Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af B-Freak »

Lister lige det vigtigste fra ovenstående artikel herinde:
Suarez is banned from nine competitive international games
Suarez is banned from all football for four months, meaning he cannot play for Liverpool until the end of October
Suarez is ‎banned from stadiums and "administrative" activity for four months
Suarez is ‎fined 100,000 Swiss Francs
Even if Uruguay appeal, Suarez cannot play on Saturday
FIFA admitted they are unsure whether the "administration" ban means he is unable to complete a transfer. They will confirm this later.
FIFA spokeswoman Delia Fischer added that Suarez's "administration" ban would not prevent a transfer. She added: "A transfer is possible."
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Guardiola skrev:
Flax_Generous skrev:
Guardiola skrev:Det er det groteske i handlingen, der straffes så hårdt - ikke hårdheden i forhold til, at sætte hensynet til modspillerens helbred til side.
Det handler jo ikke kun om modstanderens helbred. I så fald kunne man vel dårligt argumentere for at straffe spillere, der spytter på andre spillere. Eller give 8 måneders karantæne, hvis man glemmer en dopingtest. Osv.
Har jeg sagt, at det kun handler om modspillerens helbred? Lad være med at lægge ord i min mund, tak. Læs det igennem igen, hvis du stadig er i tvivl om, hvad jeg skriver. Selvfølgelig skal Suarez straffes, det er hårdheden jeg finder uproportionel og udtryk for hysterisk kællingementalitet.
Jeg har læst det igen, og jeg er stadig i tvivl om hvad du mener. Hvad er pointen med at snakke om "modspillerens helbred," hvis du alligevel godt ved, at det ikke (kun) er det som det handler om?

I øvrigt vil jeg mene, at det ikke (kun) er "det groteske" som straffes så hårdt. Der straffes også hårdt, fordi Suarez har den historik som han har. Det vil FIFA måske ikke indrømme, men det spiller retfærdigvis ind. Jeg tror ikke, at andre spillere havde fået en helt så hård straf.
Senest rettet af Flax_Generous tors jun 26, 2014 8:13 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Jurij »

B-Freak skrev:Lister lige det vigtigste fra ovenstående artikel herinde:
Suarez is banned from nine competitive international games
Suarez is banned from all football for four months, meaning he cannot play for Liverpool until the end of October
Suarez is ‎banned from stadiums and "administrative" activity for four months
Suarez is ‎fined 100,000 Swiss Francs
Even if Uruguay appeal, Suarez cannot play on Saturday
FIFA admitted they are unsure whether the "administration" ban means he is unable to complete a transfer. They will confirm this later.
FIFA spokeswoman Delia Fischer added that Suarez's "administration" ban would not prevent a transfer. She added: "A transfer is possible."
Tja... det var jo set komme. Men med vores seneste transferhistorie i mente, så vil vores ledelse vel ekstra gerne have ham nu?
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Alcantara »

So in the last 4 years the man has been banned for 39 games without receiving a SINGLE red card. Impressive.
Det må da være en rekord.

Tello
Indlæg: 7689
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Sv: Luis Suárez

Indlæg af Tello »

Suarez fortjente at blive dømt, men synes 4 mdr er for hårdt dømt. Hvis det så passer med transferban også, så er det for hårdt. Ja, han er et svin af og til. Ja, han har bidt flere gange nu. Men hvor mange gange har Pepe, Ramos, De Jong og hvad de ellers hedder ikke mistet besindelsen? Det er pga VM, at dommen blev så hård. Desuden, så hænger dommen heller ikke sammen. Hvorfor dømme ham ude i 4 måneder, men give ham så relativt lille en bøde? Så gå da all in, nu hvor i har besluttet jer for at straffe ham. Han mere end fortjente en straf, forsvarer ham slet ikke. Siger blot, at straf systemerne er usammenhængne og udfører forskelsbehandling.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Flax_Generous skrev:
Guardiola skrev:
Flax_Generous skrev:
Guardiola skrev:Det er det groteske i handlingen, der straffes så hårdt - ikke hårdheden i forhold til, at sætte hensynet til modspillerens helbred til side.
Det handler jo ikke kun om modstanderens helbred. I så fald kunne man vel dårligt argumentere for at straffe spillere, der spytter på andre spillere. Eller give 8 måneders karantæne, hvis man glemmer en dopingtest. Osv.
Har jeg sagt, at det kun handler om modspillerens helbred? Lad være med at lægge ord i min mund, tak. Læs det igennem igen, hvis du stadig er i tvivl om, hvad jeg skriver. Selvfølgelig skal Suarez straffes, det er hårdheden jeg finder uproportionel og udtryk for hysterisk kællingementalitet.
Jeg har læst det igen, og jeg er stadig i tvivl om hvad du mener. Hvad er pointen med at snakke om "modspillerens helbred," hvis du alligevel godt ved, at det ikke (kun) er det som det handler om?

I øvrigt vil jeg mene, at det ikke (kun) er "det groteske" som straffes så hårdt. Der straffes også hårdt, fordi Suarez har den historik som han har. Det vil FIFA måske ikke indrømme, men det spiller retfærdigvis ind.
Måske fordi det blandt andet og i høj grad handler om modspillerens helbred? Som det i øvrigt gør på helt lige fod ved almindelige voldssager. Nu behøver du heller ikke gøre dig selv dummere, end du er.

Jeg ville i øvrigt være pissed som arbejdsgiver.

sonnybarca

Re: Luis Suárez

Indlæg af sonnybarca »

Jeg er ret enig med Piquénbauer. Især mht. Zidane sammenligningen. Den eneste forskel på de 2 spillere, er blot er Suarez's forseelser er en anelse mere bizarre, end dem af Zidane.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Jurij »

Det er pga medier at de sættet straffen så højt. De er jo allerede i modvind, og vil gerne skabe lidt goodwill.
Genopbygning status: færdig.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af theKing1988 »

Quaresma skrev:
B-Freak skrev:http://www.bt.dk/vm/bare-rolig-barcelon ... n-mulighed

Han kan tilsyneladende godt skifte selvom han har fået karantæne, ifølge The Mirror
De skal fandeme ikke prøve at prakke Suárez på os.
Det ville da også være fuldstændigt gak hvis ledelsen stadigvæk gik efter ham. Den karantæne burde være et "red flag" der får selv Zubi til at løbe skrigende væk.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Mkj 77 »

Medierne kan man muligvis tilskrive et vist ansvar i denne karantæne.
Men for helvede da mand! Karantænen er ligeledes på grund af den ringeagt det er at bide en og ligeledes gentagelsen af forseelserne..

Vi snakker 3 gange, selvfølgelig er karantænen da i orden.
Er mere glad for at fifa langt om længe knalder boller på størrelse med en flagstang, super fint.

Pepe burde så få det næste gang.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8339
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Michman »

Der er opkast og henrettelser på vej hvis Barca køber ham nu..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Ponte »

Mkj 77 skrev:Er mere glad for at fifa langt om længe knalder boller på størrelse med en flagstang, super fint.
Wait.. what?! :eek:
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Michman skrev:Der er opkast og henrettelser på vej hvis Barca køber ham nu..
Så kan du ligeså godt tage din brækspand og gun frem nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Mkj 77 »

Man kan for helvede da ikke sidestille Zidanes forseelse med en genganger vampyr af suarez!
Jesus hillaløjsovs for nogen paralleller der bliver draget her i debatten!!

Gentagelse giver skærpet straf, soleklart og et bid, helt ærligt, vi snakker et bid, hvor lavt kan man synke?

Så har man da absolut minus impulskontrol i aktionen, egentlig agerer fifa blot støttepædagog...

Sæt dig på bænken de næste 4 mdr og se de hvordan man leger godt, lær af det!!!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Haha nej et bid er jo meget slemmere end en skalle hvilket var zidanes favorit våben... Der er desuden ingen der direkte sidestiller suarez og zidane. Jeg og andre har bare påpeget at det er sjovt at der ikke var mere opmærksomhed på zidanes beskidte tendenser.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster