Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

For det første virker det til at han kun er interessant for andre klubber grundet sin lave frikøbsklausul. Dette får mig til at tænke på, var den på 30 havde ingen budt, og vi havde en utilfreds-spiller i truppen (IMO u-forståeligt). Thiago er en spiller hvis udvikling vi alle har fulgt i gennem årene, og elsker manden så meget at vi kun vil ham det bedste, derfor er penge underornet for mig, i sådan en sag her.

Og som der blev skrevet før, hvis de har betalt ham fri er det ikke 18 men nærmere 22-23 mill vi får.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Nu siger jeg det igen, igen, igen; er det virkelig så svært at forestille sig, at Thiago måske slet ikke havde været så rejselysten, såfremt klausulen havde været urealistisk høj?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Squix skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Fuck Sandro..

Kan ikke lade være med at tænke på, om der er nogen problemer imellem Tito og Thiago.
Læste et quote i sidste uge, hvor Tito skulle have sagt, ved nogen forhandlinger i fredags, at han ikke ville love Thiago mere spilletid, end han allerede havde.
Det er åbenlyst for enhver, at Thiago er moden til at tage alle småkampe + de semistore, hvor i de helt store, og vigtige, er det stadig verdens 2 bedste midbanespillere der styrer det.
Tror jeg godt selv Thiago ved, og i og med Tito nægter at sige han vil give ham mere spilletid, og han samtidig skulle have været ude og sige, at hvis klubben signer Thiago Silva, så behøver han ikke mere - uden at nævne at de skulle prøve at holde på Thiago, samtidig med jeg ikke er i tvivl om Tito har været klar over den frikøbsklausul - nu ved jeg ikke hvor mange minutter der har manglet for han har fået det antal han skulle, for at klausulen blev højere.
Men de sidste 3-4 kampe i ligaen, var jo egenlig så godt som ligegyldige - havde Thiago fået noget mere spilletid der, kunne vi være sluppet for denne situation.
At Thiago ikke har tålmodigheden, kan vi jo desværre ikke gøre så meget ved - men klubben kunne godt have gjort mere for at sikre os en ordenlig pris. Vi kunne snildt have fået det dobbelte for ham, hvis den klausul ikke havde været det.
Lugter langt væk af at Tito og Thiago har et problem med hinanden.
Må også være derfor Tito ikke har brugt Thiago mere.

Derudover er det forfærdelig at se IGEN hvordan vi smider vores spillere ud, uden at få en ordenlig omgang penge for dem.

Rosell out!
Tito out!

Tag mig tilbage til Laporta+Pep tiderne. :cry:

Word.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Quaresma skrev:Nu siger jeg det igen, igen, igen; er det virkelig så svært at forestille sig, at Thiago måske slet ikke havde været så rejselysten, såfremt klausulen havde været urealistisk høj?
Ja, det er det... ;-)
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20462
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcelona B player Rafinha (20) is close to joining Celta de Vigo on loan. He would first sign a renewal at Barcelona until 2016. [md]
Passer ikke så godt med at hele familien skulle til England..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20462
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Quaresma skrev:
Squix skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Fuck Sandro..

Kan ikke lade være med at tænke på, om der er nogen problemer imellem Tito og Thiago.
Læste et quote i sidste uge, hvor Tito skulle have sagt, ved nogen forhandlinger i fredags, at han ikke ville love Thiago mere spilletid, end han allerede havde.
Det er åbenlyst for enhver, at Thiago er moden til at tage alle småkampe + de semistore, hvor i de helt store, og vigtige, er det stadig verdens 2 bedste midbanespillere der styrer det.
Tror jeg godt selv Thiago ved, og i og med Tito nægter at sige han vil give ham mere spilletid, og han samtidig skulle have været ude og sige, at hvis klubben signer Thiago Silva, så behøver han ikke mere - uden at nævne at de skulle prøve at holde på Thiago, samtidig med jeg ikke er i tvivl om Tito har været klar over den frikøbsklausul - nu ved jeg ikke hvor mange minutter der har manglet for han har fået det antal han skulle, for at klausulen blev højere.
Men de sidste 3-4 kampe i ligaen, var jo egenlig så godt som ligegyldige - havde Thiago fået noget mere spilletid der, kunne vi være sluppet for denne situation.
At Thiago ikke har tålmodigheden, kan vi jo desværre ikke gøre så meget ved - men klubben kunne godt have gjort mere for at sikre os en ordenlig pris. Vi kunne snildt have fået det dobbelte for ham, hvis den klausul ikke havde været det.
Lugter langt væk af at Tito og Thiago har et problem med hinanden.
Må også være derfor Tito ikke har brugt Thiago mere.

Derudover er det forfærdelig at se IGEN hvordan vi smider vores spillere ud, uden at få en ordenlig omgang penge for dem.

Rosell out!
Tito out!

Tag mig tilbage til Laporta+Pep tiderne. :cry:

Word.
Double word.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:
Quaresma skrev:Nu siger jeg det igen, igen, igen; er det virkelig så svært at forestille sig, at Thiago måske slet ikke havde været så rejselysten, såfremt klausulen havde været urealistisk høj?
Ja, det er det... ;-)
I disagree. Selvfølgelig har det prikket til lysten, at hele processen ville være så simpel grundet frikøbsklausulen. Det er ren logik, og gælder for de fleste ting i verden - jo nemmere det er, jo større chance er der for, at du tager den endelige beslutning og gør det.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Thiago er en spiller hvis udvikling vi alle har fulgt i gennem årene, og elsker manden så meget at vi kun vil ham det bedste, derfor er penge underornet for mig, i sådan en sag her.
Fair nok. Personligt har jeg bare udelukkende klubbens fremtid for øje, i en situation som denne. Jeg elsker også Thiago og har fulgt ham i mange år, men klichéen om at ingen er over klubben, slår helt og aldeles til i øjeblikket. Jeg håber da også at Thiago kommer videre og får det fint, men det er i allerhøjeste grad sekundært, i forhold til alt hvad der har med klubben at gøre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

Quaresma skrev:Nu siger jeg det igen, igen, igen; er det virkelig så svært at forestille sig, at Thiago måske slet ikke havde været så rejselysten, såfremt klausulen havde været urealistisk høj?
Som jeg også tidligere har skrevet, ville United og andre klubber vel også have været noget mere tøvende, med at melde sin udelte interessere, hvis de på forhånd vidste at han ville koste 40 eller 50 millioner euro. Thiago er selvfølgelig blevet intrigued, fordi han har været bevidst om at United var særdeles interesserede. Den interesse havde formentlig ikke været ligeså åbenlys og stor, hvis frikøbsklausulen havde været markant højere end det er tilfældet.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:
Quaresma skrev:Nu siger jeg det igen, igen, igen; er det virkelig så svært at forestille sig, at Thiago måske slet ikke havde været så rejselysten, såfremt klausulen havde været urealistisk høj?
Som jeg også tidligere har skrevet, ville United og andre klubber vel også have været noget mere tøvende, med at melde sin udelte interessere, hvis de på forhånd vidste at han ville koste 40 eller 50 millioner euro. Thiago er selvfølgelig blevet intrigued, fordi han har været bevidst om at United var særdeles interesserede. Den interesse havde formentlig ikke været ligeså åbenlys og stor, hvis frikøbsklausulen havde været markant højere end det er tilfældet.
Word, word, word, word. Word.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af JonasV »

Jeg er helt enig i, at det er komplet idiotisk, at vi ikke får mere for ham. Det er simpelthen så dumt, at ord ikke rækker.
Dernæst er jeg enig i, at vi godt kan rende ind i et problem på midtbanen (hvem skulle lige have troet det?), hvilket er det, der bekymrer mig allermest.
Slutteligt har jeg bare svært ved at se mig så sur på Thiago, som andre herinde har gjort. Jeg holder jo stadig af knægten og hans strålende evner. Jeg kan ikke forstå hvorfor han vil videre (hvilken culé kan det?), men når det nu skal være, er jeg glad for at det bliver United fremfor mange andre klubber. Og jeg håber han gør det godt derovr'. Undtagen hvis de møder os i CL, så håber jeg at han - og resten af MU - spiller katastrofalt dårligt.

Til aller-allersidst, så er dette muligvis det synspunkt jeg kan erklære mig mest enig i, i hele denne sag:
Quaresma skrev:Fuck Michael Bublé

Catalonia

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Catalonia »

Nyhuus skrev:Kan vi ikke få flyttet den klaphat over til "Andre spillere" ?
Eller måske oprette en helt ny til ham: "Hoe bags".
Synes du da det er underligt han vil skifte fra os? Hvis der ingen mandskabspleje har været, og han bliver tilbudt en stor rolle i England?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Kontrakten har helt klart gjort det nemmere for thiago at komme væk og den har muligvis også "tændt" ønsket om endnu mere spilletid. Men det er stadig thiago der ikke vil barca mere! Tito kunne ikke garantere thiago mere spilletid da de mødtes idet thiago ikke har gjort sig fortjent til mere spilletid samt at der er bedre spillere foran thiago. Så imo var tito ærlig. Han kunne sagtens have sagt til thiago at han ville starte alle kampe næste sæson men det ville være en løgn. Så hellere sandheden og ingen thiago eller en løgn og en sur thiago i klubben.

Jeg er skuffet over thiago og jeg tror at jeg kommer til at bære nag i lang tid. Imo har han ikke vist ydmyghed og tålmodighed nok til at jeg kan respektere ham. Han er et kæmpe talent men desværre ser det ud til at hans ego er for stort hvilket der også tidligere har været tegn på da han feks sagde at han var ligeglad med hvor han fik succes så længe at han fik succes. Så hvis han ikke vil barca så skal han også være fri.

Farvel Thiago.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

sonnybarca

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af sonnybarca »

Jeg bebrejder overhovedet ikke Thiago, hvis han skrider. Klubben har ikke formået at vise, at man tror på ham, den er ikke længere. Han blev vraget til flere oplagte kampe, især i slutningen af sidste sæson. Det var tydeligt for enhver. Det har gjort ondt hos en spiller med Thiago's ambitionsniveau. Manden har lige igen vist hans enorme potentiale til U21-EM og alligevel blevet 22 år efterhånden.

Folk råber op om tålmodighed osv. Men fra sidelinjen har Thiago siddet sammen med hans 2 gode venner Bartra og Montoya, alt imens de har lagt ryg til følgende:

1. Thiago: Xavi var totalt udbrændt ved slutningen af sæsonen og ligaen var næmest afgjort. Thiago skulle have haft alt den spilletid han overhovedet kunne have fået. Han var klar til det, var blevet lovet det (i hans kontrakt) og det havde været godt for alle parter. Det fik han bare ikke. En udmattet Xavi stillede fra start, oftere end han burde.

2. Bartra: "Klubben satser på Bartra" var åbenbart grunden til at man ikke købte en tiltrængt CB inden sidste sæson startede. Selvom forsvaret sejlede uden, satsede Tito bare aldrig på Bartra og det hele kulminerede med at Adriano (som vel nok er bedst som venstre kant egentlig) blev valgt i det centrale forsvar foran Bartra ved flere lejligheder. I stedet blev Bartra kastet for løverne, da man løb tør for plan B & C. Helt uden kampform overhovedet og så i sæsonens sværeste og vigtigste kampe. Rotation er ordet. Det blev bare aldrig brugt.

3. Montoya: Fik chancen på højre back i starten af sæsonen og greb den. Et mere defensivtorienteret alternativ til Daniel Alves. Han gjorde det glimrende og spiller lidt ala en Abidal på vensterbacken. Men da Daniel Alves blev fit, var det slut med Montoya. Vi så ham nærmest ikke igen. Dette på trods af at Alba bidrager med rigeligt offensivt fra venstrebacken og at Daniel Alves, som efter min overbevisning faldte igennem defensivt ved flere lejligheder, faktisk også kan roteres til højrekanten, og derved gøre plads til Montoya. Men igen, rotation er ikke et ord Tito vil være ved.

Nu står Thiago så, grundet en amatøragtig ledelse nu i den situation, at han har alverdens klubber som bejlere, fordi han sælges til spotpris. En af dem er Man Utd og de har længe manglet en spiller med nøjagtig Thiago's kompetencer. De lover ham alt det vi ikke kan og de kan holde det. De er ganske enkelt et perfekt match. Og med overstående punkter i mente, hvordan kan Thiago så sige nej til sådan et tilbud?

Jeg har været meget efter Tito i løbet af sæsonen. Både fordi jeg mener at han mangler gejst og evnen til motivere, måske pga. hans sygdom. Men allermest fordi at han ser ud til at svigte talenterne, hvis han forsætter hans træningsstil. Det ser sort ud for vores talenter generelt, hvis ikke der bliver lavet om på det. For selvom de skal væbne sig med tålmodighed, så er en ting altså langt vigtigere - spilletid!

Det blev et lidt langt indlæg. Men jeg er bare træt af at folk bare lukker øjnene for det åbenlyse. Vi skal simpelthen passe bedre på vores talenter, hvis vi vil blive ved med at være den klub som vi er i dag. Jeg ønsker ikke Madrid tilstande i Barcelona.
Senest rettet af sonnybarca man jun 24, 2013 3:02 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Bager »

Billede
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster