Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

#23#

Det er useriøst at du gang på gang på skriver, der ikke er plads til driblinger, udfordringer, individuelle præstationer i Barca. Vi har masser af spillere, der har bevist og stadig beviser, at påstår det, er ren og skær ignorance. Det er ved at blive trættende at læse, så meget at det efterlønnen er ved at fremtvinge brækfornemmelse hos mig i hvert fald.

Værsgo, det der var uden filter.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

# 23 skrev:
Elbarca skrev:Hahaha du skriver jeg er fornærmet? Læs lige dit eget bræk. Når du herinde som ikke barca fan, skriver fuldstændig uden filter, så forvent ikke meget den anden vej.

Jeg formår vel bare kort og kontant at gøre grin med dit mærkelige indlæg, hvor du skriver et teknisk vidunder ikke passer ind i spillet hos Barca. Når du skriver den slags , kan du ikke forvente jeg argumenterer på et højere niveau. Enten er du blank eller også bør du lige så vel mene at Messi heller ikke passer ind hos os.

Er det Neymars hurtighed (Tello) eller hans driblinger/kreativitet (Messi) du ikke kan forestille dig i Barca?
Det er dig selv, der starter en bitch-fight fordi du endnu engang usagligt skriver noget værre lort af et indlæg. Utroligt man skal læse ofte sådanne usaglige indlæg fra din side af.

Jeg har på ingen måder kritiseret Barcelona. Jeg siger underforstået, at jeres stil er så indavlsagtigt, at selv dygtige spillere har svært ved at implementere sig i det. Og så hjælper det jo helelr ikke, at I har hentet en showpony som Neymar.

Hvor mange gange har man ikke hørt Xavi, Pep og andre udtale sig, at Crstiano Ronaldo ikke passer ind i Barcelonas stil? Og så henter I en ungdommelig kopi af ham. Neymar skal have plads at udfolde sig på. Barcelonas filosofi tillader på ingen måder at spillerne skal have individualistisk frihed. Se bare på Alexis Sanchez, der snørede den ene efter den anden i Italien og i Europa med diverse finter. Neymar er endnu mere showdreng end ham.


Nu jeg vil nødigt blande mig i jeres bitch fight. Men , at kalde Neymar en ungdommelig kopi af Cristiano er godt nok den dårligste sammenligning i lang lang tid.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Elbarca »

Problemet er nok at dine indlæg kan være så provokerende og arrogante, at de i mine ører ikke virker oprigtige. Men det kan da godt være du mener det.

Neymar er hverken en ny Robinho eller at sammenligne med Christiano. Du kalder ham showdreng, men negligerer vist hvor effektiv han har vist sig i en så ung alder. Neymar vil sikkert møde en anden disciplin hos os, men det vil da være dumt ikke give ham lidt friheder, så hans talent kan udfolde sig. Det er ikke hoppe over bolden og falde på røven tricks, som Christiano lavede i United tiden Neymar er kendt for. Har set ham tørre 3-5 mand utallige gange hvorefter han rent faktisk kommer frem til noget.

Grunden til vi har hentet ham er netop for at aflaste Messi, da meget af det kreative ligger på Messis skuldre. Jeg tror han er i stand til det hurtige et-to spil og vil bidrage med helt nye muligheder i front. Også har Alexis på det seneste vist at han er ved at passe bedre ind på holdet. Det kan være Neymar skal have lidt tid, men jeg kan slet ikke se hvorfor du ser ham være så begrænset i sit spil hos os.
Senest rettet af Elbarca søn maj 26, 2013 12:50 pm, rettet i alt 1 gang.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Afellay99 skrev:
# 23 skrev:
Elbarca skrev:Hahaha du skriver jeg er fornærmet? Læs lige dit eget bræk. Når du herinde som ikke barca fan, skriver fuldstændig uden filter, så forvent ikke meget den anden vej.

Jeg formår vel bare kort og kontant at gøre grin med dit mærkelige indlæg, hvor du skriver et teknisk vidunder ikke passer ind i spillet hos Barca. Når du skriver den slags , kan du ikke forvente jeg argumenterer på et højere niveau. Enten er du blank eller også bør du lige så vel mene at Messi heller ikke passer ind hos os.

Er det Neymars hurtighed (Tello) eller hans driblinger/kreativitet (Messi) du ikke kan forestille dig i Barca?
Det er dig selv, der starter en bitch-fight fordi du endnu engang usagligt skriver noget værre lort af et indlæg. Utroligt man skal læse ofte sådanne usaglige indlæg fra din side af.

Jeg har på ingen måder kritiseret Barcelona. Jeg siger underforstået, at jeres stil er så indavlsagtigt, at selv dygtige spillere har svært ved at implementere sig i det. Og så hjælper det jo helelr ikke, at I har hentet en showpony som Neymar.

Hvor mange gange har man ikke hørt Xavi, Pep og andre udtale sig, at Crstiano Ronaldo ikke passer ind i Barcelonas stil? Og så henter I en ungdommelig kopi af ham. Neymar skal have plads at udfolde sig på. Barcelonas filosofi tillader på ingen måder at spillerne skal have individualistisk frihed. Se bare på Alexis Sanchez, der snørede den ene efter den anden i Italien og i Europa med diverse finter. Neymar er endnu mere showdreng end ham.


Nu jeg vil nødigt blande mig i jeres bitch fight. Men , at kalde Neymar en ungdommelig kopi af Cristiano er godt nok den dårligste sammenligning i lang lang tid.
Han har scoret mange mål ja. Men hvis du har set Neymar så ser du altså, at han ofte laver en finte for meget og dermed ikke er effektiv. Det er måske selvmodsigende, når han har scoret en del mål, men hvis du har set ham, ville du forstå mig. Han er selvfølgelig blevet bedre på det punkt i dag, end han var for 2 års tid siden, hvor alt var show. Men jeg hentydede nu mere, at Neymar meget gerne vil vise overdådige finter som Cristiano også ville i sine unge dage. Og det er ikke ligefrem altid produktiv at stå der og lave utallige ligegyldige finter.

F.eks. håber jeg lige kampen mod England, hvor Neymar stod over for Gary Cahill. Her stod Neymar og lavede al muligt unødvendigt finter med husmandsfinter. Cahill stod bare på sine ben og prikkede bolden fra ham uden de store problemer.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Jurij skrev:
Visca El Barca skrev:
Jurij skrev:Hej... jeg er vist tit lidt pessimistisk her på forum, så jeg må hellere fortsætte den gode stil.

Neymars talent er ikke til at overse, han kan noget med en bold, som ikke mange andre kan. Men... jeg har set 3 forskellige kampe med ham, og hver eneste gang var han fuldstændig usynlig og elendig. Jeg tillægger dette en tilfældighed. Jeg har blot tilfældigvis, set 3 forkerte kampe med ham. Samtidig er han 21 år, og han kun spillet i Brasillien, han har altså intet bevidst i Europa. Samtidig har vi Messi, Alexis, Pedro, Tello, Villa og Deulofeu. Vil Tello og Deulofeu få nok spilletid?

Min største irritation over Neymar, er ikke hans arrogance eller hans party attitude. Det er prisen. Den er for høj. Han ville til Barca, derfor kunne vi have fået ham gratis om et år. Hvorfor smide penge efter ham nu så?

Nå men, jeg er 100% sikker på, at han vil falde godt til, og gøre det rigtig godt. Jeg siger bare, han er ikke den nye Messi eller Pele, han er den nye Robinho eller Di Maria.
Vi gør penge for ham, fordi vi har brug for at få forstærket angrebet, det kan man vel ikke komme udenom? Træner-team samt den sportslig ledelse har så vurderet, at den nødvendig og tiltrængte forstærkning er Neymar. Hvis det så passer, at vi har fået ham for de 25-28 millioner euro, har ledelsen gjort et røverkøb af dimensioner.

Man kan godt have sin tvivl omkring, hvorvidt han kan slå til i Europa, om han passer til vorea spillestil, om han kan spille sammen med Leo, om han kan acceptere at det ikke
er ham men en anden som er den største stjerne på holdet. Jeg synes dog ikke, man kan brokke sig over at vi giver penge for ham.

Men ok, du erogså pessimist :)
Min pointe er godt opsummeret her:

http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... ID=HP_BN_6
Jeg læste godt artiklen på goal før du postede den her. Jeg kunne ikke lade være med at ryste på hovedet af det. De tager bare de værste eksempler og derfra konkluderer, at han bliver en fiasko.

Selvfølgelig skal man have sine tvivl, men jeg synes lige nu at alt peger på vi har lavet en rigtig god handel. Jeg ser langt flere plusser end minusser, vad handlen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Bager »

#23: Er du ikke godt sød at læse de sidste par sider i denne tråd. Se hvor god stemningen er indtil du blander dig. Hvorfor skal du altid gå på klingen af folk, når du ved hvor det fører hen?
Visca el Barca

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Elbarca skrev:Problemet er nok at dine indlæg kan være så provokerende og arrogante, at de i mine ører ikke virker oprigtige. Men det kan da godt være du mener det.

Neymar er hverken en ny Robinho eller at sammenligne med Christiano. Du kalder ham showdreng, men negligerer vist hvor effektiv han har vist sig i en så ung alder. Neymar vil sikkert møde en anden disciplin hos os, men det vil da være dumt ikke give ham lidt friheder, så hans talent kan udfolde sig. Det er ikke hoppe over bolden og falde på røven tricks, som Christiano lavede i United tiden Neymar er kendt for. Har set ham tørre 3-5 mand utallige gange hvorefter han rent faktisk kommer frem til noget.

Grunden til vi har hentet ham er netop for at aflaste Messi, da meget af det kreative ligger på Messis skuldre. Jeg tror han er i stand til det hurtige et-to spil og vil bidrage med helt nye muligheder i front. Også har Alexis på det seneste vist at han er ved at passe bedre ind på holdet. Det kan være Neymar skal have lidt tid, men jeg kan slet ikke se hvorfor du ser ham være så begrænset i sit spil hos os.
Igen, jeg kører ikke arrogant stil herinde. I så fald, sorry - men jeg er jo ikke Barca-hater. Jeg er Barca-sympatisør siden Ronnie-tiden (den bedste nogensinde)

Igen, du ser alle disse ting ske i Brasilien. Det er en helt anden fodboldform end i Europa. Samtidig har Neymar ikke været den helt store gevinst i Brasiliens landskampe, når de har mødt kompetente modstandere og ikke Irak og hvem de nu har mødt i deres showkampe rundt omkring i Europa som optakt til VM 2014.

I Europa skal du være ekstrem dygtig dribler, hvis du skal stå og lave de her showtricks som Cristiano og Sanchez lavede i sin tid. Neymar har gjort det nogle gange med landsholdet uden det har givet pote, og så ryger en del af hans spidskompetence.

Samtidig prøver jeg at sige, at Barcelonas filosofi IMO ikke har plads til individet, men mere at det er fællesskabet, og her bliver det IMO svært at se Neymars spil indordne sig. Neymar er ikke vant til at skulle lige pludselig tonse efter en bold i håb om at erobre den, da han er vant itl det hele bliver serviceret for ham. Ligemeget hvor stor en stjerne han end er, så vil han aldrig overstråle Messi i nogen som helst aspekter, og han skal indordne sig både Barcas striske individualistiske krav og Messis verden.

Hvis Neymar formår at få det, jeg kalder en fodboldhjerne (Nej, jeg hentyder ikke til, han er dum, men at han skal kunne gøre det rigtige 19 ud af 20 gange som Mata, Iniesta, Messi og andre fodboldkyndige fodboldhjerne gør i Europa), så bliver han ufattelig giftig for Barca. Men indtil da vil jeg være en anelse skeptisk for Neymar. Objektiv set ville jeg heller have skiftet til Real Madrid, hvis jeg var Neymar. Der er større sandsynlighed for hans fodboldpersonlighed at slå igennem end Barcas.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Bager skrev:#23: Er du ikke godt sød at læse de sidste par sider i denne tråd. Se hvor god stemningen er indtil du blander dig. Hvorfor skal du altid gå på klingen af folk, når du ved hvor det fører hen?
Jeg har læst og hvor ser du et problem i det? Der er jer, der tager ordene for ilde op. I er jo et boldskubbende hold, indtil muligheden åbner sig. Er det ikke den rette sandhed? Der er intet ondt i ordet boldskubbende som så, hvis det er det, I bliver sur over.

Det er mere at Elbarca skal tage mit forhold til et Premier League hold ind i debatten, når Neymar intet har at gøre med engelsk fodbold eller fortidens betonspillere, der tonsede rundt. Det var IMO usagligt, men nu har han rettet op på det med et sagligt indlæg, og diskussionen kører på et godt niveau IMO.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: Neymar da Silva

Indlæg af emo »

I bund og grund er de fleste hold boldskubbende. Jeg vælger at se os som et kontrollerende hold, med flair instant eksposion.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Sv: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

emo skrev:I bund og grund er de fleste hold boldskubbende. Jeg vælger at se os som et kontrollerende hold, med flair instant eksposion.
Lige præcis det jeg også sagde. Jeg sagde, I er et boldskubbende hold, der er meget, meget, meget tålmodige og herfra laver slangehugget. Det er da vel ikke negativ ment?

Men jeg vil nu ikke betegne alle hold som boldskubbere. Real og United er da alt andet end boldskubbere. Det er kontrahold.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Ponte »

Er ved at være ret træt af den "Levér fra dag ét, ellers er du et flop" attitude, hver gang vi signer en stor spiller. Der er en grund til vi+plus andre topklubber har jagtet hans underskrift i flere år og lur mig om vores ledelse og talentspejdere har set lidt mere end 4 youtube videoer og konkluderet han passer til vores klub.
Han får jo en helt anden rolle for os end hvad han har for Santos nu, hvor han skulle klare "det meste" på banen selv.
At være pessimistisk er det nemmeste i verden at være, når man henter en mand med et stort navn.
Og #23: Er det ikke dig der debatterer herinde som United fan?
Hvis du ikke kan tåle til tider farvede kommentarer fra os der elsker vores klub, så er du måske det forkerte sted, de smarte kommentarer kan du i hvert fald godt tænke over en ekstra gang inden du poster dem herinde.
Og BTW: der er nok en grund til at der ikke har været en englænder i klubben siden Lineker..
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: Neymar da Silva

Indlæg af emo »

# 23 skrev:
emo skrev:I bund og grund er de fleste hold boldskubbende. Jeg vælger at se os som et kontrollerende hold, med flair instant eksposion.
Lige præcis det jeg også sagde. Jeg sagde, I er et boldskubbende hold, der er meget, meget, meget tålmodige og herfra laver slangehugget. Det er da vel ikke negativ ment?

Men jeg vil nu ikke betegne alle hold som boldskubbere. Real og United er da alt andet end boldskubbere. Det er kontrahold.
Tah, ordet i sig selv siger at man skubber bolden, og dette gør alle hold vel. At nogen gør det mere end andre og at nogen gør det mere kontrollerende end andre er hvad det er.

Synes at selve ordet lyder negativt, og er en måde at stikke til Barca på. Måske ikke din hensigt, blot min opfattelse af ordet. Imo spiller Barca den logiske form for fodbold. Det gælder om at score, du scorer ved at have bolden, og ikke ved at give den til andre, da du så risikere at der bliver scoret imod dig. Enkelt, sort på hvidt.

Neymar, har han potentiale, talent, og er han god, så slår han til og gør det fint ligemeget hvilket hold han er på.
Allez...

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Raman93 »

Det er altså også vigtigt at nævne, at Alexis da ofte dribler, man han skvatter over bolden. Det kan da ikke være Barca skyld, at han ikke har leveret sit tidligere sprudlenede spil, for han har ved gentagne lejligheder fået mulighed for det, men det virkede som om, at han var bange for at tage turen - ellers hans evner blot satte en begrænsning. Kan da ikke være klubbens skyld.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Daluigi »

# 23 skrev:
Elbarca skrev:Naturligvis, Barca er ikke stedet for teknisk dygtige brassere lol. Vi flytter jo bare bolden fra den ene side af banen til den anden. Og vupti pludselig har vi vundet titler. Meget mærkeligt.

Vi skulle have gået efter boldmongoler fra england. De vil passe lige ind. :roll:
I stedet for at køre en barnlig stil og ødelægge det høje niveau herinde ville det klæde dig at modargumentere i stedet for at gå i pige-mode og spille fornærmet. Læs hvad jeg skriver og derfra modargumentere fremfor at være dum teenager at høre på. Det var sgu da utroligt, at du hver evig eneste gang skal komme med det sædvanlige omgang bræk om engelske spillere. Hvori ser du, at jeg siger, I skal hente betonlebber fra engelske fodboldhold?

Hvor ser du også, at jeg negligerer jeres tekniske niveau? Hvor ser du, at jeg kun siger, at I skubber bolden? Hvori ser du flere ting? Tag dine briller af og mand dig op fremfor at ødelægge niveau.

Og for at smadre dit elendige indlæg mere, så er ingen af disse fortidsbrasilianere spillet under den nuværende taktik med møgmeget tika-taka, hvorfor også stjernen over dem alle Ronaldinho blev solgt, da han udover sin festlige person blev anset for ikke at udfylde den plads, der kræves i den filosofi grundet sine meget individualistiske træk.

Jesus Christ, et sørgeligt indlæg du får skabt dig, mand.
Tal om at ødelægge "det høje niveau herinde" :roll:

Det er ydermere absurd, at du påstår at Ronnie blev solgt, fordi der ikke var plads til hans individuelle færdigheder! Manden blev solgt, fordi han ikke længere havde samme speed på banen, samt professionalisme udenfor banen.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Ponte skrev:Og #23: Er det ikke dig der debatterer herinde som United fan?
Hvis du ikke kan tåle til tider farvede kommentarer fra os der elsker vores klub, så er du måske det forkerte sted, de smarte kommentarer kan du i hvert fald godt tænke over en ekstra gang inden du poster dem herinde.
Og BTW: der er nok en grund til at der ikke har været en englænder i klubben siden Lineker..
1) Hvor er de smarte kommentarer fra min side af? Det er ElBarca der startede med at være smart og indlede mit tilhørsforhold til en engelsk klub uden nogen former for incitament til at bruge det i mod mig?

Og ligeledes spørger jeg dig? Hvad fanden har England og engelske spillere med Neymar at gøre nu? Det var da noget mærkeligt noget at skrive i din sidste linje.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster