Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

sonnybarca

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af sonnybarca »

Jurij skrev:
Quaresma skrev:
Jurij skrev:
Blaugrana92 skrev:Opdatering på Alexis.

Sidste 2 sæsoner i Udinese: 63 kampe, 17 mål (scoringsrate på 13%), 9 assists i Serie A.
Første 2 sæsoner i Barcelona: 53 kampe, 20 mål (scoringsrate på 23%), 14 assists i La Liga.

Jeg er stadig fan. Endnu mere end før.
What? Det er en dårlig scoringsrate for en nummer 9 angriber. Så skulle han ikke være blevet købt som angriber. For Pedro og Villa scorer heller ikke meget, de er ifølge mange brugere herinde også gode. Jeg tror bare, at vi har forskellige mål for, hvornår man er god nok i Barcelona. Jeg mener ikke, at Alexis spil er godkendt. Men på det sidste har han spillet godt, og han skal have et år til.

Villa skal derimod sælges. Lige nu har vi mange okay og gode spillere i angrebet, som ikke har en høj scoringsrate. Alexis, Tello, Villa, Pedro, de er alle gode spillere, men kun Alexis og Tello spiller godt lige nu. Men de er stadigvæk ikke spillere, som er fantastiske foran målet.
Er det fordi, han bærer tallet på ryggen, at du tror, Alexis også bliver brugt som en "9'er"?
Fordi han blev købt som en Zlatan erstatning, en Zlatan som stadigvæk er på top 3 over verdens dyreste spillere nogensinde. Og som blev købt som en Eto'o erstatning. Vi mangler en i Eto'o' rolle. Vi har lige fået en til Ronaldinhos rolle, men hvor er vores Eto'o? Uden Messi så er vi ikke sikre på at score målene, for han er essential for vores spil.

Og jeg henviste til antal mål, ikke procent af chancer scoret.
Du skyder altså helt ved siden af. I øvrigt var det David Villa som blev købt som erstatning for Zlatan. Han blev skadet og har sidenhen ikke fundet formen og derfor har vi ikke haft en Eto'o lignende type og mål-supplement til Messi, hvilket vi helt klart har manglet, det vil alle medgive dig. Men vi har lige købt Neymar og han er den type du efterlyser.

Det har aldrig været meningen at Alexis skulle udfylde den rolle og jeg mener at det er unfair, er han skal ligge under for de misplacerede forventninger som du og også andre har til ham. Især når det kommer til hans manglende målnæse, som tværtimod ikke er blevet ringere end da han spillede i Udinese, som så mange antyder.

Man kan til gengæld sætte en finger på hans manglende mod til at udfordre og satse noget mere, for DEN evne besidder han og har han ikke helt kunne formidle her i klubben for alvor. Lige indtil afslutningen på denne sæson, hvor han i den grad er steppet op!

Jeg glæder mig virkeligt til at se ham i aktion med Messi & Neymar næste sæson.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blach »

Kubala skrev:Jeg tror ikke, at man kommer til, at se Eto'o typer på holdet foreløbigt. Jeg synes, at han har gjort det udmærket, når man tænker på, at hans primære rolle ikke er, at score målene.
Det kommer nu an på Jean Marie Dongou! Han kunne sagtens blive en Eto'o type!
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

Blach skrev:
Kubala skrev:Jeg tror ikke, at man kommer til, at se Eto'o typer på holdet foreløbigt. Jeg synes, at han har gjort det udmærket, når man tænker på, at hans primære rolle ikke er, at score målene.
Det kommer nu an på Jean Marie Dongou! Han kunne sagtens blive en Eto'o type!


Jeg skrev foreløbigt, og skrev ikke aldrig. Jeg ved ikke, hvad fremtiden bringer.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Jurij »

Min pointe er måske tynget i en misformulering fra min side af. Men den består stadigvæk. Alexis, Villa, Pedro og Tello er for mange angribere, når de alle er på holdet "for at skabe spillet, brede spillet ud, hjælpe Messi.". Det er simpelthen for ringe, at alle spillere i Barcelonas angreb får uendelig meget støtte. Villa skal ud. Alexis og Pedro skal score mere. Tello er et talent, som skal udfolde sig. Neymar skal slå til. Vi kan sagtens gå rundt, og sige at de alle er perfekte som de er, men sandheden er, at vi mangler en til at støtte Messi i at score mål. Der er ikke brug for flere til at "løbe for holdet". Er Villa god fordi han løber for holdet - ja. Er han god nok fordi han løber for holdet - nej, fordi det kan alle spillere i verden gøre, selv Bender. Er det i orden kun at løbe for holdet, og ikke score på 100% chancer - NEJ! Der mangler kynisme, driblinger, skarphed! Der mangler mod, styrke, springkraft. Og en sult efter at være den bedste. Lige nu er det kun Messi som viser det.

Dongou er nok den næste Eto'o, men det er om mange år.
Genopbygning status: færdig.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Nyhuus »

Jurij skrev:Min pointe er måske tynget i en misformulering fra min side af. Men den består stadigvæk. Alexis, Villa, Pedro og Tello er for mange angribere, når de alle er på holdet "for at skabe spillet, brede spillet ud, hjælpe Messi.". Det er simpelthen for ringe, at alle spillere i Barcelonas angreb får uendelig meget støtte. Villa skal ud. Alexis og Pedro skal score mere. Tello er et talent, som skal udfolde sig. Neymar skal slå til. Vi kan sagtens gå rundt, og sige at de alle er perfekte som de er, men sandheden er, at vi mangler en til at støtte Messi i at score mål. Der er ikke brug for flere til at "løbe for holdet". Er Villa god fordi han løber for holdet - ja. Er han god nok fordi han løber for holdet - nej, fordi det kan alle spillere i verden gøre, selv Bender. Er det i orden kun at løbe for holdet, og ikke score på 100% chancer - NEJ! Der mangler kynisme, driblinger, skarphed! Der mangler mod, styrke, springkraft. Og en sult efter at være den bedste. Lige nu er det kun Messi som viser det.

Dongou er nok den næste Eto'o, men det er om mange år.
Jeg synes altså at du er en smule gal på den Jurij.
Jeg forstår sagtens hvad du efterspørger, og deler også din holdning omkring, at det kunne være rart at aflaste Messi ift. flere mål fra andre spillere.
Er dog ikke enig i, at de mål nødvendigvis skal komme fra Alexis og Pedro.

Pedro har været i en nedadgående stime ift. mål.
Det er dog ikke hovedrøstende ift. hvad han plejer at score:
Billede


Alexis er allerede blevet "dokumenteret" op til flere gange, hvor man kommer frem til, at hans statistik faktisk er bedre her i Barcelona end den var i Udinese.

Jeg tillader mig dertil også at smide nogle tal ind fra andre kanter, i andre klubber:


Det her er Mata:
Billede


Dette er Bale:
Billede


Dette er Jesús Navas:
Billede


Dette er Nani:
Billede


Dette er Robben:
Billede


Dette er Ribéry:
Billede


Alle ovenstående er successfulde stjerner, som er på niveau med eller over Pedro og Alexis.
Synes du der er mærkbar forskel fra det antal mål de scorer, og så til Pedro og Alexis?

Igen, Pedro har ikke leveret på 100% denne sæson IMO, men han har stadigvæk scoret mål.

Min pointe er, at der nu engang er forskel på en angriber og en kant:
Billede
(Eto'o)


P.s. Sorry for den laaaange besked.
Tænkte bare det var bedre end at linke til 6-7 forskellige screenshots! :grin:

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Jurij »

Jeg kigger på Bayern, de har flere topangribere. Jeg kigger på Real Madrid, de har flere topangribere. Det er mange klubber, som har flere enormt skarpe spillere. Det er faktisk det jeg eftersøger, en taktik, hvor vi kører igennem minimum 2 angribere. Jeg tænkte, at det var det, som var meningen med Villa, Fabregas og Alexis. Men ingen af dem, har fundet rytmen, og ingen har givet Messi ro. Det er fint, de kan godt score mindre end en 9'er angriber, men de skal bombe, når Messi ikke spiller, og de skal kunne slå til, når Messi sover. Lige nu har vi for mange som løber for holdet. Alexis er god ja. Men kan han afgøre en CL finale som Robben kan det? Lige nu ser jeg kampe, hvor jeg ikke engang er overrasket over vores brædte 100% chancer.

Jeg tror blot, at jeg er sur over vores kampe mod Madrid og Bayern. Vi bliver lukket ned, og ingen har gennembruds styrken.
Genopbygning status: færdig.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Nyhuus »

Jurij skrev:Jeg kigger på Bayern, de har flere topangribere. Jeg kigger på Real Madrid, de har flere topangribere. Det er mange klubber, som har flere enormt skarpe spillere. Det er faktisk det jeg eftersøger, en taktik, hvor vi kører igennem minimum 2 angribere. Jeg tænkte, at det var det, som var meningen med Villa, Fabregas og Alexis. Men ingen af dem, har fundet rytmen, og ingen har givet Messi ro. Det er fint, de kan godt score mindre end en 9'er angriber, men de skal bombe, når Messi ikke spiller, og de skal kunne slå til, når Messi sover. Lige nu har vi for mange som løber for holdet. Alexis er god ja. Men kan han afgøre en CL finale som Robben kan det? Lige nu ser jeg kampe, hvor jeg ikke engang er overrasket over vores brædte 100% chancer.

Jeg tror blot, at jeg er sur over vores kampe mod Madrid og Bayern. Vi bliver lukket ned, og ingen har gennembruds styrken.
Robben har scoret 5 mål i ligaen og 4 mål i chl denne sæson.
At manden vælger at afgøre CL, ser jeg som en mindre tilfældighed.
- Vil sågar mene, at Alexis ville have lige så stor chance for at afgøre en kamp sådan.

At du overhovedet kan nævne Fabregas i den forbindelse er mig lidt en gåde.
Nu er det jo ikke ligefrem fordi, at den mand er verdens største måltyv?
Du kan da ikke forvente, at en midtbanespiller, skal træde til når Messi bliver skadet/syg/har en offday?

Spillere som Alexis og Pedro vil man efter min mening kunne forvente 12-15 mål fra pr. sæson - MAX.
- Alt andet vil være en gave uden lige.

David Villa er den eneste spiller i din sammenligning, som bærer prædikatet "Angriber" og eneste spiller, som du egentlig kan bruge i dit eksempel efter min mening.
Problemet er bare, at manden - til min store ærgelse - brækkede et ben og aldrig er blevet den samme igen.

Det du burde efterspørge er jo en NY angriber, og ikke at Alexis lige pludselig skal lave 25+ hver sæson?

P.s. Det kan godt være at Real Madrid har flere deciderede angribere. Men topangribere vil jeg umiddelbart ikke kalde Higuaín og Benzema.

Higuaín: 15 mål denne sæson.
Benzema: 10 mål denne sæson.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

Real har Benzema og Higuain, men de har begge fejlet denne sæson, hvorimod de var i en god rytme sidste sæson scoringsmæssigt, men det var stadig CR i de større kampe sidste sæson, Real hvilede deres skuldre på. Mod os har hverken Benzema eller Higuain var skarpe, og det er noget, som fans i Real har efterlyst(samt flere eksperter har talt om netop dette). Nu falder snakken på Robben, altså sidste sæson var han en af synderne, og han var tæt på, at blive synderen i dette års CL finale, men scorede det afgørende mål. Pedro har også gjort det samme tilbage i 2011 mod Man Utd, og Alexis var også afgørende mod Real sidste sæson, ligeledes kan man også sige om David Villa, både i CL finale og mod Real i ligaen og Supercopa.



Sidste sæson scorede Benzema og Higuain, men de vandt kun La liga(de to spillere, har som nævnt ikke været afgørende i de større kampe, det var de ikke i sidste sæson og i denne sæson har de været en skygge af sig selv), og i år vinder vi La liga, så meget forskel er der heller ikke(til denne liga titel har flere spillere bidraget, ikke kun Messi, selvom han har været den afgørende faktor i en del kampe). Spillerne vil altid opleve modgang, og det skal man ikke hænge sig op i. I Barca praktiserer man fodbold på en anden måde end man gør i Real og Bayern, hvor man benytter sig af en angriber eller to, de gør vi ikke. David Villa har heller ikke spillet den position, han havde i Valencia, og har måtte lægge sit spil om. Alexis har ikke den samme funktion og rolle på holdet, som han havde i Udinese, og derudover har han aldrig været målmaskine, og man har vist heller ikke købt ham til, at være en, der skulle stå for målene, hvis man havde det, så har man fejlcastet ham.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Jurij »

Okay. Hvad så når Messi ikke er med? Er det derfor vi har købt Neymar?

Jeg er enig, vi skal ikke spille som Real eller Bayern. Men deres kanter er altså gode. Benzema er stadigvæk en god angriber. Robben er stadigvæk en god kant, ligesom Iniesta. Men jeg ville ikke sætte Iniesta i angrebet. Jeg er mere rolig nu. Men jeg mener stadigvæk ikke, at vi har været gode nok i angrebet.

F.eks. kan man se det her:
http://fcbarcelona.dk/turneringer/la-li ... liste.html

Messi har scoret 36 mål mere end den anden mest scorende i La Liga. Lad os så dykke videre ned i det.

Fàbregas FC Barcelona 10
Villa FC Barcelona 9
Tello FC Barcelona 7
Alexis FC Barcelona 7
Adriano FC Barcelona 5
Xavi FC Barcelona 5
Pedro FC Barcelona 5

Messi har kun scoret 2 mål færre end de 7 næste topscorere i rækken har scoret tilsammen. Messi er fra en anden planes. Men hvorfor er ingen andre skarp oppe i feltet? Villa er ikke engang en skygge af sig selv. Alexis scorer mere end før ja. Men er han købt til at være en Pedro, Tello, Iniesta og Fabregas erstatning? Det tror jeg ikke, for så er han et fejlkøb, som der ikke var nogen nytte i. Jeg ved godt, at der dengang var Cuenca og Affelay, som hærskede.

Villa's statistik. Vi har købt ham for hans mål. Han giver ingenting lige nu.
Billede
Genopbygning status: færdig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Alexis er ikke købt som erstatning for nogen som helst. Han er købt som Alexis.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

Hvis du snakker om Robben og Bayerns kanter, så er de ikke bedre end Barcas, hvad angår mål.



Robben: 13 mål, 14 assist: http://www.transfermarkt.co.uk/en/arjen ... _4360.html


Ribéry: 11 mål, 23 assist(han har en helt anden funktion end bare kantspiller, derfor det høje assist tal, altså han har samme rolle som Nasri eller D. Silva, hvor han skal være med til, at bygge spillet sammen med CM'erne): http://www.transfermarkt.co.uk/en/franc ... 22068.html


Alexis: 11 mål, 13 assist: http://www.transfermarkt.co.uk/en/alexi ... 40433.html


Pedro: 10 mål, 11 assist: http://www.transfermarkt.co.uk/en/pedro ... 65278.html


David Villa: 15 mål, 8 assist: http://www.transfermarkt.co.uk/en/david ... _7980.html.


Cesc, da han også har spillet på de forreste pladser, som kant: 13 mål, 15 assit: http://www.transfermarkt.co.uk/en/cesc- ... _8806.html


Scoringsmæssigt er der ikke de store forskelle.


Jeg tror, at du efterlyser en erstatning for Eto'o, men man har ikke købt en erstatning for ham siden Zlatan, eller jo det har man i D. Villa, men Villa har bare ikke spillet på samme position som Eto'o gjorde, da han var i klubben, altså som frontangriber.

I Villas første sæson i klubben, scorede han 23 mål, men siden da, fik han sin skade, som ødelagde ham, og sidenhen er han ikke rigtigt kommet i omdrejninger. Desuden har han spillet på kanten, og han er bedst som frontangriber, men med Messi, så har man ikke spillet med frontangriber siden Zlatan.
Senest rettet af Kubala tirs maj 28, 2013 1:07 pm, rettet i alt 1 gang.

BarçaDK

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af BarçaDK »

Godt og vel to minutters tiki-taka med 38 afleveringer kun afbrudt af to Espanyol-clearinger.
Magisk mål af Sánchez, fantastisk teknik og afslutning ude af balance.
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Det var da et aldeles glimrende mål af Alexis!
#jesuisSheep

SuperPedro

Sv: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af SuperPedro »

I vil når i står op senere blive præsenteret for en overskrift i marca der skriver at Alexis har været involveret i en slem fatal bilulykke efter copa Catalunya. En journalist fra Sport har bekræftet at der var en ulykke og det samme med hans agent. Ulykken er dog ikke så slem som marca antyder. Alexis var med igår til Abidal pressemøde og med til træning idag uden men. Der er tale om skade på bilen, men ikke Alexis. Gud ske lov! Ville bare advare jer, så i ikke får kaffen galt i halsen :)

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk2

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Så er det optur at komme fint tidligt hjem fra byen af og kunne læse på Twitter st det blot var material skade.

Alles, Alexis....
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster