26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Oooog fik jeg også set kampen. Ret spøjst at se en clásico uden galopperende åndenød.

Sejren smager sødt. Det er helt klart at vi ikke spiller nogen decideret prangende kamp, men vi får kæmpet os til de tre point. Godkendt, vil jeg mene.

Generelt en ganske god første halvleg, hvor vi i det store hele har ganske godt styr på det. Vores spil bærer præg af at Cesc starter inde fremfor Electric S, og som andre gange, når både Xavi, Ini og Cesc er på banen, kan det offensive spil godt blive en anelse statisk. Nuvel, i det store hele en helt ok første halvleg.

Anden halvleg går der for meget engelsk fodbold i den, hvilket som bekendt falder et godt stykke for langt udenfor vores comfort zone. Jeg er virkelig glad for at Tata har tilføjet vores hold en mere dynamisk spillestil med lidt flere tangenter at spille på - her burde vi så bare have spillet på possession-tangenten. Man kunne med fordel have forsøgt at hvile sig lidt med bolden fremfor gentagne lange udspark fra Valdés. Man kunne også godt have skruet en anelse ned for de hurtige omstillinger for at få stabiliseret kampen. Det er ret tydeligt at vi kommer til at brænde for mange kræfter af på den konto, synes jeg.
Det kulminerer med et straffespark, vi er heldige med ikke at få dømt, og Bennys brag på overliggeren. Der er vi for tæt på at tabe kampen på gulvet.

Noget af det bedste ved denne kamp, for mit vedkommende, er at sidde tilbage med fornemmelsen af at idéerne var der. Vi skaber masser af potentielt farlige situationer, hvor der så bare mangler skarphed i den sidste aflevering eller afslutningen.
Det er en ufattelig rar fornemmelse ikke at befinde sig i det dødvande, vi ofte havnede i den forgangne sæson - og vel i virkeligheden også i Peps sidste sæson. Jeg synes der er en inspiration til stede, nogle tegninger til noget der kunne blive rigtig godt, når vi forhåbentlig vænner os mere til de nye tider.

Sidst men ikke mindst, hvor er det dog ufatteligt dejligt at se Iniesta spille sådan en kamp, når man har allermest brug for det. Jeg indrømmer blank at jeg - på trods af at manden er min yndlingsspiller of all time - sukkede for mig selv, da jeg så hans navn i startopstillingen. Er simpelthen så glad for at tage fejl i den sammenhæng.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2583 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Drake »

Fedtmule skrev:
Drake skrev:
A$AP skrev:
Drake skrev:Jeg kunne ikke se kampen :sørgelig:

Er der nogen der kan finde hele kampen med engelsk kommentatorer? Så ville jeg blive rigtig glad :grin:
phpBB [video]
Tak. Men det er ikke hele kampen.
Jeg har optaget hele kampen med dansk kommentator. Skriv hvis interesse.
Hvordan optaget? På en dvd eller?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Billede

Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

phpBB [video]


phpBB [video]


Hele kampen med engelske kommenatorer fra SkySports!

ps. i fucking HD!
Senest rettet af Anonymous søn okt 27, 2013 1:08 pm, rettet i alt 1 gang.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Sheiiit, vi spiller i Celta Vigo i overmorgen?? :eek:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
phpBB [video]


phpBB [video]


Hele kampen med engelske kommenatorer fra SkySports!

ps. i fucking HD!

Mangler der ikke første halvleg?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Jo det kan sgu godt være... ikke mig der har uploaded det :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Dette må iøvrigt være det flotteste billede, som blev taget i går:

Billede

Mon man kan finde flere fra samme fotograf?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Ja ok, kan se at det er hele kampen, Skysports har åbenbart vist en anden kamp det første kvarter og sender fra det 15. minut.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Bager »

Partizado igår!

Ting:
- Jeg tilhører den minoritet der mener at RM ikke burde have fået straffe for Maschs skub på CR. Som jeg ser det er det krop mod krop. Masch vifter ham bare væk med hoften uden at han på nogen måde jorde ham ned. Det er kamp om bolden. Hvad angår Adrianos arm på bolden, så er han jo ligesom nødt til at have armen et sted for at støtte. Det er jo ikke sådan at vi på nogen måde fik en fordel ud af det. Der var jo ingen RM-spiller i nærheden.
- Jeg er fuldstændig ekstatisk over at Neymar spiller for os. Jeg var glad, men tilbageholdende med rosen, da han blev tilknyttet klubben, men hold kæft hvor er han god. Han er også virkelig stærk mental. Og så virker han til at være et aktiv for sammenholdet i truppen.
- Fuldstændig vanvittigt Golazo Sanchez laver. Det er SÅ dejligt at se alle hans spillemæssige frustrationer og lige-ved-og-næsten-aktioner blive forløst på den største scene i et mål, der er så smukt.
- Piqué spillede langt hen ad vejen rigtig godt, men jeg synes stadig han begår placeringsfejl og så forstår jeg ikke at han lader modstanderen få bolden og giver ham lov at vende sig. Hvorfor kan Piqué ikke bare gå HELT op i røven af ham og sørge for at han ikke vender. Det er jo når modstanderen bliver retvendt mod Piqué at Piqué kommer i store problemer, da han, som bekendt, ikke er specielt hurtig på fødderne.
- Fabregas synes jeg havde en jævn kamp. Han spillede efter min mening ikke særlig godt. Han var ukoncentreret i sine afleveringer og mistede bolden tit.
- Messi kæmpede, men virkede ude af topform. Det er lidt sjovt som hans rolle fuldstændig var ændret igår. Normalt er det ham, der styrer vores show, men ikke igår. Der var han nærmest supporter. Det er første gang siden hans ungdomstid jeg har set det.
- Iniesta havde en ok første halvleg og så gik han fuldstændig amok i anden halvleg. Pånær sin boldtab, der ledte til CRs skudforsøg, så var han ustyrlig. Jeg er uenig med Tata i at han skulle pille ham ud.
- Xavi spillede en rigtig god kamp. Han er selvfølgelig ikke den store defensive tilstedeværelse, men han var god i boldomgangen. Kunne ikke lade vær' med at diske op med lækkerier til sidst - fornøjelse.
- Jeg er uenig i at Masch skulle spille i stedet for Puyol. Puyol virker til at være i stand til at spille kamp. Hans tilstedeværelse på banen giver rolighed som forplanter sig til hele holdet. Og så er han simpelthen bare en bedre forsvarsspiller end Masch. Men når det er sagt, så gjorde Masch det fint.
- Det skal dog siges, at RM virker til at have mistet styrke i forhold til sidste sæson. Bale var ikke meget værd for dem. Jeg tog mig selv i at tænke, havde de nu haft Özil i den situation, så havde de scoret. De virkede generelt meget tyndere i deres angreb end under Mou.
- Meget interessant med Messi på kanten. Det er for mig at se et tydeligt forsøg på at udvikle vores angrebsspil fra at være så centralt orienteret til at inddrage kanterne endnu mere for at få modstanderen til at stå bredere. Med Neymar på den ene kant og Messi på den anden er der helt sikkert noget for modstanderen at holde øje med. Isoleret set var Messi dog ikke nær den trussel han normalt er, men til gengæld skabte det mere plads til Neymar fordi holdet ikke søgte Messi helt så meget. Det kan være det er den vej vi skal gå for at skabe fornyelse og mere balance i vores angrebsspil.
- Selvom vi vandt, så er der stadig nogle ting, som ikke er helt oppe at køre i vores spil. Jeg synes stadig der er ubalancer imellem vores forsvar og midtbane når vi forsvarer. Ofte kommer vi til at stå for fladt, vi får ikke sideforskud hurtigt nok, vores offensive midtbanespiller løber på den forkerte side af bolden, vores FBs lader deres modstander løbe dem i ryggen når vi er i et etableret forssvarsspil, vores CBs skubber ikke ordentlig op på deres modstander. Herudover blev vi lige lovlig trætte i anden halvleg. Det var lidt bekymrende. Vi burde være i strålende form på det her tidspunkt.

Vi vandt EC og ENDELIG er der balance i universet igen! :) 6 point folkens
Visca el Barca

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

phpBB [video]


Video fra Barca bus på vej til Camp Nou fra hotel.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

phpBB [video]


Messi der åbenbart griner af Cristiano, fordi han brokker sig til et gult. Jeg synes mere han ryster på hovedet. Det var noget mærkelig noget Cristiano havde gang i. Han brokkede sig konstant over det manglende straffespark, selv 15-20 minutter efter hændelsen var han helt oppe at køre over det. Lidt urutineret og ganske dumt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Brombi skrev:Dette må iøvrigt være det flotteste billede, som blev taget i går:

Billede

Mon man kan finde flere fra samme fotograf?
http://arsenal-gooner.tumblr.com/

De er også meget gode :glad:

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

CR skulle have kaldt dommeren for en lort i den sekvens. Feeet.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

YES! Vi vandt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst