23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Bale, uden tvivl den grimmeste fodboldspiller i fodboldens historie. Sikke et væsen :eek:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Hahhah, tror jeg har fundet det bedste indlæg på bold.dk - bemærk grammatikken. Han må have store lunger.
Billede
Senest rettet af abx man mar 24, 2014 12:15 am, rettet i alt 1 gang.
Próxima Estación.... Parallel!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Okay, here goes et langt indlæg (regner jeg i hvert fald med).

Først og fremmest tillykke til os alle zu sammen med en herlig sejr. Det er sådan en sejr der kan være vendepunktet i sæsonen. Det er jo ikke fordi at vi har haft nogen dårlig sæson indtil videre, men mesterskabet har virket lidt udenfor rækkevidde siden nederlaget til Valladolid. Med denne sejr virker det pludselig mere realistisk igen.

Derudover skal det pointeres at det var en flot spillet fodboldkamp. En kamp hvor begge hold spillede rent (selvfølgelig med Pepe som ene undtagelse). Det skal Madrid trods alt have kredit for. De spillede på sine styrker og gik godt nok til den, men aldrig over stregen. Det her er sådan en kamp, som man godt kan vise til folk der ikke forstår hvorfor fodbold er en fantastisk sport, for den havde simpelthen det hele.

Dommeren dømmer en skidt kamp - og det går ud over begge hold. Neymar bliver snydt for et straffespark i første halvleg, men til gengæld får vi et tyndt et i anden halvleg. Om der er straffespark på Iniesta har jeg meget svært ved at vurdere. Jeg tror at dommeren skønner, at hvis ikke Xabi Alonso havde spændt ben for ham, så havde Iniesta været først på bolden. Derudover er der selvfølgelig ikke straffespark til Ronaldo. Forseelsen var klart udenfor feltet, så selvom der var en forseelse, kan det under ingen omstændigheder udløse et straffespark. Straffesparket på Neymar er der ingen tvivl om. Overspiller Neymar i situationen? Ja. Er der straffespark? Ja. Sidst var Pepe i mine øjne heldig med ikke at ryge ud. Det er fuldstændig absurd at den mand stadig er i Real Madrid. Hvorfor vil de have ham? Han skader i mine øjne mere end han gavner, for manden er jo en tikkende bombe - og man har ingen anelse om hvornår den går af.

Sidst vil jeg lige slå et slag som jeg flere gange har slået. Et slag for at forsvarsspillere skal have lov til at stå helt stille. Ja, I læste rigtigt. Busquets får i dag et gult kort for ikke at røre sig ud flækken. Bale kommer stormende mod en Busquets, der står helt og aldeles stille. Herefter prikker Bale bolden gennem Busquets' lange stænger. Busquets bliver stående, Bale smadrer direkte ind i Busquets og sidstnævnte går derfra med en advarsel? Hvorfor? Hvorfor skal Busquets flytte sig og give Bale fri passage? Er det virkelig dertil at fodbolden er kommet? At man ikke må blive stående når en spiller kommer løbende? Det er langt fra første gang at det sker, og det er med garanti heller ikke sidste gang, men det er bare så grotesk at disse situationer går angriberens vej. Havde det være basketball var der blevet dømt offensive foul. Ligeledes var der blevet dømt angrebsfejl i hånbold. Det er på tide at alverdens dommere og vågner op i disse situationer.

Vi spiller faktisk en rigtig god kamp. I hvert fald i perioder. Vi holder godt i bolden og får faktisk skabt rigeligt med chancer. Til gengæld sejler vores defensiv ligeså meget som den plejer, så vores offensive spillere kommer på overarbejde. Iniesta er tilbage i sin 2010-2011 udgave. Xavi viser i dag at han stadig kan være med på højeste niveau. Stærk kamp af ham. Busquets spiller også en god kamp. Cesc viser til gengæld at han fortsat ikke kan finde ud af noget som helst ligeså snart vi er i foråret. I efteråret kan manden gå på vandet, men nu kan han fandeme ikke engang slå en simpel afleveringer på 5 meter, uden at forære bolden væk og sætte sig på røven i én og samme bevægelse. Mascherano var elendig. Dani Alves havde massive problemer defensivt. Her mener jeg at Tata disponerede forkert ved at starte med Neymar. Både Alexis og Pedro havde givet Alves en del mere hjælp. Så havde der formentlig ikke været den ene overtalssituation efter den anden ude på Madrid's venstre-kant.

For så vidt angår Neymar, så var han altså heller ikke helt så ringe som mange gør ham til. Han brænder en ordentlig chance hvor han har en friløber, men udover det gør han altså også mange gode ting. Han lægger op til Messi's første mål og han fremtvinger det første straffespark, samt udvisningen. Han har stadig svært ved at finde ud af, hvornår han skal aflever og hvornår han skal drible, men jeg tror stadig på at det blot er et spørgsmål om at vænne sig til en anderledes spillestil. Det var ikke nogen god eller dårlig kamp fra Neymar. Det var en godkendt kamp, hverken mere eller mindre.

Og Messi. Ja, hvad kan man efterhånden sige? Det blev farligt hver gang han fik bolden. Når man som 26-årig har overgået snart set samtlige rekorder i fodboldens historie, så er det efterhånden svært at finde på flere superlativer. Fænomenal er nok meget rammende. Det bliver en utaknemmelig opgave at overtage vores trøje nummer 10. Man er faktisk dømt til at fejle på forhånd.

Takket være Messi's hattrick vandt jeg i øvrigt også lidt penge på kampen. Jeg satte en 20'er på at Messi scorede to mål eller flere til odds 5.00. Så det var jo okay.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Tillykke og godnat, drenge! Er så pisseglad. Fantastisk kæmpet af spillerne. Masch; vi to skal lige have en snak når jeg står op...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Så-fucking-dan!!!!!!!!
Dejligt med en sejr.

Jeg frygtede det værste da Benzema satte andet mål ind. Heldigvis viste frygten sig at være ubegrundet. Hvor er det bare stort.

Får næsten lyst til at tage en polo på og valse rundt i hytten. Bare fordi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Guardiola skrev:Rejs nu den statue af Messi. Tror aldrig der kommer en bedre fodboldspiller. Vi er satme priviligerede
Word. Hvis jeg kunne, ville jeg føde Messis børn.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

For satan, hvor er jeg glad gutter! Iniesta er en lækker mand og hans vin er som tappet fra hans lem. Den er fandme go'kendt!
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Hvad gjorde Tata siden at han helt neutraliserede Reals kantspil og indlæg i anden halvleg? De havde jo intet.
Først pg fremmest tror jeg, han havde et godt snak med Neymar i pausen. Han var lidt bedre til de defensive pligter. Derudover, gense kampen, Xavi blev rykket lidt og Cesc fik også en noget anderledes rolle. Dette hjalp enormt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

FCBarcelonaChr skrev:
Guardiola skrev:Rejs nu den statue af Messi. Tror aldrig der kommer en bedre fodboldspiller. Vi er satme priviligerede
Word. Hvis jeg kunne, ville jeg føde Messis børn.
Antonella taget i betragtning, da vil jeg hellere lave Messis børn.

ulrich
Indlæg: 1705
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ulrich »

Billede

Hårdere!

Edit: Nu er jeg ikke til vold. Men Pepe.. -_-
Senest rettet af ulrich man mar 24, 2014 12:18 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

ulrich skrev:Billede

Hårdere!
Finish him!!!!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:
emo skrev:Hvad gjorde Tata siden at han helt neutraliserede Reals kantspil og indlæg i anden halvleg? De havde jo intet.
Først pg fremmest tror jeg, han havde et godt snak med Neymar i pausen. Han var lidt bedre til de defensive pligter. Derudover, gense kampen, Xavi blev rykket lidt og Cesc fik også en noget anderledes rolle. Dette hjalp enormt.
Netop Xavi havde stor andel i vores gode anden halvleg. Han gik ind og tog taktstokken, på samme måde som han gjorde i de gode gamle Pep-dage. Ikke noget med at spille tju-bang fodbold. Bare solide afleveringer. Han sørgede for at bolden arbejde for os; at vi ikke skulle arbejde for bolden hele tiden. Det var i mine øjne forskellen på første og anden halvleg.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

El Clasico Rules:

Messi Goal ✔️
Ronaldo Goal ✔️
Ramos Red Card ✔️
Pepe An Idiot ✔️
Controversial Referee ✔️
Best Fixture In The World ✔️
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

YEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst