19/1 Levante - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Tolquhon skrev:Hvorfor er der ingen af vores spillere, der kan finde gejsten til overhovedet at deltage i en hovedstødsduel i vores eget felt? Jeg brækker mig, når jeg ser en af modspillerne rage ½ meter op over vores højeste mand i en dødboldsituation! Det har været vores svaghed i årevis nu! Tata - Get. It. Sorted!
Tatas svar på dette er, at spillerne er for lave. Det har han sagt flere gange, dermed er der ikke rigtig noget at gøre desværre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af j´♥ le foot »

Kubala skrev:Man skulle have taget Xavi ud, så ville man have blevet endnu mere direkte, og ladt Cesc være.
Han kunne ikke fordi det angrebs koncept han brugte, tilladt ham ikke at skifte Xavi eller Alexis ud. Konceptet har desvære ikke nogen navn på dansk, men det går ud på at man spiller 5-6 afleveringer på et lille område på den ene side af banen, efterfølt af en lang aflevering til den anden side/fløj. Dvs, man prøver at henled modstanders opmærksomhed på et lille område af banen og dermed fremtvinge en slags sideforskydning hvor forsvaret bevæger sig i banens bredde hvilket giver plads til en kantspiller (Alexis eller Montoya) for tage et dybt løbe. Det er dette koncept der forklarer Xavis mange lange afleveringer og hans placering på venstre side og ikke på på højre.

Prøv at google “encuentran libre a un lejano” :glad:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, det bliver ekstrem svært mod Real på Berna, men man skal spille meget aggressivt, som man gjorde på Campen. Det kommer ikke til at være kønt, men det kan blive nødvendigt. Ini begik 7 frispark, så det fortæller lidt om, hvor aggressivt man spillede.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:
Brombi skrev:Ligaen er tættere end nogensinde, og Tata formår ikke at tale motivation ind i spillerne.

@Michman
For at spille mere direkte
Nej det ved vi jo at han ikke kan. Vi har direkte adgang til tata og hans møder med spillerne inden kampen. Og vi skal åbenbart ikke tro på hvad spillerne siger om at han er god til at have kontakt til hver enkelt.

Tvivler desuden på at man tager cesc ud med roberto for at spille mere direkte. Cesc er vel den spiller i hele truppen som er mest målsøgende (direkte).

Men ja det her var kun tatas skyld. Det var ham der havde slækket på holdmødet inden kampen hvilket betød mindre motivation til spillerne. Ydermere så havde han faktisk fortalt drengene at de skulle slappe af hvilket man tydeligt kunne se på messi, alexis, cesc osv.

Rolig nu charmetrold, hvad med at du skruer en lille smule ned på din charme. Tata skulle bringe nyt og flere alternativer, Tata skulle få gejst og motivation ind. I aften møder vi et hold og et koncept vi tidligere har haft problemer med, intet var anderledes, det var endda værre og spillet samt taktikken virkede idéforladt. At man samtidig ikke har formået at spille 4 rigtig gode kampe i træk med smuk fodbold, er det vel forståeligt at træneren står for skud.

Din evig kritik af spillerne og brok over at de ikke tager sig sammen er ligeså trættende og usaglig, som du mener kritikken af Tata er. Så tag den med ro.
Jamen bassemand dog. Føler du dig truffet eller skulle du bare leget forummets politimand? Og ja det skulle tata da. Men nu har vi snart set disse spillere levere denne slags præstationer under 3 trænere så måske er det ikke så meget træneren og mere spillerne der skal have skylden? Og forresten så spiller 9 ud af 10 hold sådan mod os og vi plejer nu godt at kunne slå dem. Der sker dog svipsere engang imellem (som i dag).

Jeg synes forresten ikke at jeg er mere kritisk overfor spillerne end jeg er overfor tata (tello og song er dog elendige). Og kunne feks sagtens se at tata lavede fejl i dag. Jeg er dog modstander af kritik uden et grundlag.
Lol årrrh kæreste Piquenbauer, jeg føler mig slet ikke ramt, du kan tage det roligt :).

1. Du modsiger rimelig meget dig selv. Du kan sagtens se, at Tata lavede fejl idag, men kritikken er alligevel uden grundlag? Lad os nu sige, at disse spillere har haft dette motivations problem tidligere, som er kommet til udtryk under tidligere trænere. Samtidig er Tata åbenbart spillernes mand, en ny træner hvis opgave også er at komme dette problem til livs. 2. Er kritikken så ikke plads, når han ikke formår a gøre dette (jeg er nødvendigvis ikke enig i, at spillerne virkere ligeglade, men du siger du mere eller mindre så kører med den), ikke bare i denne kamp, men andre kampe i denne sæson også?

3. Derudover, Tata er blevet rost til skyerne for at bringe noget nyt, især mod hold med samme koncept som vi så i aften. Hvordan synes du selv, det går? Hans lange bolde løsning, virker det? Kan du forholde dig til det?
Ved du hvad? Vi tager et spørgsmål af gangen.

1. Nej det gør jeg egentlig ikke. Hvis kritikken gik på at udskiftningerne var forkerte ja så kunne jeg følge det (og forstå det). Men da det går på noget som vi ingen anelse har om (og som bliver gentaget hver gang der bare er lidt problemer) så kan jeg ikke forstå den og mener derfor den er uden grundlag. Vi har ingen tegn fra truppen eller medierne om at tata ikke skulle kunne motivere spillerne. Tværtimod har vi flere tegn på at han er god til at snakke med hver enkelt og derved få dem til at føle sig tilpas.

2. Følger lidt spørgsmål 1... Vi ved ærlig talt ikke hvad der foregår. Er det spillerne? Er det træneren? Vi kan dog se på spillerne at de i dag virkede ligeglade. Så hvorfor skal de så ikke have skylden istedet for en mand som vi ikke ved hvad har sagt?

3. Så længe der bare sker noget andet end at forsøge sig ved at tiki taka sig igennem så er jeg tilfreds. Jeg ser den taktik som læst (tiki taka). I dag havde vi forresten en boldbesidelse på 70% så i dag var det faktisk mere tiki taka end lang bolde. Måske derfor vi ikke vandt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Cesc svigter på Levante's scoring. Jeg forstår ikke at vores spillere er så bold-fikserede på dødboldene. De skal kigge på hvordan Alexis tager kampen op i hovedstødsdueller og tage ved lære af det. Man behøver faktisk ikke engang at ramme bolden, for at trække sig sejrrigt ud af en hovedstødsduel. Det eneste det kræver er faktisk at man generer sin modstander så meget, at vedkommende ikke kan ramme det han forsøger at ramme; i dette tilfælde målet. Havde Cesc gået op i duellen, kunne han formentlig have generet Vyntra nok til at han ikke bare kunne dirigere den i nettet, som om at det var det letteste han nogensinde havde gjort.

Det er generelt et problem vi har, at vi ikke rigtigt tager kampen op i de her dueller. Alexis er en af de få, hvis da ikke den eneste, der rent faktisk gør det. Kom nu bare op og få forstyrret modspilleren i afslutningsøjeblikket. Mere skal der ikke til. Levante begik samme fejl da vi udlignede. Det ville være til at forstå hvis det var AGF-spillere, der ikke lige kunne overskue at tage en hovedstødsduel op, hvis de på forhånd vidste at de ikke ville få hovedet på den, men det her er altså spillere der tjener mange, mange millioner og som spiller med om mesterskabet. Det er vel da for fanden ikke for meget forlangt, at man lige mander sig op og går lidt på kroppen af sin modstander?

Nå, jeg er ikke engang sur. Vi fortjente ikke mere end vi fik, men hvis det her skal koste os mesterskabet, så bliver jeg edersparkemig sur på efterbevilling.
Senest rettet af Blaugrana92 søn jan 19, 2014 11:19 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Visca skal vi slås? Kom så!
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

j´♥ le foot skrev:
Kubala skrev:Man skulle have taget Xavi ud, så ville man have blevet endnu mere direkte, og ladt Cesc være.
Han kunne ikke fordi det angrebs koncept han brugte, tilladt ham ikke at skifte Xavi eller Alexis ud. Konceptet har desvære ikke nogen navn på dansk, men det går ud på at man spiller 5-6 afleveringer på et lille område på den ene side af banen, efterfølt af en lang aflevering til den anden side/fløj. Dvs, man prøver at henled modstanders opmærksomhed på et lille område af banen og dermed fremtvinge en slags sideforskydning hvor forsvaret bevæger sig i banens bredde hvilket giver plads til en kantspiller (Alexis eller Montoya) for tage et dybt løbe. Det er dette koncept der forklarer Xavis mange lange afleveringer og hans placering på venstre side og ikke på på højre.

Prøv at google “encuentran libre a un lejano” :glad:

Du har altid tjek på det taktiske. Skal jeg nok gøre. Tak.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Tolquhon »

Visca El Barca skrev:
Tolquhon skrev:Hvorfor er der ingen af vores spillere, der kan finde gejsten til overhovedet at deltage i en hovedstødsduel i vores eget felt? Jeg brækker mig, når jeg ser en af modspillerne rage ½ meter op over vores højeste mand i en dødboldsituation! Det har været vores svaghed i årevis nu! Tata - Get. It. Sorted!
Tatas svar på dette er, at spillerne er for lave. Det har han sagt flere gange, dermed er der ikke rigtig noget at gøre desværre.
Kilde? Det lyder på grænsen til det latterlige. :eek:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tror godt vi kan få et resultat på berna. Underligt nok har vi faktisk fået bedre resultater der en på campen (indbyrdes). Måske fordi real bliver presset af deres eget publikum?

Sæsonen er lang. Intet er vundet eller tabt endnu. Faktum er dog at vi pt er nummer 2, et point foran real og 2 efter atl madrid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tata udmeldte at det var forventeligt at man lukkede mål ind på dødbolde da barca som vi ved er mindre end andre hold. Det undskylder dog ikke for at man ikke går op i duellen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg spørger igen, når du selv nævner at spillerne har haft dette problem tidligere. Når du siger at dette problem igen var skyld i et pointtab i aften, er det så ikke Tatas ansvar at komme det til livs? Eller skal man bare acceptere det? Det er i øvrigt ikke første gang dette sker, vi har faktisk haft flere af den slags kampe i denne sæson, de fleste har vi bare vundet, deri ligger forskellen.


Det er fint at i bruger boldbesiddelse som argument for at tiki-taka og ikke tiki-taka, men 70% boldbesiddelse betyder ikke automatisk at man praktiserer tiki-taka, langtfra. Læs j´♥ le foot fremragende indlæg længere oppe.

Du gør nærmest grin med Brombis indlæg og svarer meget provokerende tilbage, det er bare trættende at se på, når du selv ikke formår at gøre det meget bedre end, at det altid er spillerne der fejler.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Visca skal vi slås? Kom så!

:lol: :lol: :lol: :lol:

Nej, du vinder bare. Jeg gider ikke tabe to gange på en aften.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Tolquhon skrev:
Visca El Barca skrev:
Tolquhon skrev:Hvorfor er der ingen af vores spillere, der kan finde gejsten til overhovedet at deltage i en hovedstødsduel i vores eget felt? Jeg brækker mig, når jeg ser en af modspillerne rage ½ meter op over vores højeste mand i en dødboldsituation! Det har været vores svaghed i årevis nu! Tata - Get. It. Sorted!
Tatas svar på dette er, at spillerne er for lave. Det har han sagt flere gange, dermed er der ikke rigtig noget at gøre desværre.
Kilde? Det lyder på grænsen til det latterlige. :eek:
Twitter. Ret skal være ret, han har sagt, at vi har spillere som er lave, derfor er det forventligt, at modstanderen med høje spillere vinder luftdueller mod os. Kig evt Tata tråd igennem, jeg har i hvert fald selv postet disse udtalelser herinde, kan bare ikke huske hvor.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Kubala skrev:Ja, det bliver ekstrem svært mod Real på Berna, men man skal spille meget aggressivt, som man gjorde på Campen. Det kommer ikke til at være kønt, men det kan blive nødvendigt. Ini begik 7 frispark, så det fortæller lidt om, hvor aggressivt man spillede.

Det værste vil være at spille aggressivt og gangsta agtigt, som Tata åbenbart godt kan lide.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: 19/1 Levante - FC Barcelona

Indlæg af j´♥ le foot »

Kubala skrev:
j´♥ le foot skrev:
Kubala skrev:Man skulle have taget Xavi ud, så ville man have blevet endnu mere direkte, og ladt Cesc være.
Han kunne ikke fordi det angrebs koncept han brugte, tilladt ham ikke at skifte Xavi eller Alexis ud. Konceptet har desvære ikke nogen navn på dansk, men det går ud på at man spiller 5-6 afleveringer på et lille område på den ene side af banen, efterfølt af en lang aflevering til den anden side/fløj. Dvs, man prøver at henled modstanders opmærksomhed på et lille område af banen og dermed fremtvinge en slags sideforskydning hvor forsvaret bevæger sig i banens bredde hvilket giver plads til en kantspiller (Alexis eller Montoya) for tage et dybt løbe. Det er dette koncept der forklarer Xavis mange lange afleveringer og hans placering på venstre side og ikke på på højre.

Prøv at google “encuentran libre a un lejano” :glad:

Du har altid tjek på det taktiske. Skal jeg nok gøre. Tak.
Slev tak, og tak :smile:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster