Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Hvis der for alvor skal gøres noget ved tendensen til at overspille frispark, der bliver begået, skal der gøres noget ved dommerstanden og deres fokus/muligheder for at se forseelser. Det er der, det må starte. Hvis man skal overspilleriet til livs, skal man alle de små, svinske frispark til livs.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af # 23 »

Piquénbauer skrev:Vi snakker om et nødvendigt onde. Et "våben" som den svage offensive spiller har ligesom den stærke defensive spiller kan begå små frispark osv. Overdrivelser er måske ikke pæne men han bliver jo nødt til det? Hvad skulle han ellers gøre? Tage de 50 små spark han får i hælen? Nej selvfølgelig skal han gøre dommeren klar over at hans modspiller bruger små tricks. Og hvordan gør han så det? Ved selv at bruge de våben han har til at trække et gult.

Det er en del af moderne fodbold og alle i pl fans må sgu snart indse det og stoppe med at tude. ALLE spillere gør det hvis muligheden er der eller de føler at det er nødvendigt! Der er KÆMPE forskel på at filme og overdrive men der er efterhånden gået sport i at alle der overdriver skal behandles som divere hvilket er latterligt!

Neymar får forresten ikke kun tæsk "sommetider"! Det er nærmest i hver eneste kamp at han bliver sparket ned. Og hvis du fulgte med så ville du se at han faktisk ikke altid "ter sig som en lille tøs" men at han faktisk har taget lidt til sig fra messi.

Tænk forresten lidt over dit sprogbrug. Du er ikke på oldtrafford.dk og her er vi fans af en anden type bold end britisk hvilket betyder at vi ikke har samme syn på spillet og feks overdrivelser.

Din lille påstand om at neymar aldrig vil få anerkendelse pga sin opførsel falder forresten fuldstændig til jorden når man tænker på ronaldo, drogba osv. De var/er da begge kendt for at falde lidt nemt og tude men de må da siges at være rimelig anerkendte. Eller har jeg misforstået noget?
Jeg siger ikke, at Neymar ikke vil få anerkendelse, men jeg hentyder til, at han ikke vil få anerkendelse nok, fordi folk vil være på jagt efter hans overspilstendenser. Se bare på Drogba og Ronaldo, selvom de begge er fantastiske spillere, skal høre på fra alle sider de er prinsesser og overspiller. Det er synd at sådanne tendenser skal overskygge deres talent. Neymar har ikke engang været i Barca 6 måneder, og han bliver kaldt alt muligt nu. Det er synd, at hans tendenser til at overspille overskygger hans kæmpe potentiale.

Hvad har det med britisk fodbold at gøre, at I ikke har samme syn på overspilning af frispark? Jeg har flere gange set Jer herinde brokke jer over Pepe og di Maria for at tude for meget, men I forsvarer når I har selv en i klubben? Det er jo forfærdeligt dobbeltmoralsk at se jer skrive. I burde fastholde en ret linje og kritisere alle dem, der gør det.

Og ja, Nani er også forfærdelig, når han laver svanens død og overspiller, ligesom Youngs diveri er direkte brækfremkaldende. Det står jeg ved. Derfor burde I også være mere åbne for at se på Neymars piveri. Det er ikke fodbold, og så er det fuldstændig ligmeget om det er britisk eller latinsk fodbold. Fodbold er for mænd og ikke for tøser. Og nej, jeg hentyder ikke til, at typer som Vinnie Jones skal figuere i fodbold, men det skal heller ikke være sådan, at spillere skal lave James Bond-rullefald og overdramatisere enhver form for kontakt. Det er et helvede at se på, og her snakker jeg generelt og ikke kun om Neymar. Han er blot en af dem.

phpBB [video]


Se blot denne video hvor mange gange han skal te sig frem. Han burde være meget bedre end det der.
Senest rettet af # 23 tirs nov 19, 2013 1:53 pm, rettet i alt 1 gang.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af # 23 »

JonasV skrev:Hvis der for alvor skal gøres noget ved tendensen til at overspille frispark, der bliver begået, skal der gøres noget ved dommerstanden og deres fokus/muligheder for at se forseelser. Det er der, det må starte. Hvis man skal overspilleriet til livs, skal man alle de små, svinske frispark til livs.
Selvfølgelig har dommernes svage præstationer noget at sige, men derfor skal man stadigvæk ikke overdrive? Derfor Messi har min ypperligste respekt, at han bliver savet ned så mange gange, men alligevel bare rejser sig op og ikke overdriver, når han får tæsk af modstanderen. Det er beundringsværdigt at være vidne til.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Lopezzz »

Hvor er det fedt at se at lige meget hvor Bosnien spiller der er BiH Fanaticos og de dominerer på lægterne :cool:
MDCCCXCIX

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af # 23 »

Lopezzz skrev:Hvor er det fedt at se at lige meget hvor Bosnien spiller der er BiH Fanaticos og de dominerer på lægterne :cool:
Utroligt at Aguero ikke kan få rødt for den der, når linjedommeren stod 3 meter væk.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Ca 70k ud af St. Louis hvad, 340k indbyggere er bosniere. Det er en ret stor minoritet.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

23, der er også forskel på at overdrive, og at filme uden kontakt (og her er di Maria til tider ganske grum, men dog på ingen måde en af de værste i gamet). Neymar overdriver til tider, det er dog aftagende imo, men meget sjældent uden der har været kontakt. Det er til tider ganske pinligt, men til tider er jeg ganske forstående.. jeg overdriver selv til tider, når den samme spiller har sparket mig ned bagfra syv gange på en halvleg.

Messi er blevet beundringsværdig, men har har altså også gjort det tidligere i karrieren. Nu gestikulerer han bare en helt masse, og viser med sit kropssprog hvor irriteret han er :cool:

Edit; Nå ja, og jeg er selvfølgelig enig i, at det er tåkrummende at se på til tider. Men der er ting i gamet der er væsentlige værre imo.
#jesuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af # 23 »

zqa skrev:23, der er også forskel på at overdrive, og at filme uden kontakt (og her er di Maria til tider ganske grum, men dog på ingen måde en af de værste i gamet). Neymar overdriver til tider, det er dog aftagende imo, men meget sjældent uden der har været kontakt. Det er til tider ganske pinligt, men til tider er jeg ganske forstående.. jeg overdriver selv til tider, når den samme spiller har sparket mig ned bagfra syv gange på en halvleg.

Messi er blevet beundringsværdig, men har har altså også gjort det tidligere i karrieren. Nu gestikulerer han bare en helt masse, og viser med sit kropssprog hvor irriteret han er :cool:

Edit; Nå ja, og jeg er selvfølgelig enig i, at det er tåkrummende at se på til tider. Men der er ting i gamet der er væsentlige værre imo.
Jamen så føler vi to hinanden, kan jeg se. Dejligt.

Neymar skal bare stoppe med det der og bruge tid på ats pille det han er god til - nemlig fodbold og overlade de der ting til Madrid, så de får folk på nakken.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Zqa, til tider...
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Lopezzz »

emo skrev:Ca 70k ud af St. Louis hvad, 340k indbyggere er bosniere. Det er en ret stor minoritet.
Ja det helt vildt.
Jeg har også familie der og har tænkt mig at flytte der i den måned VM spilles :smile:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

emo skrev:Zqa, til tider...
Til tider, er jeg enig. Men kun til tider.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Piquénbauer »

Men neymar udnytter jo bare det at forsvarsspilleren begår frispark. Der er ingen der siger at de skal begå disse små frispark. Men de ved at de kan holde ham ude af kampen ved dem. De bruger altså deres våben og neymar sit. Begge dele er en gråzone men det er en del af moderne fodbold. Neymar er forresten altid blivet kaldt et eller andet... Youtube spiller, overvurderet, diver osv men knægten er ligeglad og spiller bare videre.

"Hvad har det med britisk fodbold at gøre, at I ikke har samme syn på overspilning af frispark?". Du skriver så fint selv senere at "Fodbold er for mænd og ikke for tøser." hvilket viser denne britiske tankegang hvorimod man i spanien er lidt mere accepterende overfor den teatralske side af spillet. Men den tankegang ("Fodbold er for mænd og ikke for tøser.") er så uhyggeligt forældet. Hvis alle tænkte sådan så ville det blive nogle forfærdelige kedelige kampe idet forsvarsspillerne ville kunne sparke deres modstandere ned i 90 min og derved lukke dem ned. "jamen det er dommerens ansvar at dømme frisparkene". Ja det er det men vi har desværre set at de ikke bliver dømt hvis han ikke bliver gjort opmærksom på det hvilket gør overdrivelser til et nødvendigt onde.

Jeg gentager... Overdrivelser er den offensive spillers våben mod de defensives små frispark. Det er dem der gør kampen fair. At du så mener at det er klamt osv er ok men du burde måske begynde at se rugby i stedet for det forsvinder ikke.

Jeg kan ikke snakke for andre herinde men når jeg brokker mig over bale, ronaldo, di maria, pepe osv så er det pga dives. Altså film. Overdrivelser kan være irriterende men jeg har indset at det hører til ligesom små spark i hælen osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Heartbreaker »

Go Sverige, go Zlatan.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Noooo ham den der dommer....
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Luis Enrique »

Heartbreaker skrev:Go Sverige, go Zlatan.
Roger that. Heja Sverige!

Svensk TV4, som ikke så få faktisk kan se, viser selvfølgelig kampen, som jeg tror bliver temmelig underholdende.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster