Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af Kubala »

emo skrev:
Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Riis og Contador ftw. Alle holdkaptajner og hjælperyttere er dopet og derfor hepper jeg på Riis og Contador(han er også dopet, men cykelsporten er bare ikke ren). Riis er den sejeste dansker og Contador er den sejeste cykelrytter. Riis skulle have signet ham tidligere, i stedet for de to forræderiske brødre.
I beg to differ. Brian Holm er meget, meget sejere end Riis.

I beg to differ. Jesper Skiby er meget, meget sejere end de to nævnte.

Han er også cool.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er cool.

Men ellers er en mand som Rolf Sørensen også cool på sin helt egen kikset måde.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

Visca El Barca skrev:Jeg er cool.

Men ellers er en mand som Rolf Sørensen også cool på sin helt egen kikset måde.


Rolf Sørensen er også cool. Han elsker bare at snakke om sig selv, hvilket er lidt trættende, men samtidigt også sjovt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Jeg er ikke enig. Med den logik er næsten alt selvforskyldt, også styrt, og dermed er det kun tilladt at overhale den gule, sålænge denne ikke bliver kørt ned af eksempelvis en bil.
Nej, tværtimod. Punkteringer, andre mekaniske uheld og styrt har der altid være vane for at respektere, når det går ud over den gule trøje. Men det er altså en teknisk fejl på linje med ikke at kunne tæmme bolden ordentligt i fodbold. Det er nærmest en begynderfejl, bare at skifte gear uden at time det, når man står op på cyklen. Jeg har selv tit lavet den og det giver altså det resultat at kæden hopper af.

Desuden mindes jeg ikke at Schleck og Co. havde nogle problemer med at køre for fuld udblæsning, da Contador og mange andre blev forsinket af et styrt på en af pavéerne på en etape i starten af løbet. Cancellara var derimod hurtig til at sætte sig i front og give den alt, således at Contador faktisk tabte 1 minut og 13 sekunder på den etape. Alt til trods for at Schleck selv var styrtet dagen inden, hvor hele feltet praktisk talt var blevet neutraliseret af netop Cancellara, indtil Schleck var tilbage i feltet. Så her har vi helt reelt to næsten identiske uheld på to etaper i træk, hvor Saxo Bank var hurtige til at udnytte muligheden da Contador blev fanget bag et styrt, som han på ingen måde selv var involveret i, mens Astana overhovedet ikke udnyttede det, da Schleck selv røg i asfalten.

Men de danske medier var naturligvis dejligt objektive i deres måde at fremstille Tour de France på. Eller også var det lige omvendt.
Brombi skrev:Da Armstrong styrtede i 2003, med Jan Ullrich bag sig, fordi han kom til at cykle ind i en souvenir-pose, ventede Ullrich også. Jeg tror ikke at Ullrich nåede at resonere sig frem til, om det var selvforskyldt eller ej, ligesom jeg heller ikke tror at Contador nåede resonere sig frem til det samme. Forskellen på dem er bare, at Armstrong og Ullrich er 'gentlemens' mens Contador er en lille rotte, som vil bruge ethvert kneb til at vinde - også dem som går imod det som traditionen dikterer.
Armstrong en gentleman? Så har man også hørt den med. Er det den samme Armstrong som kaldte Frankie Andreu's kone, Betsy, for en 'crazy bitch' fordi hun fortalte sandheden om Armstrong? Den samme Armstrong som hårdt angreb alle konkurrenter der stillede spørgsmålstegn ved hans præstation, for så at komme kravlende tilbage til pressen og offentligheden med krokodilletårer, i det sekund han indså at taget var på vej ned over hovedet på ham?

Du bliver ved med at snakke om, at det var selvforskyldt og at Schleck er dårlig til at skifte gear. Jeg argumenterer for, at hverken Ullrich eller Contador kan nå at se hvorvidt det er selvforskyldt eller ej. Contador når ikke at se, om det er kæden der hopper af eller sprænger, men uanset vælger han at overhale den gule, hvilket gør ham til en ussel rotte.

Jeg snakker om Armstrong på cyklen, og ikke hvad han går og laver i fritiden :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

http://sporten.tv2.dk/tour/2013-07-10-f ... eltstarter

Tony Martin har kørt den hurtigste enkelstart i touren nogensinde, eller er det tæt på? Jeg gætter på at Froome, på baggrund af sin god træning, sine utrolig dygtige trænere og verdens bedste træningsprogrammer, kan køre hurtigere end ham og dermed den hurtigste enkelstart i tourens historie. Sky er nemlig rene, det siger Kim Plesner (som utrolig nok ellers er meget kritisk omkring alt i cykelsporten og især Riis og Contador. Han benytter hver lejlighed til at påpege Contador er blevet dømt for doping og Riis' fortid, men samtidig forsvarer bravt Froome og Sky), Kim har altid ret.

Hvad angår Contador, jeg tror han taber noget i omegn af 2 minutter til Froome, hvis han er rigtig heldig og virkelig velkørende, så bliver tidstabet måske på 1.30, men så skal også alt gå godt for ham, og alt dårligt for Froome.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

Contador vinder desværre ikke touren. Froome er bedre på enkeltstarten end Contador og kan følge med i bjergene, og har endda vist at han kan sætte Contador af.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Jeg er ikke enig. Med den logik er næsten alt selvforskyldt, også styrt, og dermed er det kun tilladt at overhale den gule, sålænge denne ikke bliver kørt ned af eksempelvis en bil.
Nej, tværtimod. Punkteringer, andre mekaniske uheld og styrt har der altid være vane for at respektere, når det går ud over den gule trøje. Men det er altså en teknisk fejl på linje med ikke at kunne tæmme bolden ordentligt i fodbold. Det er nærmest en begynderfejl, bare at skifte gear uden at time det, når man står op på cyklen. Jeg har selv tit lavet den og det giver altså det resultat at kæden hopper af.

Desuden mindes jeg ikke at Schleck og Co. havde nogle problemer med at køre for fuld udblæsning, da Contador og mange andre blev forsinket af et styrt på en af pavéerne på en etape i starten af løbet. Cancellara var derimod hurtig til at sætte sig i front og give den alt, således at Contador faktisk tabte 1 minut og 13 sekunder på den etape. Alt til trods for at Schleck selv var styrtet dagen inden, hvor hele feltet praktisk talt var blevet neutraliseret af netop Cancellara, indtil Schleck var tilbage i feltet. Så her har vi helt reelt to næsten identiske uheld på to etaper i træk, hvor Saxo Bank var hurtige til at udnytte muligheden da Contador blev fanget bag et styrt, som han på ingen måde selv var involveret i, mens Astana overhovedet ikke udnyttede det, da Schleck selv røg i asfalten.

Men de danske medier var naturligvis dejligt objektive i deres måde at fremstille Tour de France på. Eller også var det lige omvendt.
Brombi skrev:Da Armstrong styrtede i 2003, med Jan Ullrich bag sig, fordi han kom til at cykle ind i en souvenir-pose, ventede Ullrich også. Jeg tror ikke at Ullrich nåede at resonere sig frem til, om det var selvforskyldt eller ej, ligesom jeg heller ikke tror at Contador nåede resonere sig frem til det samme. Forskellen på dem er bare, at Armstrong og Ullrich er 'gentlemens' mens Contador er en lille rotte, som vil bruge ethvert kneb til at vinde - også dem som går imod det som traditionen dikterer.
Armstrong en gentleman? Så har man også hørt den med. Er det den samme Armstrong som kaldte Frankie Andreu's kone, Betsy, for en 'crazy bitch' fordi hun fortalte sandheden om Armstrong? Den samme Armstrong som hårdt angreb alle konkurrenter der stillede spørgsmålstegn ved hans præstation, for så at komme kravlende tilbage til pressen og offentligheden med krokodilletårer, i det sekund han indså at taget var på vej ned over hovedet på ham?

Du bliver ved med at snakke om, at det var selvforskyldt og at Schleck er dårlig til at skifte gear. Jeg argumenterer for, at hverken Ullrich eller Contador kan nå at se hvorvidt det er selvforskyldt eller ej. Contador når ikke at se, om det er kæden der hopper af eller sprænger, men uanset vælger han at overhale den gule, hvilket gør ham til en ussel rotte.

Jeg snakker om Armstrong på cyklen, og ikke hvad han går og laver i fritiden :)
Det jeg har svært ved at forstå er, dit forsvar samt fremhævning af Armstrong som en gentleman på cyklen, men samtidig kalder Contador for en "ussel rotte". Det giver absolut ingen mening. Armstrong på en cykel var langtfra en gentleman, faktisk var han nærmere en tyran som smadrede alt og alle, der gik imod ham. Han har kørt folk ind og frataget dem mulighed for at lave noget godt i touren, selvom de slet ikke var en trussel for ham i samlede klassement og selvom touren var ved sin slutning (Simeone), han har været direkte skyld i at en rytter er kmmet alvorlig til skade (Beloki) og listen er lang. Manden var ikke ligefrem populær i feltet, selvom folk var bange for ham og ikke turde sige imod ham, fordi de vidste at straffen var hård, hvis man gjorde.

Contador derimod er rimelig populær, netop fordi han viser en "gavmildhed". Han har masser af gange siddet med folk, som han let kunne køre fra, men han har i stedet nærmest foræret dem sejren, uden at han har følt behov for at blære sig med det (spørg bare Andy Schleck selv, hvordan han lod ham og hans bror få en sejr, uden at spurte). Jeg har faktisk set ryttere som kører på andre hold, men som har sagt de er villige til at hjælpe Contador, netop fordi han er gavmild, altså en gentleman. Det skulle jeg mene er det modsatte af en "ussel rotte".

Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor du ikke forholder dig til de episoder som Blau ridser op. På den berømte brostens etape blev Contador godt nok ikke fanget bag styrt, han punkterede, og derfeter satte Saxo Bank sig frem med Cancellara og Andy Schleck selv, for at give den gas. Det resulterede i at Contador tabte over et minut (noget som Riis selv sagde dengang efter kæden episode), man hørte ikke et ord fra Contador faktisk. Han var hverken skuffet, sur eller hævngerrig. Den episode skete så to dage efter, at Andy og Frank begge var styrtet på en meget våd etape i Belgien, Cancellara som på daværende tipsunkt havde den gule trøje, sad i forreste gruppe, sammen med Contador og hans Astana mandskab. De valgte at vente på Schleck og Schleck, hvis de havde vagt at køre så havde Andy og Fränk tabt 2-3 minutter. Er det ikke gentleman agtigt?

Det er synd for Andy at hans kæde tabte af, men der er to ting i det. Først og fremmest kan han kun klandre sig selv for det, nummer to er, at Contador altså allerede var i fart da det skete, hvorfor skulle han vente på ham? Det giver ikke mening, det er ikke altid at folk venter på folk der styrter. Var der nogen der ventede på Contador, da han selv blev fanget bag styrt i 2011? Nej vel, Schlecks hold og Cadels hold satte sig foran og kørte Contador minutter bagud, sådan er altså gamet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:Tony Martin har kørt den hurtigste enkelstart i touren nogensinde, eller er det tæt på?
Det er tæt på. David Zabriskie har rekorden, med en gennemsnitligt hastighed på 54,7 kilometer i timen. Tony Martin har kørt med 54,2. Til gengæld er dagens enkeltstart markant længere end den Zabriskie satte sin rekord på. 33 kilometer i dag, sammenlignet med blot 19 kilometer dengang. Det var endda 19 flade kilometer, hvor der kun var en enkelt meget lille bakke på. Hvis Tony Martin havde kørt samme rute i dag, havde han uden tvivl slået rekorden.

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Cykling

Indlæg af ulrich »

Også en pæn gearing han har kørt med. 58-11 mod en normal landevejs gear på 53-11..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Fuglsang nakker den!!

eller, det håber jeg i hvert fald!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

ulrich skrev:Også en pæn gearing han har kørt med. 58-11 mod en normal landevejs gear på 53-11..
Gearing på min er endda kun 50-11. Tør slet ikke tænke på at skulle træde en 58-11 rundt. Det er fandeme vanvittigt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Andy Schleck er 3:27 minutter efter Tony Martin ved anden mellemtid :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Og så er Michal i gang med at give Fuglsang en ordentlig røvfuld!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Contador er startet udmærket, nu skal han bare ikke lave en Teejay Van Garderen og gå helt ned. Bedre førsete mellemtid end jeg havde forventet i hvert fald.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Hah, Froome...
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster