FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Den der med at vi er luret af ... det er for dumt. Det kan jo ikke passe at det tog holdene 3-4 år at regne den ud. For mig tog det ikke mere end et par måneder, at lure hvordan vi spillede under Pep.

I øvrigt er hans Messi-Ronaldo statistik fra kampen i går det pureste opspind. WhoScored.com, som får sine tal fra OptaSport, som er en ekstremt troværdig kilde hvad angår statistikker, da det er det de laver, skriver at Messi tabte bolden én gang, hvor han blev tacklet. Derudover havde han 13 fejlafleveringer og han forsøgte i alt 52 afleveringer. Så han tabte bolden 14 gange. Ronaldo tabte ligeledes bolden 1 gange, hvor han blev tacklet, og lavede 5 fejlafleveringer ud af 31 forsøgte afleveringer. Her er det dog også relevant at se på hvilken slags pasninger de forsøgte sig med.

Ronaldo prøvede som sagt at slå en aflevering 31 gange, hvor det lykkedes 26 af gangene. 2 gange forsøgte han at slå et indlæg, hvor det ene fandt en medspiller. Én gang forsøgte han at slå en aflevering på over 25 yards og det lykkedes for ham. Messi havde i alt 52 forsøg på afleveringer. 39 af dem var med succes. Ligesom Ronaldo forsøgte han to indlæg. Ingen af dem lykkedes. Han forsøgte at slå i alt tre bolde på over 25 yards og de lykkedes alle sammen. Nu kommer en markant forskel på dem dog. Messi forsøgte 3 gange at finde en holdkammerat med en stikning i dybden. Ingen af gangene lykkedes det, men det er naturligvis relevant at have det med i sin sammenligning. Messi prøvede på altså nogle markant sværere ting end Ronaldo gjorde.

Derudover har han også udeladt en del andre statistikker. Som for eksempel at Messi rørte bolden en del flere gange end Ronaldo. Eller at Messi rent faktisk erobrede to bolde, hvor Ronaldo ikke erobrede nogle overhovedet.

Det er kort og godt en håbløs artikel, men det er vel også hvad man kan forvente, taget det journalistiske niveau herhjemme i betragtning. Gid vi havde en pendant til The Guardian ...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Villa, Puyol og Pedrito på vej til træning dagen efter RM-kampen. Ligner skoledrenge som har lavet ballade og godt ved det :cool:
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

Det akavet moment, hvor man indser, at Barca i skrivende stund har indkasseret flere mål end Real Madrid. Det er kun i sæson 07-08, at Barca har indkasseret flere mål i ligaen i løbet af sæsonen end Real. Ellers plejer det at være omvendt.

Konklusion: Forsvaret sejler i år.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Sv: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Der er masser kampe at få det ændret i...
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

# 23 skrev: Konklusion: Forsvaret sejler i år.
Forsvaret har sejlet i sidste 2-3 år og det er fordi vi efterlader kæmpe huller når bagkæden går frem.
Jeg vil bruge den taktik at vores forsvar går ikke længere frem men er afventende og slog til når vi har en
kontramulighed. På den her måde vil vores modstander åbne op mere og efterlade mange huller så vores
forreste kæde kan komme til store chancer.
Men igen, vi er Barca og vi ændrer aldrig mere på vores spillekoncept som er positionspil og genpres.
Det har givet os succes i sidste 7 år.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Det har givet os succes i sidste 7 år.
Wut? Jeg tror ikke at vi husker 06-07 og 07-08 ens i så fald. Prøv med de sidste 10 år i stedet for! ;-)

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Det har givet os succes i sidste 7 år.
Wut? Jeg tror ikke at vi husker 06-07 og 07-08 ens i så fald. Prøv med de sidste 10 år i stedet for! ;-)
... eller 25 år måske.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

114

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Det har givet os succes i sidste 7 år.
Wut? Jeg tror ikke at vi husker 06-07 og 07-08 ens i så fald. Prøv med de sidste 10 år i stedet for! ;-)
Ok så siger vi siden 04/05 sæsonen, det er godt nok lang tid at spille med samme taktik.
Ved godt at vi har brugt positionspil siden Johans tid men nu synes jeg at det er trættende at se på at vi kører
bolden rundt i lang tid uden at vi skaber noget. Ved også godt at vi hele tiden søger efter åbninger
men de store hold har gennemskuet det og ved hvordan de skal spille mod os og lukke af.
Faktisk synes jeg at vi skal kun ændre taktikken mod de store hold og bruge den taktik med vores forsvar som jeg nævner i mit tidligere indlæg.
MDCCCXCIX

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

I skrivende stund har Barca spillet 290 kampe i træk, hvor de har haft bolden mest i løbet af kampen. Sidst de havde en kamp, hvor modstanderen havde mere boldbesiddelse er maj 2008.

Selvom jeg ikke altid mener, at boldbesiddelse er lig med sejr, for det er chancerne i sidste ende, der klargør om det var en fortjent sejr eller ej, så er det sgu en imponerende bedrift.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.totalbarca.com/2013/opinion- ... ore-128995

"Step forward Jordi Roura. I have found the bile and slander done in Roura’s name over the last weeks shameful. Not only shameful, but irresponsible and naïve. Reality check time, Jordi Roura is NOT in charge and he is NOT making the final decisions."

En god artikel om hvorfor det er forkert, at give Roura skylden for de mindre gode præstationer på det sidste.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Det er ikke desto mindre hans ansvar at motivere spillerne og sætte dem op til kampene, hvilket han tydeligvis ikke har formået endnu.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er også Tito som skal kunne motivere spillerne i første omgang og så Roura i anden omgang. Men det vigtigste er det taktiske oplæg, som Tito har ansvaret for og dispositioner under kampen, som også Tito har ansvaret for. Jeg synes, at det er lidt synd, at Roura skal tage hele skraldet.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Kubala skrev:Det er også Tito som skal kunne motivere spillerne i første omgang og så Roura i anden omgang. Men det vigtigste er det taktiske oplæg, som Tito har ansvaret for og dispositioner under kampen, som også Tito har ansvaret for. Jeg synes, at det er lidt synd, at Roura skal tage hele skraldet.
I første omgang og anden omgang? What?

Det er Roura, der skal sætte spillerne op og motivere før kampene, no doubt. Forventer du, at Tito skal sidde og genopføre Mel Gibsons peptalk fra slutningen af Braveheart-filmen foran hans lille webcam med en hospitalsseng og et kemodrop i baggrunden?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Jeg synes, at det er lidt synd, at Roura skal tage hele skraldet.
Det er trods alt nemmere at give en assistenttræner skylden end en kræftramt patient...

Jeg forventer ikke, at Tito redder vores røv fra New York af. Jeg forventer derimod, at en assistenttræner har lidt indsigt i taktiske dispositioner under kampene.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster