PSG vil aldrig få godkendt et €200 mio sponsorat, da reglerne fra FFP siger, at klubber ikke må få overdrevne sponsorater fra relateret partnere. Det vil sige sponsorater fra parter, der er i tæt kontakt med ejeren af PSG. UEFA vil derfor justere værdien af sponsoratet til den reelle værdi. Det skal siges, at PSG gerne må indgå et sponsorat på €200 mio, men det vil ikke blive medregnet i FFP's regnskab for klubben.Culé skrev:Selvom at en klub som PSG er seneste i rækken af klubber der bliver pustet kunstigt op, så mener jeg at have læst et sted at deres økonomi vil kunne løbe ret fint rundt hvis de bl.a. får accepteret et af deres sponsorater på 200 mio. euros pr. sæson.
Mener i forlængelse af det, at have læst at klubben rent omkostningsmæssigt ville kunne løbe rundt HVIS de vandt CL i år - hvilket vi selvfølgelig godt ved at de ikke gør, men faldt alligevel over det, eftersom at de ved at have nået til kvartfinalen "kun" vil gå glip af ca. 15 mio. euros i præmiepenge ifht at vinde turneringen...
PSG havde sidste regnskabsår et underskud på €100 mio, og man forventer et underskud på omkring €70 mio i år. PSG vil være afhængige af, at UEFA anerkender den positive udvikling og giver PSG en mulighed for at blive profitabel. PSG's præsident Al-Khelaifi har udtalt, at man forventer at gøre PSG til en overskudsforretning over de næste 5 år. Det er den gamle historie om, at et overforbrug vil føre til sportslig succes, som derved vil føre til øget indtjening og med tiden overskud.
Problemet for PSG er dog, at spillerlønningerne i Frankrig er højere, da skatteprocenten er uhyr høj. De har derved enorme lønomkostninger sammenlignet med deres konkurrenter (andre europæiske topklubber). Derudover er TV-aftalen i Ligue 1 langt fra niveauet i Premier League og Bundesligaen. Det er kort sagt umuligt for PSG at konkurrere med Barca, Real Madrid, United og Bayern uden et dertilhørende underskud.