Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Jeg er bange for at Thiago ender med at være "talentet som aldrig nåede det fulde potentiale", og skifter fra klub til klub, ala Cassano. En træner kan smutte til enhver tid, det er sværre for en spiller. Jeg mener at Pep var afgørende i at få ham til Bayern, er Pep der ikke om en-to-tre sæsoner, hvad så Thiago? Kan du blive i Bayern de næste mange år, selvom Pep ikke er der, kan du spille andet end possesion-fodbold, det tror jeg ikke, men modbevis mig.

Hvor tager man hen efter Bayern, tilbage til Barca ? United ? eller ender man i en City/PSG klub? Spændende fremtid han går i møde på alle front. Jeg er enig med Piquenbauer, virker ikke til at han ville Barca helt vildt meget i sidste ende. Man kan kun gætte på hvorfor, men spilletid fik han masser af, så kan næppe være derfor.
Allez...

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Ponte »

Luis Enrique skrev:
Quaresma skrev:Det lader til, at vi langsomt bevæger os tilbage mod Det Katalanske Galehus.

Fank u, Rosell, Tito y Zubi.
Et begreb, der formentlig står over for en renæssance. Jeg er ellers gennemgående ret kritisk overfor talenterne - der har været så mange, så der skal (be)vises en del for at slippe igennem nåleøjet - men Thiago bliver indiskutabelt et tab.
Hvis man bruger det udtryk håber jeg man ved hvad man taler om og rent faktisk oplevede de år som Barca fan.
Men omvendt, så vil man så også vide at vi er langt fra de tilstande det udtryk udsprang fra..
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

Som jeg ser det er skibet langt fra sunket! La Massa er propfyldt med talenter, u13 skulle være det bedste i historien. Så med lidt mere Cruyff filosofi, så er vi oppe o køre igen! Visca Barca !

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev: ja jeg så u21 men det har intet med barca at gøre. Og det er lige præcis det der er problemet. Han er vild for u-landsholdene men han kan ikke tage det spil med til os. Jeg er dog helt enig i at han var det største talent i klubben på den position. Men jeg synes godt nok at du overdriver hans skills fra når han spillede for os. Han har lavet så sygt mange dumme ting. Ja han er ung men for pokker. De afleveringer gennem midten med for lidt fart. Eller en smart kig væk lige i fødderne på en angriber. Kongen af swag og u21 fodbold men et stykke fra at have niveauet til at kunne forbedre os.
Nej, men det har alt med Bayern at gøre, eftersom det vidner om Thiagos potentiale. At han ikke gjorde det godt for Barça, er jeg stærkt uenig i. Hvilke mange dumme ting, er det lige præcis, vi snakker om? Det er logisk, at du forsøger, at underminere hans evner for at understøtte din pointe, men det er en overdrivelse af dimensioner, når du siger, at han var "et stykke fra at have niveauet til at forbedre os". Thiago er det største talent ud af La Masia siden Messi.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Ponte skrev:
Luis Enrique skrev:
Quaresma skrev:Det lader til, at vi langsomt bevæger os tilbage mod Det Katalanske Galehus.

Fank u, Rosell, Tito y Zubi.
Et begreb, der formentlig står over for en renæssance. Jeg er ellers gennemgående ret kritisk overfor talenterne - der har været så mange, så der skal (be)vises en del for at slippe igennem nåleøjet - men Thiago bliver indiskutabelt et tab.
Hvis man bruger det udtryk håber jeg man ved hvad man taler om og rent faktisk oplevede de år som Barca fan.
Men omvendt, så vil man så også vide at vi er langt fra de tilstande det udtryk udsprang fra..
Clever.
Har du fulgt med i hvad der foregår i klubben med Rosell og co. som styrmænd?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Luis Enrique »

Ponte skrev:Hvis man bruger det udtryk håber jeg man ved hvad man taler om og rent faktisk oplevede de år som Barca fan. Men omvendt, så vil man så også vide at vi er langt fra de tilstande det udtryk udsprang fra..
Jeg har fulgt klubben siden 1992, jeg husker i hvert fald ret tydeligt en 3-0-sejr over Valencia; på et mere reflekteret plan siden 1995-96, så det kan jeg svare ja på. Og dels tror jeg, at mellempunkterne mellem succes og galehus altid har været flydende; dels har der altid været nogle, der konsekvent benægtede galehusets eksistens. F.eks. stod der engang, vistnok endog i et dansk fanklubblad, at der var begrundet formodning om at Serra Ferrer var den rette mand til at rette skuden op.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Nói NPO »

emo skrev:Jeg er bange for at Thiago ender med at være "talentet som aldrig nåede det fulde potentiale", og skifter fra klub til klub, ala Cassano. En træner kan smutte til enhver tid, det er sværre for en spiller. Jeg mener at Pep var afgørende i at få ham til Bayern, er Pep der ikke om en-to-tre sæsoner, hvad så Thiago? Kan du blive i Bayern de næste mange år, selvom Pep ikke er der, kan du spille andet end possesion-fodbold, det tror jeg ikke, men modbevis mig.

Hvor tager man hen efter Bayern, tilbage til Barca ? United ? eller ender man i en City/PSG klub? Spændende fremtid han går i møde på alle front. Jeg er enig med Piquenbauer, virker ikke til at han ville Barca helt vildt meget i sidste ende. Man kan kun gætte på hvorfor, men spilletid fik han masser af, så kan næppe være derfor.
Enig omkring hans lidt uklare fremtid..

Hvem er det han skal vippe af pinden? Müller? Kroos? Schweinsteiger? Martinéz? Pep ser ud til at have tillid til ham, men er det nok hvis det går dårligt og de andre bayern-midtbanerspillere, spiller godt?

Det bliver squ lidt spændene... Godt at hans bror i det mindste føler for klubben....
Den lille ananas

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20484
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1089 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Og hvis det ender med, at Rafinha viser at han har et større talent end Thiago (som Thiago selv har udtalt), klager jeg ikke..

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

FCBarcelonaChr skrev:Og hvis det ender med, at Rafinha viser at han har et større talent end Thiago (som Thiago selv har udtalt), klager jeg ikke..
Me neither. Men indtil videre har jeg intet set, der skulle understøtte det postulat.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: ja jeg så u21 men det har intet med barca at gøre. Og det er lige præcis det der er problemet. Han er vild for u-landsholdene men han kan ikke tage det spil med til os. Jeg er dog helt enig i at han var det største talent i klubben på den position. Men jeg synes godt nok at du overdriver hans skills fra når han spillede for os. Han har lavet så sygt mange dumme ting. Ja han er ung men for pokker. De afleveringer gennem midten med for lidt fart. Eller en smart kig væk lige i fødderne på en angriber. Kongen af swag og u21 fodbold men et stykke fra at have niveauet til at kunne forbedre os.
Nej, men det har alt med Bayern at gøre, eftersom det vidner om Thiagos potentiale. At han ikke gjorde det godt for Barça, er jeg stærkt uenig i. Hvilke mange dumme ting, er det lige præcis, vi snakker om? Det er logisk, at du forsøger, at underminere hans evner for at understøtte din pointe, men det er en overdrivelse af dimensioner, når du siger, at han var "et stykke fra at have niveauet til at forbedre os". Thiago er det største talent ud af La Masia siden Messi.
Kan godt være at han er det største talent siden messi men han har ikke bevist det. Spillere som busi, pedro, messi viste med det samme hvad de kunne. Jeg er desuden ikke den eneste der skriver at han ikke har været god for barca. Jeg prøver seriøst ikke på at gøre ham dårligere for os men imo kan han lave 100 flotte driblinger/tæmninger men det går i nul når han laver en fjollet aflevering på midten som giver en chance til modstanderen. Jeg kan godt lide show men det er ikke alt og thiago er indbegrebet af en show pony.

Ja han spiller godt for u21 men det er der mange spillere der gør/har gjort uden at de er blevet verdensstjerner. Morata var også fantastisk under u21 men tror ikke på at han bliver til noget.

Jeg giver dig ret i at han var et kæmpe talent men en spiller som busi var imo et meget større talent end thiago. Det er dog ærgerligt at han ikke gad spille for os længere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20484
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1089 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Quaresma skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Og hvis det ender med, at Rafinha viser at han har et større talent end Thiago (som Thiago selv har udtalt), klager jeg ikke..
Me neither. Men indtil videre har jeg intet set, der skulle understøtte det postulat.
Har jeg heller ikke. Men nu hvor han er udlejet til Celta for den kommende sæson, får vi rig mulighed for at følge ham på højt niveau. Og se hvad han virkelig duer til. Han bliver ihvertfald testet mod langt stærkere modstandere end da han spillede for B-holdet.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: ja jeg så u21 men det har intet med barca at gøre. Og det er lige præcis det der er problemet. Han er vild for u-landsholdene men han kan ikke tage det spil med til os. Jeg er dog helt enig i at han var det største talent i klubben på den position. Men jeg synes godt nok at du overdriver hans skills fra når han spillede for os. Han har lavet så sygt mange dumme ting. Ja han er ung men for pokker. De afleveringer gennem midten med for lidt fart. Eller en smart kig væk lige i fødderne på en angriber. Kongen af swag og u21 fodbold men et stykke fra at have niveauet til at kunne forbedre os.
Nej, men det har alt med Bayern at gøre, eftersom det vidner om Thiagos potentiale. At han ikke gjorde det godt for Barça, er jeg stærkt uenig i. Hvilke mange dumme ting, er det lige præcis, vi snakker om? Det er logisk, at du forsøger, at underminere hans evner for at understøtte din pointe, men det er en overdrivelse af dimensioner, når du siger, at han var "et stykke fra at have niveauet til at forbedre os". Thiago er det største talent ud af La Masia siden Messi.
Kan godt være at han er det største talent siden messi men han har ikke bevist det. Spillere som busi, pedro, messi viste med det samme hvad de kunne. Jeg er desuden ikke den eneste der skriver at han ikke har været god for barca. Jeg prøver seriøst ikke på at gøre ham dårligere for os men imo kan han lave 100 flotte driblinger/tæmninger men det går i nul når han laver en fjollet aflevering på midten som giver en chance til modstanderen. Jeg kan godt lide show men det er ikke alt og thiago er indbegrebet af en show pony.

Ja han spiller godt for u21 men det er der mange spillere der gør/har gjort uden at de er blevet verdensstjerner. Morata var også fantastisk under u21 men tror ikke på at han bliver til noget.

Jeg giver dig ret i at han var et kæmpe talent men en spiller som busi var imo et meget større talent end thiago. Det er dog ærgerligt at han ikke gad spille for os længere.
Jeg tror, du glemmer, hvor ustabil Busquets egentlig var i sin første sæson. Hvis du går tilbage i hans tråd herinde, er det ganske overraskende så mange, der ikke havde fidus til ham, grundet hans hjerneblødninger. At du ikke er den eneste, der skriver, at han ikke have været god for Barça, gør ikke den store forskel. Jeg aner ikke, hvorfor du har indtrykket af, at manden kun er show, og at han har stået for fejlaflevering på fejlaflevering. Fakta er, at 93% af hans afleveringer sidste sæson ramte en medspiller, hvilket - taget i betragtning af hvor mange og hvor svære afleveringer, han har forsøgt sig med - er bedre end godt.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1581
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Champione »

Thiagos argument for at forlade os - utålmodighed - hvad er det for noget pis?

Bastian, Kroos, Götze, Müller, Javi Martinez og Luiz Gustavo til de centrale pladser og nu Thiago.

Godt valgt Thiago. ;)

Der er sgu næsten længere vej end hos os.
United hvor han nærmest var garanteret en startplads havde givet "mere" mening..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Champione skrev:Thiagos argument for at forlade os - utålmodighed - hvad er det for noget pis?

Bastian, Kroos, Götze, Müller, Javi Martinez og Luiz Gustavo til de centrale pladser og nu Thiago.

Godt valgt Thiago. ;)

Der er sgu næsten længere vej end hos os.
United hvor han nærmest var garanteret en startplads havde givet "mere" mening..

Arrrh, det giver da i den grad mening, at han skifter til Bayern. Han ønskede garantier/bekræftelse hos Barca, Tito sagde, at han ikke kunne garantere noget som helst.

For 2-3 dage siden var Pep Guardiola ude at sige, at han kun vil have Thiago, Thiago eller ingen. Når en træner melder så klart ud, udpeger ham som sin eneste forstærkning (Götze og den anden kom til, før Pep blev ansat), er det i den grad et tegn på, at træneren sætter sin lid til ham. Han tager vel til Bayern og afviser Man Utd, netop fordi han føler sig rimelig sikker på spilletid, og det selvom Kroos, Schweinsteiger, Martinez, Müller og de andre er der.

Det kunne jo være, at nogle af dem bliver solgt, hvem ved?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 915
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Wennerberg »

Vis respekt og skriv pænt. Flere af jer har allerede haft karantæne og den kan blive længere næste gang. Vil i diskutere personlige ting, så klar det over PB
Wennerberg
Forum Admin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster