Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

SuperPedro

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af SuperPedro »

Roures (image rights holder Thiago): "Besides from Bayern, there were offers for Thiago from Manchester United and a Spanish club." [rac1]

Hej Rosell.


Her er hvad jeg tror du har lavet. Thiago har sagt til dig han vil forlade os, da sæsonen sluttede, du plantede en historie om det absurde frikøbsbeløb i kontrakten, hænger Pere Guardiola ud, sender ham til United for 18, og lader Pep brase ind midt i det hele og fremstå som skurken også. Sandheden er at Thiagos klausul uanset hvad har været på et lavt beløb. Du vil have dig selv til at fremstå som helten og se god ud når du har solgt Thiago for 25 mio EUR. Nu planter du også historier om at Thiago fik besked på han ikke var ønsket i klubben efterfølgende.

Det var bare det jeg ville sige.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af JonasV »

Det kunne være virkelig interessant, hvis Thiago selv fortalte om hele forløbet, på et tidspunkt. Indtil da skal man nok passe på med at gå for meget agurk.

Nu ville det så i øvrigt være det perfekte tidspunkt, hvis Xavi tog røven på alt og alle og vendte tilbage til sit gamle niveau.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jurij »

Han kunne have spillet sig på landsholdet ved at joine Manchester United. Der havde han fået en kanon løn, og en sikker startplads. Og blevet deres stjernespiller indenfor meget kort tid. Nu spiller han i Bayern Munchen til en lav løn, og skal konkurrere med spillere og talenter meget bedre end ham. Kæft det er dumt. Minder mig om Bojan, som kun vil spille for CL klubber, og derfor ikke kan spille sig på holdet. Indtil videre har han intet vist for os, og er ikke blevet brugt. Så vi mister et talent, men jeg regner med at Song kommer til at spille hans rolle nu.

http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... ID=HP_FT_2
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Champione »

Med fare for blive seriøst haglet ned - da jeg ligesom fornemmer sorgen over tabet.. Så siger jeg lige..

OG SÅ VAR DET HELLER IKKE VÆRRE!

Thiago er et gudsbenået talent, ligesom Bojan var det.. Hvor er Bojan i dag?

Nå, videre i min lille analyse.. Thiago er sgu i min verden blevet hypet i den her transfersaga.. Thiago har altså ikke leveret det man har kunne forvente af ham, som gør ham til den vigtige førsteholdsspiller som han selv anser sig som.

I et retrospektivt syn, har vi - nu i den tredje sommerpause virkelig ventet os meget af Thiago.. Men det er som om at han ikke rigtigt har kunne leve op til de forventninger der har været til ham.
Vi kan jo alle se at hans touch og blik for spillet jo er der.. Men han er ikke modnet nok til at spille centralt på verdens bedste klubhold - hvem er det som 20-22 årig?

Thiago har blomstret enormt meget på et lavere niveau, specielt på u21, men her er altså lang vej op til rutineret verdensklassespillere på CHL niveauet.. Og han HAR altså ikke kunne overføre det til vores hold.
Så havde han jo altså også spillet flere af de afgørende kampe for os.

Thiago er da selvfølgelig et tab - ingen tvivl om det. Men verden går altså ikke under.. Vi har stadig en fabelagtig midtbane og vi kan desuden stille i samme starter, OG finde plads til luksuriøse spillere som Cesc.

Man taler meget om at vi er gået væk fra talentmasse - kig nu lige på holdet. Er stadig La Masia drenge. Og desuden finder vi plads til en mere i form at Cesc - OG kan lade Sergi Roberto rulles langsomt ind - som desuden viser enormt talent også.

Thiago ønskede virkelig selv at komme videre - at han skifter til Bayern for at få spilletid i konkurrence med Shaqiri, Robben, Ribery, Schweinsteiger, Kroos, Müller, Götze, Luiz Gustavo og Javi Martinez - det gør at jeg sidder tilbage med hovedrøsten. Det virker simpelthen fuldstændig ulogisk.
Specielt fordi at vi HAR historien om Xavi parat - han ER 33 og skal langsomt udfases.. I Bayern er det især centralt spillere i deres klart bedste fodboldalder og up-coming stjerner som HAR bevist deres værd på højeste niveau kontinuerligt.

Thiago får det rigtig rigtig svært, tror jeg.. Og kan han ikke klare presset hos os, og slå til når chancerne byder sig - jamen så spiller han heller ikke i Bayern..

Med hans handling her, så passer han ikke ind i vores familie - og vi har jo også vurderet at tabet ikke er større end som så.. Vi har andre der på sigt kan tage over - og der lander små 200 millioner i kassen, trods alt..
Og det er kroner som La Masia har produceret, trods alt.
Vi har Cesc, trods alt.
Sergi Roberto, trods alt.. Og så har Thiago jo altså ikke grebet sine chancer på sådan en måde at man ikke har kunne forstå hvorfor han ikke har spillet!

Det er fint at vi signalerede at vi vurderede hans skifte som et tab og at vi så ham som fremtiden, men han gjorde som han gjorde - og så var dét heller ikke værre.

Positiv mandag - lad os prøve ;-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af JonasV »

En ting er, at vi går glip af Thiagos evner som spiller, men det er nok også hele tingen med, ikke længere udelukkende at være en klub, som spillerne vil kæmpe med næb og kløer for at blive hos. Vi har fornemmet sprækker i fundamentet, med Valdés, men nu mærker man det virkelig. Man fornemmer, der foregår sære (knapt så gode) ting bag kulisserne. Der venter et reparationsarbejde forude.


Billede

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Alias-A »

Lige præcis. Vores profiler begynder at forlade os efter eget ønske, ikke klubbens. Det er ret bekymrende.
93' Iniesta

drømmefodbold
Indlæg: 113
Tilmeldt: lør aug 20, 2011 4:37 pm
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af drømmefodbold »

Champione skrev:Med fare for blive seriøst haglet ned - da jeg ligesom fornemmer sorgen over tabet.. Så siger jeg lige..

OG SÅ VAR DET HELLER IKKE VÆRRE!

Thiago er et gudsbenået talent, ligesom Bojan var det.. Hvor er Bojan i dag?

Nå, videre i min lille analyse.. Thiago er sgu i min verden blevet hypet i den her transfersaga.. Thiago har altså ikke leveret det man har kunne forvente af ham, som gør ham til den vigtige førsteholdsspiller som han selv anser sig som.

I et retrospektivt syn, har vi - nu i den tredje sommerpause virkelig ventet os meget af Thiago.. Men det er som om at han ikke rigtigt har kunne leve op til de forventninger der har været til ham.
Vi kan jo alle se at hans touch og blik for spillet jo er der.. Men han er ikke modnet nok til at spille centralt på verdens bedste klubhold - hvem er det som 20-22 årig?

Thiago har blomstret enormt meget på et lavere niveau, specielt på u21, men her er altså lang vej op til rutineret verdensklassespillere på CHL niveauet.. Og han HAR altså ikke kunne overføre det til vores hold.
Så havde han jo altså også spillet flere af de afgørende kampe for os.

Thiago er da selvfølgelig et tab - ingen tvivl om det. Men verden går altså ikke under.. Vi har stadig en fabelagtig midtbane og vi kan desuden stille i samme starter, OG finde plads til luksuriøse spillere som Cesc.

Man taler meget om at vi er gået væk fra talentmasse - kig nu lige på holdet. Er stadig La Masia drenge. Og desuden finder vi plads til en mere i form at Cesc - OG kan lade Sergi Roberto rulles langsomt ind - som desuden viser enormt talent også.

Thiago ønskede virkelig selv at komme videre - at han skifter til Bayern for at få spilletid i konkurrence med Shaqiri, Robben, Ribery, Schweinsteiger, Kroos, Müller, Götze, Luiz Gustavo og Javi Martinez - det gør at jeg sidder tilbage med hovedrøsten. Det virker simpelthen fuldstændig ulogisk.
Specielt fordi at vi HAR historien om Xavi parat - han ER 33 og skal langsomt udfases.. I Bayern er det især centralt spillere i deres klart bedste fodboldalder og up-coming stjerner som HAR bevist deres værd på højeste niveau kontinuerligt.

Thiago får det rigtig rigtig svært, tror jeg.. Og kan han ikke klare presset hos os, og slå til når chancerne byder sig - jamen så spiller han heller ikke i Bayern..

Med hans handling her, så passer han ikke ind i vores familie - og vi har jo også vurderet at tabet ikke er større end som så.. Vi har andre der på sigt kan tage over - og der lander små 200 millioner i kassen, trods alt..
Og det er kroner som La Masia har produceret, trods alt.
Vi har Cesc, trods alt.
Sergi Roberto, trods alt.. Og så har Thiago jo altså ikke grebet sine chancer på sådan en måde at man ikke har kunne forstå hvorfor han ikke har spillet!

Det er fint at vi signalerede at vi vurderede hans skifte som et tab og at vi så ham som fremtiden, men han gjorde som han gjorde - og så var dét heller ikke værre.

Positiv mandag - lad os prøve ;-)
Fremragende indlæg. Efter u21 er Thiago blevet Hyped meget. Ingen tvivl om jeg håbede på han blev, men set i backspejlet og når Thiago selv vil væk, så synes jeg det er fint vi fik 25 mil. euro. Det er klart man ikke kan tilfredsstille alle, og jeg synes med Cech og Roberto at vi nok skal klare os. Samtidig har vi fået Neymar dette vindue som giver en ny dimension. Så vi skal bare en god midterforsvar, også glæder jeg mig til den nye sæson.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

JonasV skrev: Nu ville det så i øvrigt være det perfekte tidspunkt, hvis Xavi tog røven på alt og alle og vendte tilbage til sit gamle niveau.
Næppe, du. Nu får han sig nok et barn som bliver født her om nogle måneder, og så ender han som en Pique, Cesc, Villa, Pedro.... denne sæson.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Daluigi »

Det er yderst alarmerende at profilerne flytter efter eget ønske. En ting som igen falder tilbage på Rosell og ledelsen. Det lader til at klubfølelsen ikke længere er så dybdegående, og jeg synes især misæren med Abidal er væmmelig.

Men man må være fan i tykt og tyndt, og vi vidste godt, at Pep-æraen ville slutte en dag.. Vi er trods alt Spanske mestre med rekord stor margen til nr. 2 fra Madrid... Og nu har vi fået råd til det aller mest præserende - indkøb af forsvarer ...

Thiago er et slående talent og et stort sportsligt tab! Men når alt kommer til alt, så har La Masia lige lavet 25 mill euro for en 22-årig... Slet ikke så dårligt, når vi er fantastisk dækket ind på dennes plads. Lad os begræde at vi nu skal være foruden knægtens lækre finter og swagger! Men samtidig se fremad og glæde os over økonomien og de spændende indkøb forude.
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

Real reason #Thiago was sold: preparing for #Messi. Thiago Messi.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Tw Cesc: "Good luck, @Thi_Alcantara91, see you soon!
Oooh nooo, hvordan man mon skal tolke dette? Cesc, du leger med medierne... ;-)
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Tw Cesc: "Good luck, @Thi_Alcantara91, see you soon! We will miss you! pic.twitter.com/86D9G9sZJD" [@cesc4official] #fcblive
Bare rolig, han kommer tilbage snart. Eller også er Cesc skæv, eller på vej til Bayern.. Eller måske er jeg helt væk.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af JonasV »

emo skrev:
JonasV skrev: Nu ville det så i øvrigt være det perfekte tidspunkt, hvis Xavi tog røven på alt og alle og vendte tilbage til sit gamle niveau.
Næppe, du. Nu får han sig nok et barn som bliver født her om nogle måneder, og så ender han som en Pique, Cesc, Villa, Pedro.... denne sæson.
Åh gud... SWAG er blevet afløst af WAGs :sad:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af JonasV »

Mon ikke Cesc bare refererer til den venskabskamp; FCB vs. FCB?

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

JonasV skrev:Mon ikke Cesc bare refererer til den venskabskamp; FCB vs. FCB?
Helt sikkert, eller blot noget privat noget...
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster