Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

JonasV skrev:
B-Freak skrev:Så er rygterne igang igen:

http://m.sporten.dk/touch/article.pml?guid=24064692
"Real Madrid har faktisk en lige så god ungdomsafdeling som Barcelona"


:!: :?:
Niels Christian Frederiksen er en fodbold nørd, men hvis han virkelig har sagt det så er det halvchokerende dumt. Han mener forhåbentlig at de "også har mange talenter". Tilgengæld er ungdomsapparatet så velsmurt at der ikke findes et bedre eksempel på en leveringsdygtig ungdomsafdeling til et storhold. RMs ungdomsafdeling er da lidt til grin her, idet Casillas er den eneste stjerne som er cantera og han er omkring 32 (Callejon, Piraten og Arbeloa? er ikke just stjerne eksempler).

Selvmål af Niels Christian F.
Senest rettet af rummenigge tirs jan 15, 2013 8:32 pm, rettet i alt 2 gange.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Jamial du kan skoda selv være en idiot :)

Hvis du vitterligt var født dengang, hvilket jeg formoder siden du skriver du blev fan dengang, så burde det være tydeligt for dig at det var træneren Michael havde et problem med og ikke klubben. Mit gæt er at du højst var 10 år gammel.

Hvis man kender rivaliseringen og gerne vil være loyal mod en klub som gav én sin bedste tid i fodboldens verden, så skifter man da ikke til ærkefjenden. Og hvis man gør, så må man tage konsekvenserne. Konsekvensen fik han at føle første gang han spillede på vores stadion efter skiftet.

Havde du set klub folk som Pep, Xavi og iniesta skifte til Madrid? Følger man din logik og integritet så ville svaret være ja.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Elbarca skrev:Jamial du kan skoda selv være en idiot :)

Hvis du vitterligt var født dengang, hvilket jeg formoder siden du skriver du blev fan dengang, så burde det være tydeligt for dig at det var træneren Michael havde et problem med og ikke klubben. Mit gæt er at du højst var 10 år gammel.

Hvis man kender rivaliseringen og gerne vil være loyal mod en klub som gav én sin bedste tid i fodboldens verden, så skifter man da ikke til ærkefjenden. Og hvis man gør, så må man tage konsekvenserne. Konsekvensen fik han at føle første gang han spillede på vores stadion efter skiftet.

Havde du set klub folk som Pep, Xavi og iniesta skifte til Madrid? Følger man din logik og integritet så ville svaret være ja.
Nej, det havde jeg ikke. Ja, Ladrup havde et problem med træneren og tog konsekvensen. Han følte sig netop ikke hævet over klubben. At han skiftede til Real Madrid er sgu da ikke et argument for at han ikke kan træne Barca. Blev han pevet ud da han kom til Barca med Getafe/Mallorca? Nej??

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Hvorfor er det "sgu da ikke " et argument? Det er da soleklart i en klub med mottoet mes que un club at integritet vejer meget. Der er ikke meget integritet i at skifte til rivalen. Det du siger, indikerer du selv ville foretage skiftet. Fint nok, men det siger så igen noget om personen og det er personen jeg vurderer, når jeg skal bedømme om denne skal være træner for os.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

rummenigge skrev:
JonasV skrev:
B-Freak skrev:Så er rygterne igang igen:

http://m.sporten.dk/touch/article.pml?guid=24064692
"Real Madrid har faktisk en lige så god ungdomsafdeling som Barcelona"


:!: :?:
Niels Christian Frederiksen er en fodbold nørd, men hvis han virkelig har sagt det så er det halvchokerende dumt. Han mener forhåbentlig at de "også har mange talenter". Tilgengæld er ungdomsapparatet så velsmurt at der ikke findes et bedre eksempel på en leveringsdygtig ungdomsafdeling til et storhold. RMs ungdomsafdeling er da lidt til grin her, idet Casillas er den eneste stjerne som er cantera og han er omkring 32 (Callejon, Piraten og Arbeloa? er ikke just stjerne eksempler).

Selvmål af Niels Christian F.
Det er da mindst ligeså dumt som at påstå at Real Madrid ungdomsafdeling ikke producerer gode spillere. Faktum er, at Real Madrid har en rigtig god ungdomsafdeling, selvfølgelig ikke bedre end La Masia, men derudover er de også dårligere til at udnytte spillerne derfra. Juan Mata, Raul, Guti, Luis Garcia, Cañizares og til en vis grad Samuel Eto.

Inden for de seneste 10-15 år kan det på ingen måde sammenlignes med La Masia, ligesom Ajax ungdomsafdeling i en årrække også var verdens bedste.

dinhxa

Re: Real Madrid

Indlæg af dinhxa »

Billede
Udvikling over Mous "fjender"
2010: Barca, Guardiola, kampprogrammet, dommere
2011: Barca, Guardiola, kampprogrammet, dommere, Pito Vilanova, Valdano, Villar, Unicef, UEFA
2012: Barca, Guardiola, kampprogrammet, dommere, Pito Vilanova, Valdano, Villar, Unicef, UEFA, Iker, Ramos, pressen, Florentino, La Caverna de Mou, støtten.
2013: VERDEN!

Den er fandme god. Elsker SPORTs comics.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Uhyggeligt, men sandt.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Skydefinten skrev:Uhyggeligt, men sandt.
Men billedet er lidt misvisende alligevel..

Det er Mou's 3. sæson hos Los Blancos.. 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, billedet får det til at se ud som det er hans 4. sæson.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Brombi skrev:
rummenigge skrev:
JonasV skrev:
B-Freak skrev:Så er rygterne igang igen:

http://m.sporten.dk/touch/article.pml?guid=24064692
"Real Madrid har faktisk en lige så god ungdomsafdeling som Barcelona"


:!: :?:
Niels Christian Frederiksen er en fodbold nørd, men hvis han virkelig har sagt det så er det halvchokerende dumt. Han mener forhåbentlig at de "også har mange talenter". Tilgengæld er ungdomsapparatet så velsmurt at der ikke findes et bedre eksempel på en leveringsdygtig ungdomsafdeling til et storhold. RMs ungdomsafdeling er da lidt til grin her, idet Casillas er den eneste stjerne som er cantera og han er omkring 32 (Callejon, Piraten og Arbeloa? er ikke just stjerne eksempler).

Selvmål af Niels Christian F.
Det er da mindst ligeså dumt som at påstå at Real Madrid ungdomsafdeling ikke producerer gode spillere. ...
Ja det er ret dumt, men hvem påstår det???

"En lige så god ungdomsafdeling..." som Las Masia betyder i min verden ikke nødvendigvis antallet af og størrelsen af talenters talent (som alligevel ikke kan måles), men mere om canteraen er lige så god til at producere spillere til en storklubs førstehold og om hvor gode de gør det pågældende førstehold.

Netop, inden La Masia var Ajax et super eksempel på netop dette punkt (bevares, idag har alle storklubber en udemærket eller bedre ungdomsafdeling som netop har været læren op gennem nullerne), idag er der ingen tvivl om at La Masia har hævet barren og er den bedste ungdomsafdeling (som er en symbiose af mange ting men i sidste ende skal udmunde i resulatater), længere er den vel ikke.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Tak Soldado!

Fint at andre end Barcasympatisører kan starte debatten:

http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... erformance

RM er under Mourinho lige blevet et par tænder ekstra klamme når det kommer til dommerspin.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Ballade mellem Mou og C.R efter kampen i aftes.

http://www.sportyou.es/blog/futbol/2013 ... 42549.html

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 900077.ece

Måske ikke de mest pålidelige kilder - men lad det bare passe.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Skydefinten skrev:Ballade mellem Mou og C.R efter kampen i aftes.

http://www.sportyou.es/blog/futbol/2013 ... 42549.html

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 900077.ece

Måske ikke de mest pålidelige kilder - men lad det bare passe.
Hvis Mourinho er gået i "krig" mod Ronaldo også, så har Mourinho da for alvor tabt omklædningsrummet. Ronaldo har da altid været en pro-Mourinho.

Det virker mere og mere som om, at Mourinho bare vil fyres, så han kan få det gyldne håndtryk af Real på små 50-100 mio. kroner lige ned i lommen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Elbarca skrev:Hvorfor er det "sgu da ikke " et argument? Det er da soleklart i en klub med mottoet mes que un club at integritet vejer meget. Der er ikke meget integritet i at skifte til rivalen. Det du siger, indikerer du selv ville foretage skiftet. Fint nok, men det siger så igen noget om personen og det er personen jeg vurderer, når jeg skal bedømme om denne skal være træner for os.
Så handler det jo bare om en fortolkning af hvorfor Laudrup skiftede. Havde han sat sig op mod Cruyff og skabt splid i klubben var han jo gået mere imod Barca, end ved at skifte. Skiftet i sig selv er for mig logisk, netop fordi det var en klub der ville spille angrebsfodbold (ligesom Barca) og en klub der kunne kæmpe om trofæer. Laudrup blev glad og var glad for Spanien, det eneste andet klub alternativ på det tidspunkt - for en spiller af hans kaliber og i Spanien - var Real Madrid.

Han har alle de kvaliteter der skal til for at være træner i Barcelona, han er ydmyg, han har et godt øje for talenter, og han er enormt god til det diplomatiske - og han dyrker Barcas spillestil i andre klubber.

Det er i mine øjne dig der har et problem, når du fornægter alt dette, for at stirre dig blind på at han skiftede til en klub du hader.

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

SpillerSomMESSI skrev:
Skydefinten skrev:Uhyggeligt, men sandt.
Men billedet er lidt misvisende alligevel..

Det er Mou's 3. sæson hos Los Blancos.. 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, billedet får det til at se ud som det er hans 4. sæson.
Billedet kommer jo midt i en sæson, men i forbindelse med et årsskrifte, så det giver fin mening :smile:

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Jamial skrev:
Elbarca skrev:Hvorfor er det "sgu da ikke " et argument? Det er da soleklart i en klub med mottoet mes que un club at integritet vejer meget. Der er ikke meget integritet i at skifte til rivalen. Det du siger, indikerer du selv ville foretage skiftet. Fint nok, men det siger så igen noget om personen og det er personen jeg vurderer, når jeg skal bedømme om denne skal være træner for os.
Så handler det jo bare om en fortolkning af hvorfor Laudrup skiftede. Havde han sat sig op mod Cruyff og skabt splid i klubben var han jo gået mere imod Barca, end ved at skifte. Skiftet i sig selv er for mig logisk, netop fordi det var en klub der ville spille angrebsfodbold (ligesom Barca) og en klub der kunne kæmpe om trofæer. Laudrup blev glad og var glad for Spanien, det eneste andet klub alternativ på det tidspunkt - for en spiller af hans kaliber og i Spanien - var Real Madrid.

Han har alle de kvaliteter der skal til for at være træner i Barcelona, han er ydmyg, han har et godt øje for talenter, og han er enormt god til det diplomatiske - og han dyrker Barcas spillestil i andre klubber.

Det er i mine øjne dig der har et problem, når du fornægter alt dette, for at stirre dig blind på at han skiftede til en klub du hader.
Det er meget enkelt. Han skulle ikke være skiftet til Real. At du ser det som et naturligt skifte overrasker mig ikke, når jeg læser dine argumenter. Igen jeg er til Xavi, Puyol og Pep typer og ikke af en spiller hvor klub loyaliteten ikke er særlig stor. Han skal være glad for Figos skifte, det fik folk til at se mildere på Michaels eget.

Det med kvaliteterne som træner er jeg ikke overbevist om. Han har ikke vist noget i klubber, der spiller med om titler. Som spiller var han genial. Som træner er han gennemsnitlig, på vej til det bedre.

Edit: Så skal Casillas vel skifte til os nu hvor han ikke er gode venner med Mou. Ifølge din logik er det logisk skifte. Vi har jo netop brug for en ny målmand ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster