Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 272399.ece

Hahaha! Den artikel må da være skrevet af en real/ronaldo fanboy.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Et glimrende indspark i hetzen mod Tiki Taka

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/sport/ ... -tiki-taka&
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:Et glimrende indspark i hetzen mod Tiki Taka

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/sport/ ... -tiki-taka&
Det er skræmmende nuanceret. Man kan simpelthen ikke se bort fra det faktum, at boldbesiddende hold har vundet næsten alt de sidste mange år. Denne sæsons afvigelse kan i teorien være ren tilfældighed.

Det bliver spændende at følge Barca, Bayern, City, Liverpool, Arsenal og Juventus i næste sæson, da de alle praktiserer kunsten at holde i bolden.

mozadreve

Re: Champions league

Indlæg af mozadreve »

Storken skrev:Jeg har lige læst samtlige af dine indlæg igennem. Hvis du virkelig holder med Barca, så har du valgt den forkerte klub. Du ønsker et opgør med tiki-taka, foretrækker atletiske spillere og er generelt kritisk overfor alt i klubben.

Barcas identitet er det mest dyrebare klubben har. Det skal man skal ikke ændre på baggrund af nogle skuffende sæsoner. Det er årtier af tålmodighed, stædighed og loyalitet, der har gjort klubben succesfuld. Alle storhold oplever en nedgangstid efter deres dominans. Det er helt naturligt, da vi ikke kunne være de bedste for evigt. Jeg medgiver gerne, at vi har brug for en udrensning i klubben, men spillestilen og identiten ligger fast. Vi skal sælge spillere, men vi skal ikke sælge os selv.

Hvorfor skulle fansene være tro mod klubben, hvis klubben ikke er tro mod sig selv?
For mig er det netop den stædighed og konservatisme som er klubbens største svaghed. Jeg tolker det som ren arrogance. Mens andre klubber ikke tøver det mindste med at rette sig selv når de ser at det som de gør ikke virker, så fortsætter vi bare år efter år og lader som om intet er sket. Vi kan ikke blive ved med at reparere den gamle bil. og Det er ikke en enkelt sæson der er gået ned, men adskillige.

Jeg syntes ikke klubben er tro mod sig selv når de holder fast i en uddateret taberfilosofi som alle tophold har fundet en måde at spille imod. Det virkede dengang, men virker ikke i dag. og vi skulle overveje om der måske er nogen fremtid i det mod europa's tophold og geni-trænere. Koden er brudt og vi skal fornye. Klubbens filosofi skal først og fremmest være at spille godt og vinde kampe, og hvis Tiki-Taka ikke kan give os det, så må det væk. Vi har ikke råd til at vente et årti og lade de andre hold glemme deres taktikker på hvordan man slår tiki-taka.

Måske vi skulle overveje om det er spillerne som der er noget galt med, eller spillestilen der muligvis bare er uddateret? Jeg siger ikke at alt ved tiki-taka nødvendigvis er dårligt. Men at konservere den gamle filosofi uden ændringer, på trods af hvor tydeligt det er at næsten samtlige tophold har regnet ud hvordan tiki-taka brydes, det virker absurd for mig. Klubbens filosofi skal først og fremmest være at vinde, så er alt det andet sekundært.

Men ja jeg kritisere klubben meget og har tydeligvis en helt anden holdning end dig, men derfor kan jeg jo stadig godt være kæmpe Barca-fan. Barca er mere end bare en klub.

mozadreve

Re: Champions league

Indlæg af mozadreve »

Dytrax skrev:Din påstand om at Tiki-taka altid kommer til kort mod verdensklasseholdene, hvordan skal det forstås, når vi holder i mente, at vores elskede klub for nyligt vandt over Real på Bernabeu?
Jeg siger ikke at tiki-taka altid kommer til kort mod verdensklassehold. Der er undtagelser og heldige kampe og vi var generelt heldige i den clasico. Real kunne lige så godt have vundet den kamp hvis Ramos ikke havde fået rødt. Jeg tror vi alle sammen sad tilbage med en lettelse da han fik den røde, for Real var ellers hele tiden tættest på scoring. Det var ikke en overbevisende kamp. Men ser vi på historien de seneste adskillige år så er det ikke nogen hemmelighed at tiki-taka langt fra er så effektiv som det var tidligere. Et ultra kompakt hold og så er der ikke så meget vi kan gøre. Jeg tror hellere ikke at vi ville have en chance mod en Real i deres aktuelle form.
Dytrax skrev:Hav også gerne i mente at flere nøglespillere er skadede (Læg i særdeleshed mærke til navnet Valdes), Titos tilstand har formentlig været kendt i spillertruppen og alle vidste hvor det bar hen.
Læg dertil al balladen om Neymar, Rossel forlod posten, FIFAs kritiske syn på La Masia. Ja, al den ballade som har hvirvlet rundt. Det vil uvægerligt påvirke i alle lag af klubben, heriblandt også spillertruppen.
Nu ved jeg ikke hvilken kamp du henviser til her, men jeg snakker mere generelt og selv under tito og før al de kontroverser som du nævner, så spillede vi ikke særligt overbevisende. Bayern satte ihvertfald vores tiki-taka godt på plads. Tiki-taka kan nok kun reddes hvis de små forsvarsspillere erstattes med en stor og bomstærk besætning.
Dytrax skrev:Med hensyn til Jantelov:

Der er intet forkert i at tro på egne evner. Det gør samtlige at topspillerene i verden. At blive bestanddel af et tophold kræver en hård, målrettet indsats (Tilsat talent og vice versa) og handler i høj grad også om at spilleren selv tror på det.

Narcissisme er så medaljens bagside og netop hér synes jeg sagtens at man kan se Ronaldo spejlet. Manden peger på sine lår? (Jeg så ikke kampen) Og han er ofte ganske teatralsk i sin attitude. Han har åbnet et "Ronaldo Museum" for at ære sig selv (Når alle andre nu ikke ville)
Det kunne godt pege på et strejf af narcissisme, hvis jeg skal underspille det lidt. Ikke dermed sagt at manden er en dårlig fodboldspiller, for det er han ikke.
Alle spillere tror selvfølgelig på dem selv, men det er ikke nogen hemmelighed at Ronaldo er lidt spcielt i den sammenhæng. Jeg syntes det er underholdende og skægt. Jeg syntes ikke at det er narcissisme for han er et meget uselvisk menneske hvis du følger lidt med i alt det gode som han også gør. Donerede blandt andet sin gyldne støvle til fattige skoler i Gaza, bare for at nævne noget. Så syntes jeg sku det okay at han laver sin en egen museum og brander sig selv med de andre trofæer han også har.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

mozadreve og journalisten:

Hvis jeg er nu Cronaldo og har haft den forfærdelige barndom, jeg vil kigge op i himlen og dedikere alle mine mål til min far.
Men Cr7 er ligeglad med alt og alle. Manden har ingen følelser. Han tænker kun på sig selv og hans personlighed er til at brække sig over. Derfor topper han min "hadeliste".

Forresten jeg har aldrig haft og vil aldrig have RM venner. Jeg holder mig langt væk fra dem/jer.
Og jo mere i diskuterer med mig jo mere vokser min had mod dem/jer og deres/jeres pengeklub.

Visca Barca!
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:@mozadreve

Jeg har lige læst samtlige af dine indlæg igennem. Hvis du virkelig holder med Barca, så har du valgt den forkerte klub. Du ønsker et opgør med tiki-taka, foretrækker atletiske spillere og er generelt kritisk overfor alt i klubben.

Barcas identitet er det mest dyrebare klubben har. Det skal man skal ikke ændre på baggrund af nogle skuffende sæsoner. Det er årtier af tålmodighed, stædighed og loyalitet, der har gjort klubben succesfuld. Alle storhold oplever en nedgangstid efter deres dominans. Det er helt naturligt, da vi ikke kunne være de bedste for evigt. Jeg medgiver gerne, at vi har brug for en udrensning i klubben, men spillestilen og identiten ligger fast. Vi skal sælge spillere, men vi skal ikke sælge os selv.

Hvorfor skulle fansene være tro mod klubben, hvis klubben ikke er tro mod sig selv?

Billede

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Nói NPO »

mozadreve skrev:
Storken skrev:Jeg har lige læst samtlige af dine indlæg igennem. Hvis du virkelig holder med Barca, så har du valgt den forkerte klub. Du ønsker et opgør med tiki-taka, foretrækker atletiske spillere og er generelt kritisk overfor alt i klubben.

Barcas identitet er det mest dyrebare klubben har. Det skal man skal ikke ændre på baggrund af nogle skuffende sæsoner. Det er årtier af tålmodighed, stædighed og loyalitet, der har gjort klubben succesfuld. Alle storhold oplever en nedgangstid efter deres dominans. Det er helt naturligt, da vi ikke kunne være de bedste for evigt. Jeg medgiver gerne, at vi har brug for en udrensning i klubben, men spillestilen og identiten ligger fast. Vi skal sælge spillere, men vi skal ikke sælge os selv.

Hvorfor skulle fansene være tro mod klubben, hvis klubben ikke er tro mod sig selv?
For mig er det netop den stædighed og konservatisme som er klubbens største svaghed. Jeg tolker det som ren arrogance. Mens andre klubber ikke tøver det mindste med at rette sig selv når de ser at det som de gør ikke virker, så fortsætter vi bare år efter år og lader som om intet er sket. Vi kan ikke blive ved med at reparere den gamle bil. og Det er ikke en enkelt sæson der er gået ned, men adskillige.

Jeg syntes ikke klubben er tro mod sig selv når de holder fast i en uddateret taberfilosofi som alle tophold har fundet en måde at spille imod. Det virkede dengang, men virker ikke i dag. og vi skulle overveje om der måske er nogen fremtid i det mod europa's tophold og geni-trænere. Koden er brudt og vi skal fornye. Klubbens filosofi skal først og fremmest være at spille godt og vinde kampe, og hvis Tiki-Taka ikke kan give os det, så må det væk. Vi har ikke råd til at vente et årti og lade de andre hold glemme deres taktikker på hvordan man slår tiki-taka.

Måske vi skulle overveje om det er spillerne som der er noget galt med, eller spillestilen der muligvis bare er uddateret? Jeg siger ikke at alt ved tiki-taka nødvendigvis er dårligt. Men at konservere den gamle filosofi uden ændringer, på trods af hvor tydeligt det er at næsten samtlige tophold har regnet ud hvordan tiki-taka brydes, det virker absurd for mig. Klubbens filosofi skal først og fremmest være at vinde, så er alt det andet sekundært.

Men ja jeg kritisere klubben meget og har tydeligvis en helt anden holdning end dig, men derfor kan jeg jo stadig godt være kæmpe Barca-fan. Barca er mere end bare en klub.
@Mozadreve

sorry to say, men jeg orker seriøst ikke at høre på dig. Du påstår at du er Culé, men alligevel hader du og kritiserer alt klubben står for. Synes folk generelt er super unuancerede når de siger Tiki-Taka er død. Calm li down for a sec. Klubben har haft to meget svære sæsoner i træk. Ved du hvad? jeg orker faktisk ikke at diskutere med dig :glad: Har squ bedre ting at tage mig til! :glad: God diskusssion til jer alle!
Den lille ananas

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Du skriver det selv, Barca er mere end en klub, og i det budskab finder man ofte mange svar.
Allez...

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tello »

Jeg hader Mourinho og alt hvad han står for, men jeg er begyndt at hade Ronaldo mere. Derfor håber jeg inderligt på at Chelsea går videre i dag og tager den i finalen. Atletico har vist meget vilje og hjerte og det beundrer jeg (selvom de ikke har spillet det flotteste fodbold) men Chelski har liiiiige det der skal til for at knække Puta. Derfor er jeg ked af at sige, at jeg nok holder med den blå død i aften.

Mest af alt fordi jeg vil se Mourinho lave den her på Ronaldo:

Billede

Også se Ronaldo græde når han ikke får sit CHL.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Hahaha! Mou og chelski er simpelthen for latterlige... Terry, cahill, ivan, cole, azpil og luiz fra start. Nogen der sagde en stærk defensiv?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Champions league

Indlæg af Michman »

Fritte skrev:Hold da kæft de slikker Ronaldo røv i studiet. Det er så vammelt.
Jeg er stoppet med at se lortet.. Gider ikke høre på Preben, han er så uprofessionel og har kun sine Real/Italien briller på.. Hvis jeg nogensinde møder manden tror jeg bare jeg stiller mig op foran ham og råber Barca BARCA BARCA! Bare for at se hvordan idioten reagere..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »

Wtf... Courtois er kun 21?! Absurd..

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Champions league

Indlæg af PuyolErGud »

Piquénbauer skrev:Hahaha! Mou og chelski er simpelthen for latterlige... Terry, cahill, ivan, cole, azpil og luiz fra start. Nogen der sagde en stærk defensiv?
Ja, CHL semifinale, hjemmebane. 0-0 i første opgør. Og så stiller man med 5 forsvare + David Luiz på midtbanen. Amen altså.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Hahaha! Mou og chelski er simpelthen for latterlige... Terry, cahill, ivan, cole, azpil og luiz fra start. Nogen der sagde en stærk defensiv?
Hold da kæft. Bussen er allerede kørt frem!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster