Medlemskab af FC Barcelona

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Sv: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Er en i din familie medlem af klubben eller har du selv tidligere været medlem af klubben i 2 år?

Hvis nej til begge spørgsmål så kan du ikke længere blive medlem.

Du kan så få et såkaldt commitment card som du skal have i 3 år før du kan blive medlem. I de 3 år skal du personligt tage ned til barcelona og deres kontor og forny dit medlemskab hvert år.

Som rosell siger så er denne klub for alle men hvis du ikke er katalaner så har vi lige lavet det ekstra svært og besværligt at blive medlem.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk2

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det er i min optik noget nær det værste fuck up han har præsteret. Jeg forstår det bare overhovedet ikke.

Brugeravatar
Kenneth
Indlæg: 61
Tilmeldt: tors jul 20, 2006 6:04 pm
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Kenneth »

JonasV skrev:Det er i min optik noget nær det værste fuck up han har præsteret. Jeg forstår det bare overhovedet ikke.
Enig, og det siger ikke så lidt.
¡Visca el Barça! FCBarcelona Soci num. 96111

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Så hvis man har været medlem tidligere, i 2 år, så er det intet problem at blive "fuldgyldigt" medlem igen?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Så er jeg hjemme igen efter en herlig ferie i Barcelona. Og søreme om jeg ikke huskede at ligge vejen forbi "Auditori 1899" og sikre mig et "Commitment card" (Carnet compromís) til 68 euros.

De næste 3 år er jeg så indehaver af det kort der bl.a. giver gratis stadion+museumsbesøg, forkøbsret til billetter samt procenter i megastore/webstore, mod at man én gang årligt (1. juni - 31. oktober vidst) skal møde op på kontoret igen og fornye det og ligge i omegnen af 170 euros.

Omkring 2016-17 vil jeg så forhåbentlig kunne kalde mig fuldblodsmedlem. :glad:

Da jeg var på museumsbesøget så jeg iøvrigt at der pt. er 364 danske medlemmer af klubben.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Sv: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

zqa skrev:Så hvis man har været medlem tidligere, i 2 år, så er det intet problem at blive "fuldgyldigt" medlem igen?
Har først lige fået set dit spørgsmål nu og nej der skulle ikke være noget problem i at blive fuldgyldigt medlem igen hvis man har været det i 2 år før.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk 4

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Sv: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af zqa »

klogfyr skrev:
zqa skrev:Så hvis man har været medlem tidligere, i 2 år, så er det intet problem at blive "fuldgyldigt" medlem igen?
Har først lige fået set dit spørgsmål nu og nej der skulle ikke være noget problem i at blive fuldgyldigt medlem igen hvis man har været det i 2 år før.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk 4
Lækkert. Så melder jeg mig ind igen, når en anden har sat sig i præsidentstolen.
#jesuisSheep

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Sv: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

zqa skrev:
klogfyr skrev:
zqa skrev:Så hvis man har været medlem tidligere, i 2 år, så er det intet problem at blive "fuldgyldigt" medlem igen?
Har først lige fået set dit spørgsmål nu og nej der skulle ikke være noget problem i at blive fuldgyldigt medlem igen hvis man har været det i 2 år før.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk 4
Lækkert. Så melder jeg mig ind igen, når en anden har sat sig i præsidentstolen.
Yeah same here

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk 4

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Må indrømme at jeg ikke helt forstår det der med "kun" at være medlem når man synes at det er den rigtige mand der står i spidsen for klubben. Man er vel medlem i med -og modgang, og hvis man er utilfreds med den nuværende præsident har man jo muligheden for at give sin mening til kende ved næste valg.

Jeg synes da også at det er irriterende at det at blive medlem er gået hen og blevet en kringlet og dyr fornøjelse, men kan ikke se at det skulle fraholde mig fra det. Hvis jeg måtte have den holdning at jeg synes at man bør kunne blive medlem ved at sidde hjemme bag computeren og med nogle få klik, så ville jeg nok stemme på en kandidat der måtte gå ind for det, men eftersom at det ikke er tilfældet pt. må jeg forholde mig til de regler der nu er på området i øjeblikket.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Culé skrev:Må indrømme at jeg ikke helt forstår det der med "kun" at være medlem når man synes at det er den rigtige mand der står i spidsen for klubben. Man er vel medlem i med -og modgang, og hvis man er utilfreds med den nuværende præsident har man jo muligheden for at give sin mening til kende ved næste valg.

Jeg synes da også at det er irriterende at det at blive medlem er gået hen og blevet en kringlet og dyr fornøjelse, men kan ikke se at det skulle fraholde mig fra det. Hvis jeg måtte have den holdning at jeg synes at man bør kunne blive medlem ved at sidde hjemme bag computeren og med nogle få klik, så ville jeg nok stemme på en kandidat der måtte gå ind for det, men eftersom at det ikke er tilfældet pt. må jeg forholde mig til de regler der nu er på området i øjeblikket.
jamen det er da kun godt at du har råd til at betale for et commitment card og har råd til at tage til barcelona hvert år og forny det. Men for alle dem, der ikke har det og som elsker klubben ligeså meget som dig, så skider Rosell rent ud sagt på dem. Desuden betaler du ca. 500 kr hvert år for et commitment card, som stort set er værdiløst indtil du har haft det i 3 år, hvor du kan bytte det ud med et fuldt medlemskab. Du kan ikke stemme ved valget eller har fortrinsret til billetter f.eks. i det hele taget er du et b-medlem. Og jeg ved rent faktisk ikke hvad der sker, hvis man f.eks. 1 år ikke lige kan komme afsted og få det fornyet, om man så skal starte helt forfra med en periode på 3 nye år eller om de foregående år trods alt tæller med.

Som du kan se så er det ikke bare blevet kringlet og dyrt for udlændinge at blive medlem af klubben. Det er et regulært angreb fra Rosells side på udenlandske fans og der er ingen måde hvorpå jeg vil støtte det. Så kan du synes det er en mærkelig holdning, men nu er præsidenten nu engang den der repræsenterer klubben og dens holdninger og den holdning er at udlændinge er ikke velkomne.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Culé »

klogfyr skrev:
Culé skrev:Må indrømme at jeg ikke helt forstår det der med "kun" at være medlem når man synes at det er den rigtige mand der står i spidsen for klubben. Man er vel medlem i med -og modgang, og hvis man er utilfreds med den nuværende præsident har man jo muligheden for at give sin mening til kende ved næste valg.

Jeg synes da også at det er irriterende at det at blive medlem er gået hen og blevet en kringlet og dyr fornøjelse, men kan ikke se at det skulle fraholde mig fra det. Hvis jeg måtte have den holdning at jeg synes at man bør kunne blive medlem ved at sidde hjemme bag computeren og med nogle få klik, så ville jeg nok stemme på en kandidat der måtte gå ind for det, men eftersom at det ikke er tilfældet pt. må jeg forholde mig til de regler der nu er på området i øjeblikket.
jamen det er da kun godt at du har råd til at betale for et commitment card og har råd til at tage til barcelona hvert år og forny det. Men for alle dem, der ikke har det og som elsker klubben ligeså meget som dig, så skider Rosell rent ud sagt på dem. Desuden betaler du ca. 500 kr hvert år for et commitment card, som stort set er værdiløst indtil du har haft det i 3 år, hvor du kan bytte det ud med et fuldt medlemskab. Du kan ikke stemme ved valget eller har fortrinsret til billetter f.eks. i det hele taget er du et b-medlem. Og jeg ved rent faktisk ikke hvad der sker, hvis man f.eks. 1 år ikke lige kan komme afsted og få det fornyet, om man så skal starte helt forfra med en periode på 3 nye år eller om de foregående år trods alt tæller med.

Som du kan se så er det ikke bare blevet kringlet og dyrt for udlændinge at blive medlem af klubben. Det er et regulært angreb fra Rosells side på udenlandske fans og der er ingen måde hvorpå jeg vil støtte det. Så kan du synes det er en mærkelig holdning, men nu er præsidenten nu engang den der repræsenterer klubben og dens holdninger og den holdning er at udlændinge er ikke velkomne.
Forstår godt dine holdninger og er slet ikke uenig i dem. Dog synes jeg at det bliver en smule overdramatiseret. Selv som studerende føler jeg da godt at jeg igennem et helt år kan ligge tilstrækkelig til side til en t/r billet til Barcelona og kombinere det med en kamp som jeg alligevel som minimum stræber efter at overvære pr. sæson.

Derudover er jeg på sin vis glad ved at man på en måde skal "bevise" sine intentioner fremfor at gud og vær mand i et dovent moment kan melde sig ind og uden videre opnå samme rettigheder på lige fod med folk der kommer fra familier der har viget deres liv til klubben i form af sæsonkort gennem generationer samt medlemsskab siden fødsel.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Culé skrev:Forstår godt dine holdninger og er slet ikke uenig i dem. Dog synes jeg at det bliver en smule overdramatiseret. Selv som studerende føler jeg da godt at jeg igennem et helt år kan ligge tilstrækkelig til side til en t/r billet til Barcelona og kombinere det med en kamp som jeg alligevel som minimum stræber efter at overvære pr. sæson.
Fair nok du har en anden mening, men som sagt det med at folk ikke har råd til at blive medlem var ikke ment ud fra din økonomiske situation eller min egen. Jeg vil godt vædde med, at der er pænt mange fans uden for Spanien, der ikke har råd til et commitment card, men som måske nok ville have haft råd til et medlemskab og det er de mennesker, der bliver ramt af de nye regler, ikke dig eller mig.
Culé skrev:Derudover er jeg på sin vis glad ved at man på en måde skal "bevise" sine intentioner fremfor at gud og vær mand i et dovent moment kan melde sig ind og uden videre opnå samme rettigheder på lige fod med folk der kommer fra familier der har viget deres liv til klubben i form af sæsonkort gennem generationer samt medlemsskab siden fødsel.
Mister du nogle rettigheder som medlem, fordi der kommer flere medlemmer? et medlem skal i gennemsnit vente 42 år på at få et sæsonkort allerede nu. Så dine chancer for at få et sæsonkort bliver ikke ringere af, at der kommer nogle casual members ind. For hvis et casual member er villig til at vente 42 år på at snuppe et sæsonkort, så er det ikke et casual member. Et casual member ville også kunne stemme ved valget, men tror du et casual member gider at tage til barcelona for at stemme, hvis hjertet ikke er i klubben? og selvom de gjorde, så skal der møde flere tusinde casual members møde op for at påvirke et valg, og det er simpelthen et urealistisk scenarie. Og hvis man er bange for det, så kan man lave en regel om, at man skal have været medlem i x-antal år, før man kan stemme. I det hele taget, hvor mange gider at betale over 1000 kr om året for at være medlem, hvis de ikke er interesseret i at støtte klubben?

Denne "fare" at nuværende og "helhjertede" medlemmer vil få mindre ud af et medlemsskab, hvis der er åbent for medlemsskab findes ikke. Hvis et casual member ønsker at melde sig ind og betale over 1000 kr. om året plus betale for billetter plus måske en rejse til barcelona, så har de da bevist nok til at kunne være medlem. Tilgengæld vil klubben få mere i indtægt jo flere medlemmer der er, og som sagt, hvis man er bange for casual members skulle påvirke et valg, så er det nemt at komme udenom dette. Der er ingen grund til at gøre det så svært for udlændinge at blive medlem andet end man ikke ønsker dem i klubben.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Efter at have læst dine pointer er jeg lidt i tvivl om du har i sinde at være medlem af den symbolske værdi der ligger i det, eller om du også har interesse i aktivt at tage stilling til de områder et medlem nu kan tage stilling til ifht klubbens velbefindende.

Jeg er udemærket klar over at det ikke bliver til at komme i nærheden af et sæsonkort de næste mange år, og har da heller ikke interesse i dette medmindre man flyttede derned permenent. Men resten af "goderne" ved siden af det symbolske statement det er at være socio, er da klart det der får mig personligt til at ville ligge tid og penge i at i sidste ende opnå at blive registreret socio på lige fod med klubbens andre medlemmer.

Er heller ikke sikker på hvordan du synes reglerne og rettighederne for (nye) medlemmer skal være? Er du for at man kan sidde bag computerskærmen, betale det det nu måtte koste, og så er man medlem på lige fod med alle andre eller?

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Culé skrev:Efter at have læst dine pointer er jeg lidt i tvivl om du har i sinde at være medlem af den symbolske værdi der ligger i det, eller om du også har interesse i aktivt at tage stilling til de områder et medlem nu kan tage stilling til ifht klubbens velbefindende.

Jeg er udemærket klar over at det ikke bliver til at komme i nærheden af et sæsonkort de næste mange år, og har da heller ikke interesse i dette medmindre man flyttede derned permenent. Men resten af "goderne" ved siden af det symbolske statement det er at være socio, er da klart det der får mig personligt til at ville ligge tid og penge i at i sidste ende opnå at blive registreret socio på lige fod med klubbens andre medlemmer.

Er heller ikke sikker på hvordan du synes reglerne og rettighederne for (nye) medlemmer skal være? Er du for at man kan sidde bag computerskærmen, betale det det nu måtte koste, og så er man medlem på lige fod med alle andre eller?
Hvis jeg var præsident, så ville der ikke være restriktioner på medlemmer nej, hvis det var det, du ville have mig til at svare på? Grunden til dette er meget enkelt, at jeg er af den overbevisning at man ikke melder sig ind i klubben og betaler de 1000 kr det nu koster, medmindre man er fan af klubben. Selvfølgelig kan der være enkelte, der ikke har andet at bruge deres penge på og melder sig ind, men hvad er det præcist, du har imod dem? for det første vil det jo være yderst få, der ville finde på det, og for det andet, så ville de jo ikke tage noget fra dig som medlem, så hvori består denne frygt for dem, at man er nødt til at gøre medlemskravet så restriktivt som nu? Eller er det en trang til at kunne bevise, at man er mere fan af klubben end andre? Jeg kan simpelthen ikke følge argumentet for, hvorfor man skal gøre det så restriktivt at blive medlem?

Hvad jeg forbinder med denne klub er, at den er for alle, der måtte kunne lide den. Om man kan lide den af politiske, sociale eller bare rent fodboldmæssige årsager, skal da ikke afgøre om, man er mere eller mindre fan. Jeg går ikke ind for, at man opdeler folk i A og B medlemmer. Hvis man har et ønske om at blive medlem af denne klub, så burde der ikke være nogle restriktioner og så er alle medlemmer på lige fod.

Som sagt, hvis du er af en anden mening, så fair nok, så lad os agree to disagree, men kan ikke se logikken i at gøre medlemsskabet restriktivt.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Culé »

klogfyr skrev:
Culé skrev:Efter at have læst dine pointer er jeg lidt i tvivl om du har i sinde at være medlem af den symbolske værdi der ligger i det, eller om du også har interesse i aktivt at tage stilling til de områder et medlem nu kan tage stilling til ifht klubbens velbefindende.

Jeg er udemærket klar over at det ikke bliver til at komme i nærheden af et sæsonkort de næste mange år, og har da heller ikke interesse i dette medmindre man flyttede derned permenent. Men resten af "goderne" ved siden af det symbolske statement det er at være socio, er da klart det der får mig personligt til at ville ligge tid og penge i at i sidste ende opnå at blive registreret socio på lige fod med klubbens andre medlemmer.

Er heller ikke sikker på hvordan du synes reglerne og rettighederne for (nye) medlemmer skal være? Er du for at man kan sidde bag computerskærmen, betale det det nu måtte koste, og så er man medlem på lige fod med alle andre eller?
Hvis jeg var præsident, så ville der ikke være restriktioner på medlemmer nej, hvis det var det, du ville have mig til at svare på? Grunden til dette er meget enkelt, at jeg er af den overbevisning at man ikke melder sig ind i klubben og betaler de 1000 kr det nu koster, medmindre man er fan af klubben. Selvfølgelig kan der være enkelte, der ikke har andet at bruge deres penge på og melder sig ind, men hvad er det præcist, du har imod dem? for det første vil det jo være yderst få, der ville finde på det, og for det andet, så ville de jo ikke tage noget fra dig som medlem, så hvori består denne frygt for dem, at man er nødt til at gøre medlemskravet så restriktivt som nu? Eller er det en trang til at kunne bevise, at man er mere fan af klubben end andre? Jeg kan simpelthen ikke følge argumentet for, hvorfor man skal gøre det så restriktivt at blive medlem?

Hvad jeg forbinder med denne klub er, at den er for alle, der måtte kunne lide den. Om man kan lide den af politiske, sociale eller bare rent fodboldmæssige årsager, skal da ikke afgøre om, man er mere eller mindre fan. Jeg går ikke ind for, at man opdeler folk i A og B medlemmer. Hvis man har et ønske om at blive medlem af denne klub, så burde der ikke være nogle restriktioner og så er alle medlemmer på lige fod.

Som sagt, hvis du er af en anden mening, så fair nok, så lad os agree to disagree, men kan ikke se logikken i at gøre medlemsskabet restriktivt.
Tror at det her med catalanske versus non catalanske medlemmer ligger i befolkningen og "landets" historie. Tror de er meget ærekær omkring deres klub og føler at hvis man åbner frit for alle vil majoriteten af medlemmer om 20-30 år være asiater der ikke på samme måde gør sig begreb om institutionens rolle i Barcelona.

Et spørgsmål der trænger sig på, er om du så med et frit optag af medlemmer ser at man skal møde op i egen person i Barcelona for at stemme mv. eller om det også er noget der ville kunne klares med et klik bag computeren?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster