10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Mkj 77 skrev:Messi er ikke sig selv mere- ikke engang i en vm finale kunne han trække sig selv op..
Hans pres eller genpres er ikke eksisterende, han er ved at være en færdig mand er jeg bange for
Vrøvl. Vrøvl med vrøvl på.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af theKing1988 »

Champione skrev:Synes egentlig Messi spiller godkendt.
Han er enorm alene konstant - og skal drive hele offensiven alene..
Og det er bare svært mod kloge fodboldspillere som Tyskland er, som lukker ham ned..

De gennemspillede situationer Argentina har, er Messi med i, de store chancer de får kommer på personlige tyske fejl (og grotesk de ikke får scoret).


Og derfor får han en enorm fri og uarbejdsom rolle.

Men måske Messi mangler lidt antrit også, og lidt sult..
Han virker ikke så skarp som tidligere - men han bliver jo også ældre..
Jeg synes generelt også at hans sammenspil fungerede bedre med Lavezzi inden pausen. Aguero og Palacio var lidt for meget lige ved og næsten, lidt for ofte.

Og så har Higuain været en skygge af sig selv ved hele slutrunden, i dag inkluderet. Jeg begriber ikke hvorfor Tevez ikke er udtaget når Higuain spiller sådan. Så det kan da godt være jeg er lidt for hård ved ham, men jeg er stadig overbevist om at en Messi i topform, kunne have afgjort den i dag, og han har bare ikke været i topform i hele sidste sæson.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

Blaugrana92 skrev:
Mkj 77 skrev:Messi er ikke sig selv mere- ikke engang i en vm finale kunne han trække sig selv op..
Hans pres eller genpres er ikke eksisterende, han er ved at være en færdig mand er jeg bange for
Vrøvl. Vrøvl med vrøvl på.
Så du lagde simpelthen ikke mærke til hvor stilstående han var når han tabte bolden eller der var mulighed for genpres?
Lad nu være med af idealisere ham- han var ikke sig selv og sådan er det.

At kalde det vrøvl er mere vrøvl med vrøvl på....

Jeg har en bekymring som har stået på i en sæson og indtil videre har det vidst sig som værende ganske korrekt.

Fantastisk spiller, men for forvent i sit spil, hvilket hans manglende pres, som han skal ligge, tydeligt indikerer

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

Og drop nu de statistiker- de er som et mini-skirt, de skjuler det vigtigste;)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg gider ikke engang at tage den her diskussion. Farvel.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Mkj 77 skrev:Og drop nu de statistiker- de er som et mini-skirt, de skjuler det vigtigste;)
Hahaha, oh please shut the very fuck up.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Blau Blau Blau Blau... Så så sødte, ikke lad dig frustrere af dem som ikke taktik vil forstå! Lizzom, det er du for søøøø til.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg skal ud og have fed BBQ mad, så op i røven med hvad resten af verden mener om det ene og det andet.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

emo skrev:Blau Blau Blau Blau... Så så sødte, ikke lad dig frustrere af dem som ikke taktik vil forstå! Lizzom, det er du for søøøø til.
Så taktik er at man ikke skal presse eller udøve sikring i et genpres, sikringssystem?

Goddamn! Det måtte i da gerne have fortalt min vejleder i de kurser jeg har deltaget i som træner.

Hvor bliver man træt....

Jeg skulle jo bare være gået herind til at starte med.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Jamen det ved du så til en anden gang. Kom lige herind først, gør dit liv meget nemmere.

Men, altså, med din viden burde du vel vide at der findes andre måde at spille på end hvad din vejleder har lært dig. At presse er ikke alt.
Allez...

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

Ja det ved jeg- samtidig ved jeg osse at den frie rolle, som der bliver hentydet til.
Betyder at man er i nærheden af bolden, dette ligeledes ved situationer uden Bold...

Messi var ikke en del af det, hvilket bekymrer mig, da han normalt lå forrest i
pressystemet.

Jeg forguder Messi, som Ronaldinho, men samtidig kan jeg se når der er noget galt..

Når selv eksperterne kan se det, så er der sgu nok noget om snakken.
Selvom de oftest er dummere end blødt rockwool.....

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Mkj 77 skrev:
Blaugrana92 skrev:
Mkj 77 skrev:Messi er ikke sig selv mere- ikke engang i en vm finale kunne han trække sig selv op..
Hans pres eller genpres er ikke eksisterende, han er ved at være en færdig mand er jeg bange for
Vrøvl. Vrøvl med vrøvl på.
Så du lagde simpelthen ikke mærke til hvor stilstående han var når han tabte bolden eller der var mulighed for genpres?
Lad nu være med af idealisere ham- han var ikke sig selv og sådan er det.

At kalde det vrøvl er mere vrøvl med vrøvl på....

Jeg har en bekymring som har stået på i en sæson og indtil videre har det vidst sig som værende ganske korrekt.

Fantastisk spiller, men for forvent i sit spil, hvilket hans manglende pres, som han skal ligge, tydeligt indikerer

Du bliver så også nødt til at forholde dig til det faktum, at Leos rolle på det argentinske landshold og hos Barca er ikke det samme. Det er du simpelthen nødt til at tage med i betragtning, når du nu alligevel vælger at fremføre dit argument som den eneste sandhed.

Utallige eksperter med gennemgående viden omkring Sabbella og det argentinske landshold har sagt, at Leo er blevet beordret af træneren til, ikke at bruge sin energi på alt det, der hedder genpres. Et koncept, som det argentinske landshold ikke praktiserer, vel at mærke. Det har været tydeligt hele turnering igennem, at Argentina lod sig falde tilbage, stod med de forskellige kæder intakt, brød modstanderens spil og så slog kontra. Det gjorde man ikke med genpres eller højt, men mere med tradtionel forsvarsspil. At Leo skulle sætte sig i vildt raseri i genpres, ville være direkte imod holdets taktik og trænerens instrukser.

Visse folk herinde må også fatte, at ikke alle hold behøver at spille ligesom Barca, ikke alle trænere behøver at spille 100% efter Peps filosofi, og gør det heller ikke. Der er forskellige spilarter, som er det modsatte af Barcas og Peps, f.eks. Sabellas Argentina.

Mod Belgien var det tydeligt, at han ikke skulle koncentrere sig om det defensive spil, men med direkte ordre fra Sabellas skulle han forsøge at holde på bolden på modstanderens halvdel.

At Leo ikke har presset i Barca er en helt anden snak. Men husk endelig også, at Leos "dovenskab" faldt i takt med at Tatas hold også begyndte at spille med mindre og mindre genpres, tilsidst var det ikke eksisterende. Det tilskrev man doven og mætte spillere, men mon ikke der stikker noget dybere?

Hvad din vejleder har sagt og ikke sagt, må stå for hans regning. Det kunne jo være, at din vejleder mente, at når hele holdet presser og kommer med genpres, skal alle deltage, ellers går det udover spillet. Men, hvis resten af holdet ikke praktiserer genpres, og man selv jagter bolden, er det ren idioti. Ikke alene bruger man unødig energi, man frigør også pladsen og et område, hvor modstanderens kan ramme en. Under Sabella har det vigtigste været, at holde position, hvilket Leo har været ret god til.

Hvis din vejleder derimod har sagt, at man bare skal jagte, selvom resten af holdet ikke gør det, ja så er han ikke særlig god, den gode vejleder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af theKing1988 »

Visca El Barca skrev:
Mkj 77 skrev:
Blaugrana92 skrev:
Mkj 77 skrev:Messi er ikke sig selv mere- ikke engang i en vm finale kunne han trække sig selv op..
Hans pres eller genpres er ikke eksisterende, han er ved at være en færdig mand er jeg bange for
Vrøvl. Vrøvl med vrøvl på.
Så du lagde simpelthen ikke mærke til hvor stilstående han var når han tabte bolden eller der var mulighed for genpres?
Lad nu være med af idealisere ham- han var ikke sig selv og sådan er det.

At kalde det vrøvl er mere vrøvl med vrøvl på....

Jeg har en bekymring som har stået på i en sæson og indtil videre har det vidst sig som værende ganske korrekt.

Fantastisk spiller, men for forvent i sit spil, hvilket hans manglende pres, som han skal ligge, tydeligt indikerer

Du bliver så også nødt til at forholde dig til det faktum, at Leos rolle på det argentinske landshold og hos Barca er ikke det samme. Det er du simpelthen nødt til at tage med i betragtning, når du nu alligevel vælger at fremføre dit argument som den eneste sandhed.

Utallige eksperter med gennemgående viden omkring Sabbella og det argentinske landshold har sagt, at Leo er blevet beordret af træneren til, ikke at bruge sin energi på alt det, der hedder genpres. Et koncept, som det argentinske landshold ikke praktiserer, vel at mærke. Det har været tydeligt hele turnering igennem, at Argentina lod sig falde tilbage, stod med de forskellige kæder intakt, brød modstanderens spil og så slog kontra. Det gjorde man ikke med genpres eller højt, men mere med tradtionel forsvarsspil. At Leo skulle sætte sig i vildt raseri i genpres, ville være direkte imod holdets taktik og trænerens instrukser.

Visse folk herinde må også fatte, at ikke alle hold behøver at spille ligesom Barca, ikke alle trænere behøver at spille 100% efter Peps filosofi, og gør det heller ikke. Der er forskellige spilarter, som er det modsatte af Barcas og Peps, f.eks. Sabellas Argentina.

Mod Belgien var det tydeligt, at han ikke skulle koncentrere sig om det defensive spil, men med direkte ordre fra Sabellas skulle han forsøge at holde på bolden på modstanderens halvdel.

At Leo ikke har presset i Barca er en helt anden snak. Men husk endelig også, at Leos "dovenskab" faldt i takt med at Tatas hold også begyndte at spille med mindre og mindre genpres, tilsidst var det ikke eksisterende. Det tilskrev man doven og mætte spillere, men mon ikke der stikker noget dybere?

Hvad din vejleder har sagt og ikke sagt, må stå for hans regning. Det kunne jo være, at din vejleder mente, at når hele holdet presser og kommer med genpres, skal alle deltage, ellers går det udover spillet. Men, hvis resten af holdet ikke praktiserer genpres, og man selv jagter bolden, er det ren idioti. Ikke alene bruger man unødig energi, man frigør også pladsen og et område, hvor modstanderens kan ramme en. Under Sabella har det vigtigste været, at holde position, hvilket Leo har været ret god til.

Hvis din vejleder derimod har sagt, at man bare skal jagte, selvom resten af holdet ikke gør det, ja så er han ikke særlig god, den gode vejleder.
Jeg er da udemærket klar over at alle hold ikke behøves at spille som Barcelona og jeg synes da generelt også at Messi har spillet en god turnering og været en central grund til at Argentina nåede helt til finalen. Jeg synes bare han faldt i niveau i Semifinalen og i finalen.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

Når man taber bolden, så er det rimelig normalt at man presser på for at få bolden påny.
Det gjorde de øvrige spillere med undtagelse af Messi, hans dovenskab er netop det jeg finder ekstremt bekymrende da det er atypisk for ham og hans stil.

Selv Maradona var ude at kritisere ham, så at der er noget er rimelig åbenlyst.
Jeg tror simpelthen ikke på at det er metaltræthed, vi snakker en drøm for ham, vm finalen.

Tevez vil som en anden påpeger, have gjort underværker med sin aggressive stil.
Hvilket osse kunne være noget Messi ville lukrere på.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Higuain pressede hellere ikke... Taktik, taktik, taktik....
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster