Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Kubala skrev:
Drake skrev:Vil lige rette mig selv. Med super sub mente jeg rigtig god backup, som NÅR er i top form, godt kan vare fast mand, i den korte periode..

Det er rigtigt, at Pedro godt kunne have være bedre mht. mål. Han har aldrig scoret mange mål i ligaen, hvor hans bedste perioder har budt på 20+ mål i alle turneringer. I de sæsoner, hvor han har scoret henholdsvis 22 og 23 mål i samtlige turneringer, der har han scoret 13 og 12 mål i ligaen, hvilken han ikke har gjort i to sæsoner nu, altså i denne og sidste sæson. Men han har dog scoret 13 mål i samtlige turneringer sidste sæson, men han skal selvfølgelig score lidt mere, f.eks. de 20+ i samtlige turneringer. Men igen, så har Messi bare været ustoppelig de seneste par sæsoner, og det har været med til, at de andre angribere/kantspillere har scoret mindre.
Kan ikke se at det skulle være en hindring, at Messi score vandvitigt mange mål. De får da pænt med chancer, men de score bare ikke på dem. Det eneste jeg måske kan se, kan være en hindring, er at det måske bliver en sovepude får dem, at Messi score så meget, også selvfølgelig får han også de fleste chancer..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

Jeg mener så ikke, at Pedro kommer til så mange chancer, som Alexis, dog opsøger Pedro det heller ikke, så noget af svaret skal findes der. Men vi søger oftest Messi, næsten hver gang, når vi vil afslutte et angreb. Men det er også rigtigt, at de få tilfælde, hvor han har fået chancer, der har han ikke været så kynisk, som tidligere, hvor han var afsindig kynisk. Men han bidrager med en hel del, og når Messi så kan score ca. 50 pr. sæson i ligaen og ca. 70+ i samtlige turneringer, så forventer jeg heller ikke, at Pedro skal bombe helt vildt, dog gør det mig ikke noget, hvis han gjorde, men vi kan heller få alt. Jeg forventer, at Pedro scorer, når Messi ikke kan score, og kan bidrage med assists og hårdt arbejde.

sonnybarca

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af sonnybarca »

Er der overhovedet nogen der kendte til Sanchez inden han kom til Barca? Manden har aldrig været nogen målmaskine og bliver det højst sandsynligt heller aldrig. Jeg tror at man håbede, at han med hans stærke løb, kunne score flere mål, men rollen hæmmer tydeligvis hans andre forcer. Sanchez er en udfordre af guds nåde, som når han er i hopla, kan sætte de fleste forsvarsspillere af. Det er det vi skal tilbage til. Han skal spille bredt/dybt, i oplæggerens rolle - det er det han kan. Så må Messi og Villa (Neymar:)) scorer kasserne.

Den manglende bredde i vores spil, har i det hele taget været et af vores største problemer i år. Det er totalt oplagt at bruge ham ligesom man gjorde i Udinese og på landsholdet.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Ømm, ja.. Vi forventer heller ikke han laver 50 mål, men bare en 15-20 stykker som sidste år. Og ikke 2 mål som i år.
#jesuisSheep

sonnybarca

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af sonnybarca »

zqa skrev:Ømm, ja.. Vi forventer heller ikke han laver 50 mål, men bare en 15-20 stykker som sidste år. Og ikke 2 mål som i år.
Han blev efter min mening også brugt forkert sidste år og modtog ligeledes stadig masser af kritik, på trods af målene. Det var ikke nogen langvarig løsning og regningen betaler vi nu, hvor han mest af alt virker malplaceret på holdet.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Vil du ikke fortælle hvorfor, istedet for bare at slynge ud at han er forkert placeret etc.

Edit; for i min bedste overbevisning, så kan han ikke spille samme rolle som i Udinese, da den rolle simpelthen ikke findes i Barcelona pt.. Med de forcer du nævner, burde han netop passe perfekt ind på kanten. Så jeg forstår ikke hvad du mener...

I øvrigt mener jeg nu, at han gjorde det ganske udemærket sidste sæson, taget i betragtning at det var hans debutsæson, ny kultur, og hvad det ellers indebærer at skifte til en ny klub.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Angående Alexis, så skal folk huske at han aldrig har været en målmager. Hans bedste sæson mål på antal scoringer var hans første sæson i Barcelona. Hvad angår assist ligger han stabilt fra sin Udine tid. Så stat mæssigt er der ingen forskel, han er ikke dårligere ifølge tallene.

Hvad jeg huske, så havde han en fri rolle i Udinese, han var både angriber og kant og strejfede rundt. Han var god til at skabe angreb, ikke evt. have sidst fod på bolden eller næssidste, men generelt skabe angreb, via sin dynamik og teknik, som på daværende tidspunkt nok var Serie As bedste (?).

Han er en alt for ydmyg spiller og person, han vil virkelig hellere gør de andre glade end sig selv, sådan virker det når man ser ham udefra.
If Pep Guardiola believed Sanchez was worth a 37-million euro investment a couple of summers ago and Tito Vilanova continues to use him ahead of quality forwards such as David Villa and Cristian Tello, it must be because they both trust his abilities and potential to grow into a world-class player worthy of a place by Lionel Messi, Xavi and Andres Iniesta.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Nej, præcis. Men han har da bestemt chancer til at kunne lave 15-20 mål (mindst!!) pr sæson her.

Som jeg ser det, er Sanchez' eneste umiddelbare problem en total mangel på tillid til egne evner... Helt simple afleveringer, berøringer, driblinger og afslutninger glipper. Det er både frustrerende og synd for ham.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

zqa skrev: Som jeg ser det, er Sanchez' eneste umiddelbare problem en total mangel på tillid til egne evner... Helt simple afleveringer, berøringer, driblinger og afslutninger glipper. Det er både frustrerende og synd for ham.
... præcis, det der eller det her.
Allez...

sonnybarca

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af sonnybarca »

I rigtig mange af de kampe jeg har set, har man ofte lagt Sanchez i spidsen og trukket Messi tilbage på banen. Dette formoder jeg at man har gjort for bedst at udnytte Sanchez's speed og samtidig give Messi den mere fri rolle, så han ikke mandsopdækkes som set tidligere.

Den sidste del er jeg stor fan af, men det er på bekostning af Sanchez's måske største kvalitet - hans enorme gennembrudskraft. Havde Sanchez haft Messi's eller bare Villa's målnæse, havde snakken været en hel anden, men det har han hverken nu eller da han spillede i Udinese.

Jeg har set manden bryde forsvar op, som ingen andre. Det skal vi tilbage til. En David Villa på toppen er løsningen og jeg syntes at kunne se, at det er der Tito er på vej hen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Det er jeg så fuldstændig uenig i. Sanchez primære (og startende) rolle har været på kanten. Ja, han har været centralt, men det er jo sådan vores spil fungerer - rotation på de tre forreste pladser for at forvirre og skabe plads, men som sagt har han 95% af tiden huseret på kanten.

Det er imo Sanchez "skyld" og ingen andres, at han ikke fungerer ordentligt endnu - pga tidligere nævnte selvtillds-problem.
#jesuisSheep

sonnybarca

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af sonnybarca »

Det var også dårligt formuleret af mig. Det jeg mente var at Sanchez ofte bliver sendt afsted i dybden som forreste mand, i henhold til vores spillestil, som for det meste er uden en decideret 9'er. Han bør enten blive længere tilbage på banen eller forblive bredt, i stedet for at søge spidsen så meget.

Og forstå mig ret, jeg tillægger ikke kun taktikken skylden. Men det markante rolleskift i forhold til Udinese, har været med til at gøre ham rusten. Han er gået fra at være skaber, til løber. Det er muligvis stilen eller det faktum at vi allerede har Messi på holdet. Han bliver i hvert fald ikke brugt optimalt.

Afellay99

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Afellay99 »

[youtube]KLYKH-CPQ3o[/youtube]


Forstår ikke meget, men handler vel om at Alexis selvtillid er meget meget lav og de andre spillere virker trætte af det og Messi spiller hellere Villa fri end Alexis.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Elbarca »

" Jeg ved hvilken type spiller jeg er. Jeg ved, at jeg er en fantastisk spiller, som kan afgøre kampe. Jeg er en af de bedste i verden, selv når jeg ikke scorer mål."
Lyder ikke helt som en person, der har ondt i selvtilliden.

Jeg er i øvrigt vild med ham, selv når han ikke scorer mål :-)

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Elbarca skrev:
" Jeg ved hvilken type spiller jeg er. Jeg ved, at jeg er en fantastisk spiller, som kan afgøre kampe. Jeg er en af de bedste i verden, selv når jeg ikke scorer mål."
Lyder ikke helt som en person, der har ondt i selvtilliden.

Jeg er i øvrigt vild med ham, selv når han ikke scorer mål :-)
Jeg var vild med ham da han spillede i Udinese, men ikke som han spiller hos os. Desværre.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster