Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Man kan godt pege fingre af ledelsen, men man kan så sandelig også pege fingre af Thiago? "I wanted to feel valued and to play more"? Åh, jeg brækker mig over sådan en kommentar. Du spillede i Barcelona, 3 af dine holdkammerater hed Xavi, Iniesta og Cesc og alligevel spillede du rigeligt med minutter. Det får ham til at lyde umoden og egocentrisk. Hvorfor skulle klubben i øvrigt have kontaktet ham, hvis de godt var klar over at han ville væk? For at overtale ham til at blive? Nej, du. Sådan spiller klaveret ikke. Hvis du ikke er en af vigtigste spillere og vil væk kan du sgu få lov til at smutte.
Sådan fungerer det sgu ikke hr. Godt nok er Thiago ikke "en af de vigtigste" spillere, men hvad byder potentialet på? For at sætte det i perspektiv kunne man skifte Thiago ud med en 18-årig Messi....

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Michman »

Tror Thiago kommer til at fortryde det skifte, har han ikke kun spillet 2 kampe ind til videre?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1676 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Lopezzz »

Michman skrev:Tror Thiago kommer til at fortryde det skifte, har han ikke kun spillet 2 kampe ind til videre?
Jeg tror de har lånt ham videre :)
MDCCCXCIX

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Madbassen »

Michman skrev:Tror Thiago kommer til at fortryde det skifte, har han ikke kun spillet 2 kampe ind til videre?
114 minutter fordelt på 3 kampe i Bundesligaen (været skadet i 9/13 kampe)
90 minutter fordelt på 1 kamp i Tyske Supercup
63 minutter fordelt på 1 kamp i Champions League (været skadet i 4/5 kampe)
0 minutter fordelt på 0 kampe i Tyske Pokalturnering (været skadet i 1/2 kampe)

Han har kun været spilklar i 332 minutter i Bundesligaen så 34% af mulige minutter har han spillet der.
Han har kun været spilklar i 90 minutter i Champions League så 70% af mulige minutter har han spillet der.
Han har kun været spilklar i 90 minutter af Tyske Pokalturnering så 0% af mulige minutter har han spillet der.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:Man kan godt pege fingre af ledelsen, men man kan så sandelig også pege fingre af Thiago? "I wanted to feel valued and to play more"? Åh, jeg brækker mig over sådan en kommentar. Du spillede i Barcelona, 3 af dine holdkammerater hed Xavi, Iniesta og Cesc og alligevel spillede du rigeligt med minutter. Det får ham til at lyde umoden og egocentrisk. Hvorfor skulle klubben i øvrigt have kontaktet ham, hvis de godt var klar over at han ville væk? For at overtale ham til at blive? Nej, du. Sådan spiller klaveret ikke. Hvis du ikke er en af vigtigste spillere og vil væk kan du sgu få lov til at smutte.
Sådan fungerer det sgu ikke hr. Godt nok er Thiago ikke "en af de vigtigste" spillere, men hvad byder potentialet på? For at sætte det i perspektiv kunne man skifte Thiago ud med en 18-årig Messi....
Forskellen er bare at Messi, så vidt vi er orienteret, aldrig ytrede et ønske om at forlade klubben, så den sammenligning er altså nonsens. Vi kan da også smide Puyol ind i sammen situation, men hvorfor i alverden skulle vi gøre det, når Puyol aldrig har ytret hvad Thiago så åbenlyst ytrede, nemlig at han ønskede at forlade klubben?

Hvis man som 21-årig får lov til at optræde 27 gange (og i øvrigt starte inde i 40% af sæsonens 38 kampe) i La Liga for Barcelona, mens man er holdkammerater med Xavi, Iniesta og Cesc, kan man altså ikke tillade sig at klage, medmindre man helt reelt er bedre end de tre. Og lad os nu være ærlige; det var og er Thiago altså stadig ikke.

Nu er jeg godt klar over at han har været skadet hist og her, men han har fandenrendemig ikke fået mere spilletid i Bayern indtil videre, end han ville have fået her. Jeg håber lidt at Thiago efterhånden har indset at han havde det godt i Barcelona. Han fik så meget spilletid som man nu kan tillade sig at håbe på, han var elsket af klubbens tilhængere og han havde 3 af de bedste midtbanespillere at lære fra.

Thiago ville muligvis gerne have været omdrejningspunktet på et hold, men så giver hans valg af Bayern bare ikke nogen mening. Så ville det have givet langt mere mening, at række ud efter et hold som United, der rent faktisk har og havde problemer på den position han spiller. Jeg kan godt forstå at han gerne vil med til VM, men jeg tror ærligt talt at hans chancer var bedre mens han var her, end de er blevet det nu, hvilket jeg i øvrigt også mener at jeg sagde allerede inden sæsonen.

BarçaDK

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af BarçaDK »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev: Sådan spiller klaveret ikke. Hvis du ikke er en af vigtigste spillere og vil væk kan du sgu få lov til at smutte.
Sådan fungerer det sgu ikke hr. Godt nok er Thiago ikke "en af de vigtigste" spillere, men hvad byder potentialet på? For at sætte det i perspektiv kunne man skifte Thiago ud med en 18-årig Messi....
Forskellen er bare at Messi, så vidt vi er orienteret, aldrig ytrede et ønske om at forlade klubben, så den sammenligning er altså nonsens. Vi kan da også smide Puyol ind i sammen situation, men hvorfor i alverden skulle vi gøre det, når Puyol aldrig har ytret hvad Thiago så åbenlyst ytrede, nemlig at han ønskede at forlade klubben?
Nej, og Thiago var ikke en 18-årig Messi, da han stadigvæk var i klubben, det siger Brombsen jo også. ;)

Brombi har da ret i, at jo større potentiale en middelmådig spiller har, jo mere må en klub ønske at beholde denne spiller.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:Man kan godt pege fingre af ledelsen, men man kan så sandelig også pege fingre af Thiago? "I wanted to feel valued and to play more"? Åh, jeg brækker mig over sådan en kommentar. Du spillede i Barcelona, 3 af dine holdkammerater hed Xavi, Iniesta og Cesc og alligevel spillede du rigeligt med minutter. Det får ham til at lyde umoden og egocentrisk. Hvorfor skulle klubben i øvrigt have kontaktet ham, hvis de godt var klar over at han ville væk? For at overtale ham til at blive? Nej, du. Sådan spiller klaveret ikke. Hvis du ikke er en af vigtigste spillere og vil væk kan du sgu få lov til at smutte.
Sådan fungerer det sgu ikke hr. Godt nok er Thiago ikke "en af de vigtigste" spillere, men hvad byder potentialet på? For at sætte det i perspektiv kunne man skifte Thiago ud med en 18-årig Messi....
Forskellen er bare at Messi, så vidt vi er orienteret, aldrig ytrede et ønske om at forlade klubben, så den sammenligning er altså nonsens. Vi kan da også smide Puyol ind i sammen situation, men hvorfor i alverden skulle vi gøre det, når Puyol aldrig har ytret hvad Thiago så åbenlyst ytrede, nemlig at han ønskede at forlade klubben?
Jeg har heller ikke påstået at Messi har ytret sig om et ønske om at forlade klubben? Sammenligningen er ikke nonsens, din påstand om at "Hvis du ikke er en af vigtigste spillere og vil væk kan du sgu få lov til at smutte." er nonsens. Jeg tror skam ikke vi er så uenige, jeg mener bare din påstand er en fejlslutning :)

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jurij »

Det er da 100% Thiagos egen fortjeneste, at han ikke er i klubben. At klubben ikke har talt med ham, er det 1 enkelt kilde på, og det er ham selv. ingen andre har sagt det. Og i hvert fald en del af spillerne har ytret, at de har prøvet at overtale ham. Samtidig har Thiagos far snakket om at Thiago forlader os i mange, mange år. Kun hans lillebror har faderen ville have, at blev i klubben. Samtidig har Thiago spillet dårligt det sidste år i klubben. Og at vi får 20 mill. for ham er sku' helt i orden. Tror i selv på den med spilletid? Lige nu er Bayern Munchen bedre end os, og de har endda flere gode midtbanespilere end vi har lige nu, der er ikke plads til Thiago der. Der er 10 gange mere plads på vores hold til ham, kun Tito var mærkelig, og brugt hverken Bartra eller Thiago, hvorfor ved ingen vel. Han skiftede med Pep, fordi han troede at Pep ville gøre ham til en verdensstjerne. Når Pep forlader Bayern, så bliver Thiago solgt. Ingen spillere, som ikke har lyst til at ofre sig for klubben, skal spille i klubben. Thiago er glemt for mit vedkommende, selvom jeg var kæmpe fan af ham, og stadigvæk ønsker ham alt godt.
Genopbygning status: færdig.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Jeg synes at denne sag er blevet diskuteret udtømmende; der er sådan set ikke mere at diskutere. Man kan pege fingre ad alle(og sige at det var ikke Thiagos skyld, men primært de andre; ledelsen og Tito), men man kommer ingen vegne med dette. Thiago var mindst lige så meget skyld i det der skete - altså han ville have mere spilletid - ville være et bærende element på holdet, men valgte så at skifte til Bayern. Det giver ingen mening. Hvorfor vælge at skifte til Bayern, hvor deres ældste midtbanespiller er på alder med Ini? De er jo det bedste klubhold i Europa lige nu, med en masse talentfulde midtbanespillere, så konkurrencen er mindst lige så hård; hvis ikke hårdere, og det vil blive hårdere, når disse talentfulde midtbanespillere bliver ældre og får mere erfaren. I Barca ville han have kommet til at blive en vigtig spiller; en der var garanteret spilletid, i en nær fremtid, da jeg ikke kan se, hvem der skulle kunne udfordre ham(muligvis Samper, men han har mange år foran sig, til han bliver en fast inventar på førsteholdet). Xavi er 33, og viser tegn på, at det er på tide, at man langsomt kigger efter en erstatning. Så er der reelt set kun Ini og Cesc tilbage, som han skulle konkurrere imod, hvor der ville være rigelige muligheder for spilletid, da de ville have brug for pauser.



Bayern -> Schweinsteiger(29), Götze(21), Kroos(23), Shaqiri(21) og Martinez(25).

Brugeravatar
oernbro
Indlæg: 116
Tilmeldt: tirs dec 04, 2012 7:00 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 20 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af oernbro »

Thiago har i dag været ude og sige, at han ikke vil lukke døren for Barcelona, men siger i samme ombæring, at han også godt kunne se sig selv i Real Madrid...
"Way to keep the Barca door open"..
For min skyld kan han sgu blive i Tyskland, det utaknemmelige skarn..

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Daluigi »

oernbro skrev:Thiago har i dag været ude og sige, at han ikke vil lukke døren for Barcelona, men siger i samme ombæring, at han også godt kunne se sig selv i Real Madrid...
"Way to keep the Barca door open"..
For min skyld kan han sgu blive i Tyskland, det utaknemmelige skarn..
Han er en rigtig lille douchbag! Fint at han kan rådne op på bænken i Bayern og spilde sit talent.
Forumlegende

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Drake »

Håber aldrig at at han vender tilbage, han skal bare holde sig væk!!!! :mad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af kklaus »

Thiago (Bayern): "Valdes or Neuer? At the moment, Valdes. Alves-Rafinha? Alves. Pique-Boateng? Pique. Mascherano-Dante? Dante." [ser]
Thiago (Bayern): "Alba or Alaba? Alaba. Busquets-Lahm? Busquets. Xavi-Thiago? Xavi. Iniesta-Kroos? Iniesta. Alexis-Muller? Muller." [ser]
Thiago: "Neymar-Robben? Neymar. Messi-Ribery? Messi. Barça-Bayern? Bayern now. Barcelona-Munich? Barcelona. Spanish-German girls? Spanish."
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jurij »

kklaus skrev:
Thiago (Bayern): "Valdes or Neuer? At the moment, Valdes. Alves-Rafinha? Alves. Pique-Boateng? Pique. Mascherano-Dante? Dante." [ser]
Thiago (Bayern): "Alba or Alaba? Alaba. Busquets-Lahm? Busquets. Xavi-Thiago? Xavi. Iniesta-Kroos? Iniesta. Alexis-Muller? Muller." [ser]
Thiago: "Neymar-Robben? Neymar. Messi-Ribery? Messi. Barça-Bayern? Bayern now. Barcelona-Munich? Barcelona. Spanish-German girls? Spanish."
Alaba? Hvad har han røget?!? Det er jo klart at Alba er 10 gange bedre end Alaba!!!
Genopbygning status: færdig.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Selvom Alba er fantastisk, så er Alaba næsten lige så fantastisk. Det er lidt af en overdrivelse at sige, at Alba er 10 gange bedre. I øvrigt er Alaba også kun 21 år, altså 3 år yngre end Alba, så når han præsterer, som han gør lige nu, hvad mon han ikke er i stand til, når han bliver lidt ældre og får mere erfaring.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster