8 - Andrés Iniesta Lujan

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17775
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af emo »

Blaugrana92 skrev:Der bliver spillet hyldestkamp for Dani Jarque lige nu, mellem Espanyol og et udvalgt hold, med blandt andet Andrés, Xavi, Cesc, Alba og Busquets på. I det 21. minut, lige efter en Espanyol-scoring, blev kampen stoppet og familien kom på banen, for at modtage spillernes og publikums hyldest. Jeg vil tro at det var hans mor og far, samt hans kone og datter. Andrés, der er anfører for det udvalgte hold, og Espanyol-anføreren, som jeg ærligt talt ikke fik fat i hvem var, gav blomster. Efter Andrés havde givet blomster, var der stående ovationer fra hele stadion og Iniesta-chants à la Messi. Der blev jeg sgu lidt misty-eyed. Don Andrés er simpelthen den største.
Til dem som vil se det,
phpBB [video]
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af # 23 »

Der skal ikke herske nogen tvivl, at der i nutidens fodbold ikke findes en spiller sammen med Ronaldinho, som gør mig ligeså våd i trussen, som Iniesta, når han lige er i legehumør.

Men nu svigter min hukommelse mig lige. Er der nogle, der kan tegne et billede af Iniesta fra den dag han fik debut til 2008, hvor Pep kom til og gjorde ham til en kontinuerlig verdensstjerne på et meget højt niveau, hvordan den kære Iniesta var? Kunne man hurtigt spotte hans talent, eller var han en spiller med et lavt bundniveau? Jeg kan slet ikke huske den periode med Iniesta, hvordan han blev anset af Barca og medieverdenen og ikke-Barca fans. Jeg ved godt, der er anekdoter fra Pep, der siger til Xavi, at Iniesta bliver den spiller, der slår dem begge af, men jeg kan virkelig ikke huske den unge Iniesta, hvordan hans situation var i hans unge dage med han anseelse og hans spil på banen.

Håber I lige vil hjælpe.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

BarçaDK

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af BarçaDK »

# 23 skrev:Der skal ikke herske nogen tvivl, at der i nutidens fodbold ikke findes en spiller sammen med Ronaldinho, som gør mig ligeså våd i trussen, som Iniesta, når han lige er i legehumør.

Men nu svigter min hukommelse mig lige. Er der nogle, der kan tegne et billede af Iniesta fra den dag han fik debut til 2008, hvor Pep kom til og gjorde ham til en kontinuerlig verdensstjerne på et meget højt niveau, hvordan den kære Iniesta var? Kunne man hurtigt spotte hans talent, eller var han en spiller med et lavt bundniveau? Jeg kan slet ikke huske den periode med Iniesta, hvordan han blev anset af Barca og medieverdenen og ikke-Barca fans. Jeg ved godt, der er anekdoter fra Pep, der siger til Xavi, at Iniesta bliver den spiller, der slår dem begge af, men jeg kan virkelig ikke huske den unge Iniesta, hvordan hans situation var i hans unge dage med han anseelse og hans spil på banen.

Håber I lige vil hjælpe.
Han var virkelig bleg. Han havde lidt mere hår end nu. Hans tindinger var meget høje.

sonnybarca

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af sonnybarca »

# 23 skrev:Der skal ikke herske nogen tvivl, at der i nutidens fodbold ikke findes en spiller sammen med Ronaldinho, som gør mig ligeså våd i trussen, som Iniesta, når han lige er i legehumør.

Men nu svigter min hukommelse mig lige. Er der nogle, der kan tegne et billede af Iniesta fra den dag han fik debut til 2008, hvor Pep kom til og gjorde ham til en kontinuerlig verdensstjerne på et meget højt niveau, hvordan den kære Iniesta var? Kunne man hurtigt spotte hans talent, eller var han en spiller med et lavt bundniveau? Jeg kan slet ikke huske den periode med Iniesta, hvordan han blev anset af Barca og medieverdenen og ikke-Barca fans. Jeg ved godt, der er anekdoter fra Pep, der siger til Xavi, at Iniesta bliver den spiller, der slår dem begge af, men jeg kan virkelig ikke huske den unge Iniesta, hvordan hans situation var i hans unge dage med han anseelse og hans spil på banen.

Håber I lige vil hjælpe.
Iniesta var en verdensstjerne allerede før Pep kom til. Med al respekt, så er han ikke Pep's fortjeneste.

emo
Indlæg: 17775
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af emo »

Han var pure magic inden, også. Husker ham som en meget dynamisk spiller, mere dynamisk end han er nu, men skyldes måske den "vilde-ungdom". Iniesta har været fryd siden sin første indskiftning for Barcelona, og bliver det indtil han stopper med at trille den bold der.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Brombi »

Jeg kan huske ham spille i 2004, hvor han ikke var starter. Men hver gang han kom ind, var han bare dobbelt så god som alle de andre. Det var helt vildt. I løbet af den sæson og næste sæson blev han fast starter. Iniesta var magic allerede inden Pep.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Flax_Generous »

De fleste, der ikke så Barca jævnligt dengang, undervurderede nok Iniesta. Men han var fantastisk lang tid før Pep, også selvom det sjældent resulterede i mål. Jeg lovpriste ham i hvert fald overfor alle, der ville høre (og nok også overfor en del, der ikke ville høre). Han er helt sikkert faldet i gryden med magi som spæd.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Bager »

Han er blevet langt mere dominerende og dikterende i sin spillestil end dengang. Men han har altid haft en ekstraordinær teknik. Rent fysisk virkede det til at han udviklede sig relativ sent, fordi han var indskifter de første 2-3-4 sæsoner. Det var som om han ikke kunne holde til en hel kamp. Men han gjorde det altid godt når han kom ind. Ligesom Xavi mistede han aldrig bolden. Og ligesom nu fatter han ikke at skyde på mål. ;P Det er dog blevet lidt bedre. Ikke meget, men lidt.
Visca el Barca

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af fidanho »

Han har udviklet sig meget gennem de sidste 5-7 sæsoner, dog viste han sit potentiale ind i mellem. Han blev noglegange endda brugt som DM under FR. Det var først under Pep at han fik mere frihed, og spillede lidt længere fremme på midten, hvor han udfolder sine tekniske færdigheder.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5443
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 571 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af SpillerSomMESSI »

fidanho skrev:Han blev noglegange endda brugt som DM under FR.
Jep! Netop derfor havde han skærmydsler med Van Bummel
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af ladislau »

Iniesta spillede i mange kampe mange forskellige positioner, og var nok lidt undervurderet i den bredde befolkning(som flax skrev). Fodbold nørderne anekendte dog hans talent, men det var uvist om han fik et endeligt gennembrud.

Det store problem, var at man ikke troede Xavi og Iniesta kunne spille sammen pga deres mangel på fyskik. Faktisk mente mange, at Deco og Xavis manglende fysik var en af forklaringerne, på Rijkaard æraen var så relativ kortvarig.

Det var først det sidste halve år med hollændren, at Iniesta fik den spilletid, som han var berettiget til. Hvor han imo skulle have overtaget Decos plads ca et år tidligere.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Daluigi »

http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... ningq.html

Drømmemål ligefrem?.. Og endda til træning - Ro på Wennerberg :razz:
Forumlegende

BarçaDK

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af BarçaDK »

Daluigi skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... ningq.html

Drømmemål ligefrem?.. Og endda til træning - Ro på Wennerberg :razz:
Flot mål. Uden tvivl, men jeg blev ligesom dig lidt skuffet. Hans mål mod Alavés (mener jeg?) for et par måneder siden var fx langt bedre!

Parla
Indlæg: 780
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Parla »

Daluigi skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... ningq.html

Drømmemål ligefrem?.. Og endda til træning - Ro på Wennerberg :razz:
Han skulle have gemt det skud til en el clasico.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af # 23 »

Genposter lige lidt Ini-lækkerier.

phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]


Vi mangler en smiley herinde, der lige piller lidt ved sig selv og jizz'er hele skærmen til.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster