10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Jeg synes ikke, at Messi selv bestemte, om han skulle spille eller ej. Tror at det var en kombination af flere ting. Han kunne jo spille næsten alle kampe og præstere, hvilket gjorde, at Pep havde en laisser faire holdning til det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Tror sgu at messi selv har meget at skulle have sagt. Hvis han mener at han er klar så spiller han. Tror derimod at man har fået nok nu og at messi får den pause som han har brug for.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Men så er problemet vel træneren? Han skal jo slå i bordet. Om det er Pep,Tito eller Tata, så skal de bestemme, og ikke Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Balon d'Or snak er total ligegyldig synes jeg. Leo er nok den bedste spiller, men den gives vel til den spiller, der har haft den bedste sæson/år og ikke til ham med det største talent. Skadeshelvede eller ej, jeg synes der rundt omkring i Europa er andre spillere, som har haft en bedre sæson end Leo, derfor burde de vinde uanset hvad.

Det interessante er, at se på hvorfor disse skader opstår. Jeg kan se, at Tata har udtalt denne skade er opstået i det andet ben/lår. Jeg ved så ikke, hvor meget manglende hvile spiller ind her. Samtidig er det en lille smule mærkeligt, hvis manglende hvile skulle være skyld i alle hans skader. Sidste sæson og især i denne sæson, har han fået mere hvile sammenlignet med de forrige 5 sæsoner. Selv lægestaben, den nuværende og tidligere, har udtalt at Leo faktisk har bedst af at spille hele tiden. At hvile ham er måske ikke den bedste idé. Den har jeg i hvert fald hørt rigtig mange gange før, noget må der være om snakken eller?

Det interessante er også, at Leo var meget skadesplaget(især skader i låret), før Pep kom til. Han tog nogle folk med sig, folk som han specifikt havde udpeget (jeg har postet artikler om hans lægestab og hvad han krævede af dem i enten Barca eller Guardiola tråd for noget tid siden). Deres opgave var at optimere spillernes fysik, samt komme Leos lårskader til livs. Gruppen blev ledet af ham med det meget langt efternavn, han var vist fra Argentina. De lavede Leos kost om, og fandt nogle specifikke øvelser for ham. Han skulle f.eks. holde fra bøffer og steaks. Dette havde en positiv effekt, da Leo stort set aldrig var skadet i de 4-5 år.

Efter Pep røg lægestaben også. Nogle af dem valgte selv at gå (især ham med det lange efternavn), mens andre vist blev smidt ud af klubben. Der var f.eks. rapporter fremme om, at Ini var utilfreds med klubbens behandling af nogle af Peps stab.

Jeg har læst, at den nuværende stab har lavet om på Leos kost igen. Det får mig til at undre, hvorfor de har gjort det? Hvorfor ændre på noget, der har fungeret så godt? Den nye kost har gjort, at han mødte op til pre-season to kilo lettere. Vi ved også at træningspas under Tata er både hårdere, mere fysisk præget samt længere end hvad spillerne var vant til, både under Pep og Tito. Jeg tror det er en kombi af alle disse ting, der spiller ind.

Det er i hvert fald mærkeligt, at han igen får de samme tupe skader, som han havde under Rijkaard og som han var forskånet for under Pep.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også har han bare været ekstremt heldig i de sidste sæsoner? Eller måske er det lige netop de mange kampe over en længere periode som spiller ind nu? Vi ved det ikke. Jeg kan forresten ikke komme i tanke om hvilke kampe det er som messi er blevet sparet i? Han har været skadet og derfor ikke fit hvilket har gjort at han har fået hvil.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Kevin Williams' syn på Messi og skaderne:

Lawdy, how the speculation is going on. “He doesn’t seem mentally or physically into it any longer.” “Why is he hurt so much?” “Whose fault is it?” Etc, etc, etc.

I sure am glad people can detect a player’s mental state just by looking at him. Some of Messi’s best matches have come when he appears to be sleepwalking, with that “Whatevs” face. That is his demeanor, but people are going to read into that what they will. But it’s the physical part that interests me.

“He never got injured under Pep Guardiola.” This is interesting, because Messi has a history of fragility. When Guardiola took over the club, part of his approach was a systematic way of dealing with players. It was diet, preventive maintenance and strengthening, a wholistic approach to making a modern footballer.
I saw an MD story that said Messi is “now” working with a nutritionist. The word nerd in me reads that sentence as he hasn’t been hitherto, and wonders what changed.

There was a recent story on Olympic athletes and what they ate, and people were stunned. Why, I don’t know. My time as an elite-level athlete wasn’t all that long (it never is, really), but I can tell you that for me, functionally, there was no such thing as a bad calorie. BUT, there was a way of eating in place that worked best for my body, that fed and hydrated the muscles, etc. ALL athletes should have this.

Why is Messi getting hurt now? Everything, even from the player himself, is speculation. You wonder if a wholistic approach is no longer being taken, if as Messi moves from Lionel Messi to Messi to Greatest Player Ever, if shortcuts are being taken, if muscles suddenly aren’t getting the care and feeding they should. Martino said this is the other leg, not the one he has been wrestling with since last season. This means it’s more than bad luck. What it exactly is, we have no idea.

We can also speculate that fatigue has something to do with it, because tired muscles are more easily injured. Messi has had rest, but Messi hasn’t had a break. When he isn’t playing football he is preparing to play football, rehabbing, preparing, doing something. Maybe he’s a player who, more than anything, needs a break. Rest those legs and let them heal.

Maybe it is the prophylactic thing that has fallen by the wayside, that he isn’t taking care of the motor as he should. Constant vigilance is hard, even for the most driven, committed athletes. Day after day, doing this thing you have to do. Parties, dinners, PlayStation, fun stuff has to wait because the task, the maintenance, is more important. And that crap starts to wear on you.

The biggest joy of not being an elite racer was waking up on a Sunday morning, rolling over in bed to look at my wife, then going to breakfast. No weight training, no motorpacing, no drills, no nothing. Just pancakes. And it was wonderful. I can’t imagine what Messi’s life must be like, but can only imagine the impossibility of adhering to a regimen.

Don’t forget that when Guardiola was coaching the club, it still wasn’t the Greatest Show on Earth. So the demands weren’t as numerous or as acute. Messi is also a father, and an adult with a lot more responsibilities. He is no longer playing with Legos or PlayStation, being tended to and playing football. It’s different now. Is this new life part of the matter? Again, who knows?

What I do know is that these injuries he is suddenly dealing with are no more anyone’s fault than anything else. Life breaks us down. Why is Adriano suddenly much less injured this season? Like Messi who is the reverse, who knows?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Eller også har han bare været ekstremt heldig i de sidste sæsoner? Eller måske er det lige netop de mange kampe over en længere periode som spiller ind nu? Vi ved det ikke. Jeg kan forresten ikke komme i tanke om hvilke kampe det er som messi er blevet sparet i? Han har været skadet og derfor ikke fit hvilket har gjort at han har fået hvil.
En mand der plejede at være ekstrem skadesplaget oplever lige pludselig så meget held, at skaderne forsvinder i fem år? Den tror jeg ikke rigtig på, desværre.

Han har fået hvil, blandt andet er han blevet skiftet ud, noget som ellers ikke er normalt for Leo, samt han har startet på bænken.

Ham fyren er egentlig også inde på noget af det samme. Jeg tror ikke man i en af verdens største klubber med nogle af de bedste eksperter på området siger, vi ved ikke hvad dette skyldes. Vi tror bare at han har været ekstrem heldig før og er ekstrem uheldig nu.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:Eller også har han bare været ekstremt heldig i de sidste sæsoner? Eller måske er det lige netop de mange kampe over en længere periode som spiller ind nu? Vi ved det ikke. Jeg kan forresten ikke komme i tanke om hvilke kampe det er som messi er blevet sparet i? Han har været skadet og derfor ikke fit hvilket har gjort at han har fået hvil.
En mand der plejede at være ekstrem skadesplaget oplever lige pludselig så meget held, at skaderne forsvinder i fem år? Den tror jeg ikke rigtig på, desværre.

Han har fået hvil, blandt andet er han blevet skiftet ud, noget som ellers ikke er normalt for Leo, samt han har startet på bænken.

Ham fyren er egentlig også inde på noget af det samme. Jeg tror ikke man i en af verdens største klubber med nogle af de bedste eksperter på området siger, vi ved ikke hvad dette skyldes. Vi tror bare at han har været ekstrem heldig før og er ekstrem uheldig nu.
Han er blevet skiftet ud i en kamp... Men hvad så med adriano feks? Hvorfor er han mindre skadet nu end før? Jeg tror at det er en blanding af flere ting. Så mange kampe som messi har spillet må koste i længden. Og måske er messi ikke så god som tidligere til at holde sit program. Måske har måden man træner på ændret sig fra pep til tito og så igen til tata. Jeg ved det ikke men vil heller ikke udelukke at han måske bare er ekstremt uheldig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Adriano er mindre skadet ja, men det er ikke helt vildt. Han er kendt for at få mindre skader, der holder ham ude i nogle dage, dem har han også haft i denne sæson synes jeg. Men måske ikke så meget som tildigere.

Der kan netop være mange årsager, men at sige, han gik fra ekstrem uheldig til ekstrem heldig i 5 sæsoner og nu er ekstrem uheldig igen, tror jeg ikke rigtig på. Jeg tror ikke, der er mange, der tror på den. Der er en årsag til disse skader, ligesom der var en årsag til det under Rijkaard og ligesom der var en årsag til, at han næsten aldrig var skadet i de ca. 5 år.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Adriano er mindre skadet ja, men det er ikke helt vildt. Han er kendt for at få mindre skader, der holder ham ude i nogle dage, dem har han også haft i denne sæson synes jeg. Men måske ikke så meget som tildigere.

Der kan netop være mange årsager, men at sige, han gik fra ekstrem uheldig til ekstrem heldig i 5 sæsoner og nu er ekstrem uheldig igen, tror jeg ikke rigtig på. Jeg tror ikke, der er mange, der tror på den. Der er en årsag til disse skader, ligesom der var en årsag til det under Rijkaard og ligesom der var en årsag til, at han næsten aldrig var skadet i de ca. 5 år.
Jeg siger bare at det er en mulighed. Ligesom der er mange andre muligheder. Men at sige at det er fordi tata sparer ham mere kan jeg ikke følge. Han er blevet skiftet ud i en kamp og ellers har det været pga skader.

Adriano fik alle skader. Han var generelt bare skadet hele tiden. Men i år er han pludselig ikke. Cesc har også været inde i en periode hvor han var meget skadet (Cesc: "I had the same as Messi at Arsenal, had problems with injuries during 1,5 years. Now he should make sure he recovers totally.") men han kom over det. Iniesta det samme. Det jeg prøver på at sige er at nogle gange er spillere bare generelt uheldige med skader.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Har lige læst at han er ude i ca. 2 måneder. Fucking fuck!
Jeg kommer til at savne ham :sad:
Han har også forandret sig rigtig meget efter han blev far. Han er mere forsigtig og spiller langsomere og det er sikkert årsag at han er ofte skadet.

Men det som glæder mig er at Pedro tager over og han er i god form.
MDCCCXCIX

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:Adriano er mindre skadet ja, men det er ikke helt vildt. Han er kendt for at få mindre skader, der holder ham ude i nogle dage, dem har han også haft i denne sæson synes jeg. Men måske ikke så meget som tildigere.

Der kan netop være mange årsager, men at sige, han gik fra ekstrem uheldig til ekstrem heldig i 5 sæsoner og nu er ekstrem uheldig igen, tror jeg ikke rigtig på. Jeg tror ikke, der er mange, der tror på den. Der er en årsag til disse skader, ligesom der var en årsag til det under Rijkaard og ligesom der var en årsag til, at han næsten aldrig var skadet i de ca. 5 år.
Jeg siger bare at det er en mulighed. Ligesom der er mange andre muligheder. Men at sige at det er fordi tata sparer ham mere kan jeg ikke følge. Han er blevet skiftet ud i en kamp og ellers har det været pga skader.

Adriano fik alle skader. Han var generelt bare skadet hele tiden. Men i år er han pludselig ikke. Cesc har også været inde i en periode hvor han var meget skadet (Cesc: "I had the same as Messi at Arsenal, had problems with injuries during 1,5 years. Now he should make sure he recovers totally.") men han kom over det. Iniesta det samme. Det jeg prøver på at sige er at nogle gange er spillere bare generelt uheldige med skader.
Det er ganske rigtigt, Cesc var meget skadet i Arsenal, noget man i Barca sin tid lagde vægt på at komme til livs. Det er indtil videre gået godt, det skyldes altså ikke held. Jeg har ikke sagt at det skyldes Tata, jeg har derimod sagt, at når man snakker om manglende hvile, så har vi læst udtalelser fra Barca læger, der siger stik det modsatte. At Leo har bedst af at spille og pauser måske ikke er godt for en som ham.

Cesc siger jo netop, at der var en årsag til, at han var så meget skadet i Arsenal, ligesom folk i sin tid også snakkede om at Wenger måske brugte ham forkert, ved at haste ham tilbage i aktion.

Nej, der er næsten altid en årsag til den slags skader opstår, især dem Leo lider under. Det er derfor man har ansat nogle af de bedste eksperter, så man ikke siger, ok han er ekstrem uheldig. Leos problemer har en årsag, det er lægestaben og trænerens ansvar at finde frem til årsagen og prøve at forhindre det. Det er blevet bevist, at det godt kan lade sig gøre.

Dette skal ikke ses som en kritik af nogen. Det er mere for at diskutere Leos situation og hans skader. Han er vores vigtigste spiller, vi har godt af at han hurtigst muligt kommer af med sine problemer. Indtil videre har det ikke været særlig opmuntrende, håber de finder årsagen og tager sig af det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Fandme noget lort...!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:Adriano er mindre skadet ja, men det er ikke helt vildt. Han er kendt for at få mindre skader, der holder ham ude i nogle dage, dem har han også haft i denne sæson synes jeg. Men måske ikke så meget som tildigere.

Der kan netop være mange årsager, men at sige, han gik fra ekstrem uheldig til ekstrem heldig i 5 sæsoner og nu er ekstrem uheldig igen, tror jeg ikke rigtig på. Jeg tror ikke, der er mange, der tror på den. Der er en årsag til disse skader, ligesom der var en årsag til det under Rijkaard og ligesom der var en årsag til, at han næsten aldrig var skadet i de ca. 5 år.
Jeg siger bare at det er en mulighed. Ligesom der er mange andre muligheder. Men at sige at det er fordi tata sparer ham mere kan jeg ikke følge. Han er blevet skiftet ud i en kamp og ellers har det været pga skader.

Adriano fik alle skader. Han var generelt bare skadet hele tiden. Men i år er han pludselig ikke. Cesc har også været inde i en periode hvor han var meget skadet (Cesc: "I had the same as Messi at Arsenal, had problems with injuries during 1,5 years. Now he should make sure he recovers totally.") men han kom over det. Iniesta det samme. Det jeg prøver på at sige er at nogle gange er spillere bare generelt uheldige med skader.
Det er ganske rigtigt, Cesc var meget skadet i Arsenal, noget man i Barca sin tid lagde vægt på at komme til livs. Det er indtil videre gået godt, det skyldes altså ikke held. Jeg har ikke sagt at det skyldes Tata, jeg har derimod sagt, at når man snakker om manglende hvile, så har vi læst udtalelser fra Barca læger, der siger stik det modsatte. At Leo har bedst af at spille og pauser måske ikke er godt for en som ham.

Cesc siger jo netop, at der var en årsag til, at han var så meget skadet i Arsenal, ligesom folk i sin tid også snakkede om at Wenger måske brugte ham forkert, ved at haste ham tilbage i aktion.

Nej, der er næsten altid en årsag til den slags skader opstår, især dem Leo lider under. Det er derfor man har ansat nogle af de bedste eksperter, så man ikke siger, ok han er ekstrem uheldig. Leos problemer har en årsag, det er lægestaben og trænerens ansvar at finde frem til årsagen og prøve at forhindre det. Det er blevet bevist, at det godt kan lade sig gøre.

Dette skal ikke ses som en kritik af nogen. Det er mere for at diskutere Leos situation og hans skader. Han er vores vigtigste spiller, vi har godt af at han hurtigst muligt kommer af med sine problemer. Indtil videre har det ikke været særlig opmuntrende, håber de finder årsagen og tager sig af det.
Messi skal måske ikke hviles når han er i form (hvilket han heller ikke er). Men han skal nu for at få den skade væk. Der er noget der siger mig at han har haft for travlt med at komme tilbage (vi har feks begge lagt mærke til at han ikke rigtig løber igennem). Om det så tager 3 måneder så skal han vente til hans ben er som de skal være. Det her holder ikke mere og skylden er ligeså meget hos messi selv.

Når det så kommer til balon d'or så er det ligefør jeg håber at CR vinder den. Er så træt af at høre på alt det messi hate/CR ros. Det sjoveste kunne dog være hvis ribery vandt. Tror CR ville gå helt ned når han ved at han ikke engang kan blive den bedste selvom messi har været skadet i næsten hele 2013.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Raman93 »

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster