Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Heartbreaker »

Mange penge at give for en 27-årig..
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af mathi »

Hele humlen omkring Suarez er jo fodboldspilleren mod mennesket, det er også det argumenterne fra totalbarca-artiklen kan summes op til.

Som menneske virker Suarez jævnt ubehagelig. Det har han vist ved flere lejligheder, og det er bare sådan det er. Han vil gøre ALT for at vinde, ALT. Bider for at fremprovokerer straffespark/sanktioner mod modstanderne. Tager åbenlyst med hænder i feltet osv. Usympatisk til knoglerne, men en vindertype endnu længere ind. Måske noget Barca har manglet i en del sæsoner efterhånden?

På den anden side står fodboldspilleren, som er sublim, målfarlig og ufattelig hårdtarbejdende. Jeg tror virkelig han vil være typen der kan fyre op under Camp Nou med hans utrættelige arbejdsindsats. Fodboldmæssigt er han nok lige præcis den angriber vi har brug for, da han også er vant til at spille en lignende system.

Spørgsmålene tårner sig dog op:
- Er han ikke for dyr?
- Er han værd at signe når det betyder et salg af Alexis?
- Kan han fungere sammen med Neymar og Messi? For mange kokke fordærver måske maden?
- Hvad så når han laver sit næste stunt?

Jeg synes det er en svær beslutning, og jeg er meget ambivalent omkring det. Fodboldmæssigt ser jeg ham gerne i Barca, men det er sådan cirka også det. Jeg ønsker for intet i verden at Alexis sælges, men det sker åbenbart ligemeget hvad. Jeg begriber det ikke. Men det er en helt anden snak.

Samtidig mister vi en stor stamme af La Masia spillere, og med et køb af Suarez kommer vi mere og mere til at ligne et købehold, hvilket jeg ikke bryder mig synderligt om.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Bager »

Fritte skrev:Plejede vi ikke at have 50M til spillerindkøb?
Det kan godt være du ikke har hørt det, men vi har fået et transferforbud som vist gør at vi i næste sommertransfervindue ikke kan købe spillere, og de penge der skulle bruges i det vindue bruger vi så nu istedet.
Visca el Barca

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Fint indlæg Mathi.

Men dette
mathi skrev:Bider for at fremprovokerer straffespark/sanktioner mod modstanderne.
tror jeg ikke på.

Det giver ingen mening. Jeg tror helt bestemt at impulserne tager over, og han mister kontrollen. Nægter simpelthen at tro på, at det er velovervejet.

Beklager jeg skærer resten af det gode indlæg fra.
Er ikke enig i det hele, men det behøver vi jo heller ikke være :)

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af klogfyr »

380 mio for at sende spillere til vm? Det har jeg aldrig hørt om før

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Luis Suárez

Indlæg af Culé »

The move of Liverpool's Luis Suarez to Barcelona could be completed before the end of the weekend. Talks between clubs are ongoing. [sky]

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Luis Suárez

Indlæg af Culé »

Fritte skrev:Altså jeg vil ikke have noget imod et angreb bestående af Alexis, Suarez, Messi og Neymar, samt Djøløfø og Pedro som indskiftere. Så kan Alexis og Suarez skiftes, eller erstatte Messi i de kampe (og der er mange har vi set), hvor han er helt usynlig.
Tror helt bestemt at hvis man henter Suarez, og til de penge der er tale om, så er det fordi man skal hente nogle af dem fra et salg af Alexis, desværre. :|

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Ponte »

Fritte skrev:Hehe, the irony at vi betaler med FIFA-penge :D
FC Barcelona Nyheder DK
11 mins ·

Nu skriver flere spanske medier at man er nået til enighed med Liverpool. Prisen skulle være 670M kroner, men Barcelona har kun givet 290M kroner fra deres egen lomme. Resten af pengene har de nemlig betalt med de VM-penge de har fået af FIFA. Alle klubber får nemlig 380M kroner ligemeget hvor mange spillere de har sendt afsted til VM.

Kilde: [Cadena Ser]
Og det er jo så heller ikke på nogen måde korrekt og en værre gang vrøvl!

I så fald kunne FCK nok lave nogle ret store transfers....

Der ydes hver klub en kompensation på 2.800 dollar (ca.15.000 kroner) per dag per spiller for en periode fra 14 dage op til åbningskampen og til og med dagen efter spillerens sidste kamp, forudsat spilleren har været registreret i klubben i de seneste to år.

Kæmpe fan af Suárez som fodboldspiller og kunne være guld værd i netop vores angreb, knap så meget som menneske pt.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af mathi »

Guardiola skrev:Fint indlæg Mathi.

Men dette
mathi skrev:Bider for at fremprovokerer straffespark/sanktioner mod modstanderne.
tror jeg ikke på.

Det giver ingen mening. Jeg tror helt bestemt at impulserne tager over, og han mister kontrollen. Nægter simpelthen at tro på, at det er velovervejet.
I situationen her fra VM er jeg helt overbevist om at han forsøger at fremprovokere en albue fra Chiellini, som vil kunne føre til våde rødt og straffe. Desperate times take desperate measures.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

ok Mathi. Det er vi helt uenige om. Jeg tror det slog klik i øjeblikket, og en psykologisk refleks tog over (fight or flight). Det er ikke ligefrem fordækt, at hoppe op og bide en mand i skulder. At han så bagefter selv falder til jorden, er nok fordi det går op for ham, hvad han har gjort, og søger eneste mulige "flugt". Samme vedr. hans første forsøg på bortforklaring.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er sgu enig med Mathi... Især når man tænker over uruguayernes mentalitet når det kommer til fodbold (alle tricks gælder). Den eneste bideepisode som jeg ser som et produkt af at det "slog klik" var den med bakkal. Ellers virker det imo som noget han gør for at provokere en reaktion frem.

Det sjove ved det er at så at det er endnu mere usympatisk da det er en fuldkommen bevidst handling. Vi kan dog ikke slå noget fast da vi ingen anelse har om hvad suarez tænker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Det kan I ikke mene! :lol:

Man fremprovokerer da ikke noget, ved selv at lave så makaber og åbenlys en handling? Det havde givet mening, hvis han gik og sagde provokerende ting, trådte modspilleren over tæerne, e.l., men da ikke ved åbenlyst at bide i skulder eller arm. Ej, den må i længere ud på landet med. Ellers er han endnu mere uintelligent, end jeg troede - helt nede på rengormeniveau.

Såfremt det er en impuls, han ikke kan kontrollere (hvilket jeg tror), så stiller det ham nok værre - for derved er det virkelig vanskeligt, at komme den helt til livs.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis det var åbenlyst så ville han vel have fået et rødt kort? Og suarez fremprovokerede en albue fra Chiellini...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Ja, han burde helt klart, og uden tvivl have haft rødt kort. At dommeren kiggede den anden vej, er Suarez held. Og held alene.

Det åbenlyse gør, at han nu sidder med karantæne i 9 internationale kampe, total udelukkelse fra fodbold i 4 mdr, med en stor bøde, og er forhadt og til grin, i millioner af menneskers øjne. Det tror jeg ikke på, man afvejer i en bevidst handling, som værende det værd, i forhold til at fremprovokere en reaktion. Straffen burde have været mindre, i mine øjne, men han burde også have haft rødt kort. Tror ikke nogle intelligente individer, bevidst planlægger et bid som værende en smart måde, at fremprovokere en reaktion på i TV-dækket fodbold. Den køber jeg ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Men han er sluppet af sted med det 2 gange nu... Altså i kamp. Jeg tror at suarez er så besat af at vinde at han bruger alle tricks når han er i kamp uden at tænke på hvad der sker efter. Derfor er det smart at bide fordi det er så provokerende og svært at se. Han bliver ikke straffet med det samme men måske slår modstanderen ud og får et rødt kort.

Det er dog bare spekulationer. Jeg ved det ikke. Det gør du heller ikke. Og vi finder nok aldrig ud af det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster