1/11 FC Barcelona - Espanyol

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Piquénbauer »

Jep det er det der er problemet. Når folk kan være utilfredse over en sæson hvor vi i november er ubesejret så har man for høje forventninger. Vi har feks scoret 34 mål og kun lukket 7 ind indtil videre i sæsonen. Men hvad vil folk have? Skal vi spille som det måske bedste hold nogensinde (peps barca) før folk er tilfredse?

Tata har startet over alle forventninger og vi vinder nu selvom messi er i krise. For mig lover det rigtig godt for fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:Pique: "Criticism about the team's style? Imagine what would happen here if we'd only have won a Liga and a Cup in five years..."
Den skal lige sættes i kontekst. Hvad mener han egentlig med det?
At hvis vi ikke havde haft den succes under pep og været mere som real så havde folk været helt oppe at køre nu. Folk er blevet for forvente når det kommer til os. Vi skal ikke bare vinde. Vi skal udspille ALLE hold.
Men det er jo ret så dumt af Pique. Nu vandt vi jo alle disse trofæer, netop med den spillestil, som angiveligt flere end mig ønsker at se tilbage. Ellers var de ikke nødt til at kommentere på det. Det er ikke hvis, det er blevet bevist.

Det er også blevet bevist, at Barca har haft størst succes med den spillestil, ikke kun under Pep, men generelt. Det går tilbage til Cruyff tiden, ja endda længere. Det er en håbløs kommentar, især set i lyset af, at den samme Pique roste den spillestil til skyerne og mente det var den eneste måde at spille fodbold på. Det er ellers ikke så lang tid siden.

Pique burde vide, at Barca ikke er ligesom alle andre klubber. Det ved han også udmærket godt, det har han selv snakket om. Måden man vinder kampene er ligeså vigtig, som selve resultatet, hvis ikke vigtigere. Jeg synes det er en dum udtalelse af Pique. Folk havde stadig været delte, selv hvis Piques opstillet scenarie var blevet realitet. Det har historien vist. Sådan fungerer Barca.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Piquénbauer »

Mon ikke pique ved hvad han snakker om? Mon ikke han kender klubbens historie og filosofi? Og mon ikke han om nogen kan bedømme hvordan der bliver spillet nu? Måske er forskellen ikke så stor som nogen prøver at bevise? Jeg tror bare han er træt af at få kritik selvom holdet gør det godt og stadig er i en opstartsfase...

Så kan alle vi sofamanagers sidde og brokke os over at vi har 2% mindre boldbesidelse end før og at forsvaret nu sparker bolden væk når de er i problemer (og tak for det). Men faktum er at vi er ubesejret i denne sæson, vi scorer stadig mange mål, vi dominerer stadig kampene, vi lukker ikke mange mål ind og vi fører vores gruppe i cl samt la liga med 6 point. Så skulle vi ikke lige slappe lidt af?

Og jeg spørger lige igen.. Hvad er det for en barca spillestil du konstant snakker om? Og hvilke ændringer er det tata har lavet som har vendt denne spillestil ryggen?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Bager »

Nogen der har et link til hele kampen?
Visca el Barca

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Lopezzz »

Bager skrev:Nogen der har et link til hele kampen?
1. halvleg
http://www.speedfiles.net/3ob5givi9rgv/ ... t.mkv.html

2. halvleg
http://www.speedfiles.net/azdl7ln052v6/ ... t.mkv.html

Engelsk ;-)
MDCCCXCIX

sonnybarca

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af sonnybarca »

Hvad sker der for brokkeriet?

Som jeg ser det, har Tata først og fremmest taget fat i 2 store problemer. Det defensive og det faktum at vi ikke kom til nok afslutninger. Dette har bla. resulteret i en lidt mere direkte og satsende boldomgang, som ser lidt sløset ud til tider, hvilket selvfølgelig ikke er holdbart i længden. Men det en work in progress og folk skal lige give det den tid sådan en process tager.

Det der bekymre mig mest lige nu er Messi, for foruden de ting i påpeger, har jeg aldrig set ham som nu. Her mener jeg især Messi's kreative spil, som har været helt off i et stykke tid. Afleveringene og beslutningerne er dårlige og jeg har simpelthen aldrig set Messi på den måde, heller ikke i de tidligere omtalte "kriser". Jeg tror faktisk at Messi er inde i sin første egentlige krise nu og jeg meget spændt på at se, hvornår han kommer ud af den.
Senest rettet af sonnybarca lør nov 02, 2013 10:46 am, rettet i alt 1 gang.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Mon ikke pique ved hvad han snakker om? Mon ikke han kender klubbens historie og filosofi? Og mon ikke han om nogen kan bedømme hvordan der bliver spillet nu? Måske er forskellen ikke så stor som nogen prøver at bevise? Jeg tror bare han er træt af at få kritik selvom holdet gør det godt og stadig er i en opstartsfase...
Hvad er det du prøver at sige? Jeg skriver også, at han udmærket godt ved, Barca ikke er ligesom andre klubber. Han har konstant snakket om det, og har selv fremhævet det. Barca fungerer anderledes end andre klubber, her er spillet ligeså vigtig som resultatet, hvis ikke vigtigere. Selv på denne side er der et citat af Luna Christoffi der fremhæver lige netop dette, hun er ikke den eneste, ligesom det ikke er tilfældigt at folkene bag siden har smidt citatet på forsiden.

Hvis Pique er træt af kritikken, skal han spørge sig selv om han nu har valgt den rette klub. I Barca skal han lægge ører til kritik, hvis spillet er ikke som man vil have det, og det uanset resultater. Det er ikke kun folk på dette forum, som stiller spærgsmålstegn ved spillestilen, flere og flere snakker om det, derfor skal Pique og Tata kommentere på det. Husk at Barca tilhængere er krævende, men også virkelig fair, som Cesc har sagt. Det gør det klart, hvad de vil have og er ærlig omkring det. Spillestilen og måden der spilles på går de op i, derfor bakker de også op i nederlagets stund hvis de føler at man har været tro mod klubbens filosofi.
Piquénbauer skrev: Så kan alle vi sofamanagers sidde og brokke os over at vi har 2% mindre boldbesidelse end før og at forsvaret nu sparker bolden væk når de er i problemer (og tak for det). Men faktum er at vi er ubesejret i denne sæson, vi scorer stadig mange mål, vi dominerer stadig kampene, vi lukker ikke mange mål ind og vi fører vores gruppe i cl samt la liga med 6 point. Så skulle vi ikke lige slappe lidt af?
Helt ærligt, for mig virker det som om, at dig og dine ligesindede slet ikke kan klare, at folk har en anden tilgang til Barca og spillet end i har. Hvad er det vi skal slappe af med? Du fremhæver gentagne gange resultater, jeg snakker om selve spillet og måden kampene vindes på. Det er som om, det er fuldstændig forbudt at have en anden holdning til lige netop Tata og holdets resultater, end den du har. Sådan fungerer det desværre ikke.

Jeg er forøvrigt rimelg rolig. Jeg kan sagtens se, hvorfor du måske er glad for Tata. Jeg kan sagtens acceptere at du har en anden holdning til Barca end jeg har, jeg har intet imod at du ikke går så meget op i at man sparker ad h til, men du må også acceptere at andre har en andne holdning. Du kan nok ikke få folk til at ændre mening med, "så skulle vi ikke lige slappe lidt af?". Desværre.
Piquénbauer skrev:Og jeg spørger lige igen.. Hvad er det for en barca spillestil du konstant snakker om? Og hvilke ændringer er det tata har lavet som har vendt denne spillestil ryggen?
Det har jeg forklaret. Ikke bare en gang, men gentagne gange. Det her er ikke vores første diskussion, mon ikke du har læst hvad jeg har skrevet? Jeg har helt ærlig ikke lyst til at gentage mig selv igen og igen. Du kan blandt andet i El Clasico tråden læse, hvad jeg mener, samt hvilke ændringer som jeg mener Tata har lavet.

Tilsidst. Jeg ved ikke om man må diskutere dette herinde. Nu blev der skrevet et indlæg, det kommenterer jeg på. Hvis admins mener ikke, diskussionen hører til her, håber jeg bare de flytter den til den tråd de finder relevant.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Drake »

For mit vedkommende går brokkeriet ud på, at vi ikke spiller godt fodbold, og heller ikke i de sidste 2 sæsoner, især i sidste under Tito spillede vi af lort!

Ja resultaterne er været gode, og det er selvfølgelig det vigtigste i fodbold. Men jeg går lige så meget op i at vi spiller godt, for det er det jeg bliver underholdt mest af.

Mht Messi, så tror jeg også at han er inde i en reel krise. Tror det har noget at gøre med Tatas taktik, og at han ikke helt er kommet over sin skade.
Senest rettet af Drake lør nov 02, 2013 10:54 am, rettet i alt 1 gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Visca El Barca »

Kna nogen i øvrigt finde stats på, hvor meget mere vi afslutter pr. kamp i forhold til tidligere sæsoner? Jeg har ikke umiddelbart en opfattelse af, at vi afslutter mere. Det er rigtig at vi prøver at afslutte vores angreb hurtigere end før, men det er ikke ens betydende med at det munder ud i en afslutning hver gang. Kunne godt tænke mig at se nogle stats på det. I går havde vi f.eks. 5-6 afslutninger indenfor rammen og så det ene skud på stolpen. Det er ikke overdrevet mange i forhold til tidligere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af kklaus »

Orv, det var jo et ganske frækt assist!
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

sonnybarca

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af sonnybarca »

kklaus skrev:Orv, det var jo et ganske frækt assist!
Billede
Og så er det jo aldeles overlagt. Især Neymar's kreativitet og afleveringer har overrasket mig meget. De er jo på højde med Messi's når han er i hopla.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Jurij »

Okay folkens. Jeg er så træt af det her. I piver hvert år, lige meget hvad der sker. Slap nu af, det her er 1 enkelt kamp! Messi, Xavi og Iniesta spiller lidt under niveau, fordi de er ude af form. Derfor spiller vi lidt dårligere. Sådan er det. Men kig lige i liga tabelen.
Genopbygning status: færdig.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af JonasV »

Hej-hej fra en bar i byernes rigtige by. Sponsored by Estrella.
Selv om vi jo virkelig har problemer med at komme op i omdrejninger spillemæssigt, så var det en pragtfuld oplevelse at være på stadion i går. Der var en helt anden intensitet i forhold til de kampe jeg tidligere har set på Camp Nou (Osasuna, Levante, Bilbao, Valladolid), langt mere medrivende.
Vi havde i øvrigt yderst lækre pladser og hvor er det dog pragtfuldt at kunne nyde alle de små detaljer og facetter af Neymars spil.
Alt for spændende til sidst, men fed oplevelse at kunne tage videre med en ny Sergio 16-trøje (ok, måske power-jinxede jeg hans spil ved endelig at købe den trøje) og tre vigtige point!

Hej-hej!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Lopezzz »

Hr. Jonas jeg vidste at vi vil vinde fordi du var på stadion. Vi har heldet med os hver gang vi tager til Barcelona :)
Faktisk har vi set næsten de samme kampe (Osasuna, Levante, Valladolid) og de gange vi ikke så samme kamp da vandt Barca også ;-)
Dig: Bilbao, Enspandlort
Mig: Atletico M., Betis, Sevilla

Nogen ideer hvilken kamp vi skal se næste gang ?? :cool:
Fortsæt god ferie!
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Espanyol

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:Kna nogen i øvrigt finde stats på, hvor meget mere vi afslutter pr. kamp i forhold til tidligere sæsoner? Jeg har ikke umiddelbart en opfattelse af, at vi afslutter mere. Det er rigtig at vi prøver at afslutte vores angreb hurtigere end før, men det er ikke ens betydende med at det munder ud i en afslutning hver gang. Kunne godt tænke mig at se nogle stats på det. I går havde vi f.eks. 5-6 afslutninger indenfor rammen og så det ene skud på stolpen. Det er ikke overdrevet mange i forhold til tidligere.
Afslutninger pr. kamp (på mål):
2013-14: 17,7 (7,8)
2012-13: 13,9 (6,3)
2011-12: 16,5 (7,6)
2010-11: 15,8 (7,3)
2009-10: 15,6 (6,7)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster