Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Haha og så gider jeg ikke at diskutere med dig mere. Flot niveau du lægger for dagen.
Lol, kommer fra brugeren, der har leveret perler som denne:
Jeg kan forstå at du bliver våd når mr swag folder sig ud men der skal lidt mere til før jeg klapper i hænderne.
...og skriver "Haha" i starten er hver post.
Hvad kan jeg sige? jeg synes du er sjov! Og dygtig!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Thiago har været klar til at spille i 32 kampe ud af 38 kampe, de seks andre har han været skadet i, det er kun La Liga jeg tager hensyn til nu. Ud af de 32 kampe har han fået 27 kampe på banen. Nu skriver man meget at han blev "forsømt" i slutningen af sæsonen, dette kan jeg ikke helt forstå? Ud af de seneste 18 La Liga kampe, har han spillet 17 af dem, hvorfra 12 har været fra start og med næsten fuld-tid.

Det kan fanme ikke være mangel på tillid og spilletid, og det er nok ikke penge. Det må skyldes at han vil have de sidste par kampe ekstra pr. sæson. ;-) (kan godt se at denne sætning ikke giver mening, men elsker den så lader den stå).

Det jeg ville bare blot at dokumentere at Thiago har fået meget tid på banen, og for at skyde påstanden ned om at han ikke blev brugt meget i slutningen af sæsonen.

Hvis i vil kigge selv, så ser her, http://www.transfermarkt.co.uk/en/thiag ... 60444.html
Senest rettet af emo man jun 24, 2013 6:41 pm, rettet i alt 1 gang.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Haha og så gider jeg ikke at diskutere med dig mere. Flot niveau du lægger for dagen.
Lol, kommer fra brugeren, der har leveret perler som denne:
Jeg kan forstå at du bliver våd når mr swag folder sig ud men der skal lidt mere til før jeg klapper i hænderne.
...og skriver "Haha" i starten er hver post.
Hvad kan jeg sige? jeg synes du er sjov! Og dygtig!
Hvorfor så skarp?

Haha og så gider jeg ikke at diskutere med dig mere. Flot niveau du lægger for dagen.
Owngoal, much?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af JonasV »

fcbarcelona.dk er gået i sommerferie-mode, hvilket er en slags pms-tilstand for et internetforum.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Haha og så gider jeg ikke at diskutere med dig mere. Flot niveau du lægger for dagen.
Lol, kommer fra brugeren, der har leveret perler som denne:
Jeg kan forstå at du bliver våd når mr swag folder sig ud men der skal lidt mere til før jeg klapper i hænderne.
...og skriver "Haha" i starten er hver post.
Hvad kan jeg sige? jeg synes du er sjov! Og dygtig!
Hvorfor så skarp?

Haha og så gider jeg ikke at diskutere med dig mere. Flot niveau du lægger for dagen.
Owngoal, much?
Skal vi ikke bare droppe den? Vi ser tydeligvis helt forskelligt på hele denne situation og ydermere så har vi grundlæggende uenigheder når det kommer selve spillet (udskiftninger, skader, spilleres vigtighed osv). Så lad os blive enige om at være uenige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Heartbreaker »

Overvejede først at lave denne:
Billede

.. men så kom jeg i tanke om, hvor trættende det er at følge en diskussion, der bare ender ud i personlig hetz og mudderkast, så nu får I denne:
Billede

og denne, bare for at rette op på den dårlige stemning:
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Fuck it, der er kun én ting, der kan redde situationen nu:
Spoiler
Vis
Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af # 23 »

Quaresma skrev:Fuck it, der er kun én ting, der kan redde situationen nu:
Spoiler
Vis
Billede
Er det Daluigi?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Skydefinten »

Ikke alt det hate, sådan en skøn mandag. Gem dog noget spalteplads her tråden, til når Thiago meddeler, at han forlænger.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Vi andre har jo argumenteret for hvorfor han har haft nogen dårlige kampe og ligeledes for at han ikke skulle sættes af på baggrund af disse.
Jeg forstår overhovedet ikke dit postulat om at han er en forkælet dreng. Han søger som andre store talenter spilletid for at kunne udvikle sig optimalt.

Lad mig i sidste pasus få en ting på det rene, fordi man er barca fan, så skal man konsekvent støtte op om træneren?
Jeg blev forelsket i klubben tilbage i 84, og som jeg har udviklet mig har min historie som fan også. Jeg fik forstærket mine følelser, på grund af kulturen, stoltheden og æren ved denne.
Grunden til jeg ikke støtter op om tito og rossell er fordi, de i min optik bærer klubben i en forkert retning og ikke værner om la masia eller kulturen. Salget af thiago, udlånene af døllefølle og rafinha og utilfredsheden hos bartra bekræfter mig blot i mine bange anelser.
Husk nu på hvad pep gjorde, han præsenterede thiago, dølle, roberto, montoya, bartra, cuenca og tello.
Du argumenter for dine holdninger med at tito valgte det sikre, men hvad med kontinuiteten hos talenterne?
Det er jo ikke sikkert, endsige forsvarligt når stamspillerne er trætte og spiller på smertestillende

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Ponte »

Rooooo på drenge :glad:

At kalde Thiago for en forkælet unge er måske et hårdt ord, men må indrømme jeg mest er med Piqué B i denne her.
Vores klub bygger i høj grad på loyalitet og hvis Thiago er så succeshungrende at han ikke vil acceptere en indkøringsrolle og overtage den største og vigtigste plads i vores klub efter Xavi, så har jeg ikke meget at bruge ham til.
Nuvel, han har vist fremragende takter, når det går godt for ham, og der skal ikke herske tvivl om hans status som supertalent, men må ærligtalt sige hans niveau ikke har været kontinuerligt højt til at man med ro i maven ubetinget kan sige han er tæt på at være klar til at banke Xavi af. Træt, halvskadet eller ej, Xavi tænker stadig fodbold på en hel anden måde og på et langt højere niveau end Thiago pt. gør.
Som jeg har påpeget tidligere, så har Thiago fået flere kampe end Xavi og Ini havde på deres alder, de havde mindst lige så mange muligheder dengang, men blev i klubben og var tålmodige.
Fair nok hvis United lover ham en nøglerolle og bla bla, men hvad gør de så hvis Thiago ikke leverer?, IMO er pladsen på bænken langt større og længere end hvis han blev. De trygge rammer han har i vores klub bliver revet væk fra ham ved et skifte. Chancen for fiasko og middelmådigt spil er langt større for en klub med niveau og ambitioner som United, end succes... og de vil ikke vise nogen nåde, hvis der er en anden der er bedre til pladsen.
Hvis han så absolut vil skifte, så vil jeg i hvert fald ikke stå i vejen.
Han er stadig et talent, med tryk på talent, på trods af han er et kæmpe et af slagsen.
Hvad angår Tito og ledelsen og hvad der ellers foregår bag kulissen i det her spil......we don't know a flying f**k, so stop acting like we do!!!
Senest rettet af Ponte man jun 24, 2013 7:22 pm, rettet i alt 1 gang.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af # 23 »

De sidste par dage har jeg bare voldtaget youtube for videoer med Thiago. Det er faktisk rimeligt usædvanligt, hvor mange finter, han laver i en kamp, når man tænker på, han er central midtbanespiller. Det er lidt uhørt.

Og det sidste. Er jeg den eneste, der kan se, at mange af hans bevægeler minder om Ronaldinhos? Måden han lige dribler på og måden han sparker til boldene på.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:Vi andre har jo argumenteret for hvorfor han har haft nogen dårlige kampe og ligeledes for at han ikke skulle sættes af på baggrund af disse.
Jeg forstår overhovedet ikke dit postulat om at han er en forkælet dreng. Han søger som andre store talenter spilletid for at kunne udvikle sig optimalt.

Lad mig i sidste pasus få en ting på det rene, fordi man er barca fan, så skal man konsekvent støtte op om træneren?
Jeg blev forelsket i klubben tilbage i 84, og som jeg har udviklet mig har min historie som fan også. Jeg fik forstærket mine følelser, på grund af kulturen, stoltheden og æren ved denne.
Grunden til jeg ikke støtter op om tito og rossell er fordi, de i min optik bærer klubben i en forkert retning og ikke værner om la masia eller kulturen. Salget af thiago, udlånene af døllefølle og rafinha og utilfredsheden hos bartra bekræfter mig blot i mine bange anelser.
Husk nu på hvad pep gjorde, han præsenterede thiago, dølle, roberto, montoya, bartra, cuenca og tello.
Du argumenter for dine holdninger med at tito valgte det sikre, men hvad med kontinuiteten hos talenterne?
Det er jo ikke sikkert, endsige forsvarligt når stamspillerne er trætte og spiller på smertestillende
Jeg går ud fra at det er mig du snakker til? jeg gider ikke til at starte hele diskussionen igen men vil da godt svare på dine spørgsmål. Jeg ved ikke hvem du snakker om i din første sætning. Men grunden til at jeg kalder ham for en forkælet dreng er at jeg mener at han giver op og derved opfører sig som en der ikke får sin vilje. Barca har givet ham en del men nu udnytter han er skidt kontrakt (som han selv var med til at få i hus ved at flirte med andre klubber og komme med bemærkninger om at han var ligeglad med hvor han fik succes) til at smutte. Ud over det så har vi set barca spillere som xavi og ini udvikle sig selvom de ikke fik hver kamp. Jeg er af den overbevisning af en spiller udvikler sig ligeså meget til træning som i kamp. Selvf kommer rutinen gennem kamp men der er meget man kan lære og især når man spiller sammen med gode spillere.

Jeg mener ikke at man konsekvent skal støtte op om træneren men kan for det første ikke se hvad tito har med den sag at gøre og ydermere så mener jeg at han har leveret en rigtig god sæson. "Grunden til jeg ikke støtter op om tito og rossell er fordi, de i min optik bærer klubben i en forkert retning og ikke værner om la masia eller kulturen. Salget af thiago, udlånene af døllefølle og rafinha og utilfredsheden hos bartra bekræfter mig blot i mine bange anelser." det er ikke ledelsen eller tito der sælger thiago. Det er ham der udnytter sin kontrakt. Og man låner vel de spillere ud fordi de ikke er gode nok til at starte og derved kan få spilletid? Du ved det som du mener er det vigtigste i en spillers udvikling ("men hvad med kontinuiteten hos talenterne? "). Så det er vel klogt nok at leje dem ud. De bliver jo ikke solgt og kan derved udvikle sig i en sæson når de ikke er i nærheden af at være gode nok til at komme i nærheden af førsteholdet.

Til sidst vil jeg give dig helt ret i at pep var god til at trække spillere op. Men kan det tænkes at pep bare var skide heldig med en genial ungdom som blomstrede lige da han kom til? Når man feks ser på at vi kun har 4 spillere med til u20 så kunne det godt se sådan ud. Man kan jo ikke trække spillere op hvis disse ikke er gode nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Jeg snakker om thiago hele vejen igennem, nej man kan ikke lære alene ved træning, nerven, intensiteten og videre læres gennem oplevelserne ved situationerne i kampene, hvor man derved også får udvilket rutinen.

Jeg er af den helt klare overbevisning at spillerne skal have tillid og få muligheden for at opleve det i klubben, hvis man ønskede at rotere er der rig mulighed for spilletiden.

Vi har flere u20 spillere, husk der også er nogen fra portugal og vidst nok flere end det.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Michman »

Der er vel ikke noget der er afgjort endnu? Hvorfor kommer der ikke bare en udmelding?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 66 gæster