Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Jeg kan vende den om og sige at påstå at thiago smutter pga at han ikke fik tillid i 3 fuldstændige ligegyldige er ligeså søgt. En sæson er lang og hvis en spiller er utilfreds og vil væk så er det nok ikke 3 ligegyldige kampe i slutningen af sæsonen der gør udslaget. Det var nok mere kampene mod bayern osv hvor xavi ikke kørte på fuld styrke. Jeg vil give dig ret i at det var en fejl at han ikke spillede til sidst. Men kun fordi at det medførte at klausulen ikke blev lavet om. Tror stadig at thiago ville væk selvom han havde spillet de kampe. Det er der dog ingen der ved.

Jeg vil lige sige her til sidst at jeg som dig også er utilfreds med ledelsen. Det er imo den og thiago der er skurkene her. Jeg synes bare at folk lidt glemmer at det var thiago der udnyttede klausulen og smuttede. Det var hans valg alene og så er jeg ligeglad med om pep stod på den anden side og lokkede med et spændende bayern projekt. Thiago havde for mig at se alle muligheder for at blive en legende i sin barndomsklub og med lidt mere tålmodighed så havde han spillet fast om et par sæsonen. Hvorfor ikke blive og kæmpe bare fordi man ikke bliver anerkendt i en sæson hvor alt er gået galt i barca (sygdom osv) og overskuddet til at tage hånd om thiago måske ikke var der?

Jeg kan som sagt sagtens se at ledelsen er nogle kæmpe idioter i den her sag men jeg synes virkelig også at thiago er under alt kritik. Og så må man kalde mig romatikker osv men for mig skal det være en ære at spille i barca og når man spiller for barca så skal man kæmpe og gøre alt for at blive der. Præcis som vi ser en JDS gøre (kæmpe forskel i talent og derfor kan jds self ikke vælge de samme klubber som thiago).

Der er desværre ikke mere der kan gøres ved det nu. Sket er sket og tror at ledelsen/tata er ligeså kede af at de har mistet et så stort talent som thiago som vi er. Men så må vi håbe at de lærer af det.
Din Tito-love og antipati overfor Thiago gør det tydeligvis noget nær umuligt at overbevise dig, at det ikke forholder sig helt, som du bildt dig selv ind. Dit ivrige forsøg på at klynge dig til (efterhånden sønderskudte) småargumenter, siger dog alligevel, at du på et eller endet punkt godt er klar over, at du er på dybt vand. Hvad med at se en smule nuanceret på tingene?
Jeg går ud fra, at du til dét vil svare, at jeg heller ikke forholder mig tilnærmelsesvis objektivt, men forskellen er den, at jeg fuldt ud accepterer, at ingen har sat en pistol til Thiagos tændning, og tvunget ham til at forlade Barcelona, hvorimod du med fuldt overlæg forsøger at frasige Tito enhver form for ansvar. Jeg har derudover intet grudge mod Tito, som du tydeligvis har mod Thiago.

Du bliver nødt til at træde ud af din firkant og tænke videre end "Thiago valgte selv at forlade klubben, og derfor er kun han at blaime!" - Ja, men hvad mon ligger bag hans beslutning, Piquénbauer? Jeg vil efterhånden slutte mig til sonnybarca og erkende, at det er noget nær håbløst at diskutere med en, hvis argumenter er blevet skudt ned et utal af gange, men stadig ikke vil forholde sig til hvilke modargumenter, der bliver slynget imod ham.

Angående de tre sidste ligakampe misser du igen fuldstændigt pointen. Kampene er ikke blot et par ligegyldige opgør - de er billedet på hele Thiagos situation i Barça, og når han ikke engang bliver brugt der, hvad fortæller det ham så om hans udsigter i klubben? Han har nu selv - som forventet - antydet, at han muligvis stadig var at finde i klubben, såfremt Tata var blevet præsenteret par uger tidligere, og du mener stadig, at Tito er uden skyld?

Titos mandskabspleje har som sagt failet big time. Thiagos udtalelser kan ikke tolkes anerledes. Han har ikke gjort det, der skulle til for, at få Thiago til at føle sig værdsat, hvilket er en del af cheftrænerens opgaver. At han ikke ikke brugte Thiago i sæsonens sidste kampe fortæller blot, at Tito ikke engang gad overbevise Thiago om at blive i klubben.

At du pludselig begynder at tale om Titos sygdom som forklaringen på fiaskoen på den front, siger ligeledes en del. Nemlig at du rent faktisk fraviger fra din negligering af omstændighederne, og på et eller andet punkt, anerkender at trænerstaben ikke har håndteret situationen acceptabelt. Så det tager jeg bestemt som et lille gennembrud.

Du vil formodentlig endnu en gang hive dit, "han skulle have blevet og kæmpet i klubben"-argument frem, men det giver jeg intet for, eftersom vi begge ved, at det er umådeligt hult og uden egentlig substans.
'

Jesus! Der skrev du lige en stil ;-) Der er noget der tyder på at du ikke læser hvad jeg skriver. Skriver flere gange at jeg som dig sagtens at se at ledelsen har fejlet. Efter thiagos udtalelser kunne noget også tyde på at tito har fejlet. Det jeg er træt af er at man peger fingre af alle andre end thiago.

Desuden er jeg ikke en decideret tito lover. Men mener at han har fået slag for noget som jeg ikke mener han burde.

Men jeg er træt af at snakke om thiago. Du har ret i alt hvad du skriver Q! Jeg giver op!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1263
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af ladislau »

"Da jeg ville væk, gjorde klubben intet for at overbevise mig om det modsatte." Hvor kællinge krukket har man egentlig lov at være?

Basalt set, så brokker han sig over, at klubben ikke behandler ham som en den prepubertære teenage tøs, han reelt er.

Hvordan man uden skam i livet, lukker sådan en gang lort ud i verdensrummet, er mig i den grad en gåde. Nursing af talenter kan i proppe langt op im arse. De kommer jo åbenbart aldrig ud af deres bubble-wrap.

Uanset hvor swag og fremragende en boldspiller han bliver, så håber jeg aldrig nogensinde han kommer tilbage til klubben, med det tøse fornærmede vrøvl in mente.
Desværre er de to ledende fraktioner, så optaget af deres en barnagtige bitch fight, at de mest sansynlige scenarie, er at Laporta(når han kommer til fadet igen) laver en "Fabregas" og tøber pige-barnet tilbage for anseelig formue.
For de to tossers feud har jo slet slet slet ikke kostet klubben nok endnu.

Undskyld galdet, men man kan bare blive så træt...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Bølgerne går højt, fronterne er trukket. Det bliver spændende at se, hvad det resulterer i.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev:Derefter henviste han til Tello og sagde at Tello havde spillere foran ham og en lav klausul, men han valgte at blive og underskriver snart en kontrakt. Thiago ville videre, det er hans valg, det respekterer vi og håber han er succesfuld i Bayern.
Oversigten nedenfor viser at Tello fik færre kampe og færre minutter end Thiago, havde en endnu lavere frikøbsklausul, endda en hårdere udsigt til spilletid end Thiago, Neymar, Alexis, Pedro foran sig. Men han blev, fordi han ville blive, nuff said.

Så igen igen, det er ikke spilletiden han kan klage over, men nogle helt andre ting.
Billede
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Enig, men så er der nogle der helt sikkert vil sige, at Tello ikke har samme talent samt potentiale som Thiago.

Vi bliver ikke rigtig klogere, men nu er han her ikke. Surt men også en del af vores realitet, vi kan ikke rigtig ændre på det nu.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev:Enig, men så er der nogle der helt sikkert vil sige, at Tello ikke har samme talent samt potentiale som Thiago.
På papiret har han nok ikke, nej. Men i praksis har han vist mere end Thiago. Er bare overbevist at nogen/mange ville mene at Thiago fik langt mindre tid end Tello i den netop overståede sæson, hvilket ifølge oversigten ikke er sandt. Det var pointen.

Men skal da helt sikkert se ham i den tyske Super Cup her om nogle dage, mener at det er Søndag. Allez ...
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:
Visca El Barca skrev:Enig, men så er der nogle der helt sikkert vil sige, at Tello ikke har samme talent samt potentiale som Thiago.
På papiret har han nok ikke, nej. Men i praksis har han vist mere end Thiago. Er bare overbevist at nogen/mange ville mene at Thiago fik langt mindre tid end Tello i den netop overståede sæson, hvilket ifølge oversigten ikke er sandt. Det var pointen.

Men skal da helt sikkert se ham i den tyske Super Cup her om nogle dage, mener at det er Søndag. Allez ...
Var det ikke på lørdag? Manden falder nok igennem endnu engnag, som har for vane at gøre. Han spiller mere ustabilt end stabilt.

Så har jeg pisset Thiago fløje af!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Jo, i morgen... du har retz!
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Elbarca »

Thiago er den nye Giovanni Dos Santos. Tror ikke han bliver en større spiller end Gio og højst en ny lille Budha (De La Pena), der nok var den, der hidtil har været tættest på at være en ny Xavi. Han ender måske endda som sidstnævnte i Espanyol. Wait & see.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Dette er en længere artikel omhandlende Thiago og systemet i Barcelona som tvinger klubben til at rykke spillere op, selv hvis de ikke er helt klar.

Den er heftig at læse, lidt tung i det, men især afsnittet fra "Yet, Thiago is not a martyr!", synes jeg repræsentere et synspunkt som vi mange deler. Giv jer i kast med den hvis i har tid og interesse.
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Luis Enrique »

Elbarca skrev: Tror ikke han bliver en større spiller end Gio og højst en ny lille Budha (De La Pena), der nok var den, der hidtil har været tættest på at være en ny Xavi. Han ender måske endda som sidstnævnte i Espanyol. Wait & see.
de la Peña har nu næppe nogensinde været regnet som en "ny Xavi". Hans egentlige karriere hos klubben lå jo nogle år før Xavis (1995-98); 2000-01-udlejningen/comebacket blev jo en ren parentes, på trods af de store forventninger.

Det er helt kontrafaktisk, men de la Peña var et ret betydeligt talent, der ikke fik en fair behandling af klubben (i praksis van Gaal), og jeg tror hans karriere kunne være blevet ret anderledes, hvis han havde haft en Barca-træner, der havde vist ham mere tillid.

Nu vi er ved tro og det potentielt kontrafaktiske, tror jeg Thiago bliver en ret stor profil for Bayern München.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Elbarca »

Hvorfor tror du han røg videre? Pga en vis herre kaldet Xavi som man valgte at satse på. Det jeg mener med xavi er mere den rolle på vores hold, som han udfylder. De la pena var ikke helt uden skyld i at han aldrig fik det helt store gennembrud, for talentet var nok større end Thiagos. Han havde et iltert temperament og udviklede sig ikke helt som håbet eller forventet.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8343
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Michman »

Det er vel bare som Thiago siger "nu skal vi ikke hænge os i fortiden, jeg vil kun kigge fremad" Det samme må vi, den her sag har gjort mig lidt harm først på Thiago, nu på Barca. I mine øjne så mistede vi et stort talent. Men jeg tror og håber på at vi har flere gode talenter på vej. Held og lykke til Thiago..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af abx »

Thiago vender tilbage inden for 3 år . Mark my words
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Luis Enrique »

Elbarca skrev:Hvorfor tror du han røg videre? Pga en vis herre kaldet Xavi som man valgte at satse på.
Det er lidt en strid om profetens skæg, men jeg tror ikke salget af de la Peña var motiveret af en plan om at satse på Xavi. Xavi havde ikke spillet en ligakamp for førsteholdet, da de la Peña blev solgt i sommeren 1998.

På det tidspunkt var det - såvidt jeg husker, og jeg har set en del Barca-kampe med de la Peña i aktion - næppe heller afgjort, at han skulle spille playmaker-maskinrum-positionen. Selvom Guardiola var en del skadet i de år, var han i sommeren 1998 stadig blot 27 år, og det sikre valg på den position - også et par år ud i fremtiden. de la Peña dækkede ofte hele midtbanen, også kanterne, og var der forventning om at han skulle "afløse" en spiller, var det snarere i egentlig forstand Bakero (som også indstillede karrieren hos Barca i 1997).

Dybest set var det måske købet af Phillip Cocu, der skubbede de la Peña ud af klubben, og Cocu var en særdeles sympatisk og fremragende fodboldspiller, med en forbilledlig indstilling. Dog burde der have været plads til dem begge.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster