Francesc "Tito" Vilanova

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ville meget gerne have overværet ceremonien, men skulle desværre lave eksamensprojekt. Hvis der er nogen der har et link, så jeg kan se det, må I meget gerne dele det.

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Francesc

Indlæg af Alchemist »

FCBarcelonaChr skrev:Ville meget gerne have overværet ceremonien, men skulle desværre lave eksamensprojekt. Hvis der er nogen der har et link, så jeg kan se det, må I meget gerne dele det.
phpBB [video]
Follow your inner moonlight; don't hide the madness.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Tusind tak, Alchemist!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Brombi »

phpBB [video]


Med engelsk simultanoversættelse :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Heartbreaker »

Det er sgu trist.
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Smuk og rørende afsked med Tito. Adria og Carlota klarede det flot.
Dejligt at få sagt farvel til Tito, med en meget rørende ceremoni.

Tak for alt Tito og hvil i fred ♥♥♥

Billede

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Badabing »

Når jeg burde lave noget fuldstændigt andet (som f.eks. gå i seng) kan jeg lige prøve at skærpe mit catalanske en smule og oversætte hvad datteren Carlota og sønnen Adrià sagde i deres taler, men har valgt at oversætte alligevel. (ligemeget, ligemeget) Der også findes oversættelse på engelsk, synes der er nogle få ting der bliver "lost in translation"

To virkelig flotte taler, jeg kunne sige at jeg ikke græd bagefter, men så ville jeg lvve

Billede


CARLOTA:

Hej alle sammen.

Vores far var vores helt og vores rollemodel. Han var min første kærligheld. Kærlighed jeg følte selv inden jeg vidste hvad det betød. Kærlighed som jeg søgte fra vuggen, som jeg stadig søger og som jeg håber kommer tilbage ved siden af os. Den største ubetingede kærlighed som man kan føle mellem en far og hans børn. En af de ting som min far har lært mig i løbet af de 19 fantastiske år var hvordan man lever. Jeg går ud fra, at ingen kan lære en hvordan man kommer over at miste sin far. Hvis jeg skulle vælge det vigtigste han har lært mig, var det det, som han fortalte mig om, at livet er for kort til at dedikere sig i ting, der ikke gør dig lykkelig. Han sagde altid, at jeg skulle kæmpe for mine drømme og altid skulle gøre det, som jeg har passion for. Min far var en af dem, for hvem intet var givet. Min fars passion for fodbold, hans hårde arbejde og passion for fodbolden fik ham til at opfylde sin drøm, som var at sidde ved bænken for Barças føstehold (i den forstand at være træner), holdet som han altid havde i sit hjerte. I går da vi fik asken hjem i vores hus, kunne jeg ikke forstå i første omgang hvordan noget så stort kunne være i så lille en urne. Det kan godt være at min far er død, men han er i live inde i mig og inde i hjerterne på de personer der elskede ham, og det er der, han altid vil leve.

ADRIÀ:

God eftermiddag. Allerførst vil jeg sige tak for alt støtten, som vi modtager, min familie og jeg. Ikke kun fra alle barcelonistes, men såvel alle andre i denne svære tid. Jeg vil også takke alle de folk, der har besøgt hans mindesmærke på Camp Nou de sidste par dage, som enten har efterladt en besked eller den mindste ting, og også hele sportens verden som har efterladt et minuts stilhed i mindet om min far. Min far blev født 45 år siden i Empordà. Han var en mand, som var engageret i familien og i sit land (lokalområdet), som var hans. Han startede i bunden af fodboldens verden og kravlede så småt op af stigen gennem hårdt arbejde og opfyldte skridt for skridt sin drøm og viste hvem han var. En kæmper.

Jeg kan stadig huske den første gang, han fik diagnosticeret kræft. Det, som han bekymrede sig mest om, var ikke hans eget helbred, men vores velstand. Han bekymrede sig altid mere om andre end sig selv. Min far var en rollemodel for mig, ikke kun som fodboldspiller men også som person og mest af alt som far. Jeg kan ikke gøre meget mere end at takke ham for alt han har givet mig og lært mig. Den største gave han har givet mig er de 17 år ved siden af ham. Med ham lærte jeg en masse, jeg kan huske en gang jeg var til en vigtig prøve og jeg var synligt nervøs. Han satte sig ved siden af mig og sagde, med en rolighed og sikkerhed som smittede af: "Vær helt rolig, for det der i dag virker meget vigtigt, vil ikke være det i morgen". Hans erfaring har lært mig, at værdsætte det jeg har. Du ved aldrig hvornår dit øjeblik kommer. Nu har han efterladt os, men han vil altid være til stede i vores minder og i vores hjerter. Du vil hjælpe mig med at gøre fremskridt i fodbolden verden, med at kæmpe for mine drømme. Jeg ved du altid vil være ved siden af mig, du vil være min skytsengel. Til dig vil jeg dedikere alle mine triumfer. Dit minde vil hjælpe mig med at overkomme alle vanskeligheder. Jeg vil altid følge dit eksempel og kæmpe indtil slutningen med seny, pit i collons (klart sind, bryst og nosser)

Hvil i fred, Far
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Lopezzz »

@Badabing du skal være vores tolk fremover ;-)
MDCCCXCIX

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Badabing »

Har jeg ikke altid været det? ;-)
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af zqa »

Var der ingen spillere, (eks-)præsidenter, trænerkollegaer eller lignende der holdt tale?
#jesuisSheep

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Badabing »

Inden børnene holdt tale, var Bartomeu og Roura også oppe og holde tale.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Brombi »

Var Guardiola til stede? Rouras tale var god :D

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Badabing »

Jeg mener ikke at Guardiola var der, og Cruyff var der heller ikk
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Lopezzz »

Det undrer mig meget at Pep ikke kom :? .... Cruyff burde også være der..
MDCCCXCIX

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Quaresma »

Om han siger farvel offentligt eller privat er vel godt det samme.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster