Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

Kan Henry - Eto'o - Messi fungere, tror jeg ikke, at Neymar - Messi - Suárez er et lost cause. Ikke at jeg på nogen måde bilder mig ind, at det skulle være en garanti for succes, men jeg ville ikke afskrive det fuldstændigt.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Kubala »

Suarez lugter af problemer. Jeg er bange for, at manden ikke kan tøjles. Samtidig tror jeg ikke på, at han ligesom Henry og tildels Eto'o vil indfinde sig med "en sekundær rolle". Og ydermere er de spillere, der skal være omdrejningspunktet på holdet, hvis man skal få det optimale ud af dem, men man kan aldrig vide det med 100% sikkerhed. For mig at se, er der for mange risici forbundet med ham i Barca, som sagt.

I øvrigt er jeg meget enig i flere af Reevenges punkter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

At han er pisse usympatisk på banen kan vi hurtigt blive enig om. Men kan ikke erindre at have hørt noget som helst om suarez og problemer med at ville indfinde sig, kræve at være midtpunktet eller andet? Det eneste jeg kan forholde mig til er hvad jeg har set og der virker suarez som en mand der sætter en sejr højere end alt andet. Og han vil gøre ALT for det hvilket vi har set i form af dives, bid osv. Han virker altså imo ikke som en mand som spiller for sig selv a la ronaldo men for holdet og det at vinde.

Så udfra hvad jeg har set er jeg overbevist om at han vil falde fint ind i truppen og arbejde som han bliver bedt om. Men måske er der nogle historier jeg ikke kender til?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Kubala »

Jep, problemet er jo, at han vil gøre ALT for at vinde. Desuden er han ikke stabil, da han tænder af, når det ikke kører for ham. Han skal være omdrejningspunktet, hvis han skal præstere optimalt/hvis man skal have den Suarez, man har set for Liverpool i det seneste stykke tid.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Elbarca »

Nogle spillere slår skaller, andre svinger albuer og Suarez bider. Tror ærligt talt ikke der er mere i det.

Zidane var en elegant spiller, så ham har de fleste tilgivet. Han var elsket. Mange undskylder ham også med, at der blev talt grimt til ham.

Suarez er nem at hade og jeg vil ikke spekulere så meget i hvorfor. Men jeg kan ikke forstå man sammenligner ham med Zlatan. Zlatans problem kan være hans personlighed. Suarez skal nok mere sammenlignes med Pepe, om nogen. Det kan slå klik for dem begge, når de er frustreret. Ellers er de nok søde fyre, som Mourinho engang udtalte om Pepe. Dog mener jeg Pepe har psykopatiske tendenser, hvilket Suarez ikke giver mig indtryk af.

Suarez i Barca kunne sportsligt blive helt vildt. Men på bekostning af Alexis? Den er svær. Alexis er jeg som mange andre helt vild med. Men på trods af de mange mål vores angribere har scoret eller deltaget i med assist, så mener jeg vi har manglet den rigtige opskrift, når det virkeligt gjaldt i sæsonens afgørende fase. Det kan der dog være mange grunde til. Og ændringer på andre pladser kan måske gøre det nemmere for angriberne at slå til. Dog mener jeg Suarez er så god, at han sportsligt ikke ville skuffe, men kunne blive en kæmpe gevinst. Jeg er i tvivl, men mest fordi vi trænger til noget nyt blod med klasse og så har vi mistet en hel del profiler denne sommer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Kunne ikke være mere enig Elbarca!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Kubala »

Personligt synes jeg ikke om Suarez, selvom han er en fantastisk fodboldspiller. Jeg vil dog ikke bruge dette imod ham eller købet af ham; at jeg ikke kan lide ham, men hvad gør man, hvis han ender med en ny karantæne? Og hvad gør man med den nuværende? Skal man bare sige: "Det er ok, at han får disse hjerneblødninger en gang imellem, fordi han er så fantastisk?" Han har desuden skabt sig et negativt image i fodboldverdenen og det vil muligvis få en indflydelse på hans fremtidige domme også i La liga, hvis han tænder af(hvilket jeg tror, at han kommer til). Tænk lige på El Clasico eller derby mod Espanyol osv.
Senest rettet af Kubala lør jun 28, 2014 11:54 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Jep, problemet er jo, at han vil gøre ALT for at vinde. Desuden er han ikke stabil, da han tænder af, når det ikke kører for ham. Han skal være omdrejningspunktet, hvis han skal præstere optimalt/hvis man skal have den Suarez, man har set for Liverpool i det seneste stykke tid.
Hvordan ved du det?

Jeg tror desuden ikke at han bidder fordi han er frustreret. Tror det er for at psyke sin modstander hvilket stemmer godt overens med at han vil gøre alt for at vinde. Sagt på en anden måde - han er et kalkulerende svin. Jeg kan ikke huske at have set ham lave svinestreger i situationer hvor det har virket som frustration over holdet eller ham selv. Det er imo mere pepe der laver den slags.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Jep, problemet er jo, at han vil gøre ALT for at vinde. Desuden er han ikke stabil, da han tænder af, når det ikke kører for ham. Han skal være omdrejningspunktet, hvis han skal præstere optimalt/hvis man skal have den Suarez, man har set for Liverpool i det seneste stykke tid.
Hvordan ved du det?
Hvordan jeg ved det? Fordi han er en spiller, som skal være omdrejningspunktet; ikke nødvendigvis noget han beder om, men noget man som træner automatisk gør, hvis man skal have det optimale ud af ham. Det er lidt det samme med Neymar i Brasilien.


Edit: Lidt sjovt, at du skriver: Hvordan ved du det? Når du selv kommer med et udsagn som dette.... ;-):
Jeg tror desuden ikke at han bidder fordi han er frustreret. Tror det er for at psyke sin modstander hvilket stemmer godt overens med at han vil gøre alt for at vinde. Sagt på en anden måde - han er et kalkulerende svin.
Senest rettet af Kubala søn jun 29, 2014 12:08 am, rettet i alt 2 gange.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev: Jeg tror desuden ikke at han bidder fordi han er frustreret. Tror det er for at psyke sin modstander hvilket stemmer godt overens med at han vil gøre alt for at vinde. Sagt på en anden måde - han er et kalkulerende svin. Jeg kan ikke huske at have set ham lave svinestreger i situationer hvor det har virket som frustration over holdet eller ham selv. Det er imo mere pepe der laver den slags.
So biased.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Tror det er for at psyke sin modstander ...
Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Jep, problemet er jo, at han vil gøre ALT for at vinde. Desuden er han ikke stabil, da han tænder af, når det ikke kører for ham. Han skal være omdrejningspunktet, hvis han skal præstere optimalt/hvis man skal have den Suarez, man har set for Liverpool i det seneste stykke tid.
Hvordan ved du det?
Hvordan jeg ved det? Fordi han er en spiller, som skal være omdrejningspunktet; ikke nødvendigvis noget han beder om, men noget man som træner automatisk gør, hvis man skal have det optimale ud af ham. Det er lidt det samme med Neymar i Brasilien.


Edit: Lidt sjovt, at du skriver: Hvordan ved du det? Når du selv kommer med et udsagn som dette.... ;-):
Jeg tror desuden ikke at han bidder fordi han er frustreret. Tror det er for at psyke sin modstander hvilket stemmer godt overens med at han vil gøre alt for at vinde. Sagt på en anden måde - han er et kalkulerende svin.
Jeg skriver at jeg tror at det er derfor. Det er sådan jeg ser det og det behøver ikke nødvendigvis være sandheden. Du slår fast at han skal være midtpunktet. Men kan godt se hvad du mener med at han bliver midtpunktet gennem sin kunnen.

Det kan sgu godt være jeg er biased men det er bare ikke sådan jeg ser det. Har efterhånden set en del kampe med suarez og imo virker han mere beregnende end psykopatisk. Det at bide er imo et mere beskidt trick og et man kan gemme bedre end feks at sparke eller slå en spiller som pepe. Men helt fint at i ser anderledes på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Kubala »

Jeg har også set en del kampe med Liverpool, derfor skriver jeg, at han er omdrejningspunktet i deres spil, fordi meget af spillet går igennem ham. Det samme har også været tilfældet på landsholdet. Beregnende eller psykopat? Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke er psykolog, men manden er ikke til at regne med. Han tænder af og det koster, hvilket er skidt. Skal man så bare sige: "Det er ok at undvære ham i 7-10-15 kampe på en sæson, fordi han er fantastisk eller?" Jeg ville ikke signe en sådan spiller, da jeg synes, at det ikke kan betale sig, men nogen herinde løber gerne den risiko.
Senest rettet af Kubala søn jun 29, 2014 1:38 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis vi skal af med sanchez så vil jeg helt klart mene at suarez er en af de eneste der ville kunne forstærke os. Nu må vi se. Måske kan den rygtede anti-bid klausul i kontrakten, det at have svigerfamilien tæt på ham samt LE's psykolog hjælpe ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Kubala »

Jep, vi må se.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst