18/8 FC Barcelona - Levante

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af emo »

Jeg påstår intet, jeg undres og siger at det så sådan ud. Du kan sagtens have en stor boldbesiddelse af andre veje end at spille den rundt på midten, kun.

Det jeg tænker på er, at jeg manglede lidt spil på midten mellem Xavi, Cesc, Busqets, men også en Alves som rykkede med frem. Synes at vi meget hurtigt via få aflv. var fremme ved fronten. Dette er en super evne at have, men det skal ikke kun være den som dominerer en kamp, der skal veksles, da jeg personligt er fan at se på den bold rulle rundt mellem positionerne, at der bliver kælet for den, og at man driver en modstander til vanvid. Men tror nok at Levante var ude af sig selv, alligevel.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:Jeg påstår intet, jeg undres og siger at det så sådan ud. Du kan sagtens have en stor boldbesiddelse af andre veje end at spille den rundt på midten, kun.

Det jeg tænker på er, at jeg manglede lidt spil på midten mellem Xavi, Cesc, Busqets, men også en Alves som rykkede med frem. Synes at vi meget hurtigt via få aflv. var fremme ved fronten. Dette er en super evne at have, men det skal ikke kun være den som dominerer en kamp, der skal veksles, da jeg personligt er fan at se på den bold rulle rundt mellem positionerne, at der bliver kælet for den, og at man driver en modstander til vanvid. Men tror nok at Levante var ude af sig selv, alligevel.
Lol, når du skriver, "De kom bare lige pludseligt ud af det blå.", er det en påstand. Kan du evt. uddybe?
Hvis vi havde boldbesiddelse, men ikke spillede den rundt, betyder det vel, at vi i 75% af kampen udgjorde en konstant, reel måltrussel. Det er ikke ligefrem min opfattelse af begivenhederne, men såfremt det virkelig forholdt sig sådan; hvad i alverden er så problemet?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af emo »

Lige ud af det blå, skal ikke forstås som bolden dumpede ned for foden af vores angribere og de så bare scorede. Det skal forstås på den måde, at de fleste af vores mål kom ret hurtigt, ret direkte, og med få boldberøringer. Det jeg prøver at skrive er at jeg ikke så meget af vores "ja kald det det langsomme spil med 60min Xavi boldkæleri". Altså, der var få gange at vi bare kørte den rundt uden decideret at ville angribe, kant til kant, kant til midt, til back, til midt, Messi ned dybt holde på den, spille den rundt, osv. Vi havde ikke de der 20-30-40 boldberøringer før vi angreb.

Det er ikke decideret en kritik, det er blot noget jeg kan lide ved vores tidl. spil, og det er noget jeg håber at vi stadig holder på. Og ja, mange brokkede sig over at vi bare kørte den rundt før i tiden, og det havde jeg ikke de store problemer med, da jeg nyder at se den del af spillet.

Igen, ingen påstande, blot undren, lol okay!?
Allez...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Bager »

Jeg kan li inddirekte spil lige så meget som den næste barca-fan, men når der ikke er noget end-product, så kan det jo være ligemeget. Selv Guardiola er mere end klar over dette. Han gjorde også meget for at vi skulle søge chancer istedet for at køre bolden rundt i uendelige trekanter. Når du skriver, emo, at målene opstod ud af det blå, så handler der vel mere om at der sker ofte et voldsomt temposkift i vores spil frem for at tingene opstår tilfældigt. Igår var det bedste angrebsfodbold jeg har set længe fra vores side. At vi spiller relativt direkte har også en forkert klang i mine ører. Direkte spil er noget man forbinder med engelsk kontrabold, hvor vi angriber hurtigt. Og når vi har gjort det, så iværksætter vi et gedigent genpres, som gør vi erobrer bolden med det samme. Herefter kan vi angribe igen. At vi skaber chancer hurtigt er bare positivt fordi vi erobrer den også tilbage hurtigt. Det er jo sådan vi spiller, og sådan vi bør spille.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af emo »

Bager skrev:Når du skriver, emo, at målene opstod ud af det blå, så handler der vel mere om at der sker ofte et voldsomt temposkift i vores spil frem for at tingene opstår tilfældigt.
Netop det, jeg mener. Det lignede ikke et opbyggende angreb, det eksploderede bare lige pludseligt. Det er igen som jeg nævner ikke kritik fra min side, og jeg skriver også at det så sådan ud for mig på tv. Men måske nogle tal ville afvise at vi spillede "for" direkte.

Jeg så klare forbedringer i går end fra den sidste halvdel af Titos sæson, og to hvis ikke tre af vores mål kommer direkte af det høje genpres vi ligger.

Jeg vil bare nødigt se os spille 1-2-3 angreb, 1-2-3, angreb. Vil gerne se os trække tempoet ud af spillet i visse situationer, vil gerne se os tirre modstanderen ved at køre den rundt i længere periode. Men jeg er sikker på at det nok skal komme når modstanderen er af en bedre kaliber, og når vi lige har etableret os. Alt i alt var det vigtigste for Tata at komme i gang med en sejr, gerne en stor en, og for at vise os fans, at vi stadig kan.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:En ting jeg dog kunne tænke mig at se er stats på Xavi. Hvor mange aflv. havde han i kampen, dette kunne måske opklare lidt om vi virkelig var direkte, eller det bare så sådan ud. Blau, stat?
101 afleveringer, hvoraf de 96% fandt en medspiller. Det er ikke voldsomt mange for en spiller som Xavi, der mange gange har været oppe over 120 afleveringer i en enkelt kamp, men det er heller ikke lidt, tværtimod så ses det også nu og da at Xavi har under 90 afleveringer i en enkelt kamp. Det jeg synes er interessant, er antallet af stikninger i dybden vi forsøgte os med og gennemførte, altså bolde der direkte penetrerer modstandernes forsvarslinje. Det tyder på at der blive arbejdet en del med løb bag om forsvaret, især fra Pedro, Alexis og Cesc. Som vi så ved 1-0 målet, tror jeg vi kommer til at forsøge at spille på tredjemanden utroligt ofte i denne sæson.

Generelt tror jeg at Cesc kommer til at spille en hovedrolle. Han er bedre vant til det vertikale spil end spillere som Xavi og Iniesta, og mens jeg tror vi fortsat vil forsøge at holde på bolden i lange perioder, tror jeg samtidig at Tata gerne vil have hurtigt flydende angrebsspil, der involverer en del vertikale bolde, hvilket netop antallet af stikninger i dybden i gårsdagens kamp vidner om. Cesc alene havde 3 vellykkede af disse, ud af 3 mulige, mens Messi havde 2 ud af 3, Xavi havde 2 ud af 2 og Alexis havde 1 ud af 2.

Om vi spillede for direkte ved jeg nu ikke. Jeg synes at balancen mellem det horisontale og det vertikale spil var rigtig god. Eksplosionerne kom på de helt rigtige tidspunkter og vores spil på tredjemanden var som sagt dødbringende i flere situationer. Statistikken indikerer heller ikke på nogen måde, at vi var for overilede og for ivrige i vores boldomgang, tværtimod så tabte vi faktisk må bolde som resultat af dårlig boldbehandling. Som sagt synes jeg faktisk at balancen mellem at være chancesøgende og at være boldbesiddende var rigtig, rigtig god.

Det mest iøjnefaldende fra i går, er naturligvis genpresset. Især Mascherano var aldeles fremragende med 12 bolderobringer i alt. Adriano og Busquets havde 5 hver, mens Messi interessant nok havde 3. Genpresset var struktureret, kollektivt og aggressivt så det lover utroligt godt, taget i betragtning af hvor kort tid Tata trods alt har været ved roret.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af emo »

Ja, fandt selv ind på whoscored, og var fint overrasket over tallene. Synes bare ikke st det så sådan ud på tv. Men det er så hvad det er.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:
101 afleveringer, hvoraf de 96% fandt en medspiller. Det er ikke voldsomt mange for en spiller som Xavi, der mange gange har været oppe over 120 afleveringer i en enkelt kamp, men det er heller ikke lidt, tværtimod så ses det også nu og da at Xavi har under 90 afleveringer i en enkelt kamp. Det jeg synes er interessant, er antallet af stikninger i dybden vi forsøgte os med og gennemførte, altså bolde der direkte penetrerer modstandernes forsvarslinje. Det tyder på at der blive arbejdet en del med løb bag om forsvaret, især fra Pedro, Alexis og Cesc. Som vi så ved 1-0 målet, tror jeg vi kommer til at forsøge at spille på tredjemanden utroligt ofte i denne sæson.

Generelt tror jeg at Cesc kommer til at spille en hovedrolle. Han er bedre vant til det vertikale spil end spillere som Xavi og Iniesta, og mens jeg tror vi fortsat vil forsøge at holde på bolden i lange perioder, tror jeg samtidig at Tata gerne vil have hurtigt flydende angrebsspil, der involverer en del vertikale bolde, hvilket netop antallet af stikninger i dybden i gårsdagens kamp vidner om. Cesc alene havde 3 vellykkede af disse, ud af 3 mulige, mens Messi havde 2 ud af 3, Xavi havde 2 ud af 2 og Alexis havde 1 ud af 2.

Om vi spillede for direkte ved jeg nu ikke. Jeg synes at balancen mellem det horisontale og det vertikale spil var rigtig god. Eksplosionerne kom på de helt rigtige tidspunkter og vores spil på tredjemanden var som sagt dødbringende i flere situationer. Statistikken indikerer heller ikke på nogen måde, at vi var for overilede og for ivrige i vores boldomgang, tværtimod så tabte vi faktisk må bolde som resultat af dårlig boldbehandling. Som sagt synes jeg faktisk at balancen mellem at være chancesøgende og at være boldbesiddende var rigtig, rigtig god.

Det mest iøjnefaldende fra i går, er naturligvis genpresset. Især Mascherano var aldeles fremragende med 12 bolderobringer i alt. Adriano og Busquets havde 5 hver, mens Messi interessant nok havde 3. Genpresset var struktureret, kollektivt og aggressivt så det lover utroligt godt, taget i betragtning af hvor kort tid Tata trods alt har været ved roret.
Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Skydefinten »

Masch var nemlig fremragende i går. Nu blev han godt nok ikke udfordret 1-1 så ofte, men flot kamp!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af JonasV »

Skydefinten skrev:Masch var nemlig fremragende i går. Nu blev han godt nok ikke udfordret 1-1 så ofte, men flot kamp!
Det var SÅ godt at se. Det niveau må han godt nok godt vælge som default til resten af sæsonen.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Bager »

Vi spillede sgu allesammen godt igår. Hell, selv Pique var god.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af emo »

Valle, 15 ud af 15 pasninger havde en modtager, selv hans lange udspark.

Virker til at de alle er en tand mere seriøse nu, og ikke slacker.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Heartbreaker »

Husker stadig, da Valdes havde flere vellykkede afleveringer end nogen Madrid spiller i 5-0 sejren.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Visca El Barca »

Nogen der ved hvorfor banen var i en lidt dårlig stand igår? Har man ikke skiftet græstæppet endnu?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Levante

Indlæg af emo »

Man skifter det om nogle dage, efter de har lagt varme i banen.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster