FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:Hayward eller Gayward som Blau kalder ham, er generelt lidt latterlig, det er jeg enig i. Hvad kan man ellers forvente af en real fan ;-) .

Jeg synes dog godt man kan kalde Real favoritter, selvom vi blev mestre sidste sæson.
Jeg kan ikke se hvordan Madrid skulle være favoritter:

Higuain er røget og Alonso er blevet opereret for en kompleks skade. Hvem skal lave målene når CR og eller Benz ikke spiller? Di Maria og Özil er gode men decideret målscorer er de ikke - Morata og Jese er stadig ukendte kort på dette niveau. Hvis jeg var dem ville jeg købe Suarez, han passer til deres ry ;) og så tager han ansvar i angrebet.

Så er der en række talenter som skal til at vise deres værd i en storklub. Isco er mest lovende, men det bliver næppe en sæson hvor han kommer til at markere sig i som en af verdens bedste, pga hans unge alder - vildt nok hvis han gør.

Hos Barca mangler vi en centerforsvarer (selvom vi dog har Pique, Puyi, Masch og Bartra), men noget kunne også tyde på at problemet var mere taktisk end truprelateret - hvis jeg læser Martino og spillerne korrekt.

Offensiven ser vanvittig ud og midtbanen skal nok klare den (Busi, Song, Xavi, Ini, Fab og Roberto). Hvis Messi, Alexis, Neymar og Pedro er i form kan jeg ikke se noget bedre angreb i verden, samme gælder midtbanen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

rummenigge skrev:Offensiven ser vanvittig ud og midtbanen skal nok klare den (Busi, Song, Xavi, Ini, Fab og Roberto). Hvis Messi, Alexis, Neymar og Pedro er i form kan jeg ikke se noget bedre angreb i verden, samme gælder midtbanen.
De er i hvert fald startet stærkt, de offensive spillere. Pedro ligner den gode gamle Pedro, Alexis ligner en der har taget fat hvor han slap i sidste sæson og Messi er bare Messi. Hvis Neymar bliver spillet hurtigt ind bliver han formentlig også et stort plus allerede i denne sæson. Plus jokeren Tello. Det bliver fucking mental hvis de alle spiller op til deres bedste. Tør knapt nok tænke på det!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

Der er dog også et psykisk problem i Barca, synes jeg, og det er (ud fra sidste sæson), at spillerne mister troen på egne evner til at score, når Messi ikke er der. Jeg ved godt, at ethvert hold ville blive 50 procent handicappet, hvis de havde Messi, og han ikke var med, men i de tætte kampe i sidste sæson, inden I sikrede mesterskabet, og presset var forsvundet og hvor I vandt 5-0 uden Messi, var det som om, at Alexis, Pedro, Villa og andre fuldstændig havde glemt at vide, hvad et mål var, og hvordan man kom frem til chancer. Ligeledes var kreativiten og evnerne til at skabe chancer fuldstændig forsvundet.

Det skal Martino arbejde med. At holdet er mere end Messi, og en kamp uden ham også kan vindes. Formår han det helt konkret samt indføre det tidligere normer med meget aggressivt og hurtigt genpres, så er det kun Bayern, der vil stå i vejen for Barca til at generobre Europa igen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

# 23 skrev:Der er dog også et psykisk problem i Barca, synes jeg, og det er (ud fra sidste sæson), at spillerne mister troen på egne evner til at score, når Messi ikke er der. Jeg ved godt, at ethvert hold ville blive 50 procent handicappet, hvis de havde Messi, og han ikke var med, men i de tætte kampe i sidste sæson, inden I sikrede mesterskabet, og presset var forsvundet og hvor I vandt 5-0 uden Messi, var det som om, at Alexis, Pedro, Villa og andre fuldstændig havde glemt at vide, hvad et mål var, og hvordan man kom frem til chancer. Ligeledes var kreativiten og evnerne til at skabe chancer fuldstændig forsvundet.

Det skal Martino arbejde med. At holdet er mere end Messi, og en kamp uden ham også kan vindes. Formår han det helt konkret samt indføre det tidligere normer med meget aggressivt og hurtigt genpres, så er det kun Bayern, der vil stå i vejen for Barca til at generobre Europa igen.
+ Danny Welbeck.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:Der er dog også et psykisk problem i Barca, synes jeg, og det er (ud fra sidste sæson), at spillerne mister troen på egne evner til at score, når Messi ikke er der. Jeg ved godt, at ethvert hold ville blive 50 procent handicappet, hvis de havde Messi, og han ikke var med, men i de tætte kampe i sidste sæson, inden I sikrede mesterskabet, og presset var forsvundet og hvor I vandt 5-0 uden Messi, var det som om, at Alexis, Pedro, Villa og andre fuldstændig havde glemt at vide, hvad et mål var, og hvordan man kom frem til chancer. Ligeledes var kreativiten og evnerne til at skabe chancer fuldstændig forsvundet.

Det skal Martino arbejde med. At holdet er mere end Messi, og en kamp uden ham også kan vindes. Formår han det helt konkret samt indføre det tidligere normer med meget aggressivt og hurtigt genpres, så er det kun Bayern, der vil stå i vejen for Barca til at generobre Europa igen.
Du har ret i at vores angribere foruden Messi ikke leverede og det var blandt andet årsagen til at vi ikke havde det sidste i de største kampe.

Pedro, Villa og Alexis sugede ved crunch time i sidste sæson, men jeg tror også det har noget at gøre med at når det ikke kører for holdet, så gør man sig selv afhængig af individualisme og her er Messi langt foran Villam, Pedro og Alexis anno 2012.

Det er indlysende at holdpræstationen (dvs præcision, aggressiviteten og hurtigheden) skal et par nøk op fra sidste sæson, så vil målene fra de andre angribere forhåbentlig også komme. Det er startet godt i hvert fald.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

rummenigge skrev:
# 23 skrev:Der er dog også et psykisk problem i Barca, synes jeg, og det er (ud fra sidste sæson), at spillerne mister troen på egne evner til at score, når Messi ikke er der. Jeg ved godt, at ethvert hold ville blive 50 procent handicappet, hvis de havde Messi, og han ikke var med, men i de tætte kampe i sidste sæson, inden I sikrede mesterskabet, og presset var forsvundet og hvor I vandt 5-0 uden Messi, var det som om, at Alexis, Pedro, Villa og andre fuldstændig havde glemt at vide, hvad et mål var, og hvordan man kom frem til chancer. Ligeledes var kreativiten og evnerne til at skabe chancer fuldstændig forsvundet.

Det skal Martino arbejde med. At holdet er mere end Messi, og en kamp uden ham også kan vindes. Formår han det helt konkret samt indføre det tidligere normer med meget aggressivt og hurtigt genpres, så er det kun Bayern, der vil stå i vejen for Barca til at generobre Europa igen.
Du har ret i at vores angribere foruden Messi ikke leverede og det var blandt andet årsagen til at vi ikke havde det sidste i de største kampe.

Pedro, Villa og Alexis sugede ved crunch time i sidste sæson, men jeg tror også det har noget at gøre med at når det ikke kører for holdet, så gør man sig selv afhængig af individualisme og her er Messi langt foran Villam, Pedro og Alexis anno 2012.

Det er indlysende at holdpræstationen (dvs præcision, aggressiviteten og hurtigheden) skal et par nøk op fra sidste sæson, så vil målene fra de andre angribere forhåbentlig også komme. Det er startet godt i hvert fald.
Sugede ligefrem? ;) Så havde de sgu set sådan her ud:

phpBB [video]
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.mundodeportivo.com/20130822/ ... 30288.html

Unge spillere som der åbenbart bliver holdt øje med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Er der nogen her, som ved, om træningen i Barça foregår på spansk eller catalansk? :smile:

sonnybarca

Re: FC Barcelona

Indlæg af sonnybarca »

Med sidste års sæsonafslutning og sæsonstarten i år, mener jeg at vi kan konkludere følgende:

1. Fabregas skal spille længere tilbage på banen og med en rigtig angriber foran sig.

2. Xavi viser i den grad mangler på hans tidligere kølighed, frækhed og dynamik. Han satser ikke rigtig længere. Jeg tror desværre at dette bliver året, hvor vores allesammens Xaxi bliver for gammel og hans position på holdet diskutabel.

3. Alexis skal have styr på sin balance, men udover det, viser han rigtig gode takter. Jeg er ikke i tvivl om, at Alexis for alvor slår igennem i år.

4. Pique kunne jeg skrive meget om. Men jeg mener faktisk at det er på tide, at også Pique's fremtid på holdet, bliver diskuteret. Som jeg ser det, er han de sidste 2 år, gradvist faldet mere og mere i niveau. Måske man skulle kigge efter 2 CB's, (en ung og en mere erfaren) i løbet af denne sæson? Jeg forstår i hvert fald ikke, hvorfor han fra ledelsens og trænerstabens side, virker så fredet.

5. Adriano er slet ikke så ringe et alternativ til Alba/Alves. Han skal simpelthen bare gøre mere for at undgå de forbandede skader.

6. Neymar bliver fantastisk for os. Han har mange af de samme egenskaber som Messi, men er alligevel en hel anden spiller. Især Neymar's målfarlighed falder på et tørt sted. Bliver mega spændende at følge ham!

7. Song virker simpelthen så sløv og anonym. Busquets er ham overlegen på alle punkter på den DM. Song bidrager ikke rigtig med noget, udover at være en nødløsning, som jeg ser det. En Mascherano på samme position, ville give midtbanen mere styrke og aggressivitet - altså et alternativ. Song er bare en mindre god udgave af Busquets.

8. Mascherano er startet rigtig godt på CB'en. Men jeg gruer for de hjeneblødninger og satsninger der venter i sæsonens vigtige kampe. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se ham mere på midtbanen i år. Der har han altid spillere bag sig, til at rydde op når hans aggressive bolderobringer ikke lykkedes. Det mener jeg i øvrigt altid at hans spillestil har afspejlet.

9. Montoya/Bartra/Sergi Roberto. Dani Alves bliver ikke yngre, man har endnu ikke købt en central forsvarsspiller og Xavi viser svaghedstegn + man lod Thiago gå. Satser man på disse unge gutter? Jeg ser dem meget gerne få masser af spilletid denne sæson. Hvis ikke vi satser noget, så vinder vi heller ikke noget på den front. Unge spillere skal have kampe!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Ny reklame
phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Fed reklame. 1:01 er højdepunktet :cool:
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Haha, Puyi...
Allez...

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Valdééés »

Haha, for fedt
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster