Dit seneste køb

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:Det virker nu til at du har lavet et godt køb emo (http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/g ... 188137.ece)!
Ha, ja. Har læst en del forskellige anmeldelser, og har generelt aldrig for alvor overvejet en soundbar, men da jeg faldt over gode anmeldelser, en efter en, måtte jeg bare eje den.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Det hele er beton. Men hvis routeren kan sende Wi-Fi i hele lejligheden, mon så ikke også det virker med Sonos?
Umiddelbart jo. Mit Sonos Net er faktisk stærkere end mit WIFI. Jeg har dog også bare en standard Stofa Router.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Det hele er beton. Men hvis routeren kan sende Wi-Fi i hele lejligheden, mon så ikke også det virker med Sonos?
Umiddelbart jo. Mit Sonos Net er faktisk stærkere end mit WIFI. Jeg har dog også bare en standard Stofa Router.
Samme her. Du har ikke overvejet to Play 1 som baghøjtalere til ægte surround?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:
Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Det hele er beton. Men hvis routeren kan sende Wi-Fi i hele lejligheden, mon så ikke også det virker med Sonos?
Umiddelbart jo. Mit Sonos Net er faktisk stærkere end mit WIFI. Jeg har dog også bare en standard Stofa Router.
Samme her. Du har ikke overvejet to Play 1 som baghøjtalere til ægte surround?
Jeg har overvejet et par satelit-højtalere (Play 1) til min Playbar, men problemet er, at mit fjernsyn ikke kan sende Surround Sound fra et HDMI-stik ud til Playbar'en. Sagt på en anden måde, så får jeg ikke gavn af ægte Surround Sound, hvis kilden er min Playstation eller Xbox. Det er kun gennem normalt TV og min Netflix app, at jeg vil få ægte Dolby Digital 5.1.

Jeg ved ikke hvilket TV du har, men det er de færreste, der kan sende Surround Sound fra HDMI ud gennem det optiske kabel.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Storken skrev:
Heartbreaker skrev:
Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Det hele er beton. Men hvis routeren kan sende Wi-Fi i hele lejligheden, mon så ikke også det virker med Sonos?
Umiddelbart jo. Mit Sonos Net er faktisk stærkere end mit WIFI. Jeg har dog også bare en standard Stofa Router.
Samme her. Du har ikke overvejet to Play 1 som baghøjtalere til ægte surround?
Jeg har overvejet et par satelit-højtalere (Play 1) til min Playbar, men problemet er, at mit fjernsyn ikke kan sende Surround Sound fra et HDMI-stik ud til Playbar'en. Sagt på en anden måde, så får jeg ikke gavn af ægte Surround Sound, hvis kilden er min Playstation eller Xbox. Det er kun gennem normalt TV og min Netflix app, at jeg vil få ægte Dolby Digital 5.1.

Jeg ved ikke hvilket TV du har, men det er de færreste, der kan sende Surround Sound fra HDMI ud gennem det optiske kabel.
Jeg skal til at have nyt TV, så det må jeg lige undersøge. Jeg ser desuden sjælendt film fra PlayStation længere. Ville man, hvis man streamede film fra sin Mac til fjernsyn (Apple TV), kunne få ægte 5.1?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev: Jeg skal til at have nyt TV, så det må jeg lige undersøge. Jeg ser desuden sjælendt film fra PlayStation længere. Ville man, hvis man streamede film fra sin Mac til fjernsyn (Apple TV), kunne få ægte 5.1?
Eftersigende kan flere Sony TV videresende surround sound fra HDMI til optisk kabel. Du må dog ikke hænge mig op på det. Du kan finde mere om emnet ved at skrive noget ala "tv pass through surround sound hdmi" på google.

Jeg ser også sjældent DVD/Blu-Ray-film, men bruger min Xbox til HBO Nordic og spil. Og nej, du vil ikke kunne få ægte Dolby 5.1, da dit Apple TV er tilsluttet fjernsynets HDMI-port. Jeg er ikke engang sikker på, at Apple TV understøtter Dolby 5.1 over airplay mirroring.

Problemet er, at hvis det ikke er ægte surround sound (dvs stereo), så vil Sonos prøve at imitere surround sound. Og det er svært at lave stereo lyd om til surround sound. Dine baghøjtalere (Play 1) vil derfor opføre sig underligt til tider. Du vil dog få gavn af surround sound, hvis du gør brug af apps fra Smart-TV eller ser udsendelser på TV, hvor der er Dolby Digital 5.1.

Alle disse betænkeligheder er årsagen til, at jeg ikke har baghøjtalere :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Brombi »

Flax

Kan du ikke fortælle lidt mere om dit seneste køb, det med alle kanalerne. Hvordan fungerer det, er det god kvalitet, hvor mange kanaler, behøver man virkelig ikke eksempelvis yousee :)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Flax_Generous »

Brombi skrev:Kan du ikke fortælle lidt mere om dit seneste køb, det med alle kanalerne. Hvordan fungerer det, er det god kvalitet, hvor mange kanaler, behøver man virkelig ikke eksempelvis yousee :)
Det fungerer ved, at man tilslutter en lille minicomputer (i mit tilfælde G-Box MX2, men der findes mange forskellige, f.eks. Pivos, Raspberry Pi eller Apple TV) til internettet og sit tv. Derefter installerer man XBMC på minicomputeren.

I XBMC findes der så en masse addons, der gør det muligt at streame fra Icefilms, 1Channel, ja, faktisk alle sider, hvor man kan streame indhold, altså også YouTube, dr.dk, Comedy Central, osv. Kvaliteten er varierende, ligesom den er på siderne, men det er som regel muligt at finde 720p-versioner. Ellers kan man altid downloade film og serier på sin egen computer og streame trådløst via minicomputeren. Den afspiller 1080p uden problemer.

Man kan også finde addons i XBMC, der gør, at man kan streame tv direkte. Der er mange forskellige måder, de fungerer ikke alle lige godt, og det er ikke YouSee-HD-kabeltv-kvalitet. Jeg har dog fundet et addon, der hedder Navi-X, som giver mig adgang til alle amerikanske og engelske kanaler (NBA, NFL og engelske fodboldkanaler bruges flittigt) i tæt på Fullrate-kvalitet, hvis det siger dig noget.

I det hele taget kan man bruge minicomputeren og XBMC til det meste. Jeg har endnu ikke forsøgt, men jeg har læst, at man også kan bruge den som spillekonsol. Lige fra NES til nye PC-spil.

Anyway, jeg har opsagt mit YouSee-abonnement. Til gengæld har jeg fået Fullrate. Færre kanaler, men meget billigere. For lige nu er det kun et fåtal af de danske kanaler, der kan findes i XBMC, og jeg ved ærlig talt ikke, om det nogensinde bliver bedre, for antallet af danske XBMC-brugere er meget lille.

Generelt er jeg dog enormt tilfreds med boksen og XBMC. Det fungerer uden problemer, og interface er så overskueligt og let, at selv min kæreste er blevet mester til det.

Min største anke er derfor, at det var meget svært at få til at fungere. Det kræver helt klart teknisk kunnen. Det var meget tæt på, at jeg gav op. Faktisk havde jeg egentlig givet op. Jeg havde ikke brugt den i et par uger, men så spurgte min kæreste om hun ikke snart kunne se nogle af de serier, jeg havde lovet hende, og så blev jeg jo nødt til at få det til at fungere. Det tog et par nætter. Og jeg blev nødt til at købe et SD-kort og en ny remote (den medfølgende er tæt på ubrugelig, køb en gyro-remote). Men nu fungerer det så også.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg har fundet en playlist i Navi-X med samtlige skandinaviske (og amerikanske og britiske) kanaler. I upåklagelig kvalitet. Skarpere og mere stabilt end Fullrate, men selvfølgelig stadig ikke helt så godt som YouSees HD-DVB-C. Til gengæld er det gratis. Så nu overvejer jeg lidt at opsige mit tv-abonnement. I stedet kan jeg så bruge pengene på en iPad Mini som ultrasmart remote. Det ville være cool.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Skydefinten »

Lyder fedt. Har en 3. Generation Apple tv. Kan man installere xbmc på denne? Den kan ikke jailbreakes.

Edit; øv. Det kan man ikke...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev:Jeg har fundet en playlist i Navi-X med samtlige skandinaviske (og amerikanske og britiske) kanaler. I upåklagelig kvalitet. Skarpere og mere stabilt end Fullrate, men selvfølgelig stadig ikke helt så godt som YouSees HD-DVB-C. Til gengæld er det gratis. Så nu overvejer jeg lidt at opsige mit tv-abonnement. I stedet kan jeg så bruge pengene på en iPad Mini som ultrasmart remote. Det ville være cool.
Overvejet det der, øl, for pengene? Prøv det, hvis ikke det lige er dig, så tilbage til snapsen.
Allez...

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af klogfyr »

Flax_Generous skrev:Jeg har fundet en playlist i Navi-X med samtlige skandinaviske (og amerikanske og britiske) kanaler. I upåklagelig kvalitet. Skarpere og mere stabilt end Fullrate, men selvfølgelig stadig ikke helt så godt som YouSees HD-DVB-C. Til gengæld er det gratis. Så nu overvejer jeg lidt at opsige mit tv-abonnement. I stedet kan jeg så bruge pengene på en iPad Mini som ultrasmart remote. Det ville være cool.
er det kanaler der bliver streamet 24/7 eller kun på udvalgte tidspunkter som f.eks. når der kommer en fodboldkamp?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Flax_Generous »

klogfyr skrev:er det kanaler der bliver streamet 24/7 eller kun på udvalgte tidspunkter som f.eks. når der kommer en fodboldkamp?
24/7. Med irriterende reklamepauser og det hele. Mindst samme kvalitet som Fullrate, hvis det siger dig noget.

Du kan jo afprøve det på din normale hjemmecomputer. Så skal du bare hente XBMC, tilføje Fusion, downloade Navi-X som program add-on og så finde (f.eks.) mralwaysaways Scandinavian Channels. Jeg kunne forestille mig, at det er lidt lettere at få til at fungere på en normal computer end en Android/Linux-baseret HTPC, så det er nok ikke noget, der kræver mange, mange timers arbejde.
Senest rettet af Flax_Generous tirs mar 04, 2014 6:20 pm, rettet i alt 1 gang.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Sv: Dit seneste køb

Indlæg af klogfyr »

Flax_Generous skrev:
klogfyr skrev:er det kanaler der bliver streamet 24/7 eller kun på udvalgte tidspunkter som f.eks. når der kommer en fodboldkamp?
24/7. Med irriterende reklamepauser og det hele. Samme kvalitet som Fullrate, hvis det siger dig noget.

Du kan jo afprøve det på din normale hjemmecomputer. Så skal du bare hente XBMC, tilføje Fusion, downloade Navi-X som program add-on og så finde (f.eks.) mralwaysaways Scandinavian Channels. Jeg kunne forestille mig, at det er lidt lettere at få til at fungere på en normal computer end en Android/Linux-baseret HTPC, så det er nok ikke noget, der kræver mange, mange timers arbejde.
Cool, vil prøve det og se om jeg kan få det til at virke.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, prøv. Det kræver en del nørderi, men det kan altså godt fungere. XBMC er alt andet end brugervenligt (man kan dog tweake menuer, skins og indstillinger, så det bliver mere intuitivt og funktionelt) og du har selvsagt ingen hotline, der lige kan hjælpe. Men når det fungerer, så er det godt nok smart. Lige nu har jeg kvalitetsstreaming af alle film, serier og tv-kanaler, jeg kan drømme om. Jeg tester det lige i en måneds tid, men hvis det fortsætter med at fungere så let og elegant, så opsiger jeg uden tvivl mit tv-abonnement.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster