10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nói NPO »

Billede

Hehe :razz:
Den lille ananas

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Heartbreaker »

Hvor er han herlig. Lille legebarn.
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Han kommer til at voldtage bagkæder til vm! Glæder mig til at se hvor tændt han er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Egzon skrev:Han kommer til at voldtage bagkæder til vm! Glæder mig til at se hvor tændt han er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
JINX

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Egzon skrev:Han kommer til at voldtage bagkæder til vm! Glæder mig til at se hvor tændt han er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jinx det lidt mere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Han vinder VM og sidenhen Ballon d'Or. Skader Ronaldo på lovlig vis i processen.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Quaresma skrev:Han vinder VM og så Ballon d'Or senere på året. Skader Ronaldo på lovlig vis i processen.
Laver en Diego Costa på ham. Venligt nik på panden. Ronaldo smider sig noget mere dramatisk end Martins Indi gjorde og lander uheldigvis på en haj, der bider ham i øret, så han flyver op og får en forstrækning i ballen. Forstrækningen fører til et overforbrug af Dr. Oetker pizzaer for Ronaldo, som ender med at ligne Ronaldo. Altså den ægte Ronaldo. Altså i størrelsen. Altså tyk. Og så bliver han skuespiller. I Portugal. I en daytime soap opera. Som han vinder en Oscar for. Han græder ved modtagelsen. Vinder hjerter i hele verden. Synger It's a hard knock life. Får pladekontrakt. Bliver den nye Kandis-Johnny fra Kandis. Spiller på TV2 Charlie hver tirsdag. End of story. Godnat, søn.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jurij »

http://www.dr.dk/sporten/fifavm2014/nyh ... 130617.htm

Endnu et bevis på at Messi er ondskaben selv!

How vent? Det her er jo ikke madridista.dk - glem min besked.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Guderne ved jeg holder med Argentina og Messi her ved VM, men efter kampen igår tror jeg, at de får det svært; Deres bagerste kæde er simpelthen for usikker. Men som barca-fan er det spændende at se Argentina spille, da det er et studie i, hvordan man kan bruge Messi og muligvis at optimere ham.

Det var tydeligt igår, at han drager stor gavn af en spiller foran sig. På den måde får han en spilstation foran sig og han kan gøre brug af sit fremragende offensive blik for spillet. Argentina spiller, såvidt jeg kunne se, med to centerangribere, hvor Messi er den ene og Aguero er den anden. Messi trækker ned i banen, mens Aguero holder sig oppe foran. At Messi er glad for en spiller foran sig er formentlig også gået op for Guardiola, da han i sin tid i Barcelona begyndte at lade vores wings trække ind i banen og placere sig foran Messi, mens vores fuldbacks gik med fremad og nærmest agerede wings. Problemet med dette er dog netop, at vores backs bliver ekstremt offensive og vi bliver sårbare overfor omstillinger.

For at der skal være plads inde på midtbanen, så Messi kan finde huller, skal angrebsspillet være strakt ud. Derfor er Messi nødt til at have to offensive spillere i hver sin side til at bringe bredden i angrebsspillet. Argentina kommer både fra den offensive midtbane i dybdeløb samtidig at deres fuldbacks af og til kommer med frem i siderne. Det gør de ikke altid, hvilket betyder at Argentinas angreber rigtig meget gennem midten. Og med start i Messi, der kommer ned og modtager bolden. Hos Barcelona spiller man med wings, der arbejder defensivt, men som udgangspunkt er offensive ude på kanterne.

Et problem med Messi er at han ikke skal arbejde defensivt. For at han kan være frisk, når han får bolden er det vigtigt for ham, at han ikke er trættet af defensivt arbejde. At spille ham som hængende angriber med en medspiller foran sig betyder nærmest at man som udgangspunkt mangler to spillere i presspillet. Ej heller komme disse to spillere med hjem. Det er et kæmpe dilemma at have Messi som en central spiller, da Barcelonas presspil er så afhængige af at nærmest alle mand bidrager. Messi vil af denne grund aldrig ryge ned og kunne fungere som en midtbanespiller for Barcelona, selv det er heromkring hans naturlige udgangspunkt bør være på banen. For at Barcelonas presspil skal kunne fungere er vi nødt til at have en offensiv midtbane til at lægge første pres. Derfor skal der være spillere lige bag Messi. Hos Argentina er der en midtbane lige bag Messi bestående af Masch som DM og Di Maria samt Maxi Lopez eller Gago som offensiv midtbane.

Så der skal være spillere foran, ved siden ad og bag Messi for at han fungerer bedst. Hvordan laver man så en opstilling der akkompagnerer Messi optimalt, men stadig hører under fodboldreglen om at man kun må have 11 mand på banen? En 4-3-3, 4-2-3-1, 3-3-3-1 eller andet?
Visca el Barca

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SirJonas »

Bager skrev:Guderne ved jeg holder med Argentina og Messi her ved VM, men efter kampen igår tror jeg, at de får det svært; Deres bagerste kæde er simpelthen for usikker. Men som barca-fan er det spændende at se Argentina spille, da det er et studie i, hvordan man kan bruge Messi og muligvis at optimere ham.

Det var tydeligt igår, at han drager stor gavn af en spiller foran sig. På den måde får han en spilstation foran sig og han kan gøre brug af sit fremragende offensive blik for spillet. Argentina spiller, såvidt jeg kunne se, med to centerangribere, hvor Messi er den ene og Aguero er den anden. Messi trækker ned i banen, mens Aguero holder sig oppe foran. At Messi er glad for en spiller foran sig er formentlig også gået op for Guardiola, da han i sin tid i Barcelona begyndte at lade vores wings trække ind i banen og placere sig foran Messi, mens vores fuldbacks gik med fremad og nærmest agerede wings. Problemet med dette er dog netop, at vores backs bliver ekstremt offensive og vi bliver sårbare overfor omstillinger.

For at der skal være plads inde på midtbanen, så Messi kan finde huller, skal angrebsspillet være strakt ud. Derfor er Messi nødt til at have to offensive spillere i hver sin side til at bringe bredden i angrebsspillet. Argentina kommer både fra den offensive midtbane i dybdeløb samtidig at deres fuldbacks af og til kommer med frem i siderne. Det gør de ikke altid, hvilket betyder at Argentinas angreber rigtig meget gennem midten. Og med start i Messi, der kommer ned og modtager bolden. Hos Barcelona spiller man med wings, der arbejder defensivt, men som udgangspunkt er offensive ude på kanterne.

Et problem med Messi er at han ikke skal arbejde defensivt. For at han kan være frisk, når han får bolden er det vigtigt for ham, at han ikke er trættet af defensivt arbejde. At spille ham som hængende angriber med en medspiller foran sig betyder nærmest at man som udgangspunkt mangler to spillere i presspillet. Ej heller komme disse to spillere med hjem. Det er et kæmpe dilemma at have Messi som en central spiller, da Barcelonas presspil er så afhængige af at nærmest alle mand bidrager. Messi vil af denne grund aldrig ryge ned og kunne fungere som en midtbanespiller for Barcelona, selv det er heromkring hans naturlige udgangspunkt bør være på banen. For at Barcelonas presspil skal kunne fungere er vi nødt til at have en offensiv midtbane til at lægge første pres. Derfor skal der være spillere lige bag Messi. Hos Argentina er der en midtbane lige bag Messi bestående af Masch som DM og Di Maria samt Maxi Lopez eller Gago som offensiv midtbane.

Så der skal være spillere foran, ved siden ad og bag Messi for at han fungerer bedst. Hvordan laver man så en opstilling der akkompagnerer Messi optimalt, men stadig hører under fodboldreglen om at man kun må have 11 mand på banen? En 4-3-3, 4-2-3-1, 3-3-3-1 eller andet?
Dejligt indlæg, og jeg kan nikke ja til mange af dine pointer. Dog med grænsen til at det bliver så taktisk, at Pep står af!


Jeg ville spille ham her:
-------------------------Busquets----------------------------------
--------------------------------------Iniesta------------------------
-----Alexis-------------Hr. X----------------Neymar--------------
------------------------------Messi-----------------------------------


Hvis man tager udgangspunkt i opstillingen her, så kan messi slippe for de defensive pligter. Rent offensivt skal man få det implementeret, så der kommer et naturligt krydsløb mellem Hr. X og Messi.

På denne måde kan man få messi i sin ønskeposition uden at han skal arbejde for meget defensivt.
Dette kan lade sig gøres, idet Messi OGSÅ er fantastisk til at modtage bolden med ryggen til målet, og få vendt sig ved enten at sætte en mand af eller få den smidt i dybden.

Men det kræver en ting, og her bliver det et problem.
Hr. X skal besidde følgende kvaliteter:
- Løbestærk og hårdtarbejdende
- Tilstrækkelig fysik
- Pasningsstærk når han agerer off midt
- Målnæse

Findes denne spiller overhovedet på verdensklasse niveau?

Desuden, så bliver Iniesta muligvis rykket for langt tilbage i min opstilling, hvor så hans manglende fysik kan blive et problem. Her mener jeg dog, at det vigtigste overhovedet rent taktisk skal laves om: Vi skal have gang i det genpres.
Spillerne skal ALLE være i god fysisk form, så vi kan få lavet det hurtige genpres. Kan vi det, kan vi til dels kompensere for den manglende fysiske styrke.

Hio
Indlæg: 33
Tilmeldt: lør mar 03, 2007 11:26 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hio »

Fedtmule skrev:Men det kræver en ting, og her bliver det et problem.
Hr. X skal besidde følgende kvaliteter:
- Løbestærk og hårdtarbejdende
- Tilstrækkelig fysik
- Pasningsstærk når han agerer off midt
- Målnæse

Findes denne spiller overhovedet på verdensklasse niveau?
Yaya Toure? Tror dog ikke på han kommer tilbage, og ved ikke helt om jeg er pro et return eller ej.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Michman skrev:Billede
Det er Deco's søn :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster