Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Hvis City snupper Casillas, kunne jeg godt se Hart skifte til Arsenal.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

zqa skrev:Det ville være det mest sindssyge skifte nogensinde. Ancelotti og Florentino Perez ville blive stenet i Madrid's gader hvis de solgte ham til Barcelona.
Hvornår udløber hans kontrakt? Kender man til klausuler? Det kunne fandme være fedt. :D

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Casillas må have meget at sige i omklædningsrummet, siden trænerne ikke ønsker ham på holdet. Casillas er ingen ørn i luftspillet, men det er D. Lopez hellere ikke(trods de 196 centimeter). Mod Betis så man dette og har man set Sevillas kampe og Villareals, så ville man vide, at han heller ikke var særlig god i luftspillet, når man tager hans højde og fysik med. Casillas er en bedre målmand end D. Lopez og jeg vedgår, at D. Lopez har gjort det godt i Real, så derfor skal han have chancen - indtil han dummer sig. Jeg kunne sagtens se Casillas i Barca og jeg lægger ikke for meget i, at han ikke ville have samme følelse for Barca-jobbet, men jeg tror bare ikke, at han har lyst til at skifte til Barca og ødelægge sit renomme.



Han skal væk, hvis Ancelotti er fast besluttet på, at han ikke vil benytte sig af ham. Arsenal er ikke den rette klub for ham, imo. Hvis City vil have ham, så kunne det være interessant(kun pga. at de kan være med i mesterskabskampen m.m., hvilket Arsenal ikke kan og har større økonomisk rådighed end Arsenal), men de har Hart, så kan ikke se det for mig. Desuden ville jeg ikke råde ham, at tage til PL, da han er rimelig svag i luftspillet, som sagt. Han ville blive udstillet.
Senest rettet af Kubala tirs aug 27, 2013 4:45 pm, rettet i alt 1 gang.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Casillas skal sgu ikke til engelsk fodbold. Han vil få svære vilkår, når 80 procent af målmandsspillet foregår i luften mod kæmpe brød som Vidic, Ivanovic, Shawcross, Kompany, Fellaini og jeg kunne blive ved.

Jeg ved godt, det er en degradering af niveauet, men hvis jeg var ham, ville jeg tage til AC Milan. I Spanien er der kun Barca, han kan spille for, som konkurrerer på samme niveau, men det sker aldrig.

I Italien er der kun Juventus, som er af høj klasse, men her sidder Kong Buffon uden problemer på den trone. I England slår han ikke De Gea, Cech og Hugo Lloris af. City kunne han godt, da Joe Hart er fuldstændig gået i stå og er faldet meget i niveau, men igen: Det er engelsk fodbold:

Så er der i Arsenal, men igen. Det er en helt anden verden at stå i Premier League. Især når man med Casillas' beskedne højde på 182 ikke vil få et ben til jorden i den liga. Bare se på Michel Vorm i Swansea, hvor mange problemer han har i luftspillet og hvor mange mål Swansea indkasserede på dødbolde.

Shot-stopping og lignende vil Casillas ikke få problemer med hans vanvittige reflekser. Men beherskning af feltet ejer han ikke et gram af.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Slap nu af med alt det snak om de høje bolde i pl osv. Selvfølgelig vil en af verdens bedste målmænd kunne spille i PL. Der ville måske gå nogle mål ind på dødbolde men han ville så kunne lave nogle vilde refleks redninger. Det er sgu ikke fordi PL er det forjættede land når det kommer til målmænd...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Jamial skrev:
Quaresma skrev:
"Diego López is Real's starting keeper whilst Casillas remains on the subs' bench." - Carlo Ancelotti
Farvel til Casillas.
Goddag til Casillas? ;)
Det ville være vel nærmest være årtiets transfer. Problemet er bare, at vi først mangler en førstemålmand næste sommer, mens Casillas formentlig gerne vil afsted så hurtigt som muligt.

# 23, lol we get it. For at spille i Premier League skal man være to meter høj og mindst dobbelt så bred. Det var den samme smøre, dengang de spanske teknikere begyndte at se mod England, og vi ved alle, hvordan det endte.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

# 23 skrev:Casillas skal sgu ikke til engelsk fodbold. Han vil få svære vilkår, når 80 procent af målmandsspillet foregår i luften mod kæmpe brød som Vidic, Ivanovic, Shawcross, Kompany, Fellaini og jeg kunne blive ved.

Jeg ved godt, det er en degradering af niveauet, men hvis jeg var ham, ville jeg tage til AC Milan. I Spanien er der kun Barca, han kan spille for, som konkurrerer på samme niveau, men det sker aldrig.

I Italien er der kun Juventus, som er af høj klasse, men her sidder Kong Buffon uden problemer på den trone. I England slår han ikke De Gea, Cech og Hugo Lloris af. City kunne han godt, da Joe Hart er fuldstændig gået i stå og er faldet meget i niveau, men igen: Det er engelsk fodbold:

Så er der i Arsenal, men igen. Det er en helt anden verden at stå i Premier League. Især når man med Casillas' beskedne højde på 182 ikke vil få et ben til jorden i den liga. Bare se på Michel Vorm i Swansea, hvor mange problemer han har i luftspillet og hvor mange mål Swansea indkasserede på dødbolde.

Shot-stopping og lignende vil Casillas ikke få problemer med hans vanvittige reflekser. Men beherskning af feltet ejer han ikke et gram af.
Tænker du seriøst inden du formulerer sådan et indlæg, eller trykker du bare på PL bullshit knappen?
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Desuden ville jeg ikke råde ham, at tage til PL, da han er rimelig svag i luftspillet, som sagt. Han ville blive udstillet.

Jeg vil lige forklare, hvad jeg mente med dette. Jeg mener, at Casillas er en fremragende målmand, men han er ikke særlig stærk i luftspillet. Det betyder dog ikke, at han ikke kan spille i PL, men risikoen for, at blive udstillet i PL er større, da der er mere fokus på dødbolde end i La Liga. Grunden til at han ikke skal tage derovre er, at han har brug for, at vise sine styrker og vise omverdenen, at Mourinho og Ancelotti tager fejl. Hvis han tager til PL og han laver fejl på netop dette område, så vil alle være efter ham, og det har han ikke brug for. Han har brug for ro, og for at brillere igen, så han kan gøre sine kritikere tavse. Kig bare på de Gea og hvor meget han skulle lægge øre til. Jeg er også sikker på, at han med tiden kan lære dette aspekt af målmandsspillet, ligesom de Gea langsomt er ved, at gøre. Lige nu har han brug for stabilitet - for der er et VM rundt om hjørnet og han er blevet sat af, så han skal vinde pladsen tilbage fra Valdes, som bare bliver bedre og bedre og samtidig spiller for en af verdens bedste klubhold. Derfor synes jeg ikke, at han skal tage til en PL-klub, men det er ikke sådan, at han slet ikke ville kunne spille i PL.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Casillas er lysår foran De Gea. Læg dertil at Casillas da altid har gjort det godt på sit landshold, som altså har mødt mange holde der spiller på dødbolde.
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Real Madrid har længe været svage på indlæg og dødbolde. Det er altså ingen stor opdagelse. Hverken Schuster, Pellegrini eller Mourinho kunne finde ud af at fikse det problem. F.eks. havde Real Madrid sidste sæson umiddelbart før Casillas blev bænket lukket 7 ud af 17 mål ind på dødbolde. Det er bestemt ikke utænkeligt, at en del af skylden skal tilskrives Casillas. Det er jo ikke ligefrem fordi han er dominerende i luften.

Der har for øvrigt heller ikke været lysår mellem Casillas og de Gea i det seneste års tid. Når Casillas er bedst, er han helt fænomenal, måske en af de bedste på stregen, jeg nogensinde har set. Men i det seneste års tid har Casillas jo ikke engang været Real Madrids bedste målmand, mens de Gea har været Premier Leagues bedste.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Men han er stadig svag på dette område. Det er også rigtigt, at Casillas er en bedre målmand end de Gea, dog ikke lysår bedre, men bare bedre. Jeg mener bare, at det ville være dumt, at skifte til PL, men jeg er også sikker på, at han med tiden ville være blandt de bedste målmænd i PL.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:Real Madrid har længe været svage på indlæg og dødbolde. Det er altså ingen stor opdagelse. Hverken Schuster, Pellegrini eller Mourinho kunne finde ud af at fikse det problem. F.eks. havde Real Madrid sidste sæson umiddelbart før Casillas blev bænket lukket 7 ud af 17 mål ind på dødbolde. Det er bestemt ikke utænkeligt, at en del af skylden skal tilskrives Casillas. Det er jo ikke ligefrem fordi han er dominerende i luften.

Der har for øvrigt heller ikke været lysår mellem Casillas og de Gea i det seneste års tid. Når Casillas er bedst, er han helt fænomenal, måske en af de bedste på stregen, jeg nogensinde har set. Men i det seneste års tid har Casillas jo ikke engang været Real Madrids bedste målmand, mens de Gea har været Premier Leagues bedste.
Uenig.

Casillas blev bænket pga Mourinhos bitterhed. Lopez greb da. Han chancen. Men at sige Casillas ikke er Reals bedste målmand, er ren idioti. Fuldstændig og aldeles det vildeste pladder jeg har hørt herinde.

Beklager tonen
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Casillas i topform er naturligvis bedre end Lopez (og de Gea), men sidste sæson var han jo netop ikke i topform. F.eks. lavede Lopez flere redninger (53 mod 32) og clearede flere indlæg (36 mod 27) i færre kampe. Lopez havde også en højere succesrate hvad andgår redninger (73% mod 66%) og indlæg (97% mod 83%). Han tabte også færre indlæg (1 mod 3) og greb bolde flere i stedet for at bokse dem væk.

Casillas kan selvfølgelig sagtens slå Lopez af holdet igen, men så skal han altså præstere bedre end sidste sæson.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Casillas har de seneste 2 sæsoner vist svingende niveau, og er da absolut ikke den samme frygtindgydende målmand som han var tidligere. Droppede mere og var usikker...
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

D. Lopez har været bedre end Casillas og især hvis man kigger på statistikken. Casillas viste svaghedstegn allerede i rekord sæsonen, altså 2011/2012 sæsonen. Når Casillas er i sit es, så er han både bedre end D. Lopez og de Gea, men han er stadig ikke lysår foran de Gea, selvom han skulle være i sit es. David de Gea var jo en af PLs bedste sidste sæson, så helt håbløs er han da ikke, men det er svært at sammenligne Casillas med de Gea, da de ikke spiller i samme liga.








http://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/pit ... 09217.html


de Gea: http://therepublikofmancunia.com/wp-con ... eepers.png

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster