FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Michman skrev:At kalde det kedsomhed er forkert.. Kunst er et mere korrekt ord..
Der er mange flere hvor de kommer fra. ;-)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Vi tager lige 10 skarpe fra denne sæson, ovenpå gårsdagens dejlige resultat:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Her er den igen hvis den er postet før :)

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
oernbro
Indlæg: 116
Tilmeldt: tirs dec 04, 2012 7:00 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 20 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af oernbro »

Stærk detalje, at Iniesta er lysegul :D



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Diana Kristinne ‏@DianaKristinne 22m

The confusion in our defense is mindblowing EDD | Tension azulgrana | 17/03/2014 | Barcelona vs Osasuna | Canal Plus:
phpBB [video]

Hide media

Reply
Retweet
Favorite
Nogen der kan oversætte?
Visca el Barca

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Badabing »

Jeg vil gerne oversætte det, jeg sidder dog til undervisning pt.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg kan i hvert fald forstå så meget som at Mascherano bliver kaldt Jefecito af gode grunde. Han prøver da i det mindste at styre vores freak-show af et forsvar, modsat hvad vi plejer at se Piqué gøre. Piqué bliver nødt til at træde i karakter på samme måde som Mascherano forsøger at gøre det her. Han bliver nødt til at etablere sig som en styrmand i forsvaret. I øvrigt er det måske blevet et problem, at en af vores backs (måske Dani Alves, hvem ved) er så højt i hierarkiet i omklædningsrummet, at han på banen føler at han kan råbe 'hold din kæft', når en holdkammerat forsøger at organisere defensiven ordentligt. Jeg elsker Dani, men det der må han godt lige droppe. Hvis han ikke kan droppe det, får vi altså brug for en ny højreback.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Badabing »

phpBB [video]


Barça med et uvant forsvar lægger tvivlsomt ud. Alle giver ordrer. Men som de ikke afklarer sig imellem hinanden, tyer Mascherano til Tata. Problemet er forsvarets ryg (i den forstand at angriberne vinder duellerne hvor forsvareren har ryggen til modstanderen). Hvis backsene går med i angrebet, skal Xavi eller Busquets med hjem og hjælpe, og sådan ordnes det.

TATA: Der, han kører ikke, han kører ikke, ikke gå længere tilbage
TATA: Xavi! Rundt og rundt, der er rhomber (trekanter de kan spille tiki-taka i)

Når den ene går med frem, bliver den anden hjemme. I mellemtiden insisterer Mascherano på forsvarernes ryg, men Jordi Alba svarer til ham, at problemet er på højre side. Der gik ikke længe før at det blev bekræftet, når Osasuna efter et stykke kommer til den første forskrækkelse. Målet er anulleret for offside, men det holder ikke Valdés tilbage.

(Jeg er lidt usikker omkring det her, for enten betyder sacar at cleare, eller at spille bolden med fødderne, og det er det Valdés beder forsvarerne om på meget hård maner)

Valdés giver Mascherano skylden, og Mascherano videre til Alves. Oven i købet, efter en tur opad fra brasilianeren, sker dette.

VALDÉS: (Det kan ikke høres hvad han siger, men meget tyder på, at han skælder ham ud for at løbe frem, idet de er meget sårbare i defensiven, når Alves efterlader en masse plads bag sig)

ALVES: Jeg var lige dér, for helvede! Hva? Hold din kæft! Hold din kæft!

Udvekslingen af reprimander, som Alves afslutter med et "hold kæft"

Der er kun gået 10 minutter af kampen, og spændingen i forsvaret er tydelig.

VALDES: Fjern den, fjern den. Ja, Busi!

Fra siden insisterer Tata til Mascherano at han holder styr på Mascherano og Busquets

TATA: Javi, det skal ikke være dem begge

JAVI: Det ved jeg, men de lytter ikke til mig

Heldigvis for Barça viser Messi vejen, men Tata har stadig en del fejl han skal rette hvis han ikke vil gå fra Bernabéu med et nederlag i bagagen
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Sådan noget som dette gør mig ikke ligefrem mere rolig i forhold til at vi mister Valdes som sidste skanse til sommer. Det kan godt gå helt galt. Man sidder med en klar fornemmelse af at der mangler et samlingspunkt i vores defensiv. Pique må steppe op, som Blau skriver.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Culé »

With 1.5M visitors, Barcelona's club museum was the most visited Catalan museum in 2013. Dali museum 1.3M, Picasso museum 0.9M [via fcb]
:cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Synes det er en super fed video, som viser kommunikationen på holdet. Man kommer virkelig tæt på.
Især Daniel Alves reaktion overrasker mig lidt? Ved godt man siger ting i kampens hede, men troede ikk der fandtes sådan en hård tone mellem vores spillere.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Culé skrev:
With 1.5M visitors, Barcelona's club museum was the most visited Catalan museum in 2013. Dali museum 1.3M, Picasso museum 0.9M [via fcb]
:cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
Sweet stuff. Hvis der var åbent 24 timer, hver dag i hele året, ville det være lidt over 4100 besøgende per dag. Det er næsten 3 besøgende i minuttet. Hvis vi nu leger at hver besøgende betaler 16€ for at komme ind. Det er lidt lavt sat, en normal billet koster 23€, men børn under 5 år og medlemmer kommer gratis ind, folk får mængderabat og alt sådan noget. Men hvis vi nu bare leger at det er 16€ per besøgende, så snakker vi altså billetsalg for 24 millioner euro. Det er fandeme næsten to Jordi Alba'er. Det er lidt af en pengemaskine. Måske kunne man lige sætte priserne en enkelt euro op. Jeg ville ikke have noget imod det, men det er nok mest fordi jeg slet ikke betaler for at komme ind.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Badabing skrev:
phpBB [video]


Barça med et uvant forsvar lægger tvivlsomt ud. Alle giver ordrer. Men som de ikke afklarer sig imellem hinanden, tyer Mascherano til Tata. Problemet er forsvarets ryg (i den forstand at angriberne vinder duellerne hvor forsvareren har ryggen til modstanderen). Hvis backsene går med i angrebet, skal Xavi eller Busquets med hjem og hjælpe, og sådan ordnes det.

TATA: Der, han kører ikke, han kører ikke, ikke gå længere tilbage
TATA: Xavi! Rundt og rundt, der er rhomber (trekanter de kan spille tiki-taka i)

Når den ene går med frem, bliver den anden hjemme. I mellemtiden insisterer Mascherano på forsvarernes ryg, men Jordi Alba svarer til ham, at problemet er på højre side. Der gik ikke længe før at det blev bekræftet, når Osasuna efter et stykke kommer til den første forskrækkelse. Målet er anulleret for offside, men det holder ikke Valdés tilbage.

(Jeg er lidt usikker omkring det her, for enten betyder sacar at cleare, eller at spille bolden med fødderne, og det er det Valdés beder forsvarerne om på meget hård maner)

Valdés giver Mascherano skylden, og Mascherano videre til Alves. Oven i købet, efter en tur opad fra brasilianeren, sker dette.

VALDÉS: (Det kan ikke høres hvad han siger, men meget tyder på, at han skælder ham ud for at løbe frem, idet de er meget sårbare i defensiven, når Alves efterlader en masse plads bag sig)

ALVES: Jeg var lige dér, for helvede! Hva? Hold din kæft! Hold din kæft!

Udvekslingen af reprimander, som Alves afslutter med et "hold kæft"

Der er kun gået 10 minutter af kampen, og spændingen i forsvaret er tydelig.

VALDES: Fjern den, fjern den. Ja, Busi!

Fra siden insisterer Tata til Mascherano at han holder styr på Mascherano og Busquets

TATA: Javi, det skal ikke være dem begge

JAVI: Det ved jeg, men de lytter ikke til mig

Heldigvis for Barça viser Messi vejen, men Tata har stadig en del fejl han skal rette hvis han ikke vil gå fra Bernabéu med et nederlag i bagagen
Fedt du gider at oversætte!

Det er virkelig spændende at komme så tæt på. Det er lidt overraskende at kommunikationen er så dårlig og så negativ. Det er svært at finde ud af hvad der er rigtigt og forkert. Dét man kan sige er at kommunikationen er virkelig dårlig. Det skyldes dels spillerne, men i mine øjne, især også træneren.
Visca el Barca

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Culé skrev:
With 1.5M visitors, Barcelona's club museum was the most visited Catalan museum in 2013. Dali museum 1.3M, Picasso museum 0.9M [via fcb]
:cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
Hvis I nogensinde kommer til Catalonien, så smut forbi Dali Museum. Jeg er på ingen måde kunstinteresseret, men jeg synes nu alligevel det var en fed oplevelse.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster