Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Heartbreaker skrev:
Quaresma skrev:Snuppet fra Barcaforum:
"While Real Madrid is building a team for the future, Barcelona is selling it"
Det er selvfølgelig noget karikeret, men det opsummerer alligevel begivenhederne ganske udmærket.
Det er så tragisk og sandt.
Det sætter virkelig tilstandene i Barcelona i relief, at Madrid samtidig er i gang med at stable det mest lovende Florentino Pérez-projekt nogensinde på benene.

Jeg kan næsten ikke kapere, at de nu sidder med Isco, Illarramendi og Carvajal, mens vi har mistet Thiago. Det er så sindssygt elendigt af alle implicerede.
Vi har sku stadig en masse talenter tilbage. Nu skal vi ikke gøre vores fremtid værre end den er.
Vi har - mig bekendt - pt. ingen talenter, der er langt nok i deres udvikling til for alvor at spille nogen rolle for førsteholdet. Ingen i Isco/Thiago-klassen.
Montoya? Tello? De kan begge spille en rolle for os. Altså den rolle som thiago også havde og ville have noget tid endnu - en breddespiller. Og så har vi spillere som rafinha og deulofeu ude som kan udvikle sig til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Det lader til, at vi langsomt bevæger os tilbage mod Det Katalanske Galehus.

Fank u, Rosell, Tito y Zubi.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg læste nogle udtalelser fra Montoyas agent (som også er Peps agent), at Montoya ønsker at komme til VM, men ved at han ikke kan få meget spilletid i Barca, fordi Dani er her. Mon han er den næste der ryger?
Vi har lige forlænget med ham.
Montoya? Hvornår? Læs i hans tråd, hans agent siger, at klubber er interesserede i ham, men han kan ikke komme væk. Det er ikke videre opmuntrende.
Vi har udnyttet en klausul i hans kontrakt som gør at vi har forlænget fra 2014 til 2015.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Noget andet, Thiagos lorte klausul er ikke noget nyt, men allerede noget Rosell introducerede tilbage i 2003/2004, hvor Laporta var præsident. Det var med henblik på at spare på lønningerne.
Senest rettet af Kubala søn jul 14, 2013 9:30 pm, rettet i alt 2 gange.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Thiago's 25M transfer fee: 20M paid by Bayern, 4M "paid by" Thiago accepting salary cut, 1M for friendly game. [md ara catradio]
Som sgat., tingene vender hurtigt i fodbolden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Heartbreaker skrev:
Quaresma skrev:Snuppet fra Barcaforum:
"While Real Madrid is building a team for the future, Barcelona is selling it"
Det er selvfølgelig noget karikeret, men det opsummerer alligevel begivenhederne ganske udmærket.
Det er så tragisk og sandt.
Det sætter virkelig tilstandene i Barcelona i relief, at Madrid samtidig er i gang med at stable det mest lovende Florentino Pérez-projekt nogensinde på benene.

Jeg kan næsten ikke kapere, at de nu sidder med Isco, Illarramendi og Carvajal, mens vi har mistet Thiago. Det er så sindssygt elendigt af alle implicerede.
Vi har sku stadig en masse talenter tilbage. Nu skal vi ikke gøre vores fremtid værre end den er.
Vi har - mig bekendt - pt. ingen talenter, der er langt nok i deres udvikling til for alvor at spille nogen rolle for førsteholdet. Ingen i Isco/Thiago-klassen.
Montoya? Tello? De kan begge spille en rolle for os. Altså den rolle som thiago også havde og ville have noget tid endnu - en breddespiller. Og så har vi spillere som rafinha og deulofeu ude som kan udvikle sig til det.
Du kan ikke bilde mig ind, at hverken Montoya eller Tello bærer rundt på samme mængde talent som Isco og Thiago - vi snakker potentielle Ballon d'Or-kandidater. Men jo, Tello er en lovende spiller, der dog i høj grad lever på sin fart.

Rafinha og Deulofeu bliver en smule svære at få i spil pt.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg læste nogle udtalelser fra Montoyas agent (som også er Peps agent), at Montoya ønsker at komme til VM, men ved at han ikke kan få meget spilletid i Barca, fordi Dani er her. Mon han er den næste der ryger?
Vi har lige forlænget med ham.
Montoya? Hvornår? Læs i hans tråd, hans agent siger, at klubber er interesserede i ham, men han kan ikke komme væk. Det er ikke videre opmuntrende.
Vi har udnyttet en klausul i hans kontrakt som gør at vi har forlænget fra 2014 til 2015.
Ja, puha, et år mere. Man fornemmer at han tvivler, og hvis han ikke får meget mere spilletid i den kommende sæson, vil hans tvivl vokse endnu mere og så står vi i en Thiago situation til næste sommer.

Man skal passe på med at male fanden på væggen, men omvendt skal man altså også passe på med at tro, alt er rosenrødt.

Thiagos skifte kan sætte gang i en negativ cirkel, især hvis han får succes. Pep havde held med at opbygge et fundament, hvor klubbens talenter kunne se, at det netop kunne betale sig at blive i Barca og endda vente, man havde en god chance for at komme til at spille på førstehold. Under Tito har vi set i hans første sæson, at han oftest satsede på det sikre, og ikke så meget på de unge. Hvis tendensen fortsætter, vil flere og flere talenter komme i tvivl, sådan som Thiago kom i tvivl og sådan som Montoya åbenbart også tvivler.

Det vi har råbt mest om og pralet mest med de seneste år, La Masia og egne talenter, kan hurtigt forsvinde.

Jeg hæfter mig også ved, at man vælger at leje to meget lovende spillere, i stedet for at indlemme dem i førsteholdstrup, Rafina og Deulofeu. Sådan var det ikke helt under Pep, det er en tendens jeg perosnligt ikke er så glad for at se.
Senest rettet af Visca El Barca søn jul 14, 2013 9:36 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Heartbreaker skrev:
Quaresma skrev:Snuppet fra Barcaforum:
"While Real Madrid is building a team for the future, Barcelona is selling it"
Det er selvfølgelig noget karikeret, men det opsummerer alligevel begivenhederne ganske udmærket.
Det er så tragisk og sandt.
Det sætter virkelig tilstandene i Barcelona i relief, at Madrid samtidig er i gang med at stable det mest lovende Florentino Pérez-projekt nogensinde på benene.

Jeg kan næsten ikke kapere, at de nu sidder med Isco, Illarramendi og Carvajal, mens vi har mistet Thiago. Det er så sindssygt elendigt af alle implicerede.
Vi har sku stadig en masse talenter tilbage. Nu skal vi ikke gøre vores fremtid værre end den er.
Vi har - mig bekendt - pt. ingen talenter, der er langt nok i deres udvikling til for alvor at spille nogen rolle for førsteholdet. Ingen i Isco/Thiago-klassen.
Montoya? Tello? De kan begge spille en rolle for os. Altså den rolle som thiago også havde og ville have noget tid endnu - en breddespiller. Og så har vi spillere som rafinha og deulofeu ude som kan udvikle sig til det.
Du kan ikke bilde mig ind, at hverken Montoya eller Tello bærer rundt på samme mængde talent som Isco og Thiago - vi snakker potentielle Ballon d'Or-kandidater. Men jo, Tello er en lovende spiller, der dog i høj grad lever på sin fart.

Rafinha og Deulofeu bliver en smule svære at få i spil pt.
Nej det gør de ikke men du snakker også om Illarramendi og Carvajal og der er montoya og tello ligeså store talenter. Og hverken isco eller thiago vinder balon d'or når der render en yngre brasiliansk gut rundt i barca med nummer 11 på ryggen ;-) Jeg synes det er ligeså ærgerligt at vi miser thiago men det er ikke enden for barca. Vi har en del spillere der kan slå igennem og vi har ikke brug for at bruge 80 mio på forholdsvis uprøvede spanske talenter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Drake »

Håber den venskabskamp bliver spillet på Camp Now. Så alle tilskuer kan bue Thiago ud af Barcelona! :devil:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Alcantara »

Det er virkelig flot, at man sælger det største talent siden Messi. Nu er jeg for alvor blevet træt af Rosell og resten af ledelsen. Tror sgu bare, at jeg lægger mig til at sove nu...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Elbarca »

Blame Pep. Thiago var aldrig skiftet, hvis ikke Pep havde lovet ham spilletid. Når Pep så direkte siger jeg vil kun have Thiago eller ingen, så er det en kærlighedserklæring, der vil noget. Jeg beundrer Peps evner, men syntes ikke han er en rose uden torne. Han lovede ikke købe spillere i Barca, men han køber 1 spiller og det er så hos os!

Lad os så se om Pep kan få dét ud af Thiago, som han forestiller sig. Med det Thiago har vist hidtil, så er jeg i tvivl. Specielt når Bayern har været så gode.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Drake »

Visca El Barca skrev:
Thiago's 25M transfer fee: 20M paid by Bayern, 4M "paid by" Thiago accepting salary cut, 1M for friendly game. [md ara catradio]
Som sgat., tingene vender hurtigt i fodbolden.
Håber den venskabskamp bliver spillet på Camp Nou. Så alle tilskuer kan bue Thiago ud af Barcelona! :devil:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg læste nogle udtalelser fra Montoyas agent (som også er Peps agent), at Montoya ønsker at komme til VM, men ved at han ikke kan få meget spilletid i Barca, fordi Dani er her. Mon han er den næste der ryger?
Vi har lige forlænget med ham.
Montoya? Hvornår? Læs i hans tråd, hans agent siger, at klubber er interesserede i ham, men han kan ikke komme væk. Det er ikke videre opmuntrende.
Vi har udnyttet en klausul i hans kontrakt som gør at vi har forlænget fra 2014 til 2015.
Ja, puha, et år mere. Man fornemmer at han tvivler, og hvis han ikke får meget mere spilletid i den kommende sæson, vil hans tvivl vokse endnu mere og så står vi i en Thiago situation til næste sommer.

Man skal passe på med at male fanden på væggen, men omvendt skal man altså også passe på med at tro, alt er rosenrødt.

Thiagos skifte kan sætte gang i en negativ cirkel, især hvis han får succes. Pep havde held med at opbygge et fundament, hvor klubbens talenter kunne se, at det netop kunne betale sig at blive i Barca og endda vente, man havde en god chance for at komme til at spille på førstehold. Under Tito har vi set i hans første sæson, at han oftest satsede på det sikre, og ikke så meget på de unge. Hvis tendensen fortsætter, vil flere og flere talenter komme i tvivl, sådan som Thiago kom i tvivl og sådan som Montoya åbenbart også tvivler.

Det vi har råbt mest om og pralet mest med de seneste år, La Masia og egne talenter, kan hurtigt forsvinde.
Ja det kan hurtigt forsvinde. Men synes ikke at thiago er et bevis på at det er ved at forsvinde. Han er den eneste der har været ude og sige at han feks er ligeglad med hvor han spiller så længe han får succes. Flere af vores andre talenter har sagt at de vil gøre alt for at blive og vinde i barca. tello bliver feks ved med at sige nej til tilbud idet han vil slå igennem for os.

Engang imellem vil en spiller væk. Sådan er gamet. Det er ærgerligt men vi har stadig mange store talenter. Og heldigvis virker det som om de har mere klubfølelse end thiago.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Elbarca skrev:Lad os så se om Pep kan få dét ud af Thiago, som han forestiller sig. Med det Thiago har vist hidtil, så er jeg i tvivl. Specielt når Bayern har været så gode.
Fuldstændig enig! Thiago er snart 23 og han har ikke vist det store. Messi, busi, pedro havde feks vist en del mere. Thiago kan nogle lækre ting men for pokker hvor tager han nogle dumme beslutninger (åndssvage dribblinger, latterlige boldtab, dumme afleveringer).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

Synd at folk hater på Thiago, han har mistet 400k followers på en time..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Mésqueunclub og 17 gæster