Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Tolquhon »

Fint, Suarez er en fremragende angriber, men jeg finder det ufatteligt at folk er villige til at se gennem fingre med hans svinske opførsel på en fodboldbane - "vindermentalitet" min bare, manden er psykisk forstyrret. Vi vil absolut ikke have fat i spillere som Balotelli eller Lukaku, fordi de er nogle bad-boys, men Suarez - han har virkelig bidt sig fast (pun intended) i folks hjerter! Hvis han kommer til at koste 70-80 millioner euro med en løn, der svarer til Iniestas, kommer han rundt regnet til at koste os knap €25-30 millioner om året! For én spiller i et angreb, der allerede består af Messi, Neymar og Alexis!!! Det er ganske enkelt bindegalt!

Samtidig skiller vi os af med Xavi og Fabregas (+Thiago sidste år) - hvem skal (nu og i de næste par år) lægge afleveringer til alle de tusindvis af mål, som vi åbenbart kommer til at score? Rakitic? Song? (Bare lige for at fyre joken af med det samme).
Senest rettet af Tolquhon lør jul 05, 2014 11:53 am, rettet i alt 1 gang.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

Visca El Barca skrev:
FlemmingP skrev:Jeg synes det er et kanon køb, der er som minimum 20-30 mål i manden, også selvom han sidder ude de første 10 kampe. Derudover mener jeg også det er på tide Barca smider lidt af dukse mentaliteten.... Vi smed jo det hele sidste sæson med Neymar-gate, Messis skattesag og til sidst handel med spillere under 18!!!

Jeg må indrømme at det hele ser lidt dystert ud for tiden..... Suarez vil bringe Bracas spil i miskredit.....
Hahaha dit indlæg giver slet ikke nogen mening.
Billede

And that's how we greet new users
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Barcelonismo skrev:Først Ibra, så Neymar, nu Suaréz.

Det er utroligt trist at vores klub, som ellers skulle repræsentere det stik modsatte, nu konsekvent fører Galactico indkøbspolitik. Florentino ville indeed være stolt.
Sorry to say, der var et Barca inden vores nuværende gyldne La Masia generation slog igennem.
Vi købte f.eks. Maradona for en daværende verdensrekordsum. Var det et Galacticos-køb?

Det er naivt at tro, at vi kan blive ved med at hive talenter op fra La Masia i en kvalitet som gør, at vi tilhører verdenseliten. Der vil komme verdensklassespillere der fra, men vi har været velsignet af, at kunne sætte næsten et helt hold af dem samtidigt - det kan vi på ingen måde forvente igen. Barca er meget mere end de sidste 10 år, og uanset hvor meget vi ønsker at hænge os i en romantisk forestilling, så udvikler fodbolden og pengemaskinen sig. Ingen klubber tilhører verdenseliten, uden at være købeklubber.

For mig at se, er det åbenlyst at en cyklus er slut, og der skal fornyelse og udskiftning til. Og Messi skal afslastes i angrebet af en, som spiller sine egne chancer og har dræberinstinkt. Det hele har hængt på Messis skuldre, og vi risikerer at smadre ham på det. Han har set meget, meget slidt ud i en efterhånden lang periode.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Mkj 77 »

emo skrev:Igen. En spiller kan ikke ændre en fans forhold til sin klub. Hentede de CR ville fans stadig være fans af klubben. Det er fair at være uenig med klubben, det skal vi også, hvis vi føler for det.
Et køb kan repræsentere en tendens man som fan ikke kan stå inde for og der har som barcelinismo påpeger, unægteligt været et par stykker.
Det her med suarez er fuldstændig uigennemtænkt og leder tankerne hen mod madrid, hvor ulækkert det end måtte lyde

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

emo skrev:Igen. En spiller kan ikke ændre en fans forhold til sin klub. Hentede de CR ville fans stadig være fans af klubben. Det er fair at være uenig med klubben, det skal vi også, hvis vi føler for det.
Fuldstændig enig.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af theKing1988 »

Mkj 77 skrev:
emo skrev:Igen. En spiller kan ikke ændre en fans forhold til sin klub. Hentede de CR ville fans stadig være fans af klubben. Det er fair at være uenig med klubben, det skal vi også, hvis vi føler for det.
Et køb kan repræsentere en tendens man som fan ikke kan stå inde for og der har som barcelinismo påpeger, unægteligt været et par stykker.
Det her med suarez er fuldstændig uigennemtænkt og leder tankerne hen mod madrid, hvor ulækkert det end måtte lyde
Det er meget muligt at man ikke kan stå inde for det og som andre også påpeger så er der jo absolut ikke noget galt i at være uenig med det klubben foretager sig. Men derfra og så til at sige at en køb af en given spiller ændrer en fans følelser for klubben ("Barca er ikke som jeg husker") er der sku et stykke vej imo.

Hvis ens fan identitet ikke er mere forankret end at et indkøb kan ryste den synes jeg ikke han burde pege fingre af andre.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola skrev:
Barcelonismo skrev:Først Ibra, så Neymar, nu Suaréz.

Det er utroligt trist at vores klub, som ellers skulle repræsentere det stik modsatte, nu konsekvent fører Galactico indkøbspolitik. Florentino ville indeed være stolt.
Sorry to say, der var et Barca inden vores nuværende gyldne La Masia generation slog igennem.
Vi købte f.eks. Maradona for en daværende verdensrekordsum. Var det et Galacticos-køb?

Det er naivt at tro, at vi kan blive ved med at hive talenter op fra La Masia i en kvalitet som gør, at vi tilhører verdenseliten. Der vil komme verdensklassespillere der fra, men vi har været velsignet af, at kunne sætte næsten et helt hold af dem samtidigt - det kan vi på ingen måde forvente igen. Barca er meget mere end de sidste 10 år, og uanset hvor meget vi ønsker at hænge os i en romantisk forestilling, så udvikler fodbolden og pengemaskinen sig. Ingen klubber tilhører verdenseliten, uden at være købeklubber.

For mig at se, er det åbenlyst at en cyklus er slut, og der skal fornyelse og udskiftning til. Og Messi skal afslastes i angrebet af en, som spiller sine egne chancer og har dræberinstinkt. Det hele har hængt på Messis skuldre, og vi risikerer at smadre ham på det. Han har set meget, meget slidt ud i en efterhånden lang periode.
Fint indlæg, enig i næsten det hele. Hvis nu Suarez ikke havde denne meget usympatisk side, vi havde masser af penge og ikke havde akut behov for at forstærke andre positioner, ville hans køb give meget god mening.

Som du selv skriver, vi har brug for en, der kan aflaste Leo, spill egne chancer og kan score masser af mål. Selvom Neymar scorer en del, er han mere typen der helst vil aflevere og skabe mål, end en der har dræberinstinkt. Det samme er tilfældet med Alexis. Suarez virker til at være en spiller, der kan gå hen og banke 30-35 mål ind på en sæson i Barca, det er absolut en kæmpe stor fordel.

Problemet er bare, at hans pris er for høj, og så har han en historie, som gør det meget svært for mig at tiljuble hans mulige køb.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af mathi »

Visca El Barca skrev: ...
Du fejler i at se forskellen på de to. Du overdriver argumenter og er som sædvanlig stædig til en grad hvor knap gider bruge krudt på at svare dig.
Visca El Barca skrev:Hvis Suarez' bid kan forklares med at vil vinde for enhver pris, kan Pepes sparkeri også forklares med, at han bare ikke vil tabe.
--> "Jeg vil bare ikke tabe, så jeg må nok hellere umotiveret jokke Messi på hånden eller sparke en modstander der allerede ligger ned". Kom nu lidt.
Senest rettet af mathi lør jul 05, 2014 12:32 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Ret enig i dit sidste indlæg Visca. Også derfor, at jeg har svært ved at finde ud af, hvad jeg synes om et køb af Suarez. Som jeg ser det, har han alt det vi mangler i angrebet - og ingen angriber i verden, er bedre til det han kan, efter min mening. Nu er muligheden der, for at købe ham. Men han har opført sig som et fjols, og laver beskidte ting. Omvendt mener jeg, at der er drevet en urimelig heksejagt på ham, med Fifa i spidsen med en vanvittig karantænedom. Og så er han sygt dyr, og vi mangler et ordentligt forsvar.

Men helt ærligt - der skal ske noget i angrebet, og det er ikke nemt at finde en, som vil have pondus og kvalitet til, at kunne træde ud af Messis skygge - og det mener jeg helt afgørende Messi (og Barca) har brug for, at der er en, der kan. Bacca kunne jeg faktisk godt have set som et billigere alternativ. Han kan ikke det samme som Suarez, det er klart, men jeg har et fodbold-crush på ham. Synes virkelig han er god. Og meget direkte.

Jeg hælder faktisk til, at vi skal gå efter Suarez. Sælg Alexis, desværre.
Ny HB, sælg Alves (tak for alt)
Ny centerforsvarer.

Thats it. Midtbanen er fin, efter min mening.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Visca El Barca »

mathi skrev:
Visca El Barca skrev: ...
Du fejler i at se forskellen på de to. Du overdriver argumenter og er som sædvanlig stædig til en grad hvor knap gider bruge krudt på at svare dig.
Visca El Barca skrev:Hvis Suarez' bid kan forklares med at vil vinde for enhver pris, kan Pepes sparkeri også forklares med, at han bare ikke vil tabe.
--> "Jeg vil bare ikke tabe, så jeg må nok hellere umotiveret jokke Messi på hånden eller sparke en modstander der allerede ligger ned". Kom nu lidt.
Arrh kom nu lidt ind i kampen, så fordi jeg mod-argumenterer dig, er jeg stædig? Fin måde at lukke diskussionen på. Jeg overdriver på ingen måde, jeg synes begge spillere opfører sig ekstrem svinsk på en fodboldbane. Begge spilleres fans forklarer det med vindermentalitet, det er dét jeg prøver at sige.

Folk mener jo også, at Pepe træder på Leo, fordi han vil fremprovokere en reaktion fra Leo. Hvis han kan slippe afsted med og samtidig fremprovokere en raktion fra Leo og få ham udvist, har han hjulpet sit hold. Hans fans siger han ikke gør dette, fordi han er psykopat eller ond, han VIL bare vinde for enhver pris. Suarez bider, tager med hænder, sparker sin modstander ned, træder på dem, sparker dem bagra. Ikke fordi han er svinsk, men fordi han bare vil vinde, det siger hans fans. Begge to er unikke på hver sin måde.

Det er iøvrigt imponerende, at du meget stædigt vælger at se fuldstændig bort fra den video, som Flax har postet herinde. Her kan man jo ikke engang bruge, "det er bare youtube" argument. Den video er fyldt med episoder, hvor Suarez viser de mest usympatiske sider.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg havde skrevet et sjovt, intelligent og overbevisende indlæg, men Tapatalk crapper desværre, så her er bare videoen:

phpBB [video]
Senest rettet af Flax_Generous lør jul 05, 2014 1:11 pm, rettet i alt 2 gange.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Visca El Barca »

Hvad har du postet/skrevet Flax? Jeg kan ikke se noget?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelonismo skrev:Jeg synes helt og aldeles at dem som bifalder handlen skulle skamme sig, og meget seriøst overveje at skifte klubloyalitet. Jeg vil anbefale RM.

Barca er ikke som jeg husker.
Hold da op for en omgang ligegyldigt galde. Og næste gang du vælger at skulle kast op udover alt så prøv lige at tjek "din" klubs handler gennem tiderne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Visca El Barca »

If Liverpool forward Luis Suarez joins Barcelona this summer, the club will hire a psychologist to counsel him. [sun]
Godt nok er det SUN der skriver det, men håber og tror det passer. Han har brug for en sådan en. en dygtig en af slagsen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
If Liverpool forward Luis Suarez joins Barcelona this summer, the club will hire a psychologist to counsel him. [sun]
Godt nok er det SUN der skriver det, men håber og tror det passer. Han har brug for en sådan en. en dygtig en af slagsen.
Præcis! Så må vi håbe at klubben kan tage hånd om ham og få ham ændret til det bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster