Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Hvis Cescs præstation i hhv. efteråret og foråret havde været byttet om, tror jeg, at meget få ville tale om at sende ham af sted.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af A$AP »

Nu var det jo heller ikke kun Cesc der havde et dårligt forår, det havde resten af holdet stort set også. Kunne være godt hvis han fik et år mere i klubben under Enrique imo, når han er på toppen er han en af de bedste.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Hvis Cescs præstation i hhv. efteråret og foråret havde været byttet om, tror jeg, at meget få ville tale om at sende ham af sted.
^ Diz is da truhz! ^

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af JonasV »

Blaugrana92 skrev:
BarçaDK skrev:Hvis Cescs præstation i hhv. efteråret og foråret havde været byttet om, tror jeg, at meget få ville tale om at sende ham af sted.
^ Diz is da truhz! ^
Jep, godt set. Jeg synes det ville være så uendeligt tåbeligt, hvis han røg videre nu. De sidste sæsoner har han haft mange afgørende fødder med i spillet for os. Først kom jeg til at skrive "for is", det passede på sin vis også meget smukt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Brombi »

Fàbregas & Mourinho are tight. Remember that time José tried to kick Cesc in the head? Or when Cesc publicly told José to shut up?

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Champione »

BarçaDK skrev:Hvis Cescs præstation i hhv. efteråret og foråret havde været byttet om, tror jeg, at meget få ville tale om at sende ham af sted.
Det tror jeg egentlig stadig jeg ville.. ;-)

Jeg prøver at argumentere på fineste vis her:

Cesc er en gudsbenået fodboldspiller - har den dybeste sympati for manden - lækker dame, håret, tusserne, Barca-mand, DNA'en er fyldt med Barca blod, og han er vellidt af truppen, fans og er en spiller der ikke piver over manglende spilletid. Der er ikke en finger af sætte på noget!
Jeg var lykkelig da vi hentede ham hjem - jagten var slut og den fortabte søn vendte hjem..

Men i min optik - har manden aldrig passet ind! Vi hentede ham pga. historikken, far/søn forholdet, og den tabte søn, der blev til verdensstjernen kom hjem i folden til vennerne.

Men spillemæssigt har han ikke passet ind.. Manden var en gigantsucces i Arsenal, specielt i sæsonen 09/10, hvordan han bidrog med 34 mål - i form af 19 mål og 15 assists! Efter dén sæson væltede rygterne frem om os - og linket blev kun stærkere og stærkere - og hans sæson efterfølgende var enormt præget, 10/11 hed tallene anderledes 6 mål og 13 assists!

Så hentede vi ham.. Hvor han har følgende stats:

11/12 - 10 mål, 11 assists.
12/13 - 12 mål, 11 assists.
13/14 - 9 mål, 14 assists.

Udfra WhoScored.com (som tallene her er trukket fra), så er hans rating faldet år for år.. Rating defineres ud fra defensivt arbejde, offensive aktioner, ball-possession statistik, mål, assists, u name it :cool:

23 mål pr. sæson er godkendt - ingen tvivl om det! Men husk lige på at manden har vikarieret på toppen i mange af kampene - jeg kan desværre ikke finde konkrete tal på hvor stor en procentdel af disse kampe som har været med ham på toppen.

Hvor jeg nu engang vil hen med det her - er at for et så bold-besiddende fodboldhold, som vi er - og i den yderst offensive rolle som Cesc har haft - vil komme i afgørende positioner - så jeg vil nærmest postulere at uanset hvilken anden top20 spiller i verdenen, som du smed ind i hans rolle hos os - ville som minimum have samme stats!
Man kan ikke undgå at komme til afslutninger og have sidste fod på, i det system vi spiller.

Messi opererer i samme del af banen som Cesc - og kommer i samme situationer som ham - og skal vi sammenligne stats?

11/12 - 64 mål, 21 assists.
12/13 - 54 mål, 14 assists.
13/14 - 36 mål, 11 assists.

Nå, men Messi tager også alle dødbolde, og er også i en liga for sig selv.

Tilbage til Cesc..

Cesc er ganske enkelt ramt på spillestilen.. Arsenal har formet ham til den her iscenesættende, omstillingsorienteret og afgørende midtbanespiller - hvilket ikke lyder eller er dårligt! Kun for os!

For det er en SÅ sjælden del af vores spil, og så langt fra vores DNA, at han ganske enkelt ikke får udnyttet hans kompetencer. Vores tiki-taka hæmmer ham ganske enkelt.

Arsenal vil også gerne have bolden ja - men hele spillet er bygget op om at få bolden frem på den sidste tredjedel ved erobring, altså på en eksplosiv måde - og det giver på den sidste tredjedel af banen langt mere plads til at udfolde sig, både i beslutningsprocessen, men også til bevægelse, herunder dybdeløb som var hans helt unikke force i Arsenal-tiden.
I hans 09/10 sæson lavede han et hav af mål hvor han afsluttede angrebet efter en duel i feltet, eller hvor indlægget blev slået fladt baglæns fra baglinjen.
Oftest mod et forsvar i ubalance, hvor backen var sat højt oppe – og med bevægelse i feltet af medspillere.

Altså en situation som yderst sjældent udfolder sig hos os – det er angreb mod etablerede forsvar – en anden type indlæg – oftest fra backer og tidligere, hvilket på ingen måde gavner Cesc!

Så – her tror JEG at jeg rammer hovedet på sømmet – som retfærdiggør både interessen fra England, og argumentationen for salg – Cesc evner ikke (bemærk – på SAMME måde) småspillet på samme måde som Iniesta, Xavi, Messi – hvor man med små hurtige ryk efter afleveringen holder flow og dynamik i spillet.
Det ser og virker besværligt for Cesc, der ikke er væver nok..

Cesc har ikke den her naturlige horizontale tilgang til spillet – og heller ikke den naturlige ”trekants-tanke”, og agerer man ikke instinktivt, så ser man klodset, langsom og sløv ud – hvilket alle er termer der er hældt ud af forum efter diverse kampe.

Ligeledes har Cesc det endnu sværere mod taktiske dygtigt indstillede modstandere (oftest mod stærkere modstandere i Spanien og europæisk), som lukker ham ned – og netop beskrevne manglende kvaliteter gør ham usynlig – og gør det svært for Cesc at gøre sig brugbar.

Og det har betydet udskiftninger efter 60 min., i drønvigtige kampe, hvilket også må være en skuffelse for Cesc selv.
Cesc skal helt sikkert tilbage til England – de spiller anderledes, angrebene udfolder sig helt anderledes – sådan ”perfect match” agtige klubber, er Dortmund, Arsenal, City – som har lidt af den her fodboldtankegang om hurtig iscenesættelse af angribere – mange flere dybdebolde og ikke småspil og bevægelse på samme måde som hos os – og med mere plads til dybdeløb! (se lige Cesc i en Mkhitaryan rolle, eller i en Yaya Toure rolle i City – ville virkelig gavne ham)

Og når klubberne står parat med 40 millioner euro plus – vi kan spare 5 mill. Euro årligt – ja – så synes jeg afgjort han skal afsted!

3 trænere har ikke kunne få ”mere end 12 mål” ud af Cesc – på et hold som laver langt over 100 mål – det er ganske enkelt signal om at manden ikke passer ordentligt ind – det er under 10% - og i den tiltænkte rolle Cesc har – er det bare for lav en procent!

Vi kan enten finde en spiller som bidrager mere til det defensive arbejde, en som skaber bedre balance og bidrager til pres og erobringer – eller vi kan snildt finde en spiller som vil komme højere op i procent på bidrag til holdets scoringer end Cesc’s små 10%.

Men det ÉR ikke nemt – at erkende en Barca-dna-formet spiller ikke passer ind i Barca – og hele den offentlige jagt – for så at erkende man ikke lykkedes med at få ham ind i spillestilen igen – det er afgjort en bitter pille at sluge.

Det gør ondt på Cesc, os, og folket omkring Barcelona – men det er ganske enkelt den objektive korrekte beslutning – både i et retrospektivt syn, nutidsbillede og i fremtiden.
Senest rettet af Champione man jun 02, 2014 2:12 pm, rettet i alt 2 gange.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Quaresma skrev:
Barcelona midfielder Cesc Fabregas has the most goal assists in the Spanish league over the last two seasons #fcblive [via opta]
Although they have first refusal, Arsenal don't want to re-sign midfielder Cesc Fabregas (27). City, Liverpool and Chelsea interested. [sun]
Since making his league debut, Cesc has more assists (102) than any other player in Europe's top four leagues #fcblive [via opta]
Et eller andet skulle han jo også gøre rigtigt, når nu han smider bolden væk resten af tiden...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Brombi »

Ifølge Guillem Balague vil Cesc gerne blive, men klubben har fortalt ham at han skal finde en klub. De vil købe Koke.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBarcelonaChr »

The fuck. Giv nu Cesc et år til og se hvad Enrique kan få ud af ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona midfielder Cesc Fabregas (27) has asked the club to listen to offers they will receive for him this summer. [tv3]

Vi må vente og se hvad der sker... Lige nu er der alt for mange rygter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

@Champione
Cesc er ikke den bedste kombinationsspiller, det har du ret i, Xavi, Ini og Messi er klart bedre for at nævne nogle. Men jeg synes, at du gør ham en smule dårligere, end han er. Han er slet ikke dårlig til en god gammel 1-2(-3-4-5-...).

Hans helt store styrke, som jeg ser det, er at finde og udnytte plads, som ingen andre ser. Måske bortset fra Xavi.

Jeg vil give dig ret i, at alting ikke er gået op i en højere endhed for Cesc i Barça, men jeg ser det ikke som at loftet er nået. Jeg ser en klassespiller med potentiale, som stadig kan udfoldes.

Cescs bidrag til scoringer har alle hans tre sæsoner i klubben kun været overgået af Leos... Indtil februar ca. Det er normalt lettere at gøre en hurtig bil solid end at få en solid bil til at køre hurtigt.

Jeg anerkender, at alt ikke er fryd og gammen med Cesc, men det går stadig så godt, at en udskiftning af ham ikke bør være en prioritet, slet ikke med vores forsvar.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Brombi »

The quite remarkable thing about Cesc is that not since 2005 has he failed to get into double figures for assists, in the league ALONE.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Norbit »

Champione skrev:
BarçaDK skrev:Hvis Cescs præstation i hhv. efteråret og foråret havde været byttet om, tror jeg, at meget få ville tale om at sende ham af sted.
Det tror jeg egentlig stadig jeg ville.. ;-)

Jeg prøver at argumentere på fineste vis her:

Cesc er en gudsbenået fodboldspiller - har den dybeste sympati for manden - lækker dame, håret, tusserne, Barca-mand, DNA'en er fyldt med Barca blod, og han er vellidt af truppen, fans og er en spiller der ikke piver over manglende spilletid. Der er ikke en finger af sætte på noget!
Jeg var lykkelig da vi hentede ham hjem - jagten var slut og den fortabte søn vendte hjem..

Men i min optik - har manden aldrig passet ind! Vi hentede ham pga. historikken, far/søn forholdet, og den tabte søn, der blev til verdensstjernen kom hjem i folden til vennerne.

Men spillemæssigt har han ikke passet ind.. Manden var en gigantsucces i Arsenal, specielt i sæsonen 09/10, hvordan han bidrog med 34 mål - i form af 19 mål og 15 assists! Efter dén sæson væltede rygterne frem om os - og linket blev kun stærkere og stærkere - og hans sæson efterfølgende var enormt præget, 10/11 hed tallene anderledes 6 mål og 13 assists!

Så hentede vi ham.. Hvor han har følgende stats:

11/12 - 10 mål, 11 assists.
12/13 - 12 mål, 11 assists.
13/14 - 9 mål, 14 assists.

Udfra WhoScored.com (som tallene her er trukket fra), så er hans rating faldet år for år.. Rating defineres ud fra defensivt arbejde, offensive aktioner, ball-possession statistik, mål, assists, u name it :cool:

23 mål pr. sæson er godkendt - ingen tvivl om det! Men husk lige på at manden har vikarieret på toppen i mange af kampene - jeg kan desværre ikke finde konkrete tal på hvor stor en procentdel af disse kampe som har været med ham på toppen.

Hvor jeg nu engang vil hen med det her - er at for et så bold-besiddende fodboldhold, som vi er - og i den yderst offensive rolle som Cesc har haft - vil komme i afgørende positioner - så jeg vil nærmest postulere at uanset hvilken anden top20 spiller i verdenen, som du smed ind i hans rolle hos os - ville som minimum have samme stats!
Man kan ikke undgå at komme til afslutninger og have sidste fod på, i det system vi spiller.

Messi opererer i samme del af banen som Cesc - og kommer i samme situationer som ham - og skal vi sammenligne stats?

11/12 - 64 mål, 21 assists.
12/13 - 54 mål, 14 assists.
13/14 - 36 mål, 11 assists.

Nå, men Messi tager også alle dødbolde, og er også i en liga for sig selv.

Tilbage til Cesc..

Cesc er ganske enkelt ramt på spillestilen.. Arsenal har formet ham til den her iscenesættende, omstillingsorienteret og afgørende midtbanespiller - hvilket ikke lyder eller er dårligt! Kun for os!

For det er en SÅ sjælden del af vores spil, og så langt fra vores DNA, at han ganske enkelt ikke får udnyttet hans kompetencer. Vores tiki-taka hæmmer ham ganske enkelt.

Arsenal vil også gerne have bolden ja - men hele spillet er bygget op om at få bolden frem på den sidste tredjedel ved erobring, altså på en eksplosiv måde - og det giver på den sidste tredjedel af banen langt mere plads til at udfolde sig, både i beslutningsprocessen, men også til bevægelse, herunder dybdeløb som var hans helt unikke force i Arsenal-tiden.
I hans 09/10 sæson lavede han et hav af mål hvor han afsluttede angrebet efter en duel i feltet, eller hvor indlægget blev slået fladt baglæns fra baglinjen.
Oftest mod et forsvar i ubalance, hvor backen var sat højt oppe – og med bevægelse i feltet af medspillere.

Altså en situation som yderst sjældent udfolder sig hos os – det er angreb mod etablerede forsvar – en anden type indlæg – oftest fra backer og tidligere, hvilket på ingen måde gavner Cesc!

Så – her tror JEG at jeg rammer hovedet på sømmet – som retfærdiggør både interessen fra England, og argumentationen for salg – Cesc evner ikke (bemærk – på SAMME måde) småspillet på samme måde som Iniesta, Xavi, Messi – hvor man med små hurtige ryk efter afleveringen holder flow og dynamik i spillet.
Det ser og virker besværligt for Cesc, der ikke er væver nok..

Cesc har ikke den her naturlige horizontale tilgang til spillet – og heller ikke den naturlige ”trekants-tanke”, og agerer man ikke instinktivt, så ser man klodset, langsom og sløv ud – hvilket alle er termer der er hældt ud af forum efter diverse kampe.

Ligeledes har Cesc det endnu sværere mod taktiske dygtigt indstillede modstandere (oftest mod stærkere modstandere i Spanien og europæisk), som lukker ham ned – og netop beskrevne manglende kvaliteter gør ham usynlig – og gør det svært for Cesc at gøre sig brugbar.

Og det har betydet udskiftninger efter 60 min., i drønvigtige kampe, hvilket også må være en skuffelse for Cesc selv.
Cesc skal helt sikkert tilbage til England – de spiller anderledes, angrebene udfolder sig helt anderledes – sådan ”perfect match” agtige klubber, er Dortmund, Arsenal, City – som har lidt af den her fodboldtankegang om hurtig iscenesættelse af angribere – mange flere dybdebolde og ikke småspil og bevægelse på samme måde som hos os – og med mere plads til dybdeløb! (se lige Cesc i en Mkhitaryan rolle, eller i en Yaya Toure rolle i City – ville virkelig gavne ham)

Og når klubberne står parat med 40 millioner euro plus – vi kan spare 5 mill. Euro årligt – ja – så synes jeg afgjort han skal afsted!

3 trænere har ikke kunne få ”mere end 12 mål” ud af Cesc – på et hold som laver langt over 100 mål – det er ganske enkelt signal om at manden ikke passer ordentligt ind – det er under 10% - og i den tiltænkte rolle Cesc har – er det bare for lav en procent!

Vi kan enten finde en spiller som bidrager mere til det defensive arbejde, en som skaber bedre balance og bidrager til pres og erobringer – eller vi kan snildt finde en spiller som vil komme højere op i procent på bidrag til holdets scoringer end Cesc’s små 10%.

Men det ÉR ikke nemt – at erkende en Barca-dna-formet spiller ikke passer ind i Barca – og hele den offentlige jagt – for så at erkende man ikke lykkedes med at få ham ind i spillestilen igen – det er afgjort en bitter pille at sluge.

Det gør ondt på Cesc, os, og folket omkring Barcelona – men det er ganske enkelt den objektive korrekte beslutning – både i et retrospektivt syn, nutidsbillede og i fremtiden.
Hvornår ansætter ledelsen dig?
Helt klart klogere end Zubi.
Vil give dig ret i det du siger. Jeg er heller ikke den store fan af Fabre, men det er mest pga. den fart han har. Det virker så sløvt og langsomt. Men ville gerne beholde ham som en rotationsspiller, det tror jeg bare ikke kan lade sig gøre, og af den grund må man se sandheden i øjnene og skippe ham. Vi alle elskede Ronaldinho og Deco, og hvad skete der med dem, og Barca efterfølgende?
Vi er ikke den "store købeklub", men hvis en spiller ikke præsterer, så skal han altså ud. Lad Fabre og Song tage til England, og lad der komme 60-65 mio ind på kontoen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 4 - Francesc

Indlæg af Drake »

Egzon skrev:
Champione skrev:Centralen på face, skriver at flere spanske journalister melder at City er Cescs favoritdestination - i stedet for Man U, og det åbner jo op med Aguero/Touré som en del af handlen

Aner ikke hvor sagligt rygtet er..
Jaaaa tak.. Aguero, jaaaa tak..
(Koke, jaaaa tak.)
(Benatia, jaaaa tak.)
Ud med fabre, jaaaa tak.
Jeres mening, om min mening om fabre? Neej tak.
Jeg er egenlig ikke meget for at kommer af med Cesc, men hvis vi kan få Aguero, Benatia og Koke :glad: Selv om det virker meget urealistisk ;-) Så siger jeg ja tak til et salg af ham!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis vi sælger ham til chelski så kaster jeg seriøst op... Han er klart en af mine favoritter og at se ham i den forfærdelig trøje ville være for ulækkert. Vi kan ikke købe en bedre cm end cesc. Der er ingen. Han skal spilles ordentligt og så vil han blomstre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster