Éric Abidal

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Abidal: "I want to play, but I don't yet know where. Monaco, Lyon, PSG, Spain... I don't rule out any club." [rmc]
Abidal: "Puel (coach Nice) and Garde (Lyon) have been in touch to hear about my situation. Houillier (Red Bulls) offered me to go to the US"
Abidal: "I don't rule out playing for FRA again. It's not a goal, but you can hope. The World Cup in Brazil would be the icing on the cake."

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Parla »

FCBarcelonaChr skrev:
Abidal: "I want to play, but I don't yet know where. Monaco, Lyon, PSG, Spain... I don't rule out any club." [rmc]
Abidal: "Puel (coach Nice) and Garde (Lyon) have been in touch to hear about my situation. Houillier (Red Bulls) offered me to go to the US"
Abidal: "I don't rule out playing for FRA again. It's not a goal, but you can hope. The World Cup in Brazil would be the icing on the cake."
Oh fuck hvor ville jeg holde med Frankrig for første gang i mit liv.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... ID=HP_BN_1

Nu skal vi ikke ud i noget mudderkastning. Abidal må forstå hvis klubben ikke mener at han kan levere på højeste niveau igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Parla »

Piquénbauer skrev:http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... ID=HP_BN_1

Nu skal vi ikke ud i noget mudderkastning. Abidal må forstå hvis klubben ikke mener at han kan levere på højeste niveau igen.
Tror bare pressen kører i det for at få klubben til at se lidt beskidt ud for en gangs skyld.
Abidal har gode grunde til at være skuffet. Han har jo kæmpet sig igennem det for at spille for klubben og så får han ikke engang en ordentlig chance.

sonnybarca

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af sonnybarca »

Jeg kan godt forstå ham! Han har kæmpet benhårdt for at komme tilbage og så bliver han fundet for let til et forsvar, som har været direkte pinligt i hans fravær. Han må inderligt have ment, at han kunne løfte niveauet og det samme mener jeg. Man skal ikke undervudere viljens kraft og en mand som har vundet den kamp Abidal har, må have en absurd stor motivation. Desuden spiller han en position (CB) der ikke nødvendigvis kræver at han er ligeså fysisk stærk som tidligere. Vi så allesammen hans lektion i intelligent forsvarsspil, da han vendte tilbage imod Levante.

Han skulle have haft et år mere. Tror heller ikke på at det har været et spørgsmål om penge. Lorte beslutning af FC Barcelona og jeg flipper, hvis forsvaret ikke er i orden til næste sæson.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af klogfyr »

Jeg synes også, vi burde have forlænget med ham, en 2-årig forlængelse med en lavere løn og en forståelse for, at han er backup, er jeg sikker på, at han ville have accepteret. Må også indrømme jeg er en anelse skuffet over barcas valg.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Elbarca »

Jeg var i chok over beslutningen og er det stadig. Selv en Abidal på 50% kan for faen spille med på det niveau vi har haft i centerforsvaret det sidste år.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Bager »

Jeg har altid haft en forholdsvis stor tiltro til Rosell og været ret positiv omkring ham, men det her er simpelthen for meget. Behandlingen af Abidal har været decideret uværdig. Argumenterne for ikke at forlænge med ham har været ikke-eksisterende. Så kom sguda med nogle konkrete grunde til ikke at forlænge med ham?? De har fanme lort i hovedet man. Laporta for president!!
Visca el Barca

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af rummenigge »

klogfyr skrev:Jeg synes også, vi burde have forlænget med ham, en 2-årig forlængelse med en lavere løn og en forståelse for, at han er backup, er jeg sikker på, at han ville have accepteret. Må også indrømme jeg er en anelse skuffet over barcas valg.
Enig, det giver ikke mening at man i flere år har brugt en masse energi for at få Abi tilbage hvilket er flot af klubben og nu havde man chancen for at få Abidal i spil igen skadesfri fra sæsonstart og fået den mest loyale spiller som man ka drømme om. Hvad gør klubben, de vælger ikke engang af forlænge med et år. Tilgengæld er der ingen tvivl omkring Puyi eller Tito, hvilket er fint og flot, men Abi burde have fået samme behandling. Det kunne også være et fedt signal at sende at selv med en tid med massere af katalanere på holdet, så er man indifferent ifht nationalitet og race. Han ER et specielt tilfælde som kræver en speciel beslutning. Sådan overskud skal en klub som Barca kunne rumme.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Lopezzz »

rummenigge skrev:
klogfyr skrev:Jeg synes også, vi burde have forlænget med ham, en 2-årig forlængelse med en lavere løn og en forståelse for, at han er backup, er jeg sikker på, at han ville have accepteret. Må også indrømme jeg er en anelse skuffet over barcas valg.
Enig, det giver ikke mening at man i flere år har brugt en masse energi for at få Abi tilbage hvilket er flot af klubben og nu havde man chancen for at få Abidal i spil igen skadesfri fra sæsonstart og fået den mest loyale spiller som man ka drømme om. Hvad gør klubben, de vælger ikke engang af forlænge med et år. Tilgengæld er der ingen tvivl omkring Puyi eller Tito, hvilket er fint og flot, men Abi burde have fået samme behandling. Det kunne også være et fedt signal at sende at selv med en tid med massere af katalanere på holdet, så er man indifferent ifht nationalitet og race. Han ER et specielt tilfælde som kræver en speciel beslutning. Sådan overskud skal en klub som Barca kunne rumme.

Men nu er det for sent og vi kan intet gøre ved det. Jeg ved bare at jeg synes ikke mere om Rosell og co.
Jeg er også sikker på at klubben mister mange fans pga. denne beslutning.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Michman »

Jeg er fandme også træt af den beslutning det er bare ikke godt nok af Barca. Længere er den vel endelig ikke..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Daluigi »

Jeg kan slet ikke fatte, at vi ikke forlængede når han ønskede det!? Vores forsvar er jordens største joke, og vi har i den grad savnet hans formidable spil! Han ville være en glimrende back up!

Rosell har tabt sutten. Og jeg håber han taber næste valg. Det er en skandale at vi pisser Abidal væk, i en tid hvor man skal vise vi er mere end en fodbold klub! Det motto er intet værd lige nu!!
Forumlegende

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Jakob »

Det lignende en tabt kamp fra start for Abi. Den smule spilletid han fik efter sit seneste comeback, fik han vores bagerste rækker til at lignende det gode gamle forsvar for år tilbage hvor Puyi ikke lukkede ret mange ind. Det er som om beslutningen blev taget allerede inden han fik sit comeback.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Kvoller »

Jeg synes det er fint hans kontrakt ikke blev forlænget, det er jo trods alt en fodboldklub. Vi kender ikke hans niveau til træning, og det er jo ikke sikkert at han næste sæson når et niveau hvor han for alvor kan tilføje og afhjælpe det elendige forsvar, det har været i denne sæson.
Det er flot af klubben at man ikke rev kontrakten i stykker da han blev syg (havde ikke forventet andet), men det er forståeligt at den ikke blev forlænget.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Brombi »

Kvoller skrev:Jeg synes det er fint hans kontrakt ikke blev forlænget, det er jo trods alt en fodboldklub. Vi kender ikke hans niveau til træning, og det er jo ikke sikkert at han næste sæson når et niveau hvor han for alvor kan tilføje og afhjælpe det elendige forsvar, det har været i denne sæson.
Det er flot af klubben at man ikke rev kontrakten i stykker da han blev syg (havde ikke forventet andet), men det er forståeligt at den ikke blev forlænget.
Så burde klubben stoppe med at proklamere sig som "Mere end en klub". Abidal viste et rigtig højt niveau i det kampe han spillede, og det er efter et absurd sygdomsforløb, tænk hvad 6 måneder uden skader kunne gøre for ham.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster