9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Hvis Tata kan finde opskriften på at slå Atleti i denne sæson, så ja.
Tror vi er nummer 1 når vi mødes. Atl's program er det sværeste og med 2 semifinaler oveni så vil de smide point.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20393
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kubala skrev:Hvis Tata kan finde opskriften på at slå Atleti i denne sæson, så ja.
Han skal nok bruge 10 kampe mere.. ;-)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20393
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Vi vinder ligaen. Det er jeg sikker på. CdR kommer vi i problemer men den pokal betyder intet for mig. Det er en real pokal ;-)
.. som Ramos ødelægger!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Hvis Tata kan finde opskriften på at slå Atleti i denne sæson, så ja.
Tror vi er nummer 1 når vi mødes. Atl's program er det sværeste og med 2 semifinaler oveni så vil de smide point.

Måske, men de kan til gengæld være det hold, som man ikke har slået hele sæsonen igennem. Lidt tankevækkende, når man har mødt dem fem gange nu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Er det seriøst at messi kun løb 6 km til aften?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20393
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Er det seriøst at messi kun løb 6 km til aften?
Det er useriøst.. :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:Er det seriøst at messi kun løb 6 km til aften?
Det er useriøst.. :)
Hehe den skulle være god nok. Det halve af hvad xavi løb. Det er simpelthen ikke godt nok! Han kunne i det mindste kæmpe for det...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af j´♥ le foot »

Kubala skrev:
j´♥ le foot skrev:
Kubala skrev:
j´♥ le foot skrev:
Kubala skrev:Man giver spillerne skylden, men man burde også kigge på Tata. Skylden er i højere grad hans i dette tilfælde.
Ja lige præcis. Hvordan kan han satse på indlæg fra kanterne, uden en plan for at være først på returboldene? sidste år vandte vi 4-0 over Milan ved hjælp af anticipation( to mål) i retuboldene.
Hør godt efter kommentatoren: anticipación de Mascherano ;-) http://goo.gl/fH4KwN
Iniesta: http://goo.gl/EbeSf4

Tata mangler koncepter og ikke personlighed.

Ja, han mangler koncept, men det vidste man, før man skrev under med ham; at han godt kunne benytte sig af forskellige taktikker, hvis det skulle blive nødt for at vinde kampe. Bare kig på det første opgør mod Real eller for den sags skyld det andet, eller Rayo-kampen osv.
Jeg snakker ikke om taktik, men de interne regler og koncepter som styrer vores filosofi. F.eks: man kan ikke spille 4-3-3 uden fløjspillere eller at forsvaret ikke skal bestemme retning af angrebet...Taktik er noget andet
Aha, på den måde. Det er vel også taktik, et eller andet sted.


Edit: I øvrigt var der flere ting i dag på den måde. Samme var tilfældet mod Real begge gange og Rayo osv.
Taktik kan skiftes fra kamp til kamp og også under den samme kamp mens regler er faste. Hvis man kigger på den første regel jeg nævnte så er den utrolig vigtig , fordi den har indflydelse på rækkefølgen af afleveringerne. Dvs. at en vertikal aflevering kommer altid før en diagonal eller horisontal aflevering. og hvis man bryder reglen så står Xavi uden rolle og modstanderne får mange kontra muligheder..osv

Edit: Real og Rayo er ikke defensive hold.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:
Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Det irriterer mig, at selvom Pique ikke var skadet, så var Masch startet inde alligevel. Tata har tilfældigvis lang snor til sin landsmand kort inden VM. #nytrænertak
Arh. Hold nu lige op, Brombi. Hvem skulle han ellers have startet med? Helt ærligt, meget kan du kritisere ham for, men at han starter med Mascherano bør der altså ikke være et eneste løftet øjenbryn over. Puyol ville højst sandsynligt ikke engang holde 90 minutter, før end han var skadet igen. #komligeindikampentak
Aha. Jeg læser åbenbart ikke hele indlægget. Men i stedet vil jeg så sige, at vi af gode grunde ikke aner om han ville starte med Bartra eller Mascherano. Jeg synes ikke der er nogen grund til at begynde at lege gættelege, i et forsøg på at stille Tata i et dårligt lys.
haha wtf... Men ok, jeg kan godt lide at gætte. Jeg ved dog at Masch er en af dem som sjældent bliver roteret.
Hvilket måske er fordi han er knapt så let at ødelægge, som Piqué og Puyol er? Jeg tror at Mascherano spiller så meget, lige netop fordi Tata ved at han kan holde til det. Piqué har været ret meget skadet i løbet af de sidste par sæsoner, så jeg tror Tata har været meget omhyggelig med at undgå, at lige netop Piqué skulle blive skadet.

Med det sagt så skal Bartra simpelthen være fast mand resten af sæsonen. Han er vores bedste forsvarsspiller i øjeblikket. Det er mellem ham og Alba, når man skal pege på stærkeste mand i vores backkæde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Pique har sgu også været god.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er mekanismerne i konceptet så, som er forkerte. Du skrev koncept, hvilket forvirrede mig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Efter sådan en kamp står det virkelig klart at ledelsen har brug for at give en træner fuld kontrol over truppen som pep feks fik. Og jeg siger ikke at det nødvendigvis skal være tata. Men både tata og tito har indtil videre arbejdet videre med den samme rygrad som under pep og uden mulighed for at skifte ud. De har begge været en form for lappeløsninger. "Vi har verdens bedste hold og taktik så vi skal bare have en træner der kan fører det videre". Problemet er bare at spillerne ikke er på samme niveau som for 4 år siden samt systemet har brug for nye tiltag (noget som tata forsøger men ikke lykkes godt nok med).

Om det bliver tata ved jeg ikke men jeg håber at træneren til næste sæson får fri hænder til at hente de spillere han mener vil kunne få os tilbage som verdens bedste hold. Det kan så betyde at man må sige farvel til nogle legender eller spillere som man godt kan lide men det er nødvendigt. Jeg har efterhånden set det her hold blive tromlet lidt for tit over de sidste 3 sæsoner til at blive ved med at tro at tiki taka og de samme spillere kan få os tilbage til toppen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Pep gør det nu meget fint, ovre i Bayern med Tiki-taka. ;)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep men det er også med nogle spillere som ikke har spillet det samme system i 5-6 år...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

What? Så er det jo tankevækkende.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster