FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Billede


Ok, Quaresma.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Billede

U are crazier

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Vil lige sige pænt tak til Michael. Er personlig glad for dit Madrid perspektiv her på forum, og synes du gebærder dig i en god tone. Det er ikke nemt, når man i den grad er på på udebane. Du har skabt en lang og interresant debat(det har taget nogle timer).

Jeg ser os på forum, som værende lidt i konflikt om hvorvidt det er ok, at kalde Arbeloa for det svin han jo bestemt er. Eller, som Quaresma påpeger, at lade spillet være på banen.
Synes som sagt, at opførslen er under værdighed for verdens bedste fodboldspiller(og rollemodel). Derudover er det ikke det Barca står for, og slet ikke i den betændte atmosfære, som pt præger Barca/Real relationen.
Havde nogen growlet af Busquets eller Alves efter kampen, så havde vi alle nok fordømt det.

Som andre er inde på, så er sammenligningen med Mourinho affæren lidt søgt. Udover at det foregår i en parkeringskælder.
Det var altså en dommer! Udover det er fodboldens "tjenestemand", så er faren for fremtidig påvirkning af dommerstanden også en uhyre skærpende omstændighed.
Det med at Mourinho er træner, det er underordnet, så længe det er Mourinho. Så følger der ikke ekstra code of conduct med embedet.

Hvis du mener, at det er en konspirationsteori, og samtidig er enig i opførslen fra Reals side, så må jeg igen henføre til mit spørsmål. Hvorfor foregår det så sådan? Er det en rådden kultur? Eller er det en bevidst taktik fra Mourinhos side?

Det sidste er der mange fodbold faglige folk, som mener. Synes det er et indicie, som peger på en reel teori, og ikke en konspiratorisk en af slagsen.
Et andet indicie er den berøringsangst vi har set fra forbundet, især i forbindelse med "øjeprikkeriet". Ingen straf overhovedet.
Tror bestemt ikke på, at der er retningslinier eller noget andet pres ovenfra til dommerne. Derimod er det jo tydeligt for enhver, at der ekstra pres på dommeren når han dømmer kort til Real. Udover det gængse pres, der er på dommeren i og efter en kamp, fra spillere, fans, sidelinie og presse. Så står enhver given dommer ekstra meget i skudlinien, når han dømmer mod Mourinhos tropper.
Når man så ser på, hvordan kampene rent faktisk udvikler sig, og her tænker jeg ikke på de enkelte kort, men tendensen. Er der så konpiratorisk at påpege, at Real har presset dommere og modspillere op i et hjørne, som de profiterer af?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

[youtube]lQuWtzW9YbU[/youtube]

Gåsehud +1
MDCCCXCIX

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Barcelona will play 6 games in the month of February: Valencia, Getafe, Granada, AC Milan, Sevilla, and Real Madrid #fcblive [via fcb]
En af de sværeste måneder i sæsonen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Apart from denying stories when asked for comment, Barcelona have for now decided not to react to Madrid's smear campaign against Messi [md]
Det er jeg glad for at høre. Synes det er klogt, at man lader være med at blande sig, jeg tror nemlig man i Madrid håber på en reaktion fra Barca, så stemningen igen bliver dårlig den næste måneds tid. Vi kan potentielt komme til at spille 4 gange mere mod Real i denne sæson ( de 2 er sikkert), og det vil tage hårdt på kræfter, hvis man også skal bruge tid og energi på at udkæmpe en kamp udenfor banen.

Lad dem snakke, vi kan så kommentere på det senere hen, hvis man føler der er et behov for det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Most minutes played this season: Messi 2844 - Xavi 2532 - Valdes 2520 - Pedro 2356 - Busquets 2333 - Mascherano 2312 [via
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Official: 19 players will travel to Valencia for the league game tomorrow #fcblive Montoya joins, Bartra and Tello out of squad
ER Bartra og Tello skadet? Synes Tello er blevet sorteret fra ret meget på det sidste. Efter at han skrev under på en ny kontrakt, er spilleminutter blevet færre og færre synes jeg. Og så er der Bartra, det er mærkeligt med ham. Jeg synes han er talentfuld, han gør det egentlig også ret godt, de få gange han får mulighed for at spille, men træner-teamet har ikke rigtig tillid til ham, ser det ud til.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Valdes, Alves, Puyol, Pique, Alba, Busquets, Xavi, Fabregas, Iniesta, Messi, Pedro => må siges at være de første 11.

Pinto, Adriano, Mascherano, Song, Thiago, Alexis og Villa => må siges at være de reserver der er tættest på start 11'eren, og de spiller der er højest rangeret af reserverne.

Bartra, Tello og Montoya er så dem der må slås om at erstatte en af reserverne, 19, udtaget, går ud fra at Montoya sorteres fra på selve kampdagen.

Vi har for fanden en alt for god trup, luksus problem, og har en periode hvor vi stort set ingen skader eller karantæner har.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Det er stadig problematisk, at folk som Tello, Montoya og Bartra ikke får meget spilletid. Ja i Bartras tilfælde næsten ingen spilletid, og det samme er nu åbenbart ved at ske for Tello.

Jeg synes til gengæld ingen af de 3, som du synes ligger mest langt væk fra spilletid, har gjort det dårligt, tværtimod. De har grebet chancen, næsten hver gang de har fået chancen, men lige pludselig er de ikke engang gode nok til en plads på bænken. Folk snakkede om Montoya som Danis afløser for ikke så længe siden. Tello var den næste "big thing", nu er han en reserve som kæmper for en bænkplads, underligt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

De har ikke gjort det dårligt, nej.

Men hvordan ville du sammensætte bænken, når du kun må have 7 spillere ? Kan du se Bartra, Montoya og Tello erstatter Mascherano, Adriano og Alexis el. Villa på bænken? Det kan jeg ikke, de er stadig bag i køen, de er talenter, de er gode, de har spillet godt, men alt har sin tid.

De fik deres kampe i cuppen, og ligeså snart vi er over det svære program her i Januar/Februar, tror jeg igen at vi vil rotere som vi altid har gjort, og der vil de komme ind i billedet igen.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:De har ikke gjort det dårligt, nej.

Men hvordan ville du sammensætte bænken, når du kun må have 7 spillere ? Kan du se Bartra, Montoya og Tello erstatter Mascherano, Adriano og Alexis el. Villa på bænken? Det kan jeg ikke, de er stadig bag i køen, de er talenter, de er gode, de har spillet godt, men alt har sin tid.

De fik deres kampe i cuppen, og ligeså snart vi er over det svære program her i Januar/Februar, tror jeg igen at vi vil rotere som vi altid har gjort, og der vil de komme ind i billedet igen.
Ja, jeg synes ærlig talt, at det ikke ville skade nogen, hvis en som Alexis bliver sorteret fra engang imellem og Tello kommer med. På denne måde holder man folk på tæer. Masch har heller ikke vist vanvittig form på det sidste, lad Bartra komme med engang imellem, i stedet for ham. Montoya, ja, en mand som mange for ikke så lang tid siden udråbte til Danis afløser, burde kunne få en plads på bænken. Jeg synes bare det er lidt mærkeligt, når det altid er Bartra der bliver sorteret fra, og nu åbenbart også Tello.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Alexis har i følge mig et større potentiale end Tello, og derfor skal vi gøre alt hvad vi kan for at få ham op på sit høje niveau igen. Dette gør vi ved at have ham i truppen og anvende ham så ofte som vi kan. På det seneste har Thiago fået overraskende meget spilletid, det er positivt, det kommer også lidt på bekostning af en Tello feks. og det er også fint, da Thiago ligeledes virker som en med større potentiale end Tello.

Ikek at Tello er ringe, for han har sine momenter, men han er måske bedst imod de hold hvor vi spiller bredt og holder kanten.

Bartra, ja synd for ham. Så også at han spillede mere, men måske er han ikke ligeså god som vi tror, eller så er det en tillidserklæring fra staben om at de nye og unge SKAL slå de andre af før de for alvor kommer i betragtning til bænken/holdet.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster