Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Ponte »

Mkj 77 skrev:
Ponte skrev:
Mkj 77 skrev:For fuck sake!!!
De får Asexis og vi får en biter der ikke virker....
Flot zubi virkelig flot
Kom nu ned fra hesten Joe...

Og prøv at se tingene i det store perspektiv, Alexis har ikke fungeret som han burde i Barca og han har ikke manglet muligheder for at bevise det.

Det her er langt det bedste for begge parter og oveni købet en pæn sum penge til os.
Hvordan? 39 mål i 88 kampe må da siges at være godkendt, iøvrigt er det værd at huske på at suarez ikke er klar før en gang i december- januar.
Hvilket betyder at pedro eller Døllefølle skal spille indtil da.

Derfor flot zubi virkelig flot
No offense, men 13 mål i snit pr. sæson ser jeg ikke som godkendt for en mand i vores forreste kæde.
Der forventer jeg altså mere. Derudover har han ikke spillet på kontinuerligt højt niveau i sine 3 sæsoner hos os og symptomatisk nok har han sin bedste sæson hvor resten af holdet spiller under niveau. Han arbejder stenhårdt ja, men synes ikke han slog igennem som den spiller han blev køb til at være.
Alexis er IMO offer for et system som man har erkendt ikke virkede, eller var blevet luret af vores modstandere.
Det jeg hylder er, at vi nu får en decideret og rendyrket 9'er helt på toppen som jeg har savnet siden Eto'o (gider ikke rive op i Zlatan sagaen) Én med instinkt og en målnæse af rang.

Jeg holder meget af Alexis og ønsker ham det bedste, men vil stadig (i vores start 11'er) bytte ham for Suarez.
Derudover synes jeg det er rigtig positivt at vi får mere for ham end vi har givet, hvilket IMO indikerer at vi ikke havde travlt med at sælge.
Vi er i gang med at bygge et nyt hold op og det lader til LE vil spille med en rendyrket angriber på toppen, hvor Alexis så ville få en reservetjans.
mathi skrev:
Ponte skrev:Og prøv at se tingene i det store perspektiv, Alexis har ikke fungeret som han burde i Barca og han har ikke manglet muligheder for at bevise det.
Hvis vi følger det argument skal vi da straks få solgt Neymar. Alexis har da fungeret ca. 100 gange bedre end Neymar. Det samme gælder vel Pique og Pedro...
Hvis det er hvad du fik ud af mit indlæg, så har du godt nok misforstået pointen.

Men hvis tager din filosofi, så lad os tales ved når Neymar har spillet sin 3. sæson i Barca.

Og igen, nej er ikke Alexis hater men holder fast i det her stadig er bedst for begge parter, både sportsligt og økonomisk.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
BarcaRJ
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons jul 06, 2011 1:13 pm
Geografisk sted: Fyn, DK
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af BarcaRJ »

bye bye alexis, tak for tiden hos os.. ønsker dig det bedste i arsenal.
Me, cracy? Nope, my mom had me tested !

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:Okay, nu smider jeg lige denne her. Læg venligst mærke til hvor højt Alexis ligger, taget den massive kritik der haglede ned over ham, i de første to sæsoner hos os, i betragtning. That's right. Han ligger i den øverste halvdel og højere end rigtig mange deciderede angribere, hvis eneste opgave er at score mål. Og ser man så på træfsikkerhed, er der altså ikke mange der slår Alexis der ligger på 21%. Over ham ligger Gonzalo Higuaín (26%), Mario Gómez (25%), Claudio Pizarro (24%), Lionel Messi (23%) og Diego Milito (22%), mens Rodrigo Palacio, Radamel Falcao og Pedro alle matcher ham på de 21%.

Her kommer min liste så. Det er alle spillere der har scoret over 40 mål i de 5 store ligaer i løbet af de sidste 5 sæsoner. Derefter har jeg lagt mål sammen med assists og divideret det med antal optrædener, for at finde 'points per game'. Og når I læser listen igennem, så husk venligst lige på hvor mange af spillerne, der har dårligere træfsikkerhed end Alexis.
...

Og så må alle folk i øvrigt gerne holde kæft med at Alexis ikke har været god og ikke fungeret. Han har øjensynligt fungeret rigtig fint. Når man har en mand der tager så stor en bid af kagen som Messi gør, kan man ikke forventet mere i forhold til produktion af mål og assists, end hvad Alexis har leveret gennem de sidste tre sæsoner. Vi smider en af de allerdygtigste offensivspillere i verden væk. Og sådan er det bare.
Sexis er verdensklasse, helt sikkert. Han scorede 21 mål for Barca sidste sæson! En af de få måder hvor man kan forbedre Neyo-Messi-Sexi konstellationen er tilgengæld netop ved at udskifte Sexis med Suarez.

Jeg mener at Neyo, Messi og Suarez alle tre er bedre end Alexis. Alle tre har potentiale til at blive ustyrlige til næste sæson. Prisen er selvfølgelig en markant risiko for at hente en så temperamentfuld spiller som Suarez.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Michman »

Dummeste salg nogensinde i min bog..!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Piquénbauer »

Hello?
Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Michman »

Ja okay anden dummeste salg nogensinde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Piquénbauer »

Whaaaaaat?
Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Heartbreaker »

Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

Ja det er et dumt salg. Men hvis præsidenten siger at Alexis selv ville væk er der jo ikke meget at gøre. Jeg begræder skam også et sælg. Toure blev vel slået af ad Bussi og derfor ville han væk, er ikke så meget at gøre i de situationer. Forstår bare ikke hvorfor at ledelsen ville ha Suarez. Det er galatico om igen - en trist drejning.
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Guardiola »

Nu må det være tid til, at nogen definerer Galactico-begrebet for mig.

Jeg lægger i det, at købe de største navne inden for fodbold, mere ud fra stjernestatus, kommercielt potentiale, og navn - mindre ud fra de spillemæssige kvaliteter, og tilføjelse af det, man mener holdet mangler.

Suarez er dyr ja - han er så også verdens bedste 9'er, en dødbringende afslutter. Galactico? Ikke i min verden. Suarez har meget af det, vi har manglet i angrebet, tror på det kommer til gavn for Messi også.

emo
Indlæg: 17773
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Enig i din definition af begrebet.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Piquénbauer »

For mig er det ultimative galactico køb købet af beckham. Fin spiller men på ingen måder en der forstærkede holdet. Der blev mere tænkt på det at han var en "stjerne" og var en kæmpe kommerciel faktor.

Kan heller ikke se hvordan suarez passer ind her.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Sergenten »

Alexis ville vel til en klub hvor han kan få lov at drible, måske endda lave en fejl, uden at få den kolde skulder fra argentineren i nummer 10 ;)

Jeg er meget trist over at han er solgt. Synes også vi fik for lidt for ham.
Men jeg undrer mig ikke over at han ville videre. Med hans talent, hvem gad så at fortsætte i en klub hvor man kan blive kritiseret selv man er 2. Mest scorende spiller samtidig med at han til tider løber helt til age i banen for at jagte bolden.

Held og lykke Alexis :)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Flax_Generous »

Guardiola skrev:Nu må det være tid til, at nogen definerer Galactico-begrebet for mig.

Jeg lægger i det, at købe de største navne inden for fodbold, mere ud fra stjernestatus, kommercielt potentiale, og navn - mindre ud fra de spillemæssige kvaliteter, og tilføjelse af det, man mener holdet mangler.

Suarez er dyr ja - han er så også verdens bedste 9'er, en dødbringende afslutter. Galactico? Ikke i min verden. Suarez har meget af det, vi har manglet i angrebet, tror på det kommer til gavn for Messi også.
Galacticos knytter sig primært til Real Madrid under Perez, ikke andre klubber. De har jo et ret eksplicit princip om at købe verdens bedste og mest kendte stjerner. Der er selvfølgelig både sportslige og kommercielle årsager bag det princip. Det ene er næppe vigtigere end det andet, hvis de da overhovedet kan adskilles.

Hvis Suarez-indkøbet kan kaldes noget, er det altså snarere Galacticos-agtigt. Og hvorfor skulle det ikke være det? En af verdens bedste og mest kendte stjerner købes til en enorm mængde penge. Ja, han kommer til at gøre holdet bedre, men det har de fleste af Real Madrids galacticos-køb altså også gjort.

Man kan spørge sig selv: Hvis Real Madrid havde købt Suarez, hvad havde vi så kaldt det køb? Hvis de byttede Benzema for Suarez ligesom Barca byttede Alexis for Suarez?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Sergenten skrev:Alexis ville vel til en klub hvor han kan få lov at drible, måske endda lave en fejl, uden at få den kolde skulder fra argentineren i nummer 10 ;)

Jeg er meget trist over at han er solgt. Synes også vi fik for lidt for ham.
Men jeg undrer mig ikke over at han ville videre. Med hans talent, hvem gad så at fortsætte i en klub hvor man kan blive kritiseret selv man er 2. Mest scorende spiller samtidig med at han til tider løber helt til age i banen for at jagte bolden.

Held og lykke Alexis :)
Jeg tror bare ikke at Alexis nødvendigvis gerne ville videre. Jeg tror at Alexis blev solgt for at finansiere købet af Suárez. Der skulle sælges en der kunne gå for mange penge og det skulle være en angriber. Messi og Neymar var selvfølgelig udelukket på forhånd, mens Pedro, Tello og Cuenca selvsagt ikke ville indbringe nok. Alexis blev offer for at ledelsen følte sig nødsaget til at hente en mega-stjerne ovenpå en sæson, hvor man sad med en aldeles flad fornemmelse til sidst. Sådan ser jeg i hvert fald på salget.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster