Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Med tanke på det transferbudget Pep efter sigende får til rådighed, tror jeg godt nok mere på at man smider en helt masse penge efter en fyr som Mats Hummels. Han er skide dygtig med fødderne, større end Mascherano, hvilket jeg synes er vigtigt i Tyskland, da der generelt set er flere store og stærke angribere end i Spanien, og er tysker. Jeg er ikke sikker på at Pep vil forsøge at kolonisere Bayern med spaniere og andre spansk-talende spillere. Jeg tror at han vil respektere den tradition der i Tyskland er for at bruge hjemlige spillere, og i øvrigt også se netop dette som en udfordring og en 'regel'. I det hele taget tror jeg ikke at Pep vil prøve at hente nogle af sine tidligere spillere ind. Ligesom da han kom til Barcelona, tror jeg at han vil forsøge at opbygge et nyt hold af nye spillere. Han vil skabe sit eget Bayern-hold - ikke bare copy/paste sit gamle Barcelona-hold (og dermed tror jeg også at køb af tidligere spillere er udelukket).

(Men det er selvfølgelig bare spekulationer. Altså alt det der.)

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:Med tanke på det transferbudget Pep efter sigende får til rådighed, tror jeg godt nok mere på at man smider en helt masse penge efter en fyr som Mats Hummels. Han er skide dygtig med fødderne, større end Mascherano, hvilket jeg synes er vigtigt i Tyskland, da der generelt set er flere store og stærke angribere end i Spanien, og er tysker. Jeg er ikke sikker på at Pep vil forsøge at kolonisere Bayern med spaniere og andre spansk-talende spillere. Jeg tror at han vil respektere den tradition der i Tyskland er for at bruge hjemlige spillere, og i øvrigt også se netop dette som en udfordring og en 'regel'. I det hele taget tror jeg ikke at Pep vil prøve at hente nogle af sine tidligere spillere ind. Ligesom da han kom til Barcelona, tror jeg at han vil forsøge at opbygge et nyt hold af nye spillere. Han vil skabe sit eget Bayern-hold - ikke bare copy/paste sit gamle Barcelona-hold (og dermed tror jeg også at køb af tidligere spillere er udelukket).

(Men det er selvfølgelig bare spekulationer. Altså alt det der.)
We'll see. Jeg tror bestemt heller ikke, at Pep vil forsøge, at genskabe et matchene Barça-hold i det tyske, men jeg er omvendt heller ikke et sekund i tvivl om, at han sagtens vil kunne finde på, at snuppe en enkelt spiller, såfremt han mener, denne er den ideelle forstækning.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

Mascherano: "I try to help the team and put my ego aside. It doesn't hurt to recognize there's a better player at your position." [ligabbva]
Mascherano: "The greatest are the most modest. Leo, Xavi, Iniesta, Puyol, Busquets... act more normal than players at my previous clubs."
Fantastisk attitude.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

Mascherano: "The best way to get up is to think about what is ahead and to have a positive and winning attitude." #fcblive
Mascherano: "We should stay calm and have the modesty to see what goes wrong and to again be the team we were three weeks ago." #fcblive
Mascherano: "The president was right when he said that you feel the impact of the news about Tito more as time goes by." #fcblive
Mascherano: "This team didn't get tired of winning. Barça is the club with most pressure in the world. You lose two games, end of the world"
Mascherano: "We have to return to the foundations. Tito is not there, so we should all give something extra and help each other." #fcblive
Mascherano: "Media reactions? Three weeks ago, Barça seemed to be Disneyland, and now it seems as if this is the House of Terror." #fcblive
Mascherano: "Jordi (Roura) was brave enough to take up this task. The group admires him. We're all to blame, this is not about one person."
Mascherano: "We've been talking with Tito, since he left he has been in touch with the players individually. I talked to him last week."
Kloge ord.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Michman »

Han spillede en rigtig rigtig flot kamp mod Milan. På trods af en kæmpe fejl som kunne have kostet dyrt.. Men det gjorde den ikke. Så han har ingen grund til at være så hård ved sig selv..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

sonnybarca

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af sonnybarca »

Hvad siger folk egentlig til Mascherano for tiden? Han var måske verdens bedste defensive midtbanespiller, da han kom til klubben og nu er han blevet omskolet til centre back.

Jeg syntes personligt, at det der gjorde ham til en fantastisk defensiv midtbanespiller, var hans enormt aggressive måde at erobre bolde på. En force som faktisk er blevet lidt af en hæmsko for ham nu, idet han satser for meget. Forskellen er at han ikke længere har nogen bag sig til at rydde op, da han ofte er sidste mand. Dette mener jeg er ret tydeligt i hans spil og det kan/bør man nok ikke pille fra ham.

Det jeg vil frem til er et ønske om, at han næste sæson oftest bliver at finde på midtbanen. Vi har hungret efter aggressivitet i vores spil og bolderobringer. Dette kan Mascherano i den grad tilføre. Og i øvrigt ikke nødvendigvis på bekostning af Busquets. Busquets som jo sagtens kan spille fremad, hvis han får lov. Kunne godt tænke mig at se dem på banen samtidig lidt ala. den måde man spiller på det spanske landshold, hvor man er solid begge veje. Vi har set flere kampe denne sæson, hvor det har været oplagt og spille en anelse mere "sikkert". Forestil jeg det spanske landshold tilført Messi. Om ikke andet, mener jeg at man bør eksperimentere lidt med det.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Brombi »

sonnybarca skrev:Hvad siger folk egentlig til Mascherano for tiden? Han var måske verdens bedste defensive midtbanespiller, da han kom til klubben og nu er han blevet omskolet til centre back.

Jeg syntes personligt, at det der gjorde ham til en fantastisk defensiv midtbanespiller, var hans enormt aggressive måde at erobre bolde på. En force som faktisk er blevet lidt af en hæmsko for ham nu, idet han satser for meget. Forskellen er at han ikke længere har nogen bag sig til at rydde op, da han ofte er sidste mand. Dette mener jeg er ret tydeligt i hans spil og det kan/bør man nok ikke pille fra ham.

Det jeg vil frem til er et ønske om, at han næste sæson oftest bliver at finde på midtbanen. Vi har hungret efter aggressivitet i vores spil og bolderobringer. Dette kan Mascherano i den grad tilføre. Og i øvrigt ikke nødvendigvis på bekostning af Busquets. Busquets som jo sagtens kan spille fremad, hvis han får lov. Kunne godt tænke mig at se dem på banen samtidig lidt ala. den måde man spiller på det spanske landshold, hvor man er solid begge veje. Vi har set flere kampe denne sæson, hvor det har været oplagt og spille en anelse mere "sikkert". Forestil jeg det spanske landshold tilført Messi. Om ikke andet, mener jeg at man bør eksperimentere lidt med det.
Mascherano vil være godt for genpresset at have på midtbanen. Han har været intet mindre end katastrofal i forsvaret denne sæson..

sonnybarca

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af sonnybarca »

Brombi skrev:
sonnybarca skrev:Hvad siger folk egentlig til Mascherano for tiden? Han var måske verdens bedste defensive midtbanespiller, da han kom til klubben og nu er han blevet omskolet til centre back.

Jeg syntes personligt, at det der gjorde ham til en fantastisk defensiv midtbanespiller, var hans enormt aggressive måde at erobre bolde på. En force som faktisk er blevet lidt af en hæmsko for ham nu, idet han satser for meget. Forskellen er at han ikke længere har nogen bag sig til at rydde op, da han ofte er sidste mand. Dette mener jeg er ret tydeligt i hans spil og det kan/bør man nok ikke pille fra ham.

Det jeg vil frem til er et ønske om, at han næste sæson oftest bliver at finde på midtbanen. Vi har hungret efter aggressivitet i vores spil og bolderobringer. Dette kan Mascherano i den grad tilføre. Og i øvrigt ikke nødvendigvis på bekostning af Busquets. Busquets som jo sagtens kan spille fremad, hvis han får lov. Kunne godt tænke mig at se dem på banen samtidig lidt ala. den måde man spiller på det spanske landshold, hvor man er solid begge veje. Vi har set flere kampe denne sæson, hvor det har været oplagt og spille en anelse mere "sikkert". Forestil jeg det spanske landshold tilført Messi. Om ikke andet, mener jeg at man bør eksperimentere lidt med det.
Mascherano vil være godt for genpresset at have på midtbanen. Han har været intet mindre end katastrofal i forsvaret denne sæson..
Det var min tanke. Og jeg er egentlig af den holdning at såfremt man fortsat insistere på at bruge ham i forsvaret, så bør man hellere sælge ham. Han er simpelthen både for dyr i løn og vel forsat ret værdifuld til agere middelmådig centre back hos om, i forhold til hvad han kunne opnå på hans vante position.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Men sidste sæson var han ikke en middelmådig centerback. Sidste sæson var han en af de bedst spillende centerbacks overhovedet. I denne sæson har han været elendig, ligesom alle de andre centerbacks i klubben. Jo, også Puyi.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Men sidste sæson var han ikke en middelmådig centerback. Sidste sæson var han en af de bedst spillende centerbacks overhovedet. I denne sæson har han været elendig, ligesom alle de andre centerbacks i klubben. Jo, også Puyi.
Men Masch er langt fra verdens bedste som CB, det er derimod som DM (en af verdens bedste). Have you not logic?

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blach »

Sælg ham.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Drake »

Jeg er enig med at han skal spille på midtbanen, men ikke samtidig med Busquets. Han skal være backup for Busquets, og i forsvaret. Så der for synes jeg vi skal sælge Song, der er ikke plads til dem begge.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af JonasV »

Tillykke, Masch!
Billede
Billede

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Kvoller »

phpBB [video]


Det var da fjollet gjort!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af JonasV »

Det klæder ham godt nok ikke, det der.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster