Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af BarçaDK »

Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev:Kæft, hans skæg er nice på billedet i den artikel der. Nærmest helt James Harden-esque!
Den trøje han har på, er det ikke træningstrøjen ?
Njoaarh jow... Pre-match trøje :smile:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Alves: "Mourinho complaining about the calendar? It's the same every year. You can buy a ticket for the show, or just let it pass." #fcblive

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af rummenigge »

Piquénbauer skrev:http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... D=HP_BN_12... Det er så rigtigt med ronaldo! Og igen udtaler alves sig kløgtigt... Utrolig sympatisk udenfor banen og det virker til at han er ved at finde sin form!
Jeg er generel vild med hans udtalelser.

Her er en mere fra goal.com:
Alves: Atletico are our rivals, not Real
http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... s-not-real

Han er god til at efterrationalisere og til at sætte stemningen op, op til en kamp, uden at være arrogant eller lyde som en douchebag. Rigtig ærgeligt med hans teatralske ry på banen, for jeg mener seriøst han er værdig til være anfører (eller at være i rækken af anførere) i en klub som Barca, ligesom han i en ung alder var det for Sevilla.

Fock hvor vil jeg savne ham hvis/når han forlader os. Godt nok kalder man den foregående periode for Pep-æraen, men det var også den sommer Dani med hans vindermentalitet som joinede Barca. Hvis jeg var præsident ville jeg stile efter at beholde ham, eller i det mindste ansætte ham i en betydelig rolle efter han har været på sit efterårs pengestint. Han er rigtig værdifuld at have imkring holdet, og om ikke andet for fremtidige sydamerikanere som måtte joine klubben ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af # 23 »

rummenigge skrev:
Piquénbauer skrev:http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... D=HP_BN_12... Det er så rigtigt med ronaldo! Og igen udtaler alves sig kløgtigt... Utrolig sympatisk udenfor banen og det virker til at han er ved at finde sin form!
Jeg er generel vild med hans udtalelser.

Her er en mere fra goal.com:
Alves: Atletico are our rivals, not Real
http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... s-not-real

Han er god til at efterrationalisere og til at sætte stemningen op, op til en kamp, uden at være arrogant eller lyde som en douchebag. Rigtig ærgeligt med hans teatralske ry på banen, for jeg mener seriøst han er værdig til være anfører (eller at være i rækken af anførere) i en klub som Barca, ligesom han i en ung alder var det for Sevilla.

Fock hvor vil jeg savne ham hvis/når han forlader os. Godt nok kalder man den foregående periode for Pep-æraen, men det var også den sommer Dani med hans vindermentalitet som joinede Barca. Hvis jeg var præsident ville jeg stile efter at beholde ham, eller i det mindste ansætte ham i en betydelig rolle efter han har været på sit efterårs pengestint. Han er rigtig værdifuld at have imkring holdet, og om ikke andet for fremtidige sydamerikanere som måtte joine klubben ;-)
Alves som anfører? Manden er da slet ikke anfører værdig. Han smider sig og overdramatiserer alt. Når han selv så laver svinske aktioner, er han den første, der går hen og beder vedkommende at rejse sig eller hentyder til dommeren, at hans aktion ikke var slem eller prøver andre tricks. Det er da så dobbeltmorlaks, som noget kan være.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Tag det nu lidt roligt #23, helt ærligt. Rumme skriver jo netop, at det er ærgerligt han nogengange har en dårlig attitude. Men så overdrevet er det trods alt, du overdriver som sædvanligt.

I øvrigt, jeg er ret sikker på at du er glad for Roy Keane. Men manden er et af de største svin på en bane, ikke just anfører værdig, hvis man skal tænke i disse baner. Alligevel bliver han betragtet som en af de største anførere i Man Utds historie, fordi han vae fantastisk til at lede holdet på banen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Quaresma »

Visca El Barca skrev:Tag det nu lidt roligt #23, helt ærligt. Rumme skriver jo netop, at det er ærgerligt han nogengange har en dårlig attitude. Men så overdrevet er det trods alt, du overdriver som sædvanligt.

I øvrigt, jeg er ret sikker på at du er glad for Roy Keane. Men manden er et af de største svin på en bane, ikke just anfører værdig, hvis man skal tænke i disse baner. Alligevel bliver han betragtet som en af de største anførere i Man Utds historie, fordi han vae fantastisk til at lede holdet på banen.
Alves har langt fra Keanes karisme og lederegenskaber, så det er meningsløst at drage paralleller mellem de to.

Der er et utal af spillere, jeg hellere ser som anfører end Alves.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:Tag det nu lidt roligt #23, helt ærligt. Rumme skriver jo netop, at det er ærgerligt han nogengange har en dårlig attitude. Men så overdrevet er det trods alt, du overdriver som sædvanligt.

I øvrigt, jeg er ret sikker på at du er glad for Roy Keane. Men manden er et af de største svin på en bane, ikke just anfører værdig, hvis man skal tænke i disse baner. Alligevel bliver han betragtet som en af de største anførere i Man Utds historie, fordi han vae fantastisk til at lede holdet på banen.
Der er langt fra at være en af de store svin, som Keane måske i dine øjne er, til at være en af de største hyklere i nyere tid som Dani Alves er.

Jeg har aldrig set Keane overdramatisere en situation, som Alves ofte er god for. Som Vieira sagde engang i sin karriere sagde. De to hårdeste spillere at spille over for var Keane og Scholes. Hvis du savede de to over eller spillede hårdt over for dem, så sagde de intet til dommeren eller omgivelserne, men så forventede de bare, at du hellere ikke sagde noget, når de kom flyvende i næste situation, hvor man stod med bolden.

Igen, meget kan du sige om Keane, men en leder var han og ikke en hykler som Alves. Det er nu ikke for at svine Alves til, men i mine øjne ejer han ikke anførerprædikatet. Især slet ikke når man sammenligner ham med Puyol, der ikke overspiller situationer og altid er fair i sit spil. Senest bevist med Pique, der prøvede at "sælge" Real, men at Puyol viste stort overskud og bare ville spille videre.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af ladislau »

Nu skal man i den grad passe på, når man gradbøjer tingene. At være et svin vs. hyklerisk er vel en ret så subjektiv vurdering. Usympatisk som Alves kan optræde, så mener jeg ikke hans samlede wrong-doings kan matche Keanes Haalands tackling, hans attitude umiddlbart efter, eller ordene i hans memoirs. Det er imo et sort kapitel i fodboldhistorein, men det er så bare min mening.

Det sagt, så har Quaresma helt ret. Alves har ikke rigtig lederegenskaberne, og ser også det meste af start 11'eren som bedre egnet.
Uanset hvad, så har vi et gevaldigt problem, for ingen når i nærheden af Puyol på alle parametre. Det er der faktisk få anfører, der gør overhovedet. Derfor har manden jo så også fået en pris.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af rummenigge »

Nu er vi så heldige med Barca at vi har mange ledere på holdet, og derfor bliver det ikke realistisk at Alves bliver førsteanfører, men han er en af lederne på holdet og bør anerkendes for det.

#23 - Alves er anderledes, men da ikke mindre kompetent end Evra til at være anfører. Evra som har haft sine provo og kontroudtalelser om modstandere og andre fæ og ikke for at tale om hans teatralske episoder på banen. Jeg tør ikke at tænke på hvad Madridpressen ville hype Evra for hvis han var på deres dårlige side. Fordi du ikke kan lide Alves og ikke kan se igennem hans sambastil, så er det stadig lovligt at tænke objektivt.

Alves var anfører for et af de mest succesfulde Sevillahold i historien og var en vigtig brik på holdet, så selvfølgelig har han lederevner. Han tager sig af de unge og giver dem mod inden og efter kampe, hans rolle for Barca er undervurderet mener jeg. Giver man ham ansvar, så svigter han ikke. Tilgengæld, hvis man holder ham ude i periferien, så er han ikke den nemmeste at holde tilfreds, fuldt forståelig når man er en udpræget ledertype.

...men igen, med Barcas image som måske topper alle hold i historien, takket være resultaterne, ledelsesstilen, ungdomsarbejdet og gode ledertyper på holdet Puyol, Xavi, Abidal, Iniesta, Valdes, Alves, Pinto....den nye generation er Messi, Cesc, Pique, Busi, så er det klart at man ikke lige bliver førsteanfører, medmindre man er noget særligt som Puyi.

Hvis man ikke anerkender Alves værende en af lederne på holdet, så har man seriøst undervurderet hans værdi for Barca og blændet af pressens hype og/eller heksejagt. Manden har ikke lavet andet end at vinde store titler og en masse finaler de sidste 9 år (3 ligaer, 2 CHL'er, 3 copaer, 1 VM for klubh., 2 Uefa cup, 5-6 super cups), han er en ydmyg kæmpe og en leder.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

brilleaben
Indlæg: 231
Tilmeldt: søn nov 27, 2011 2:03 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af brilleaben »

Er det så værst at være et svin eller en hykler? Vi kan spørge Pepe, han har erfaringer med begge charmerende træk.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev: Der er langt fra at være en af de store svin, som Keane måske i dine øjne er, til at være en af de største hyklere i nyere tid som Dani Alves er.

Alt er relativt, ikk? Lad mig lige gøre det klart, Keane er ikke blot i mine et svin på en fodboldbane, han VAR et svin på en fodboldbane, en meget kontroversiel person også, men det forhindrede ikke nogle Man Utd fans i at elske ham og støtte ham. Hvorfor? Fordi han havde en evne til at lede holdet. Hyklere? Nogle vil kalde det for hyklerisk, at blive sur over en hård takling, gå rundt og være så meget muggen over det, at man flere måneder efter føler en absolut hang til at hævne sig. Sådan er der så meget.
# 23 skrev:
Jeg har aldrig set Keane overdramatisere en situation, som Alves ofte er god for. Som Vieira sagde engang i sin karriere sagde. De to hårdeste spillere at spille over for var Keane og Scholes. Hvis du savede de to over eller spillede hårdt over for dem, så sagde de intet til dommeren eller omgivelserne, men så forventede de bare, at du hellere ikke sagde noget, når de kom flyvende i næste situation, hvor man stod med bolden.
Arrh, jeg er ked af det at sige det, men luk nu bare. Du diskuterer ikke med en 10 årig, som ikke har set Keane spille. Men derudover, hvem har sagt at en anfører skal være en hård hund?
# 23 skrev:Igen, meget kan du sige om Keane, men en leder var han og ikke en hykler som Alves. Det er nu ikke for at svine Alves til, men i mine øjne ejer han ikke anførerprædikatet. Især slet ikke når man sammenligner ham med Puyol, der ikke overspiller situationer og altid er fair i sit spil. Senest bevist med Pique, der prøvede at "sælge" Real, men at Puyol viste stort overskud og bare ville spille videre.
Dani har alle egenskaber for at blive en rigtig god anfører (hvilket han i sin tid beviste i Sevilla i øvrigt), han er karsmatisk, ligeså meget som Keane. Han er klog og oftest er der dybde i de ting han siger til pressen, han er vellidt blandt sine holdkammerater, og så er han aldrig en der holder sig i baggrund, på godt og ondt. Alle disse ting kan gøre en til en rigtig god anfører. Men som Rumme siger, der er en ting som taler ham imod, især i en klub som Barca, som gerne vil promovere sig selv som "de gode" og klassen pæne dreng. Det er hans til tider teatralsk opførsel på en fodboldbane, og hans kedelig evne til at overdramatisere tingene engang imellem.

Tildsidst vil jeg sige, at der er ret mange mennesker som kalder en mand som Terry for en hykler, men ikke deste mindre vil de fleste også sige, at han er fantastisk anfører for Chelsea, og var en fantastisk anfører for det engelske landshold.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Quaresma »

Man skal have nogle tykke, tykke Blaugrana-briller på for at mene, at Alves er en lige så stor lederskikkelse og lige så karismatisk som Roy Keane.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Det kommer vel ret beset an på, hvilke kvaliteter man personligt mener en lederskikkelse bør have.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Det kommer vel ret beset an på, hvilke kvaliteter man personligt mener en lederskikkelse bør have.
Word. Og jeg mener inderligt at Dani Alves kunne være en ligeså god anfører som Keane i sin tid var, og Terry er det nu. Hvis ikke det var for hans ry samt de ting jeg Rumme og jeg har været inde på.

EDIT: Personligt reagerede jeg på #23 indlæg, fordi jeg efterhånden er lidt træt af hans "hårde" sprog. Manden skriver nogengange latterlige ting om Barca spillere, det er faktisk deciderede svinere engang imellem. Det er helt på sin plads at kritisere Barca og Barcas spillere, men man behøver ikke at komme med svinere, især ikke på et Barca forum.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:Det kommer vel ret beset an på, hvilke kvaliteter man personligt mener en lederskikkelse bør have.
Oh please.
Når afskillige brugere herinde har hyllet Puyol for at være den mest kompetente anfører, Barça kunne ønske sig, går jeg ud fra, at de er enige med mig, når det kommer til kriterierne for en egnet anfører. En lederskikkelse skal (i dette tilfælde) være en indpisker, en der altid går forrest og en der altid giver 110% på banen.

Alves lever ikke op til de kriterier, Keane gør i aller højeste grad.

Satisfied?

EDIT: Lol, *hyldet.
Senest rettet af Quaresma fre feb 08, 2013 1:16 pm, rettet i alt 1 gang.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster