1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Kubala skrev:
B-Freak skrev:Jeg undskylder mange gange Kubala og skal forsøge at gøre mit for at det ikke sker igen :cool:

Helt i orden. :cool:



Var bare misvisende, da jeg troede, at du troede, at jeg delte den samme holdning som Piquenbauer omkring Peps afgang.

Ja okay fair nok ;-)
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Og se hvad...?
Spillernes attitude, deres indstilling til de mindre kampe. Allerede dengang stank det af en flok mætte spillere og i stedet for at handle så troede man at det ville gå i sig selv. Det har det ikke gjort...

Men så kan man konkludere, at Pep valgte at smutte, fordi han så, at enden var nær; altså at han valgte bagdøren, og prøvede at redde sit renomme?
Det kan sagtens have noget at skulle have sagt. Han ville jo feks ikke skrive lange kontrakter idet han ville kunne smutte hvis truppen havde brug for en ændring.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Men der er forskel på, at truppen ønsker en ændring end det du skriver. Du siger jo sådan lidt, at Pep tænkte på sig selv og sit renomme, hvilket er en vild påstand at komme med.




Edit: Lad os bare droppe diskussionen. Omhandler slet ikke kampen eller noget.
Senest rettet af Kubala man dec 02, 2013 2:22 am, rettet i alt 2 gange.

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af j´♥ le foot »

Piquénbauer skrev:
j´♥ le foot skrev:Ved ikke hvorfor man vælger at give spillerne skyld og ikke Tata. Inden for fodbolden er der to slags træner: 1 dem som har et koncept og som køber de spillere som kan fører det ud i livet på den mest fornuftige måde . 2- Dem som er mindre heldige og som har en flok spillere og er nødt til at finde en taktik der passer til dem.
Barcas træner må tilhøre den første kategori ellers skal man lave om på alting!
Fordi det er tydeligt at det er spillerne som ikke gider. Så kan man klandre tata for ikke at være god nok til at motivere sine spillere men tror sgu det er svært at få gang i spillere som iniesta og xavi som har vundet ALT flere gange. Det virker som om folk forventer at xavi/iniesta spiller som de gjorde for 3 år siden men det er på tide at indse at de for det første er 3 år ældre og de ydermere har vundet så meget at gejsten for at vinde en kamp mod et pisse tændt bilbao hold (eller en ligegyldig kamp mod ajax) ikke er der som tidligere.

Så kan man argumentere for at andre spillere skal have chancen men vi må også være realistiske og forstå at spillere som roberto, song ikke er på niveau med iniesta/xavi og det selvom de måske kun er på 80%.

Noget jeg forresten synes er lidt sjovt er at alle folk tager det for givet at pep smuttede pga interne problemer. Er jeg seriøst den eneste der har overvejet at han bare indså at enden var på vej? At spillerne var ved at være trætte og mætte?
Man kan ikke beskylde spillere der har vundet la liga og nået semifinalen i Ch.l for at være mætte og trætte. Jeg er overbevist at problemet er spille stilen og ikke spillere. Hvis man kigger nærmere på Tatas spillestil så kan man ikke undgå at konstaterer at han er mere til latinsk fodbold og aner ikke så meget om det hollandske spilfilosofi som har bragt os der hvor vi er nu. Han har simpelthen fejede næsten alt som har noget at gøre med det hollandske spillestil. kig godt på vores taktik og give mig så et eksempel på fleksibelt rum- konceptet der har kendetegnet vores filosofi eller spørge bar dig selv hvordan en spiller som Alexis som ikke kunne slå til før, bliver lige pludselig god mens Xavi eller Iniesta ligner ikke sig selv.
Hvis vi ændrer filosofien, bliver vi nødt til lave om på mange ting som jeg sagde før. #23 f.ek, mener at vi har brug for en generation skifte, måske fordi han ikke kan se at vi spiller en anden slags fodbold som kræver andre type spillere ( ikke nødvendigvis unge). Iniesta og Xavi er opdragede til at spille en form for fodbold som er anderledes end Tatas.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg siger at han måske har kunne se at truppen ikke leverede som tidligere og at han ikke kunne motivere dem på samme måde. Om han så smuttede pga sin kærlighed til barca eller sit renomme skal jeg ikke kunne sige.

Sagt på en anden måde. Pep kunne se at han ikke kunne få spillerne til at præstere som tidliger (hvilket hans sidste sæson var et tydeligt bevis på) og derfor smuttede han enten af kærlighed til klubben eller pga andre mere egoistiske ting.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Jeg siger at han måske har kunne se at truppen ikke leverede som tidligere og at han ikke kunne motivere dem på samme måde. Om han så smuttede pga sin kærlighed til barca eller sit renomme skal jeg ikke kunne sige.

Sagt på en anden måde. Pep kunne se at han ikke kunne få spillerne til at præstere som tidliger (hvilket hans sidste sæson var et tydeligt bevis på) og derfor smuttede han enten af kærlighed til klubben eller pga andre mere egoistiske ting.


Det er jeg ikke enig i. Han valgte at stoppe, fordi han ville noget andet. Han havde brug for nye udfordringer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

j´♥ le foot skrev:
Piquénbauer skrev:
j´♥ le foot skrev:Ved ikke hvorfor man vælger at give spillerne skyld og ikke Tata. Inden for fodbolden er der to slags træner: 1 dem som har et koncept og som køber de spillere som kan fører det ud i livet på den mest fornuftige måde . 2- Dem som er mindre heldige og som har en flok spillere og er nødt til at finde en taktik der passer til dem.
Barcas træner må tilhøre den første kategori ellers skal man lave om på alting!
Fordi det er tydeligt at det er spillerne som ikke gider. Så kan man klandre tata for ikke at være god nok til at motivere sine spillere men tror sgu det er svært at få gang i spillere som iniesta og xavi som har vundet ALT flere gange. Det virker som om folk forventer at xavi/iniesta spiller som de gjorde for 3 år siden men det er på tide at indse at de for det første er 3 år ældre og de ydermere har vundet så meget at gejsten for at vinde en kamp mod et pisse tændt bilbao hold (eller en ligegyldig kamp mod ajax) ikke er der som tidligere.

Så kan man argumentere for at andre spillere skal have chancen men vi må også være realistiske og forstå at spillere som roberto, song ikke er på niveau med iniesta/xavi og det selvom de måske kun er på 80%.

Noget jeg forresten synes er lidt sjovt er at alle folk tager det for givet at pep smuttede pga interne problemer. Er jeg seriøst den eneste der har overvejet at han bare indså at enden var på vej? At spillerne var ved at være trætte og mætte?
Man kan ikke beskylde spillere der har vundet la liga og nået semifinalen i Ch.l for at være mætte og trætte. Jeg er overbevist at problemet er spille stilen og ikke spillere. Hvis man kigger nærmere på Tatas spillestil så kan man ikke undgå at konstaterer at han er mere til latinsk fodbold og aner ikke så meget om det hollandske spilfilosofi som har bragt os der hvor vi er nu. Han har simpelthen fejede næsten alt som har noget at gøre med det hollandske spillestil. kig godt på vores taktik og give mig så et eksempel på fleksibelt rum- konceptet der har kendetegnet vores filosofi eller spørge bar dig selv hvordan en spiller som Alexis som ikke kunne slå til før, bliver lige pludselig god mens Xavi eller Iniesta ligner ikke sig selv.
Hvis vi ændrer filosofien, bliver vi nødt til lave om på mange ting som jeg sagde før. #23 f.ek, mener at vi har brug for en generation skifte, måske fordi han ikke kan se at vi spiller en anden slags fodbold som kræver andre type spillere ( ikke nødvendigvis unge). Iniesta og Xavi er opdragede til at spille en form for fodbold som er anderledes end Tatas.
For det første så mener jeg ikke at det var den hollandske totalfodbold vi spillede under pep. Jo det havde elementer af det men samtidig også elementer af bielsa og latinsk fodbold. Jeg tror at tata har set på truppen og indset at vi ikke kan spille på samme måde som tidligere. Kan ikke se hvorfor tata skulle lave noget om hvis det allerede fungerede.

Som du selv siger så er de mere direkte spillere blomstret under tata mens spillere som xavi og iniesta er sløve ud. Men kan det ikke tænkes at tata allerede prøver at køre et generationsskifte igennem ved at satse på de yngre (cesc, neymar, alexis osv) og et system som passer bedre til dem?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg siger at han måske har kunne se at truppen ikke leverede som tidligere og at han ikke kunne motivere dem på samme måde. Om han så smuttede pga sin kærlighed til barca eller sit renomme skal jeg ikke kunne sige.

Sagt på en anden måde. Pep kunne se at han ikke kunne få spillerne til at præstere som tidliger (hvilket hans sidste sæson var et tydeligt bevis på) og derfor smuttede han enten af kærlighed til klubben eller pga andre mere egoistiske ting.


Det er jeg ikke enig i. Han valgte at stoppe, fordi han ville noget andet. Han havde brug for nye udfordringer.
Men samtidig sagde han at han var udmattet og havde brug for en pause. Så det kan vel godt tænkes at han indså at han ikke havde energien til at motivere sine spillere mere? Tror godt at pep kunne se hvor det var på vej hen...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg siger at han måske har kunne se at truppen ikke leverede som tidligere og at han ikke kunne motivere dem på samme måde. Om han så smuttede pga sin kærlighed til barca eller sit renomme skal jeg ikke kunne sige.

Sagt på en anden måde. Pep kunne se at han ikke kunne få spillerne til at præstere som tidliger (hvilket hans sidste sæson var et tydeligt bevis på) og derfor smuttede han enten af kærlighed til klubben eller pga andre mere egoistiske ting.


Det er jeg ikke enig i. Han valgte at stoppe, fordi han ville noget andet. Han havde brug for nye udfordringer.
Men samtidig sagde han at han var udmattet og havde brug for en pause. Så det kan vel godt tænkes at han indså at han ikke havde energien til at motivere sine spillere mere? Tror godt at pep kunne se hvor det var på vej hen...
Nej, det kunne ikke, medmindre man overanalyserer alt. Han var træt og udmattet, fordi det er hårdt at være træner for et tophold, og det var første gang i hans karriere, at han prøvede kræfter med det; trænergerning på et ekstrem højt niveau. Måske indså han, at han havde brug for et pusterum og noget tid med familien.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så må vi være enige om at være uenig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Så siger vi det.



Jeg foreslog det også:
Lad os bare droppe diskussionen.

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Lular »

Heldigvis har Ath Madrid og Real jo ikke vært på besøg hos Bilbao endnu, så lad os se hvordan de klarer det.

Synes Bilbao spillede en strålende kamp, og ja vi spillede ikke godt.

Xavi og Iniesta begynder at se slidte ud ja, og jeg sidder virkelig og er mega sur på Tito og Barcas ledelse over at de ikke kunne holde på Thiago...

Anyway, pt ville man vel bare ønske at ligaen blev sat på pause i 2 måneder, således at den når den fortsatte igen, så var både Messi, Alba, Alves og Valdes tilbage igen i topform.

Synes virkelig vi lider over at vores backs ikke bidgrager nok offensivt. Montoya er rimelig elendig i det offensive kombinationsspil, og vi savner virkelig Alba og hans dybe runs på venstrefløjen.

Anyway synes virkelig der er mange her der er decideret syge at høre på mht. kritik. Vi ligger stadig på en delt 1. plads med 3 points ned til Real Madrid, så klap nu lige hesten. Forhåbenligt kommer Messi tilbage i stærk form i Januar, og så kan vi forhåbenligt vinde denne (tætte) liga samt forhåbentligt mindst komme i semi-finalen i CHL.

BTW så bør Bartra være selvskrevet i startopstillingen i vigtige kampe over Masch fremover.

Derudover så er det fandme morsomt at læse alle de her type kommentarer herinde: "Det er jo ikke det, at vi taber, men måden vi taber på!"... haha hold nu kæft virkelig, tror det er svært at finde eksempler på kampe som vi har tabt, hvor man samtidig ikke har kritseret måden det skete på :)) Der er jo som regel en grund til at man taber, right? ..

Godnat.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Kan mærke det var god timing ikke at kunne se kampen.

Nå, men så vamos, for hæwled'!

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Goldenbaum »

Ja Real har ikke spillet ude mod Bilbao, men de æder dem levende. Real har det med at slagte hold, der giver Barca problemer. Men hey slap af allesammen, Barca har tabt to kampe i sæsonen, en ligegyldig kamp i CHL og det første nederlag i La Liga mod et hold, der normalt giver problemer på udebane. Man kan ikke altid vinde, og off dage er normalt. Det er et mirakel hvis man både kan vinde over Bilbao, Betis og Atletico Madrid på udebane i samme sæson, så jeg forventede et uafgjort igår, men et nederlag kan jeg også leve med.

I øvrigt så kan vi lukke kæften på EPL fanboys der tror, at La Liga er Two-Horse-Race...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Lad os nu prøve at spille med en mand i front, Adama eller Dongou. Neymar i venstre, Alexis højre. Cesc/Xavi med Bussi og Ini midt. Tata oplæg/taktik dur altså ikke med Cesc som "den farlige og yderst falske 9'er"

Ingen tvivl om at Alves, Messi, (Alba) og Valdes er hårdt savnet i lineuppen. Må det snart blive januar.

Adriano har nu karantæne mod Villereal. Alba skal være klar der. Bussi og Neymar er et kort fra karantæne.

Kampens højdepunkt var Pintos vanvittige flotte redning i anden halvleg :cool:

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster