal agere playmaker, oplægger, spilfordeler, chanceskaber, dribler og målscorer, er det forståeligt, at man fritager ham fra defensivt arbejde og de defensive løb.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

gygfo

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af gygfo »

Billede

Stærkt.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af theKing1988 »

Visca El Barca skrev:
Mkj 77 skrev:
emo skrev:Higuain pressede hellere ikke... Taktik, taktik, taktik....
Så du bilder mig ind at sabella sagde til få udvalgte spillere- at når i taber bolden skal i bare blive stående. I må endelig ikke gøre som lavezzi eller di Maria eller aguero.....

Den holder ikke
Ja det kan sagtens ske, at han har sagt det. Det kan godt være at din vejleder har sagt noget andet, men det er mere et tegn på, at han måske ikke skal være vejleder.

I der råber op om Leos form, hopper forbi det faktum, at flere og flere eksperter har sagt at det er en direkte ordre fra Sabella, at Leo ikke arbejder defensivt. Noget som Sabella bekræftede efter Holland kampen. Med tanke på, at Leo står for ALT offensivt hos Argentina, hvor han skal agere playmaker, oplægger, spilfordeler, chanceskaber, dribler og målscorer, er det forståeligt, at man fritager ham fra defensivt arbejde og de defensive løb.
Mit største problem var såmænd ikke at han ikke arbejdede nok defensivt, det var mere at han ikke var bevægelig nok til at udfylde sit enorme potentiale offensivt. Han var ofte for stillestående og for langsom til at reagere når Argentina kom i en af deres hurtige kontraer sådan så for meget ansvar endte på spillere der ikke kunne løfte det, istedet for Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

gygfo skrev:Billede

Stærkt.
En sand leder. Jeg synes han har løftet sig i den grad, på det punkt. Hele turnering igennem har han ageret som en rigtig leder skal. Han har ikke råbt højt, men det behøver han heller ikke. Han har derimod været rolig, har spredt ro og så har han samlet holdet og spillerne, når der har været behov for det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lasse N »

Arnesen sagde det også igår. Messi er ikke den Messi vi kender, han ser slidt ud!! At han scorer 4 mål for Argentina er da fint, men hvor mange af de minutter var han ikke helt væk? Mange, rigtig mange. Gik rundt og kiggede ned i jorden, gad ikke genpresse, fumlede mange bolde væk osv. Men bare han scorer et mål så er folk fuldstændig blinde herinde og glemmer alt om hans præstation. Jeg håber han pakker den dovne attitude ad helvedes til næste sæson og kæmper og fighter som en gal, hvis ikke så skal han simpelthen væk!! Det påvirker hele holdet med sådan en indstilling!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Lasse N skrev:Arnesen sagde det også igår. Messi er ikke den Messi vi kender, han ser slidt ud!! At han scorer 4 mål for Argentina er da fint, men hvor mange af de minutter var han ikke helt væk? Mange, rigtig mange. Gik rundt og kiggede ned i jorden, gad ikke genpresse, fumlede mange bolde væk osv. Men bare han scorer et mål så er folk fuldstændig blinde herinde og glemmer alt om hans præstation. Jeg håber han pakker den dovne attitude ad helvedes til næste sæson og kæmper og fighter som en gal, hvis ikke så skal han simpelthen væk!! Det påvirker hele holdet med sådan en indstilling!
Jeg skriver igen. Hvad nu, hvis træner beder ham om, ikke at bruge energi på defensive løb? Skal han så alligevel gøre de, går imod trænerens ordre, så du og Arnesen er glad?

Hans præstation har jo været den mest afgørende for Argentina i næsten hver kamp. Han har stået bag 72% af sit holds mål, er det ikke præstation nok? Han er den med de klart flest chanceskabende afleveringer i turnering, hvad siger du til den præstation? Han har udført flest driblinger, noget som er alfa-omega for den spillestil, som Sabella har praktiseret. Nemlig at skabe overtal, ret hurtigt, nummerisk fordel. Er det ikke præstation nok?

Men næ nej, han skulle selvfølgelig bare have løbet og løbet og presset igennem, selvom resten af holdets spillestil er at man trækker sig tilbage og venter på modstanderen dybt i banen. Det kunne han selvfølgelig bruge sin energi på, og så skulle han selvfølgelig have energi til alt det andet, altså at skabe chancer, at holde i bolden, at agere plamaker, at score mål, at udfordre osv.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Lasse N skrev:Arnesen sagde det også igår. Messi er ikke den Messi vi kender, han ser slidt ud!! At han scorer 4 mål for Argentina er da fint, men hvor mange af de minutter var han ikke helt væk? Mange, rigtig mange. Gik rundt og kiggede ned i jorden, gad ikke genpresse, fumlede mange bolde væk osv. Men bare han scorer et mål så er folk fuldstændig blinde herinde og glemmer alt om hans præstation. Jeg håber han pakker den dovne attitude ad helvedes til næste sæson og kæmper og fighter som en gal, hvis ikke så skal han simpelthen væk!! Det påvirker hele holdet med sådan en indstilling!
Han skal simpelthen væk? Den er da vist helt gal med dig... Billede

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

theKing1988 skrev:
Visca El Barca skrev:
Mkj 77 skrev:
emo skrev:Higuain pressede hellere ikke... Taktik, taktik, taktik....
Så du bilder mig ind at sabella sagde til få udvalgte spillere- at når i taber bolden skal i bare blive stående. I må endelig ikke gøre som lavezzi eller di Maria eller aguero.....

Den holder ikke
Ja det kan sagtens ske, at han har sagt det. Det kan godt være at din vejleder har sagt noget andet, men det er mere et tegn på, at han måske ikke skal være vejleder.

I der råber op om Leos form, hopper forbi det faktum, at flere og flere eksperter har sagt at det er en direkte ordre fra Sabella, at Leo ikke arbejder defensivt. Noget som Sabella bekræftede efter Holland kampen. Med tanke på, at Leo står for ALT offensivt hos Argentina, hvor han skal agere playmaker, oplægger, spilfordeler, chanceskaber, dribler og målscorer, er det forståeligt, at man fritager ham fra defensivt arbejde og de defensive løb.
Mit største problem var såmænd ikke at han ikke arbejdede nok defensivt, det var mere at han ikke var bevægelig nok til at udfylde sit enorme potentiale offensivt. Han var ofte for stillestående og for langsom til at reagere når Argentina kom i en af deres hurtige kontraer sådan så for meget ansvar endte på spillere der ikke kunne løfte det, istedet for Messi.
Hvorvidt min gamle vejleder ikke burde vejleder skal jeg ikke vurdere. Jeg ved blot at de råd han har givet har haft en god effekt.

Man kan osse være fræk og sige sabella har begået en fejl, eftersom Messi ikke spillede som han kan, argentina heller ikke spillede som de kan og de ikke vandt VM.
Samtidig fatter jeg ikke at Tevez ikke var udtaget.

Han kunne have pyntet når hverken aguero, Higuain eller palacio ramte dagen.

Selvfølgelig skal Messi ikke væk.
Han er en leder og en der har rutinen de andre kan profitere af

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Tænk at Mourinho skulle være en af de mest fornuftige at høre på, når det kommer til Leo og hans præstation.
Mourinho (coach Chelsea): "Messi scapegoat for World Cup final loss? Not at all. I think in the first half he had fantastic options" [yahoo]
Mourinho: "Messi deserves respect more than ever after ARG came so close. Easy to respect when he wins but when he lost, it's not so easy."
Mourinho: Messi is still a historical player. He does not need to be world champion to be a historical player, especially in this decade."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af OliverDK »

Leo da han vandt Golden Ball

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster