Ivan Rakitić

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af Brombi »

BREAKING: Ivan and his agent seen this evening reading contract from Barcelona
Billede

ja den er sgu god nok

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af Heartbreaker »

Lækkert!!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af zqa »

:D
#jesuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Deal on Rakitic is being postponed because talks on Denis Suarez loan go on. Sevilla will have buy option, Barcelona can block option [rac1]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af zqa »

Eurosport har lige skrevet, at Barcelona selv har offentliggjort den.
#jesuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Der står intet på Barça's officielle twitter kontoer, ej hellere på de officielle hjemmesider.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af zqa »

Weird.
#jesuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jep. Håber ikke at Barça går med til det, forventer meget af Denis og tror han er klar til 1. holdet om et år.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcelona and Sevilla want to officially announce the transfer of Sevilla midfielder Ivan Rakitic to Barcelona in the coming hours. [ser]
Så skulle de være blevet enige. Håber ikke at handlen inkluderer en købsklausul på Denis Suárez.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fritte skrev:Er han ikke blevet offentliggjort endnu? I morgen tweeter de at handlen næsten er på plads. Overmorgen det samme. Gaaab.
Sådan fortsætter det sikkert resten af sommeren....
The transfer of Ivan Rakitic to Barcelona will in principle be announced tomorrow. Clubs still finalizing loan deal of Denis Suarez. [rac1]

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af Bager »

Jeg har lige set Europa Cup-finalen for at finde ud af hvad Rakitic var for en fidus. Han spillede en god kamp, men jeg har set ham være endnu mere dominerende for Sevilla.

Han er blevet klandret for ikke at arbejde særlig meget. Han er ikke Koke, men det er ikke så mærkeligt eftersom hans plads er længere fremme på banen end Koke. Atletico spiller 4-4-2, så derfor skal Koke som udgangspunkt være mere defensivt orienteret end Rakitic, der spiller - såvidt jeg kan se - eneste offensiv centrale midtbanespiller i en 4-2-3-1 formation. At sige han ikke deltager defensivt er en kæmpe løgn. Han arbejder rigtig meget defensivt, han gør det bare ret højt oppe på banen. Han løber rigtig meget, han er ikke bange for at bruge fysik. Han er jo anfører for Sevilla, så han tager meget ansvar, og de valg han tager virker velovervejede. Han har en fremragende fornemmelse for sine medspillere, hvilket vidner om at han er en intelligent spiller. Han er god til at diktere spillets tempo, og ved hvornår man skal spille direkte og cirkulere bolden. Han kan nærmest skabe noget hver gang han får bolden. Han har et klinisk blik for spillet, og læser spilsituationer fremragende. For Sevilla er han den kreative igangsætter. Sevilla spiller ret direkte, hvor han kan lave nogle giftige raids eller lægge bolden af. Han tager sig af alle Sevillas dødbolde inkl. hjørnespark, hvilket han gør fremragende. De ligger næsten altid rigtig god, hvilket vidner om en god koncentrationsevne. For os, tror jeg, at ikke han vil tage dødbolde. Han er nemlig ikke dårlig med hovedet. Med ham får vi noget så sjældent som en midtbanespiller, der ikke er bange for at gå ind i hovedstødsdueller - hell, jeg så ham dække Luisao fra Benfica op.
Han trækker ofte ned i banen og ud i siden for at modtage bolden, samme sted som en FB faktisk. Han har nogle fremragende førsteberøringer og en rigtig god teknik generelt. Han er ikke nær så meget på bolden som vores midtbanespillere er det. Bliver spændende at se hvad han kan i et system med bedre boldspillere omkring sig. Jeg tror han vil trives i et hold med et aggressivt presspil, da hans løbepensum er fornuftigt. Kritikpunkter er måske at han ikke er væver som Iniesta og Xavi, hans boldsikkerhed og pasningsspiler ikke helt på deres niveau, men på den anden side - hvem er det? Misforstå mig ikke, han er på ingen måder dårlig. Måske han kan forbedre dette på et pasningsorieret hold som Barca.

Jeg er helt sikker for et køb af ham. Han er en kvalitetsspiller, meget komplet midtbaneprofil, som kan spille for ethvert hold. Han har 4-5-6 sæsoner på højeste niveau foran sig.
Visca el Barca

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af Drake »

Bager:

Hvor god er han i småspillet? Han er vel bedre i det direkte spil. som Sevilla også spiller.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af Bager »

Det er svært at sige hvordan han vil være i vores offensive spil, hvor der er meget lidt plads. Som sagt spiller Sevilla på en anden måde, så følgende er spekulationer.

Umiddelbart er han lidt større fysisk end Xavi og Iniesta. Han er ikke lige så væver som de er, men han har forudsætningerne for at være god i småspillet; han er hurtig på fødderne af sin størrelse, han er intelligent, han er forudseende, han er bevægelig, han har et godt blik for sine medspillere, han er teknisk stærk, han er god i pasningsspillet, han er selv i stand til at løbe for bolden og tager gerne dybdeløb.

Ud fra dette lyder han jo nærmest som den ideelle midtbanespiller. Han har sine mangler, jeg har bare ikke set nok kampe med ham til at bedømme det. Jeg har hørt at nogle gange falder han ud af kampe. Og som sagt er han ikke skolet lige så meget i boldomgang som Xavi og Iniesta. Men han vil klare sig fint, og så bringer han lidt mere fysik og hovedspil til vores midtbane. Han er måske lidt en blandning af Cesc i kreativitet og Keita hvad angår defensiv fylde - man skal blot huske på at han ligger længere oppe på banen end Keita.
Visca el Barca

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af Champione »

Vil sige at han er mere flamboyant end Keita/Cesc kombinationen.

Han kan, og laver flere lækre tekniske detaljer.. Han er også en bedre dribler end de to. ;-)
Han har virkelig lavet mange lækre ting i år - dog toppet af denne assist mod Real Madrid:

Men han har været Sevillas offensive drivkraft i år med 12 mål og 10 assists - og er egentlig også ret alsidig - han har nemlig spillet 6 kampe på deres defensive midtbane.

Hans defensive arbejde er blevet kritiseret uden grund herinde.

Xavi defensive stats: 40 kampe, 0.3 interceptions, 0.9 tackles, 0.3 fouls.

Rakitic defensivt stats: 49 kampe, 1.5 tackles, 1.6 interceptions, 0.8 fouls.

Så han erobrer og især, tackler meget mere end vores kære Xavi gør det.

Han slår også flere key passes i løbet af en kamp - men ligger så også kun på 80% i pasningsprocent - her kommer Sevillas spillestil selvfølgelig ind i billedet.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Ivan Rakitić

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Rakitic (Sevilla): "Barça? I'm very happy, it's a dream come true." [sport]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 61 gæster