26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Blaugrana92 skrev:Woah, jeg er fuld og glad! Det bad for sindssygt! Har aldrig gået så meget amok som ved Alexis mål! Det var episk! Nu skal jeg i byen! I morgen er der Barca B mod Einar på Mini Estadiii! :D

(Undskyld, emo!)

(Gid det var mig, asap! Ville gerne så tæt på Messi!)
Oooh man kan bare ikke være sur på dig, hyg dig, spis en bocadilla con jamon y un cerveza for mig, pliz! Allez Blau in da Barca !
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Heartbreaker skrev:I hate you, Blau. Kan tydeligt huske, hvordan folk gik amok på ramblaen, da vi havde vundet Supercuppen. Drik lige en stribe Estrellaer for mig og hils de søde damer dernede.
I Will!

Har i øvrigt en pisse fed video af Togo og himne! Glæd jer! Der skal stå tidl. Tro. Titos. TIFO!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

For the first time ever, both Barcelona and Real Madrid have scored in 14 consecutive clasicos #fcblive [via misterchip]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe der er seriøst folk der ikke mener at der bliver begået straffe på cesc... Også selvom billederne tydeligt viser det. Jeebus hvor er der mange retards.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Lovjuuuu dengweee aaaasaaaws :razz: :razz: ₩¥£€
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Ray-lights!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

"Bringing Neymar to af football match, is like bringing a gun to a knife fight" ... - Det er så genialt!

"Alectric Sanchez, takes the sun and the moons alignment in to consideration, and the chips the ball in to the net"... Amen forhelved som han dog kan sige det!
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeh har taget nogle stykker fra en ZM artikel som handler om Tatas Barca. Dem som diskuterede kampen i går, taktikken og Tata, burde læse den (og hele artiklen som Storken har linket til i Tata tråd). Læs disse pointer, Tata er en træner der er villig til at gå på kompromis, hans Barca presser ikke i nær så meget som Peps Barca, hans genpres er ikke engang så konstant som Titos Barca. Tata er en mand som i den grad med glæde vil tilpasse sit spil og taktik efter modstander.

Det er ting, jeg som Barca fan ikke gider at se. Jeg har dog forståelse for, hvis andre finder netop disse ting positive og nødvendige. Især folk som mener at resultater og vundne trofæer er mere vigtige end måden de bliver vundet på, vil mene Tata er "the man". Dem der som mig, går op i at Barca ikke viger fra egen identitet, vil nok aldrig komme til at holde af Tata sådan for alvor. Som sagt, jeg bliver nok aldrig vild med ham, men jeg må acceptere hans tid og hans tilværelse i den klub jeg elsker, der er ikke så meget at gøre.
Martino is more famous for his performance with Paraguay during World Cup 2010 and the 2011 Copa America. In those tournaments, Paraguay played extremely defensive, reactive football throughout, although progressed significantly further than really made sense on paper

Even more extraordinary was their Copa performance, where they managed to reach the final with five consecutive draws. Clearly, Martino isn’t going to play that way with Barcelona, but you can be sure Guardiola or Vilanova would never have sent out a side as defensively as that.

Martino proved something over a 12-month period in which Paraguay bored the neutrals and often enraged their opposition,” That he could adapt. That he was a coach who could step away from his roots when required.” Martino is naturally a more pragmatic coach than his predecessors.

Rayo outpassed Barcelona, recording 54% of possession. prompting a reaction from Real Madrid manager Carlo Ancelotti. “‘It was surprising to see Barcelona counter-attack,” he said – a fairly unremarkable statement, but made interesting because such a simple concept, and such a minor goal, was viewed as so surprising that it prompted comment from a rival manager.

Despite boasting their best pass completion rate for five years, Barcelona are enjoying less possession than ever before. If that seems like a contradiction – passing as reliably but not seeing as much of the ball – it’s easy to infer that the ‘problem’ is Barcelona not winning the ball back so quickly.

“Now Tata has come in from the outside. He has the same football philosophy, to maintain possession of the ball, but he also has other options and that’s a good thing, in the sense that it gives us alternatives. “If the pressure is on, there is nothing wrong with a long ball now and then.

“There will be days when it’s better to have the ball and move it around the park, and others when it will be better to park the bus and play for the counter-attack.”

It might take ten, twenty or thirty years before circumstances mean a single club is able to be so extreme as Guardiola at Barcelona. Martino is still focusing upon Barca’s strengths, but he can’t be something he is not.

“You have a coach who is neither from La Masia nor Dutch,” as Martino simply puts it.

Still, one can’t consider the situation at the back in isolation – it must be considered in relation to Barca’s overall gameplan. The club didn’t particularly need another centre-back when their ball retention and pressing was at its best. Guardiola’s argument that a midfielder could do the job perfectly well – because Barca would be so high up the pitch that the centre-backs would spend the majority of the game close to the halfway line, and the defending would be about positioning, turning and running – made perfect sense.

However, the centre-back weakness was always highlighted when the pressing wasn’t intense, and the passing wasn’t as dominant as usual. If Martino is sometimes happy to concede possession and withstand pressure, like against Rayo, another centre-back was needed. In the same way many believe Barca sometimes need a Plan B upfront when things aren’t going right upfront, they also need a traditional centre-back as Plan B when things aren’t going right at the back – arguably more so.

Martino has admitted being more versatile when it comes to pressing. “When the opponent defends and uses the long ball it’s difficult to press and it’s more important to win the second ball,” he says.

The combination of three factors – (a) Barca’s increasing tendency to sit back, (b) the lack of investment in a centre-back and (c) the change in marking system – means Barca will spend more time defending than under Guardiola or Vilanova, and will probably be more vulnerable to conceding goals. Victor Valdes, however, has been in great form this season.

He’s still greatly involved in link-up play, of course, but it feels like the longer he’s played as the highest central attacker, the more of a pure striker he becomes. His drifts into deeper positions are still obvious, but a first-time viewer would be surprised his role was part of some kind of tactical revolution. Under Martino, Messi is a purer striker than ever before – he’s currently playing around 10 passes per match fewer than last season, but is shooting slightly more.

So far Martino has favoured more of a traditional 4-3-3. There seems to be less rotation in positioning, and the movement – arguably the thing that separated Guardiola’s Barca from any other side who could retain possession of the ball well – is much less impressive.

Barcelona have been playing more directly this season, which feels more like the pre-Guardiola Barcelona, when they naturally dominated possession, but weren’t obsessed with it.

“Victor Valdes kicked 20 long balls in Barca’s 4-0 win over Rayo Vallecano at the weekend, and 16 of them were without any destination,” Guillem Balague said. “That’s just giving away possession.” There were plenty more long passes compared to the equivalent fixture last season:

Martino had an explanation. “Rayo pressed us and they made it difficult to play short passes. We had the alternative to play long and at times you have to do this in these types of matches in order reach other parts of the field.”

When Barca’s defenders are pressed, they’ll turnover the ball more willingly than before.

“We are looking to add variables to our play with changes of pace and a more vertical approach,” Martino says.

The downside is that Barca might not control games so effortlessly – the possession play was a defensive weapon as well as an offensive weapon.

So far, all the evidence suggests that Martino is trying to find a compromise between Barcelona’s standard style of football, and a more varied approach. That applies particularly to the passing – where Barca will still top Spain’s possession charts, but will play more direct balls into attack, especially when pressed at the back. The slight decline of the midfielders, and the presence of direct attacking weapons, makes that logical. Something similar applies to pressing – it’s still a key part of Barcelona’s approach, but might be switched on and off between matches to maintain fitness levels. Counter-attacking will certainly be more obvious this season, too.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Altså jeg kan ikke helt forstå hvad du vil have? Vil du have at vi skal følge pep modellen og så bare blive ved med at tabe de store kampe? Skal vi sælge de spillere som ikke kan leverer i pep modellen og erstatte dem? Hvem skal vi erstatte dem med? Pep tiden var imo uhørt og der var samtidig en gylden generation som passede perfekt til peps måde at ville spille bold. Desværre så vi allerede i peps sidste år at "de andre" var ved at have læst os. Under tito blev det helt klart at vi var læst (ihvertfald i de store kampe).

Der er nu kommet en træner som vil beholde peps sjæl i systemet men samtidig smide nogle flere "våben" oveni. Jeg synes det virker som en logisk udvikling. Jeg mener ydermere sagtens man kan se barca sjælen i det vi gør. Jeg synes at vi er blevet farligere offensivt i år. Og så virker det til at vi står bedre på banen hvilket gør at vi ikke lukker nær så mange mål ind.

Vi skal altså også huske på at tata er ny i jobbet. Han skal have lidt mere tid før vi kan dømme ham helt. Han har helt sikkert en anden tilgang til spillet men der må jeg så indrømme at jeg ikke ser noget galt i ændre på taktikken på baggrund af modstanderen. Noget som pep forresten også gjorde. Det var jo ikke fordi pep bare havde den samme taktik til hver kamp. Alle trænere laver ændringer udfra modstanderen. Og med det mener jeg ikke at gå fra offensivt til defensivt men små tweaks i systemet.

Tata er indtil videre ubesejret i både la liga og cl. Jeg tager hatten af for hans start. Og det selvom jeg heller ikke var voldsomt glad for hvordan vi gjorde det i dag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Hvem siger at man taber de store kampe, ved at følge den model som du kalder "Pep modellen"? Eller er det noget du bare har bestemt, og du vil simpelthen ikke høre tale om, at vi rent faktisk vandt størstedelen af de store kampe med "Pep modellen" g var dominerende som aldrig set før. Vi var dominerende i en grad at folk begyndte at snakke om, historiens bedste klubhold.

Jeg er slet ikke enig i, at vi ikke kan spille sådan som vi har gjort. At det ikke længere er umuligt, betragtes jeg som det rene vås. Det kræver bare en træner som har mod, tro, fantasi og kapicitet nok til, at turde gør det. Det kræver en træner, der kan "manipulere" sine spillere til at spille på denne måde.

Hvem siger at vi ikke har de spillere, der skal til, for at spille tiki-taka som det skal? Jeg vil vædde med, at folk ikke havde troet, fodbold kunne spilles sådan som Barca og Pep spillede, indtil Pep kom til klubben. Husk at han overtog mange spillere som spillede markant anderledes under Rijkaard, men han havde tro på og vision om at gøre noget ekstraordinært. Med andre ord, det handler mest af alt om selve træneren. For en god ordens skyld, Tata behøver ikke at spille præcis på samme måde som Pep, det kan han simpelthen ikke. Han har ikke den kapicitet, det er også fair nok.

Jeg som fan, har dog svært ved at acceptere, at jeg nu skal være vidne til, at vores forsvar bare losser bolden væk, uden nogen adresse. Jeg er ikke en fan af, at Barca skal trænes af en mand, som med glæde vælger at spille på modstanderens præmisser. Jeg er ikke fan af, at Barca har en træner, som har det ok med, at hans målmand losser ca. 20 bolde i løbet af en kamp, uden nogen adresse, med det eneste formål at flytte bolden længere op, men samtidig bare smide bolden fra sig. Jeg kan blive ved. Det er ikke sådan jeg kender Barca, det var ikke det der gjorde at jeg begyndte at holde med klubben i sin tid.

Du kan så sige, at han tilføjer det ene og det andet, hvilket du siger som positivt. Det er som sådan også ok, for dig er måske andre ting vigtigere end de punkter jeg ridser op. Jeg forstår det. Det er dog ikke ude af den blå luft, at jeg skriver som jeg gør. Det er ting som sker under Tata, som jeg finder negativt, uanset hvor mange trofæer vi vinder, jeg har dog forståelse for at du og din ligesindede finder det positivt.

Det virker for mig som om, du slet ikke vil acceptere kritik af Tata. Man skal vente, gør man ikke det, maler man fanden på væggen. Du stiller kriterier op omkring, hvornår det er ok at kritisere Barcas træner eller spil, hvordan man skal gøre det. Det har jeg svært ved at acceptere. Du virker også 100% overbevist om, at Barca ikke kan spille den form for fodbold, som jeg efterlyser. Det mener jeg sagtens de kan, men vi har træner der har en lidt anderledes filosofi. Med fare for at gentage mig selv, den filosofi og måden vores træner fortolker fodbold på, er ikke min kop te. Er du glad for det, fred være med det. Du må rose ham ligeså meget du vil. Jeg vil dog have lov til at stille spørgsmålstegn ved hans filosofi, koncept og stil, især fordi jeg har argumenter til at bakke det op.

Det kan godt være, at folk ikke gider at se på nogle kritik punkter efter sejren over rivalen, jeg har det ikke sådan. Dette er et diskussion forum, hvis jeg ser ting som jeg synes er negative, vil jeg skrive om det. Hvis jeg ser ting, som jeg synes er positive, vil jeg rose det (hvilket jeg også har gjort).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg bliver aldrig træt af at se Alexis mål. Kæft hvor er han god, når han spiller sådan. En herlig spiller. Hvis Neymar, Alexis og Leo kan få det til at hænge rigtig sammen, bliver det modbydeligt for modstandere at stå overfor dem.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Verden er ikke skabt ud fra recepten "Lad os beholde vores identitet og gøre som vi plejer".

Heldigvis findes der mennesker, som tør tage chancer og afvige fra forældede systemer. Ellers kommer man ikke videre i livet, og der findes ikke noget system i fodbolden, som man ikke kan dæmme op for ved hjælp af den rette taktik. Ergo har vi også set, at de største hold evner at lukke os ned, og i dén grad passificere vores spil. Det er en logisk udvikling fra klubbens side, at få en træner som evner at læse modstanderne og stille hold og taktik efter hver enkelt modstander. Det er håbløst romantiseret, at Barca har en identitet, som man mister hvis ikke man triller bolden rundt i egne rækker 70 % af tiden i alle kampe.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »


Neymar left speechless by Alexis' 'golazo'
By SW Lim

Oct 26, 2013 8:31:00 PM

The Brazilian netted the opener in the Blaugrana's win over los Blancos but he was more enthused by his Chilean team-mate's sublime strike
Barcelona star Neymar was left speechless by Alexis Sanchez's sumptuous chip in Saturday's 2-1 victory over Real Madrid.

The Brazilian opened the scoring at Camp Nou before his Chilean team-mate doubled the home side's advantage with a stunning goal shortly after coming on as a substitute during the second half.

Neymar played his part, having released Alexis into space, but he was reluctant to take any credit for what was a sensational finish.

"I'm lost for words," Neymar told reporters. "It's a golazo."

The 21-year-old did admit, though, that he had thoroughly enjoyed what was his first taste of the biggest fixture in world football, arguing that while he had been impressed with Cristiano Ronaldo's performance, he felt that Barca were good value for their win.

"It was very emotional to score in a the game in which all players want to play," Neymar enthused. "I'm very happy about such a special goal but above all for the three points we got.

"I had seen many Clasicos, so it was great to play one. But it was so hard against a great team. Cristiano [Ronaldo] is a great player, but we have also many good players.

"I'm so happy about the victory, the team and the goal."

Meanwhile, Neymar's team-mate Alexis was ecstatic after effectively deciding the game in Barcelona's favour with his moment of magic.

"I'm very happy about the goal and the match. I saw Diego Lopez had advanced too much so I tried to hit the ball over him," the Chilean said.

"This is a very beautiful match that everybody wants to play. Real Madrid is a very hard team to beat, it was not easy."

The Spanish champions now sit six points ahead of third-placed Madrid in la Liga.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Verden er ikke skabt ud fra recepten "Lad os beholde vores identitet og gøre som vi plejer".

Heldigvis findes der mennesker, som tør tage chancer og afvige fra forældede systemer. Ellers kommer man ikke videre i livet, og der findes ikke noget system i fodbolden, som man ikke kan dæmme op for ved hjælp af den rette taktik. Ergo har vi også set, at de største hold evner at lukke os ned, og i dén grad passificere vores spil. Det er en logisk udvikling fra klubbens side, at få en træner som evner at læse modstanderne og stille hold og taktik efter hver enkelt modstander. Det er håbløst romantiseret, at Barca har en identitet, som man mister hvis ikke man triller bolden rundt i egne rækker 70 % af tiden i alle kampe.
Selvfølgelig kan man dæmme op for alle systemer med den rette taktik. Det giver sig selv. Vi kan dog ikke komme udenom, at Barca har en klar filosofi (nogle trænere har afviget fra den, men de har så sandelig ikke været særlig succesfulde), den har man stort set holdt fast ved, uanset resultat. Dette var en af hovedårsagerne til, at jeg blev fan af klubben, ikke så meget resultater og trofæer. Det er derfor naturligt, at jeg går mere op i netop dette aspekt end du måske gør. Du var engnag villig til at få Mourinho til klubben, så det er egentlig forståeligt hvis du er stort set ligeglad med "the Barca way"

Jeg holder dog fast i, at det er håbløst at skrive, man ikke længere kan vinde med tiki-taka i sin ekstreme form, fordi vi ikke lige havde den største succes med den de sidste to sæsoner. Det er ligeledes håbløst at skrive, vi ikke længere har spillere til det koncept, vores ungdomsakademi er bygget op omkring dette setup. Vi har haft folk, der har bevist at de unge fra akademi kan komme op på førsteholdet og dominere fodboldverden, hvis man har nok tro på deres evner, overbevisning om at dette kan lade sig gøre, mod til at tør at tage chancer.

Hvis man tror, at det tog toptrænere 5 år. før de fandt et system der virkede mod Barca, gør man tykt grin med fodbold og de skarpe hjerner der er en del af pro fodbold. Jeg tror der gik maks 6 måneder, jeg vil endda gå med til en sæson, før trænerne vidste, hvordan man skulle spille Barca. At Barca stadig har været så dominerende over så lang en årrække skyldes netop at man aldrig afveg fra konceptet, at man havde en enorm tro på tingene, at man havde mod til at ville tage chancer.

Jeg tror slet ikke på begreber som forældede systemer, denne påstand er blevet modbevist så mange gange, at man efter min mening ikke skal gøre brug af den mere. Alle systemer er uendelige, det kræver blot folk, der har nok kreativitet til at ville føre det ud i livet, selvtillid nok til at tage chancen og evner nok til at manipulere folk til at tro, det er den eneste vej.

Jeg er desuden heller ikke enig i, at vi trillede bolden foran eget felt i 70% af tiden, Barca har, ligeså længe jeg har været fan (det er rigtig mange år efterhånden) spillet underholdende, flot og æstetisk fodbold, rig på flotte angreb, lækre kombinationer og smukke mål. Dette opnår man ikke, hvis man bare står og triller bolden foran eget felt 70% af tiden.

Det er også decideret forkert at sige, at Tata er den eneste der bringer forandring. Han bringer måske den form for forandringer, som du efterlyser og gerne vil se, men folk som Cruyff, Guardiola, Rexach og endda Tito bl.a (selvom de sidste to desværre var i klubben i alt for kort tid), udviklede holdet, systemet og bragte forandringer. Masser af forandringer endda. Disse forandringer var dog ikke ligeså radikale som dem, Tata blandt andet er ved at indføre.

Lad mig understrege det endnu engang. Det er fair nok, at skrive man er glad for Tata. Det bestemmer man jo selv. Det er fair nok, hvis folk er ret så ligeglade med, at vores målmand bare losser bolden for at få den væk, istedet for at lave den svære og modig aflevering. Nogle mener måske endda, at det er det klogeste at gøre. Fair nok, fred være med det. Det er dog ikke for min smag. Jeg finder det derfor ufortåeligt, at man farer i flint over folk, der stiller spørgsmålstegn ved Tata, eller affærdiger et helt koncept, kalder det for værende forældet, ubrugelig og læst og låst af modstanderen. Det er ikke så kreativt efter min mening.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Hvem siger at man taber de store kampe, ved at følge den model som du kalder "Pep modellen"? Eller er det noget du bare har bestemt, og du vil simpelthen ikke høre tale om, at vi rent faktisk vandt størstedelen af de store kampe med "Pep modellen" g var dominerende som aldrig set før. Vi var dominerende i en grad at folk begyndte at snakke om, historiens bedste klubhold.

Jeg er slet ikke enig i, at vi ikke kan spille sådan som vi har gjort. At det ikke længere er umuligt, betragtes jeg som det rene vås. Det kræver bare en træner som har mod, tro, fantasi og kapicitet nok til, at turde gør det. Det kræver en træner, der kan "manipulere" sine spillere til at spille på denne måde.

Hvem siger at vi ikke har de spillere, der skal til, for at spille tiki-taka som det skal? Jeg vil vædde med, at folk ikke havde troet, fodbold kunne spilles sådan som Barca og Pep spillede, indtil Pep kom til klubben. Husk at han overtog mange spillere som spillede markant anderledes under Rijkaard, men han havde tro på og vision om at gøre noget ekstraordinært. Med andre ord, det handler mest af alt om selve træneren. For en god ordens skyld, Tata behøver ikke at spille præcis på samme måde som Pep, det kan han simpelthen ikke. Han har ikke den kapicitet, det er også fair nok.

Jeg som fan, har dog svært ved at acceptere, at jeg nu skal være vidne til, at vores forsvar bare losser bolden væk, uden nogen adresse. Jeg er ikke en fan af, at Barca skal trænes af en mand, som med glæde vælger at spille på modstanderens præmisser. Jeg er ikke fan af, at Barca har en træner, som har det ok med, at hans målmand losser ca. 20 bolde i løbet af en kamp, uden nogen adresse, med det eneste formål at flytte bolden længere op, men samtidig bare smide bolden fra sig. Jeg kan blive ved. Det er ikke sådan jeg kender Barca, det var ikke det der gjorde at jeg begyndte at holde med klubben i sin tid.

Du kan så sige, at han tilføjer det ene og det andet, hvilket du siger som positivt. Det er som sådan også ok, for dig er måske andre ting vigtigere end de punkter jeg ridser op. Jeg forstår det. Det er dog ikke ude af den blå luft, at jeg skriver som jeg gør. Det er ting som sker under Tata, som jeg finder negativt, uanset hvor mange trofæer vi vinder, jeg har dog forståelse for at du og din ligesindede finder det positivt.

Det virker for mig som om, du slet ikke vil acceptere kritik af Tata. Man skal vente, gør man ikke det, maler man fanden på væggen. Du stiller kriterier op omkring, hvornår det er ok at kritisere Barcas træner eller spil, hvordan man skal gøre det. Det har jeg svært ved at acceptere. Du virker også 100% overbevist om, at Barca ikke kan spille den form for fodbold, som jeg efterlyser. Det mener jeg sagtens de kan, men vi har træner der har en lidt anderledes filosofi. Med fare for at gentage mig selv, den filosofi og måden vores træner fortolker fodbold på, er ikke min kop te. Er du glad for det, fred være med det. Du må rose ham ligeså meget du vil. Jeg vil dog have lov til at stille spørgsmålstegn ved hans filosofi, koncept og stil, især fordi jeg har argumenter til at bakke det op.

Det kan godt være, at folk ikke gider at se på nogle kritik punkter efter sejren over rivalen, jeg har det ikke sådan. Dette er et diskussion forum, hvis jeg ser ting som jeg synes er negative, vil jeg skrive om det. Hvis jeg ser ting, som jeg synes er positive, vil jeg rose det (hvilket jeg også har gjort).
Ok jeg starter fra en ende af.

Pep modellen var noget utroligt. Det var en kombination af en træner med den rigtige ide, det rigtige system, de rigtige spillere og det rigtige tidspunkt. Jeg tror ikke det kommer til at ske igen. Og jeg tror ikke bare at klubben kan hente en træner der kan gøre det samme. Hvorfor? Fordi der ikke er andre. Hvis der var så var han blevet ansat. Pep var ikke bare en træner og pep modellen var ikke bare et system. Det var en perfekt kombination af flere ting og jeg er 99% sikker på at det ikke kan gentages. Og man kunne allerede se i slutningen af peps tid at det var ved at være slut.

Du giver Tata meget af skylden for hvorfor vi ikke spiller som under pep. Men tror du ikke at tata ville det hvis han kunne? Det tror jeg. Hvem vil ikke gerne vinde alt mens man spiller det bedste og mest dominerende fodbold på jorden? Men han har den trup han har og her har vi en ældre xavi og puyol, en halvskadet messi, en iniesta som ikke har spillet optimalt i over et år, ingen abidal osv. Der er sket mange ting i truppen og man genskaber ikke bare pep modellen med de spillere. Det prøvede tito på og det gik ikke godt (i cl).

At du som fan har svært ved at acceptere at vi ikke spiller som under pep er ok. Jeg synes det er lidt forkælet. For mig kommer vi nok aldrig til at spille på den måde igen. Hvorfor? Som jeg tidligere har været inde på så er vores spillere et andet sted nu. Ud over det så kender ALLE hold vores taktik. De ved hvordan de skal lukke ned for os. Og derfor SKAL vi have tilført noget nyt og det er tata ved.

For mig er barca filosofien ikke kun måden hvorpå pep spillede. Det er offensiv fodbold med massere af mål. Hellere vinde 4-3 end 1-0. Og det kan ske på mange måder. Ikke kun i form af pep modellen.

Til sidst så kan jeg sagtens acceptere kritik af tata og har også efterhånden skrevet 50 gange at jeg ikke var glad for måden vi spillede på i dag. Jeg synes bare ikke man kan måle tata med pep da peps barca var det bedste nogensinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster